KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Aangezien de PS op andere vlakken ook geen budgettaire discipline lijkt na te streven, waarom je hier dan ineens wel zorgen maken over de kost van deze inspanning? Omdat het nieuwe PS-kiezers kan opleveren?

Als er werkelijk een strenge filtering zou zijn om alleen de goed geïntegreerde en werkwillige eruit te filteren, met de nodige garanties om allerlei perverse effecten gaande van het regulariseren van mensen met een strafblad tot het verhinderen van ongewenste aanzuigeffecten, dan zou ik het mogelijk nog een goed idee vinden. Maar ik denk alleen al dat jouw en mijn idee van geïntegreerd een stukje uit elkaar ligt.
    no votes  

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Oké, maar dus het antwoord op die vraag die ik stelde is voor jou "ja"?
    "Zijn zij het (de geïntegreerde en werkwillige & werkende mensen) waar je geld, middelen en tijd aan wilt spenderen om ze te "pakken"? Ten koste van wat? Misschien liever elders die inspanning leveren." Ook als dat ten koste gaat van iets anders?
    Geïntegreerde en werkwillige & werkende mensen worden al meer dan genoeg "gepakt"!

Als je met "Geïntegreerde en werkwillige & werkende mensen" zwartwerkers bedoelde, dat is iets voor de arbeidsinspectie, die doen wat ze kunnen veronderstel ik.
    En als je daarmee illegalen bedoelde: dat ligt bij vreemdelingenzaken. En dat zij soms hun tijd nemen en mensen integreren is iets anders, misschien kan Magnette daarvoor een oplossing bedenken.

Want nu lijkt het alsof hij een loket "paspoorten" wil opendoen bij de arbeidsinspectie, dat zou de zaken alleen maar ingewikkelder maken als je het mij vraagt.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    92 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Als iemand zich zou willen regulariseren, wat is dan in feite zijn motivatie?

Er zijn wel implicaties eraan als iemand toegeeft dat hij via een Oost-Europees postbusfirma voortdurend in België werkt. Dat betekent dat hij belastingen en sociale bijdragen zou moeten betaald hebben in België in de vorige jaren of is dat ook spons erover?
    Dat kan je kiezen hé. Laat je de werkgever een lagere boete betalen (+amnestie over de periode >1 jaar bvb) als hij spontaan aangifte doen? Laat je de werknemer ook betalen voor zijn aandeel in het zwartwerk? Hoe regel je de belastingen en eventuele sociale zekerheidsbijdrage die in het buitenland betaald zijn als zelfstandige?
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    https://www.hbvl.be/cnt/dmf20191205_...enk-opgeschort

Pech voor de chinezen. Waren ze iets later gepakt en was paars - groen geinstalleerd, zaten ze niet vast, maar kregen ze een verblijfsvergunning van Magnette.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Sommige prominente politiekers opperen dat bdw als informateur het veld ingestuurd wordt... Mooie tactiek, want als het hem ni lukt, en kans zit er dik in als PS da' vb onredelijke eisen heeft, kunnen ze zeggen "zie paars-groen is de enige oplossing"
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Sommige prominente politiekers opperen dat bdw als informateur het veld ingestuurd wordt... Mooie tactiek, want als het hem ni lukt, en kans zit er dik in als PS da' vb onredelijke eisen heeft, kunnen ze zeggen "zie paars-groen is de enige oplossing"
    Nee, dan neemt de PS haar verantwoordelijkheid niet, want ze willen geen toegevingen doen. Beetje zoals wat ze nu over de NVA zeggen: Ze moeten hun programma laten vallen en buigen voor de PS.

Dan hopelijk nieuwe verkiezingen.
    no votes  

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Nee, dan neemt de PS haar verantwoordelijkheid niet, want ze willen geen toegevingen doen. Beetje zoals wat ze nu over de NVA zeggen: Ze moeten hun programma laten vallen en buigen voor de PS.

