Pagina 33 van 64 Eerste ... 2329303132333435363743 ... Laatste
    Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Paars groen is toch duidelijk de enige realistische?
    Hoe gaan NVA en SPA ooit samenwerken in Paars-Geel? Dat gaat nog een erger geruzie worden dan de Zweedse coalitie.
    Unlimited Potential!

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Magnette wilt stoppen als informateur.

En we zijn weeral een stap verder bij de onvermijdelijke herverkiezingen.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Magnette wilt stoppen als informateur.

En we zijn weeral een stap verder bij de onvermijdelijke herverkiezingen.
    @Gavin: Zie je? Dit dus.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Voor mij is er dus niet veel veranderd. 1 zetel overschot is onwerkbaar in de praktijk. Paarsgroen is ideologisch zeker niet altijd "de broek af doen" van één van de twee. En ik ben altijd al voorstander geweest van een regenboogcoalitie, waarbij de parlementen dan zullen moeten zorgen voor wetsvoorstellen, en alle partijen hun zeg kunnen doen.
    Moest open vld/mr het overwicht hebben zou ik je gelijk geven. Maar met de ps en ecolo die het grote overwicht hebben zullen de andere partijen toch serieus water bij de wijn mogen doen. Die 2 zullen hun vel echt wel duur verkopen, de eerste omdat ze weet dat ze nodig is, de tweede om niet onder te doen voor de 1ste.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Paars groen is toch duidelijk de enige realistische?
    Hoe gaan NVA en SPA ooit samenwerken in Paars-Geel? Dat gaat nog een erger geruzie worden dan de Zweedse coalitie.
    Dan nog beter geen regering. Dan kunnen ze tenminste geen slechte beslissingen nemen.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Beeld je in: een regering met Gwendolyn Rutten als premier én Kristof Calvo als minister... Te laat als horrorscenario voor Halloween, te vroeg om een aprilvis te zijn...

Paars-geel of nieuwe verkiezingen - die mogelijk de patstelling nog verergeren - lijken mij de enige democratisch aanvaardbare opties tenzij je België na de volgende verkiezingen wilt opdoeken.

Een federale regering waarbij men de twee grootste Belgische en zelfs drie grootste Vlaamse partijen negeert kan je gewoonweg niet maken.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    NVA zit al volop in verkiezingsmodus, hun favoriete rol waarbij ze altijd bruggen kunnen opblazen en anderen kunnen zwartmaken. Die willen niet in een regering zitten.

Paars-groen of herverkiezingen.
    Hopelijk wachten ze niet lang met een van die opties.
    Unlimited Potential!

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    @Gavin: Zie je? Dit dus.
    Ja en? Was dat niet wat ge niet wou erkennen, dat het niet gaat en vastzit? Gij waart toch degene die moest benadrukken hoe goed ze wel niet konden samenwerken in dit kapotte land ... om dan de meest realistische piste te moeten omschrijven als onwerkbaar. Vraag me af hoe ge de rest dan wilt omschrijven, en toch niet wilt toegeven dat het hopeloos is.

NVA zit al volop in verkiezingsmodus, hun favoriete rol waarbij ze altijd bruggen kunnen opblazen en anderen kunnen zwartmaken. Die willen niet in een regering zitten.
    Beetje lachwekkend toch als ge hierboven paarsgroen als enige realistische omschrijft waar grote man Magnette niet eens de juiste bruggen kan bouwen tussen partijen die een realistische coalitie kunnen vormen? "Anderen kunnen zwartmaken" inderdaad.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Beeld je in: een regering met Gwendolyn Rutten als premier én Kristof Calvo als minister... Te laat als horrorscenario voor Halloween, te vroeg om een aprilvis te zijn...
    We waren héél dicht bij dit scenario hoor. Het scheelde echt maar een haartje. En dit scenario kan nog altijd ..

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De zaadjes van paars-groen zijn gezaaid.
    Het is enkel maar wachten voor Magnette om te oogsten als elke andere coalitie onmogelijk zal blijken.
    Mission accomplished.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Paars-groen of herverkiezingen.
    Hopelijk wachten ze niet lang met een van die opties.
    Dan is ps nooit uit verkiezingsmodus geweest. Je bent altijd met 2 om ambras te maken maar volgens mij willen velen dit niet zien.

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Dan is ps nooit uit verkiezingsmodus geweest. Je bent altijd met 2 om ambras te maken maar volgens mij willen velen dit niet zien.

