Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)

We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wacht eens even. Er was een akkoord tussen PS en NVA. Lachaert heeft de boel toen opgeblazen. Waar heb je het over.
    Dat die twee toen vergeten waren dat er nog andere partijen waren die ook akkoord moesten gaan?

Ik weet ook wel dat ik het op flessen trek he. Maar al die shitposts op dit forum? Die vinden niet dat ze aan het overdrijven zijn. Die geloven echt wat ze hier van bagger neerpennen. Maar oh wee als er eens een straffere uitspraak van de andere kant van het spectrum komt ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingCunta Bekijk bericht
    Grappig. Liever koppig zijn en niet zomaar toegeven dan uw stemmers verraden voor zetels en in zee gaan met partijen die niks liever doen dan werkmensen pluimen.
    In een democratie moet je compromissen sluiten, als iedere partij zo redeneert dan kan je ons democratisch stelsel beter opdoeken. Of dan moet je als partij toch niet de pretentie hebben van een beleidspartij te zijn. En zoals Avilowca zegt: N-VA had een akkoord met de PS, waarbij ze hun socio-economische programma de vuilbak in gooiden in ruil voor wat regionalistische klontjes suiker. Dat was de helft van het N-VA kiespubliek eens goed langs achteren pakken, hoe had dat geen verraad geweest? En ze zijn zelf de grootste pluimer van de gewone werkmens, dus ik zie niet in waarom je als N-VA kiezer het dan problematisch zou vinden om op dat vlak met andere partijen in zee te gaan.
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    33 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Dat die twee toen vergeten waren dat er nog andere partijen waren die ook akkoord moesten gaan?

Ik weet ook wel dat ik het op flessen trek he. Maar al die shitposts op dit forum? Die vinden niet dat ze aan het overdrijven zijn. Die geloven echt wat ze hier van bagger neerpennen. Maar oh wee als er eens een straffere uitspraak van de andere kant van het spectrum komt ...

I

Wacht jij reageert op mijn post, noem je dat dan bagger?
    Want dat zijn gewoon de cijfers hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ring~a82f5b21/

Calvo vice-premier, mijn maag draait.
    Dit is dus België, iemand met 39000 voorkeursstemmen kan hier vice-premier worden, een partijtje met 413.836 stemmen

En dan Decroo premier: 80.000 stemmen en 12 zetels, een partij met 512.825 stemmen
    Dat is de helft van de populairste partij in België.

n een democratie moet je compromissen sluiten, als iedere partij zo redeneert dan kan je ons democratisch stelsel beter opdoeken. Of dan moet je als partij toch niet de pretentie hebben van een beleidspartij te zijn. En zoals Avilowca zegt: N-VA had een akkoord met de PS, waarbij ze hun socio-economische programma de vuilbak in gooiden in ruil voor wat regionalistische klontjes suiker. Dat was de helft van het N-VA kiespubliek eens goed langs achteren pakken, hoe had dat geen verraad geweest? En ze zijn zelf de grootste pluimer van de gewone werkmens, dus ik zie niet in waarom je als N-VA kiezer het dan problematisch zou vinden om op dat vlak met andere partijen in zee te gaan.
    Als je met andere partijen wil regeren moet je wel compromissen sluiten en een deel zaken laten vallen, geen enkel logisch nadenkende kiezer zou dat anders zien.

Als er één ding aangetoond is de voorbjie 2 regeringsvormingen dan is het dat het Belgisch systeem niet meer werkt. Meer dan 1000 dagen regeringske vormen omdat je schrik heb om terug naar de kiezer te gaan en dat het enige is wat je als partijen bindt.
    Als jij dat een voorbode ziet van goed bestuur, be my guest.
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Bdw de meester strateeg heeft zich daar toen gewoon koud laten pakken, leek wel karma voor toen ze uit de regering stapte.
    Nv-a heeft daarbij deels zijn eigen ondergang getekend, na al die jaren kan je toch ook niet anders dan vaststellen dat je met die partij gewoonweg niet vooruitkomt in een land als Belgie.

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    33 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Bdw de meester strateeg heeft zich daar toen gewoon koud laten pakken, leek wel karma voor toen ze uit de regering stapte.
    Nv-a heeft daarbij deels zijn eigen ondergang getekend, na al die jaren kan je toch ook niet anders dan vaststellen dat je met die partij gewoonweg niet vooruitkomt in een land als Belgie.
    Dat je als land "België" niet vooruitkomt op deze manier dat is wel duidelijk ja als je iedere keer 1.5 jaar erover doet om een regering te vormen.
    no votes  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Ik ben er nog niet uit wat de grootste klucht zou zijn, Calvo als minister voor Energie of een Ecolo'er op migratie.
    Het voelt toch wel compleet verkeerd aan dat de verliezers van de verkiezingen aan Vlaamse zijde met ministerposten gaan lopen.

Dan zou ik nog liever een populaire Waalse politicus die ministerpost geven dan Vlaams politicus als Calvo. Liever een politicus waar tenminste veel mensen op gestemd hebben dan iemand als Calvo die serieus ondergepresteerd heeft.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Het voelt toch wel compleet verkeerd aan dat de verliezers van de verkiezingen aan Vlaamse zijde met ministerposten gaan lopen.

