Pagina 37 van 64 Eerste ... 2733343536373839404147 ... Laatste
    SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De Belgische bevolking hoort vertegenwoordigt te zijn in de federale regering. Vlaams of Waals is hier van minder belang.
    Zolang ze met een coalitie 50% + 1 van de zetels hebben dan hebben ze een federale regering. Hoeveel daarvan Waals of Vlaams is maakt daar niet in uit.
    Laten we dan een federale regering maken: NVA, vb, cd&v, open VLD, groen en spa!

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Laten we dan een federale regering maken: NVA, vb, cd&v, open VLD, groen en spa!
    Maar niemand wil met VB samengaan.
    Dat is zo zot als zeggen dat NVA met PS in een regering zou willen zitten.
    Unlimited Potential!

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Is niet geflopt eh.
    Enige probleem is dat men CD&V mee moet hebben en NVA lijkt die toch serieus vast te hebben op een of andere manier.
    Ah, niet geflopt maar toch de schuld van N-VA. Ik dacht al!

Pseudo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Allemaal economisch linkse partijen hé vs een economisch rechtse regering. Nu goed bij VB is het onmogelijk te zeggen wat van de winst aan hun linkse dan wel (extreem)rechtse standpunten te wijten is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Meen je dat? Ik ga niet met percentages of studies zwaaien maar mijn gevoel zegt toch dat het merendeel zijn weg naar VB vond door hun standpunten over immigratie. Véél mensen lijken soms niet te beseffen hoe economisch links VB wel is. Kan er uiteraard serieus naast zitten.
    Ja, is dat zo? Nochtans volgens deze analyse staat het VB duidelijk aan de rechtse kant van het economisch spectrum. Het VB hun economisch beleid draait vooral rond rechtvaardigheid, er voor zorgen dat het geld aankomt bij diegene die het toebehoort, dat betekent dus niet bij vlaminghatende Abdul en Ahmed in Brussel of Rémy en Jean-Pierre in Mons.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Meen je dat? Ik ga niet met percentages of studies zwaaien maar mijn gevoel zegt toch dat het merendeel zijn weg naar VB vond door hun standpunten over immigratie. Véél mensen lijken soms niet te beseffen hoe economisch links VB wel is. Kan er uiteraard serieus naast zitten.
    Links is de verkeerde woordkeuze. Ze hanteren een iets progressiever economische beleid, maar wel nog altijd met voldoende conservatieve toetsen. Het is de gewoon hetgeen wat SP.A en groen bepleiten, maar dan enkel voor mensen die het "waard" zijn.

Wees maar gerust dat de winst van N-VA en VB te wijten zijn aan de standpunten rond migratie, confederalisme en identiteit. Maar er zijn nog talloze andere thema's hoor. Voor sommige mensen is euthanasie een belangrijk gegeven, en voor andere dan weer een ander topic.

Migratie is trouwens wel iets wat iedereen aanbelangt. Anno 2019 wordt iedereen er jammer genoeg mee geconfronteerd. De voor- en helaas ook de nadelen ervan. Maar sommige hebben gewoon schrik om hierover het achterste van hun tong te laten zien, want het is een zeer delicaat onderwerp.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Wees maar gerust dat de winst van N-VA en VB te wijten zijn aan de standpunten rond migratie, confederalisme en identiteit.
    De "winst" van N-VA.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    De "winst" van N-VA.
    Sinds 2010 bedoel ik dan.
    Deze verkiezingen hebben ze dan wel licht verlies geleden, maar dat hebben alle regeringspartijen. Vergeet ook niet dat de de laatste 20 jaar niemand ooit betere resultaten heeft gehaald dan de N-VA. Dag wil toch ook wel wat zeggen.
    https://public.flourish.studio/visua...isation/266866
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik snap niet waarom er altijd gezegd wordt dat NVA verloren heeft, ze zijn nog steeds de grootste partij.
    SPA was er als de kippen bij om te zeggen dat NVA superhard verloren heeft, maar we zitten nog steeds in een systeem waarbij de grootste partijen de meeste zetels krijgen en niet de grootste groeiers.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Ik snap niet waarom er altijd gezegd wordt dat NVA verloren heeft, ze zijn nog steeds de grootste partij.
    SPA was er als de kippen bij om te zeggen dat NVA superhard verloren heeft, maar we zitten nog steeds in een systeem waarbij de grootste partijen de meeste zetels krijgen en niet de grootste groeiers.
    Klopt. En toch zijn mensen verbolgen als de regering bestaat uit een meerderheid en niet de ‘grootste groeiers’.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Winst of verlies in verkiezingen wordt meestal bepaald door wie er het meeste kiezers bij wint, niet wie de grootste is. Als uw kiezersaantal substantieel daalt, kunt ge moeilijk claimen de winnaar te zijn.
    Ik denk dat zelfs De Wever op een gegeven moment heeft toegegeven verloren te hebben.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Winst of verlies in verkiezingen wordt meestal bepaald door wie er het meeste kiezers bij wint, niet wie de grootste is. Als uw kiezersaantal substantieel daalt, kunt ge moeilijk claimen de winnaar te zijn.
    Ik denk dat zelfs De Wever op een gegeven moment heeft toegegeven verloren te hebben.
    Ik denk dat dat het eerste was dat die zei toen hij geinterviewd werd, of het eerste dat ik die dag te horen kreeg, kan ook.

Daarna ook die reportage waarbij ze hem heel die dag volgen, daar zegt die ook meerdere keren dat ze "verloren" (of synoniem) hebben.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wat ben je nu met de grootste groeier te zijn als je nog altijd 10x kleiner bent dan de grootste partij?

Lekker stoer dat je dan de grootste groeier bent.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Maar het doet er op zich toch weinig toe welk label je erop kleeft? De stemmen van NVA-stemmers zijn toch niet minder waard omdat een aantal medestemmers van de vorige keer, deze keer anders stemden?

Absolute stemcijfers zijn nog altijd de belangrijkste indicatie.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Wat ben je nu met de grootste groeier te zijn als je nog altijd 10x kleiner bent dan de grootste partij?

Lekker stoer dat je dan de grootste groeier bent.
    Zoals de ronde van vlaanderen aankomen op 45min maarja het jaar ervoor zelfs aankomst niet gehaald dus he ik ben de winnaar!

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Zoals de ronde van vlaanderen aankomen op 45min maarja het jaar ervoor zelfs aankomst niet gehaald dus he ik ben de winnaar!
    We kunnen er wel eens mee lachen. Maar in feite is het schrijnend dat partijen die een matige tot zelfs slechte scoren halen de lakens gaan uitdelen en zich nog altijd voordoen alsof zij de touwen in handen hebben.

Partijen die collectief zelfs nog niet een overduidelijke meerderheid hebben. En partijen die dan nog eens een andere visie en ideologie hebben. Dus het argument van "de kiezer en de democratie" is ook bij de haren gegrepen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 37 van 64 Eerste ... 2733343536373839404147 ... Laatste

Regels voor berichten