De PS zit zoals altijd in een zetel. Ze zijn voor ze zoveelste keur "Demandeur de rien" en die rol spelen ze als geen ander. Waarom zou men vanuit het zuiden ook maar een enkele toegeving doen. De vraag naar hervormingen komt exclusief uit Vlaanderen.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Waarom zou men vanuit het zuiden ook maar een enkele toegeving doen. De vraag naar hervormingen komt exclusief uit Vlaanderen.
    Omdat men het risico loopt in 2024 dat 2/3de van Vlaandere NVA/VB stemt. Als dat gebeurt dan zitten de Walen met een dik ei in hun broek.

Magnette gokt erop dat het
    1. Zo'n vaart niet zal lopen
    2. Dat de Vlaming uiteindelijk toch te verdeeld is, om uiteindelijk massaal rechts te stemmen. (en eerlijkheidshalve is dat volgens mij ook een correcte gok)

Het risico is evenwel, dat er een nieuwe (economische) crisis komt + de factuur integraal naar Vlaanderen wordt doorgestort + dat de Vlaming plots de rekening niet meer kan betalen. En ja dan krijg je dus echt wel de NVA/VB (aangevuld met CD&V denk ik) aan de macht.

Ik schat de kans op 50/50 op beide scenario's (voor 2024 indien het paars-groen wordt). Het kan alle kanten uit, maar goed, Magnette denkt zoals elke politieker aan zijn eigen portemonee en macht. Dat het land risico loopt in elkaar te stuiken in 2024, kan hem vermoedelijk gewoon worst wezen. Alles voor de macht en de centjes hé.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee Bekijk bericht
    De zaadjes van paars-groen zijn gezaaid.
    Het is enkel maar wachten voor Magnette om te oogsten als elke andere coalitie onmogelijk zal blijken.
    Mission accomplished.
    Dat denk ik ook en ik vrees ervoor.
    Laatst gewijzigd door makila; 9 december 2019 om 22:18

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Omdat men het risico loopt in 2024 dat 2/3de van Vlaandere NVA/VB stemt. Als dat gebeurt dan zitten de Walen met een dik ei in hun broek.

2. Dat de Vlaming uiteindelijk toch te verdeeld is, om uiteindelijk massaal rechts te stemmen. (en eerlijkheidshalve is dat volgens mij ook een correcte gok)

Het risico is evenwel, dat er een nieuwe (economische) crisis komt + de factuur integraal naar Vlaanderen wordt doorgestort + dat de Vlaming plots de rekening niet meer kan betalen. En ja dan krijg je dus echt wel de NVA/VB (aangevuld met CD&V denk ik) aan de macht.

Ik schat de kans op 50/50 op beide scenario's (voor 2024 indien het paars-groen wordt). Het kan alle kanten uit, maar goed, Magnette denkt zoals elke politieker aan zijn eigen portemonee en macht. Dat het land risico loopt in elkaar te stuiken in 2024, kan hem vermoedelijk gewoon worst wezen. Alles voor de macht en de centjes hé.
    NVA/VB gaat nooit gebeuren.
    Men moet zoveel stemmen halen uit CD&V en OpenVLD dat die onder de kiesdrempel gaan.
    Daar is hun basis nog te sterk voor.

Als er bij eventuele nieuwe verkiezingen stemmen naar het VB gaan, wat ik zeer waarschijnlijk acht, dan heeft de NVA het meeste te verliezen.
    Vanaf dat de NVA 1 stem minder heeft en het VB vooruit gaat is de NVA hun macht kwijt. De OpenVLD en CD&V zullen staan springen om het land te behoeden voor het VB en in eender welke coalitie stappen.
    Ik zie geen win-win situatie voor de NVA in nieuwe verkiezingen. Ik geloof niet in de wederopstanding van 33 zetels.
    Laatst gewijzigd door dee; 9 december 2019 om 22:57
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht

Dat denk ik ook en ik vrees ervoor.
    Federaal gaat VB nooit in zee met de rest.
    Vlaams is die kans er wel, maar dan hypothekeert NVA zijn Federale deelname door het “samenwerken met extreem-rechts” en worden ze Federaal vanaf de eerste dag buiten gehouden. Geen strak plan dus.

We hebben 1 stok achter de deur. De financieringswet die afloopt in 2025 en Wallonië financieel serieus pijn gaat doen.
    Dat is HET moment om de 7de staatshervorming in gang te trekken. De enige moment waar Vlaanderen in een comfortabele zetel kan gaan zitten en zijn eisen op tafel kan leggen.
    Dat is ook het moment dat NVA en CD&V zeker mee aan tafel moeten zitten.
    ...Ω...

Pagina 33 van 64 Eerste ... 2329303132333435363743 ... Laatste

Regels voor berichten