Nieuwe verkiezingen helpen niet IMHO. CD&V en VLD gaan weggeveegd worden na wat we nu gezien hebben, en aan waalse zijde gaat er in het beste geval een status-quo zijn.
    no votes  

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

En na die verkiezingen gaan ze aan de onderhandelingstafel denken "fuck...26 mei was toch veel simpeler dan nu"
    no votes  

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Wat gaan nieuwe verkiezingen ons opleveren? Een zwaarder VB en PS? Zitten we daar op te wachten? Of denken jullie dat NVA plots terug stemmen zou winnen.

Ik denk dat men redelijk hard (en misschien niet helemaal correct) op de kap heeft gezeten van VB stemmers voorbije verkiezingen en dat dat zelfs sympathie heeft opgewekt voor hen.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik hoop dat het na nieuwe verkiezingen nog meer duidelijk wordt dat het voor dit Belgie einde oefening is. Het huidige belgie werkt niet meer, alleen moet bij sommige mensen de ogen nog open gaan. Misschien kunnen nieuwe verkiezigen helpen daarmee.
    no votes  

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Ik verschiet er eigenlijk van dat er geen nieuwe partij uit de grond gestampt wordt. Ik denk dat die in dit klimaat snel succes zou kunnen hebben. Mensen hebben nood aan iets fris nieuw. Denk dat die partij ook geen gigantisch programma moet hebben, maar duidelijke standpunten betreft immigratie, klimaat, wonen en werken, openbaar vervoer,..., standpunten die de modale mens begrijpt.
    no votes  

Anoniem13's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Ik verschiet er eigenlijk van dat er geen nieuwe partij uit de grond gestampt wordt. Ik denk dat die in dit klimaat snel succes zou kunnen hebben. Mensen hebben nood aan iets fris nieuw. Denk dat die partij ook geen gigantisch programma moet hebben, maar duidelijke standpunten betreft immigratie, klimaat, wonen en werken, openbaar vervoer,..., standpunten die de modale mens begrijpt.
    Je bedoelt dat er geen partij is die overeenkomt met jouw standpunten daarover en dat je daarom graag een nieuwe partij ziet die die leemte opvult?
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    38 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Ik denk al jaren dat een partij met de naam "gene zever" het volgens mij enorm goed zou doen. Ik heb echt het gevoel dat een heel aantal mensen het zelfs niet ZO erg zouden vinden dat ze meer belast worden, zolang dat verklaarbaar is. Maar momenteel draaien partijen continu hun focus afhankelijk van wat er populair is.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    71 Post(s)
    Ik hoop dat het na nieuwe verkiezingen nog meer duidelijk wordt dat het voor dit Belgie einde oefening is. Het huidige belgie werkt niet meer, alleen moet bij sommige mensen de ogen nog open gaan. Misschien kunnen nieuwe verkiezigen helpen daarmee.
    Dat wordt nu ondertussen toch al 25 jaar gezegd? Ik heb de indruk dat de grootste kritiek op eventueel paarsgroen komt uit een wens voor een splitsing van Wallonië en Vlaanderen, en niet andersom. Daarvoor kon je zeggen dat België onbestuurdbaar was met deze uitslag. Nu blijkt dat het niet onbestuurbaar is, moet dat wel de slechtste regering sinds lang zijn, zelfs nog voor er maar een regeerakkoord is, want anders zou het betekenen dat zelfs met zo'n verdeelde uitslag, een federale staat absoluut werkbaar blijft.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik denk al jaren dat een partij met de naam "gene zever" het volgens mij enorm goed zou doen. Ik heb echt het gevoel dat een heel aantal mensen het zelfs niet ZO erg zouden vinden dat ze meer belast worden, zolang dat verklaarbaar is. Maar momenteel draaien partijen continu hun focus afhankelijk van wat er populair is.
    Het probleem daarmee is dat die partij het inderdaad goed zal doen, omdat iedereen die al de rest "zever" vindt, erop zal stemmen. Tot die partij dingen gaat moeten invullen, waarna 70% van de mensen die al de rest al zever vonden, merken dat ze eigenlijk de voorstellen van "gene zever" toch ook wel zever vinden. Roepen dat iets fout is, is altijd makkelijker dan zelf iets voorstellen.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik volg hier wel in. Een partij die duidelijk standpunten in neemt en niet draait met de wind zou mijn sympathie ook kunnen winnen, al klinkt het redelijk utopisch
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63
    no votes  

Regels voor berichten