memorexxx's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Alsook aan die enen die zei dat de belgen een volk zijn... Hilarisch, is dat een soort stockholmsyndroom ofzoiets. Ik heb meer gemeen met mijn waalse broeder die in de bossen gaat wandelen dan mijn buurvrouw die naar de vtm kijk. Kreupel, domste statement ooit. Gij voelt U verbonden met iedereen die int bos wandeld? Hey mss moeten we nog Congo opnemen als nen kieskring! Met die historische band en al dat volk ginds in het bos!
    Sorry, the lifestyle you ordered is out of stock!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat is toch al heel iets anders dan 70% heeft niet voor Vivaldi gestemd of: Niet mijn regering: wel dus en democratisch verkozen, ben ik er fan van? absoluut niet en krijg al de kriebels als ik een bibber Calvo zijn naam zie verschijnen voor een postje, nu de partij waar ik vorige keer had voor gestemd en die dan hebben mee bestuurt daar is toch ook gene vette van gekomen qua beleid op die 4 jaar, straffer nog ze hebben de handdoek gegooid

Sp-a, Open Vld, Cd&v zijn toch ook 3 partijen die in hetzelfde bedje ziek blijven, zelfs de verjonging van de voorzitter (Sp-a ) brengt geen nieuwe frisse wind met zich mee, het standaard zaag plaatje blijft gewoon hetzelfde

Als Vivaldi het redelijk goed gaat doen (en vooral beter dan de regering van 2014/2018) dan lijkt me Groen zijn broodje toch gebakken bij de verkiezingen van 2025, ik zou dan zelfs nog voor Groen durven stemmen, alle als Calvo en Almaci er van tussenuit zijn, vind beide toch vaak onrealistisch en ver staan van de werkelijkheid, ook het ontwijken van vragen en rond de pot draaien is om zenuwen van te krijgen vooral Almaci heeft daar een handje van weg
    Groen heeft volgens mij echt wel het potentieel om verkiezingen te winnen, maar met "kopstukken" Calvo en Almaci zie ik die nooit ver boven de 10% uitkomen.
    no votes  

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]
    no votes  

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht

Voor mij zorgen de politici ervoor dat het onderling verschil in het land groter wordt, niet de bevolking.
    Ik durf dat toch te betwijfelen, moesten partijen erin slagen om over de taalgrens stemmen te ronselen zou dat een enorme impact kunnen hebben op de resultaten van de partijen, zeker tegenwoordig waar 5% meer stemmen al bijna het verschil kan maken tussen bij de kleintjes zitten of bij de grote jongens.

De incentive om over de taalgrens te gaan moet dan ook echt wel groot zijn maar toch doet niemand het, er is ook geen enkele partij die echt serieus denk aan weer samen te gaan met de anderstalige zusterpartij. Alle partijen zullen die analyse ook al grondig gemaakt hebben en tot het punt gekomen zijn dat ze geloven dat de kiezer hen dat niet in dank zou afnemen en/of dat ze in een onmogelijk spreidstand gedwongen gaan worden in bepaalde dossiers.

Ik zou eerder durven concluderen dat de partijen ingezien hebben dat de twee landshelften iets anders willen, en dat als één unitaire partij opkomen en beide visies verdedigen je meer stemmen zal kosten dan opbrengen.
    no votes  

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Ik durf dat toch te betwijfelen, moesten partijen erin slagen om over de taalgrens stemmen te ronselen zou dat een enorme impact kunnen hebben op de resultaten van de partijen, zeker tegenwoordig waar 5% meer stemmen al bijna het verschil kan maken tussen bij de kleintjes zitten of bij de grote jongens.

De incentive om over de taalgrens te gaan moet dan ook echt wel groot zijn maar toch doet niemand het, er is ook geen enkele partij die echt serieus denk aan weer samen te gaan met de anderstalige zusterpartij. Alle partijen zullen die analyse ook al grondig gemaakt hebben en tot het punt gekomen zijn dat ze geloven dat de kiezer hen dat niet in dank zou afnemen en/of dat ze in een onmogelijk spreidstand gedwongen gaan worden in bepaalde dossiers.

Ik zou eerder durven concluderen dat de partijen ingezien hebben dat de twee landshelften iets anders willen, en dat als één unitaire partij opkomen en beide visies verdedigen je meer stemmen zal kosten dan opbrengen.
    Onderzoek heeft thans aangetoond dat er heel weinig verschil is in wat beide helften willen. Als je effectief naar issues/standpunten gaat kijken. Jammer dat ik dat toen niet opgeslagen heb.
    no votes  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwzwart Bekijk bericht
    Groen heeft volgens mij echt wel het potentieel om verkiezingen te winnen, maar met "kopstukken" Calvo en Almaci zie ik die nooit ver boven de 10% uitkomen.
    Ze kunnen zich beter terug plooien op hun core business, ze hebben het momentum van de klimaatmarsen uiteindelijk verkwanseld. En nu dreigt weer hetzelfde door alle domeinen te proberen bestrijken krijg je enkel een diffuus beeld van de partij. Focus leggen op migratie en vermogensbelastingen wint geen kiezers die eerder voor het gehamer van bvb PVDA gaan.

