phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Of, je moet een datum leren lezen.
    no votes  

Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik gun Calvo eerlijk gezegd wel zijn kans. Iets anders dan roepen vanuit de oppositie heeft hij nog niet kunnen doen dus we weten nog helemaal niet hoe hij het zou doen als minister.

Ik bekijk het liefst positief: of hij bevestigt wat veel mensen van hem denken (dat hij basically een idioot is) en faalt enorm, of hij verbaast ons allemaal en doet het goed als minister. In beide gevallen positief wat mij betreft, het valt allemaal goed mee of we zijn na 1 regeerperiode normaalgezien van hem af.

Hij is een vervelend personage ja, maar nog lang niet zo erg als Almaci of die vrouw van Ecolo. En we hebben bij mijn weten hem nog niet echt kunnen betrappen op hypocrisie wat zijn standpunten betreft (kan je niet zeggen van ‘ik ben plots een belgicist’-Lachaert). Er zijn wat mij betreft nog veel werkpunten aan groen maar ik maak me meer zorgen over de impact van de zogenaamde blauwen op de komende regering.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Elke partij levert een vicepremier. Stop met daarop te focussen, dat is onzinnig fake News.
    Premier, vice-premier, minister dat is mijn punt niet.
    Mijn punt is dat iemand een post heeft die ocharmkes 10de partij is in dit land met 30.000 voorkeursstemmen.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lothiriel1996 Bekijk bericht
    Ik gun Calvo eerlijk gezegd wel zijn kans. Iets anders dan roepen vanuit de oppositie heeft hij nog niet kunnen doen dus we weten nog helemaal niet hoe hij het zou doen als minister.

Ik bekijk het liefst positief: of hij bevestigt wat veel mensen van hem denken (dat hij basically een idioot is) en faalt enorm, of hij verbaast ons allemaal en doet het goed als minister. In beide gevallen positief wat mij betreft, het valt allemaal goed mee of we zijn na 1 regeerperiode normaalgezien van hem af.

Hij is een vervelend personage ja, maar nog lang niet zo erg als Almaci of die vrouw van Ecolo. En we hebben bij mijn weten hem nog niet echt kunnen betrappen op hypocrisie wat zijn standpunten betreft (kan je niet zeggen van ‘ik ben plots een belgicist’-Lachaert). Er zijn wat mij betreft nog veel werkpunten aan groen maar ik maak me meer zorgen over de impact van de zogenaamde blauwen op de komende regering.
    Of optie C: we gaan er amper wat van horen in positieve of negatieve zin voor een paar jaar Alhoewel dat in België, waar weinig veranderingen worden doorgevoord, misschien wel telt als een job goed uitvoeren.

Nu goed, op dit moment ben ik eerder gelaten. Of we nu akkoord gaan of niet, deze regering lijkt er te komen, en wettelijk is er niets mis mee. Dus, ik kan enkel hopen dat ze deftig werkt.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Mijn punt is dat iemand een post heeft die ocharmkes 10de partij is in dit land met 30.000 voorkeursstemmen.
    In de Vlaamse regering is er een minister die niet eens verkozen geraakte. En dat zijn maar de helft van de postjes daar te verdelen. Was je toen ook zo van je tak aan het maken?
    no votes  

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Dat is democratie. Dan moesten degenen mat xxx.xxx voorkeurstemmen maar inschikkelijker zijn of realiseren dat ze in de regering zitten.
    no votes  

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didymus Bekijk bericht
    De kiezers van Groen en Calvo in de kieskring Antwerpen zijn minderwaardig omdat de lijsttrekker u niet aanstaat? 127.000 lijststemmen voor Groen, 5de qua aantal voorkeursstemmen in zijn kieskring (populairste Vivaldist in Antwerpen), maar hij mag geen minister worden? Serieus, wat is daar de politieke logica achter?