Dan zou ik nog liever een populaire Waalse politicus die ministerpost geven dan Vlaams politicus als Calvo. Liever een politicus waar tenminste veel mensen op gestemd hebben dan iemand als Calvo die serieus ondergepresteerd heeft.
    Hoezo? Dat is toch de betekenis van democratie dacht ik in België?
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    no votes  

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat je als land "België" niet vooruitkomt op deze manier dat is wel duidelijk ja als je iedere keer 1.5 jaar erover doet om een regering te vormen.
    Niemand gaat ontkennen dat er geen problemen zijn met de huidige Belgische constellatie, maar als de grootste partij er garen bij spint om de regeringsvorming zo moeilijk mogelijk te maken, kwestie van haar programma kracht bij te zetten, ja, dan wordt het inderdaad moeilijk. Een sterke federale regering vormen is gewoon contraproductief voor de N-VA. Dus ja, het systeem loopt mank, maar het wordt gewoon ook continue gesaboteerd door een partij die wil bewijzen dat het systeem mank loopt en niet te herstellen valt.

Dan zou ik nog liever een populaire Waalse politicus die ministerpost geven dan Vlaams politicus als Calvo. Liever een politicus waar tenminste veel mensen op gestemd hebben dan iemand als Calvo waar Vlaanderen heel mondig tegen heeft gestemd.
    Groen is er de vorige verkiezingen op vooruit gegaan, je stemt voor partijen en niet tegen partijen en er zijn maar drie Waalse politici met meer voorkeursstemmen dan Calvo.

Ik snap jullie ook niet hoor. Eerst huilen, huilen, huilen dat er geen Vlaamse meerderheid is, maar dan wel liever Walen als minister zien dan Vlamingen. Het Vlaams-nationalisme begint steeds minder te maken hebben met nationalisme, maar steeds meer met een anti-'links' (noem het eerder een anti-'niet-extreemrechts') discours.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Wacht jij reageert op mijn post, noem je dat dan bagger?
    Want dat zijn gewoon de cijfers hoor.
    Ja maar onzinnige cijfers. Elke partij die meeregeert levert een vicepremier, ongeacht hoe groot die partij is. In de Vlaamse regering is dat in principe hetzelfde toch?

In 2009 was Bourgeois viceministerpresident met 13% van de stemmen (26.000 Voorkeurstemmen maar).
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.
    no votes  

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuyfmans Bekijk bericht
    Veel bejaarden zijn levende spaarpotten. Er zijn gezonde bejaarden die een royaal pensioen trekken (ambtenarij, spoorwegen, ...) en voor de rest zeer zuinig leven en met andere woorden elke maand lekker oppotten voor de volgende generatie.
    Mja de verhoging van de pensioenen naar 1500€ heeft geen impact op die mensen met een royaal pensioen. Lijkt het mij zo.
    En degenen zonder dat kunnen dan ofwel het oppotten (en de fiscus dankt u even goed) ofwel gaat het naar de volgende generatie (en de fiscus dankt u, want zij spenderen het) ofwel spenderen het aan hetgeen ze nodig hebben.
    no votes  

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    33 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Ja maar onzinnige cijfers. Elke partij die meeregeert levert een vicepremier, ongeacht hoe groot die partij is. In de Vlaamse regering is dat in principe hetzelfde toch?

In 2009 was Bourgeois viceministerpresident met 13% van de stemmen (26.000 Voorkeurstemmen maar).
    En waar staat Groen! dat dan de vicepremier levert in het lijstje:
    https://www.standaard.be/cnt/dmf20190521_04415189

Jawel de 10de partij.

Je mag zeggen dat het allemaal wettelijke OK is hé, maar dit noem ik geen weerspiegeling van de verkiezingen of correcte vertegenwoordiging.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De kiezers van Groen en Calvo in de kieskring Antwerpen zijn minderwaardig omdat de lijsttrekker u niet aanstaat? 127.000 lijststemmen voor Groen, 5de qua aantal voorkeursstemmen in zijn kieskring (populairste Vivaldist in Antwerpen), maar hij mag geen minister worden? Serieus, wat is daar de politieke logica achter?

En nee, Groen is evenmin mijn favoriete partij.
    no votes  

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Ik snap jullie ook niet hoor. Eerst huilen, huilen, huilen dat er geen Vlaamse meerderheid is, maar dan wel liever Walen als minister zien dan Vlamingen. Het Vlaams-nationalisme begint steeds minder te maken hebben met nationalisme, maar steeds meer met een anti-'links' (noem het eerder een anti-'niet-extreemrechts') discours.
    Zeg maar anti-systeem gewoon, wat overigens geen louter Vlaams fenomeen is.

Met de rest van je post(s) ben ik het absoluut niet eens, maar ik zal dat dan maar kaderen als een beetje bewust provocatief tegengas.

En waar staat Groen! dat dan de vicepremier levert in het lijstje

Elke partij in de coalitie levert steeds een vicepremier.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht

Leugens: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ring~a7e8901a/
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    En waar staat Groen! dat dan de vicepremier levert in het lijstje:
    https://www.standaard.be/cnt/dmf20190521_04415189

Jawel de 10de partij.

Je mag zeggen dat het allemaal wettelijke OK is hé, maar dit noem ik geen weerspiegeling van de verkiezingen of correcte vertegenwoordiging.
    Elke partij levert een vicepremier. Stop met daarop te focussen, dat is onzinnig fake News.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.
    no votes  

Regels voor berichten