Ze zijn weinig goed geweest in marketing. De partij krijgt geregeld nog te maken met een geitenwollensokken imago en de fluisteringen van de salariswagens zijn een voorteken. Ze gaan er weer op afgerekend worden en dan vergeten dat ze een green deal moeten promoten.
    no votes  

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)

De PVDA/ PTB is één partij.
    Bij hen werkt dat perfect. VLD en MR hebben gewoon een verschillend programma, hun grootste raakvlak is vooral dat ze beide liberaal zijn.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    no votes  

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    Onderzoek heeft thans aangetoond dat er heel weinig verschil is in wat beide helften willen. Als je effectief naar issues/standpunten gaat kijken. Jammer dat ik dat toen niet opgeslagen heb.
    Da's een beetje zoals marktonderzoek dat aantoont dat consumenten heel graag product X of Y zouden willen maar als het dan komt dat product flopt. Moest zo'n onderzoek werkelijk betrouwbaar kunnen bepalen wat mensen willen zouden we zelfs geen verkiezingen meer nodig hebben. Het feit is dat de politieke partijen, degenen met skin in the game, die er alle belang bij zouden hebben om de resultaten van zo'n onderzoek te geloven en te implementeren, dat niet doen.
    no votes  

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Da's een beetje zoals marktonderzoek dat aantoont dat consumenten heel graag product X of Y zouden willen maar als het dan komt dat product flopt. Moest zo'n onderzoek werkelijk betrouwbaar kunnen bepalen wat mensen willen zouden we zelfs geen verkiezingen meer nodig hebben. Het feit is dat de politieke partijen, degenen met skin in the game, die er alle belang bij zouden hebben om de resultaten van zo'n onderzoek te geloven en te implementeren, dat niet doen.
    Of gewoon omdat perceptie heel veel uitmaakt? Het ging ook niet over "politieke partijen". Het ging over maatschappelijke kwesties.

En daarnaast weet jij toch ook wel goed genoeg dat er heel veel mensen tegen hun belangen instemmen, gewoon omdat ze één bepaald ding van een bepaalde partij zien en enkel daarom daar op stemmen. Hoeveel mensen weten effectief wat er in partijprogramma's staat?

Het is toch algemeen geweten, zie je in economische studies ook altijd, dat er in de praktijk niets is als "perfecte informatie".
    no votes  

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06...l-linkser-dan/

Dit zeker?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memorexxx Bekijk bericht
    Alsook aan die enen die zei dat de belgen een volk zijn... Hilarisch, is dat een soort stockholmsyndroom ofzoiets. Ik heb meer gemeen met mijn waalse broeder die in de bossen gaat wandelen dan mijn buurvrouw die naar de vtm kijk. Kreupel, domste statement ooit. Gij voelt U verbonden met iedereen die int bos wandeld? Hey mss moeten we nog Congo opnemen als nen kieskring! Met die historische band en al dat volk ginds in het bos!
    Dat was ik. En inderdaad, ik voel mij eerder verbonden met mensen die dezelfde passies of denkbeelden delen dan met iemand die toevallig in dezelfde staatkundige onderverdeling is geboren.

Verder komt je bericht, en je voorgaande over de ‘losercoalitie’, niet echt boven toogniveau uit.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Nochtans een NV-A in Wallonië zou wel stemmen trekken. Francken is/was nog relatief populair daar. NV-A zou daar kunnen investeren, nu zeker als de MR "ontrouw' is .
    VB probeert het ook in Wallonië maar extreem-rechts is nog een taboe daar.

Je kan daar rechts kweken. Je moet er enkel durven te investeren en niet te veel denken aan de heilige huisjes.

Voor mij zorgen de politici ervoor dat het onderling verschil in het land groter wordt, niet de bevolking.
    Rechts is in Vlaanderen te hard gelinkt aan Vlaamse onafhankelijkheid, een 'Belgisch rechts' zou over de taalgrens heen ook wel aanslaan.
    no votes  

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hoera, een regering!

We gaan hier verder:

https://www.9lives.be/forum/politiek...g-de-croo.html
    Laatst gewijzigd door Tweak37; 5 oktober 2020 om 11:45
    no votes  

Regels voor berichten