En nee, Groen is evenmin mijn favoriete partij.
    Antwerpen vertegenwoordigt maar een (klein) deel van België hé ... Hoewel er daar soms anders over gedacht wordt.
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    In de Vlaamse regering is er een minister die niet eens verkozen geraakte. En dat zijn maar de helft van de postjes daar te verdelen. Was je toen ook zo van je tak aan het maken?
    Is de Vlaamse regering er ook eentje die er iedere keer 500 dagen over doet en gevuld is met de verliezende kleine partijtjes die enkel gebonden zijn door de angst van de kiezer?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Dat is democratie. Dan moesten degenen mat xxx.xxx voorkeurstemmen maar inschikkelijker zijn of realiseren dat ze in de regering zitten.
    Dat is al uitvoerig aan het bod gekomen.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Een ministerpost wordt soms geschonken aan personen die iets te uitgesproken zijn. Zo werd Karel De Gucht als voorzitter gepromoveerd tot minister zodat hij minder polariserende uitspraken kon doen.

De afgelopen maanden heb ik Sammy Mahdi minder op de Canvas programma's gezien en tegen de schenen stampen zoals in 2018 (voor de cd&v voorzittersverkiezingen) zit er al een tijdje uit. Naar buiten toe kan een dissidente (of alternatieve) stem als uithangbord dienen maar eigenlijk wordt hij teruggebracht richting partijlijn.

Je zag er ook Theo Francken mee worstelen toen hij staatssecretaris was, die moest soms beslissingen verdedigen waarvan je duidelijk zag dat hij niet achter stond. Zulke hoge posten zijn dus niet altijd een cadeau.

Als je iemand echt wil neutraliseren geef je die een post in een intercommunale of als vice-gouverneur, die zie je nooit meer uit dat zwart gat kruipen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Antwerpen vertegenwoordigt maar een (klein) deel van België hé ... Hoewel er daar soms anders over gedacht wordt.
    Ja, ik ging heel even mee in het frame van vooral N-VA en VB-aanhangers dat Antwerpen representatief is voor heel Vlaanderen. Dat ik persoonlijk bitter weinig waarde hecht aan voorkeurstemmen, heb ik hier ook al meermaals duidelijk gemaakt.

Maar binnen bovenstaand frame is niemand uit de kieskring Antwerpen méér ministerwaardig dan Calvo.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Met dit zootje ongeregeld dat aan de macht gaan komen durf je op dit moment toch geen beslissingen maken in je leven.

Als je twijfelt om 4/5e te werken of tijdskrediet te nemen. Misschien wil je vervroegd op pensioen of binnenkort je prepensioen nemen. Wie weet wat je misloopt door niet een jaartje langer te werken
    Ga je een huis kopen of een bouwgrond. Of gaan ze je belonen omdat je renoveert ?
    Een auto kopen ? Ja best dan een hybride of elektrische ? maar wat gaan ze met de stroomfactuur doen ? Zouden ze benzines gaan afstraffen ?

Ik durf op dit moment zelfs niet met zekerheid zeggen of ik volgende maand een contract afsluit met vaste of variabele energieprijzen
    no votes  

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ring~a82f5b21/

Calvo vice-premier, mijn maag draait.
    Dit is dus België, iemand met 39000 voorkeursstemmen kan hier vice-premier worden, een partijtje met 413.836 stemmen

En dan Decroo premier: 80.000 stemmen en 12 zetels, een partij met 512.825 stemmen
    Dat is de helft van de populairste partij in België.
    Ja, da's nu eenmaal het systeem hé. Je kan je daar (terechte) vragen bij stellen maar da's nu eenmaal hoe het hier werkt.
    Draait je maag dan ook om bij Trump? Toch ook iemand die verkozen is zonder meerderheid?

Ik ben heel dat geroep over "ondemocratische" regering zo moe. Eigenlijk is de Vivaldi coalitie een perfect voorbeeld van hoe onze democratie werkt.
    Of het representatie en faire samenstelling is, da's wel een discussie die ge kunt voeren. En of ge naar een anders systeem wilt. Maar stop met te roepen dat het schandalig is: it's not.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Met dit zootje ongeregeld dat aan de macht gaan komen durf je op dit moment toch geen beslissingen maken in je leven.

Als je twijfelt om 4/5e te werken of tijdskrediet te nemen. Misschien wil je vervroegd op pensioen of binnenkort je prepensioen nemen. Wie weet wat je misloopt door niet een jaartje langer te werken
    Ga je een huis kopen of een bouwgrond. Of gaan ze je belonen omdat je renoveert ?
    Een auto kopen ? Ja best dan een hybride of elektrische ? maar wat gaan ze met de stroomfactuur doen ? Zouden ze benzines gaan afstraffen ?

Ik durf op dit moment zelfs niet met zekerheid zeggen of ik volgende maand een contract afsluit met vaste of variabele energieprijzen
    Het blijft wel België hé, waar je toch geen grote veranderingen moet verwachten, ongeacht welke zotte uitspraken er worden gedaan. Daar zullen de vele belangengroepen wel voor zorgen. Er is meer onzekerheid dan wanneer we in een termijn zitten, maar ik verwacht echt geen grote verschillen met impact op mijn leven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Ik ben heel dat geroep over "ondemocratische" regering zo moe. Eigenlijk is de Vivaldi coalitie een perfect voorbeeld van hoe onze democratie werkt.
    Of het representatie en faire samenstelling is, da's wel een discussie die ge kunt voeren. En of ge naar een anders systeem wilt. Maar stop met te roepen dat het schandalig is: it's not.
    Dit eigenlijk, velen zijn gewoon niet tevreden met welke regeringssamenstelling nu wél gelukt is. Maar daarvoor loopt er in Wallonië, hetzelfde land, waarschijnlijk genoeg volk rond dat wel tevreden is. Ik snap dat mensen vinden dat Vlaanderen, en de belangrijkere rechtse stroming, meer moet te zeggen hebben wegens meer economische overmacht, maar zo werkt ons systeem nu eenmaal niet (en dat lijkt mij een weinig democratische benadering). Hoe ons systeem wél werkt is dat deze regering, wanneer ze meer stemmers tegen zich in het harnas jaagt, volgende verkiezingen dan maar mathematisch onmogelijk moet zijn.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Ja, da's nu eenmaal het systeem hé. Je kan je daar (terechte) vragen bij stellen maar da's nu eenmaal hoe het hier werkt.
    Draait je maag dan ook om bij Trump? Toch ook iemand die verkozen is zonder meerderheid?

Vooral omdat moesten de rollen omgedraaid zijn, je al die mensen die hier nu aan het roepen zijn gewoon niet zou horen. Ze willen een ander systeem, omdat het hen nu niet goed uitkomt. Als hun partij niet aan de knoppen zit, is het ondemocratisch.

Niet dat je dat soort geroep niet aan de linkerkant zou horen moesten de rollen omgedraaid zijn, maar het blijft toch allemaal heel erg goedkoop.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht

Ongeacht welke constellatie aan de macht komt, er gaan altijd (kleine) veranderingen komen he. Met die onzekerheid loop je altijd, maar als jij daardoor geen beslissingen kan nemen in je leven zegt dat meer over jezelf dan over de constellatie die nu allicht aan de macht komt ... De situatie waar we nu al anderhalf jaar in zitten, met een halve regering, is trouwens veel erger qua onzekerheid.
    Laatst gewijzigd door Sir.Killalot; 29 september 2020 om 12:01
    no votes  

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Als ik de artikelen erop naalees waarover nog geen akkoord is, begin ik me toch af te vragen waarover ze dan de afgelopen weken over hebben zitten onderhandelen. Gaat nog een eeuwigheid duren zo.
    no votes  

Regels voor berichten