kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat mij vooral verbaasd is dat wij Vlamingen het betogen vanuit de eigen wagen nog niet hebbe geperfectioneerd.
    Perfecte manier om vanop ons lui gat in onze comfortabele auto onze mening te spuien.

Ik zat deze voormiddag in die file van het VB.
    Heb eens goed gelachen.
    Vroeg me wel af waarom ze niet aan het blokrijden waren. Als ze op 3 rijstroken met 10 auto’s aan 70-80 rijden op de ring. Wat kunnen ze daar tegen doen?
    Er was gevraagd op één rijstrook te rijden om het andere verkeer niet te hinderen. Daar werd goed aan gehouden eigenlijk;

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lorrebel Bekijk bericht
    Wat mij toch wat verbaast is dat VB aanhangers wérkelijk geloven dat hun autotour van deze middag iets zal veranderen.
    Alsof de Vivaldi onderhandelaars ook maar één seconde zullen hebben gedacht "oei, nu krijgen we schrik, laten we vlug stoppen"...

De enige oplossing is een consolidatie van de politieke partijen.
    Een brede centrum rechtste partij met daarin de N-VA, de rechterkant van de oVLD en CD&V en de minder ranzige kant van het VB.
    Net wat BDW in zijn laatste interviews aankondigt.

Vraag is of een groot deel van de VB kiezers hun leider TVG kunnen loslaten en de rationele keuze zouden maken voor een sterk centrum rechts blok.

Tuurlijk gaat dat niet Vivaldi omver gooien. Dat doe je niet met één autorit, die helaas niet door de NVA gesteund werd.
    Dat geldt voor alle demonstraties hé, je gaat er de wereld niet mee veranderen.

Het blijft een gemiste kans dat NVA niet mee op de kar is gesprongen. Voor de rest ben ik helemaal met je akkoord van die grote centrum rechtste partij.
    Als niet VB-stemmer heb ik mee gereden om mijn onvrede te tonen ivm deze gang van zaken en als zo een deel volk "eigen volk eerst" roept dan draait mijn maag ook wel hoor.

Daarom was een gezamenlijke, properdere, rechtste actie in mijn ogen beter geweest.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht

Wat mij gewoon stoort is dat het VB tijdens deze duidelijke promotiestunt zich opwerpen als de beschermers van de democratie. Ik vind dat gewoon een transparante manier om stemmen te winnen, die trouwens gaat opbregen. Moest het omgekeerd zijn en PvdA of eender wie deed hetzelfde vond ik het ook degoutant.
    Met dat verschil dat een dergelijke actie vanuit het VB een groot draagvlak heeft terwijl dat bij PvdA eerder een evenwichtsbalk zal zijn. Uiteraard is dat een transparante manier om stemmen te winnen maar wees gerust dat dergelijke acties de Vivaldi coalitie zeer scherp zal houden. Er zijn in het verleden veel grotere (Steve Stevaert) gratuit acties uitgevoerd om stemmen te halen.

Ik kan enkel het beste hopen - wie weet wordt dit wel een goede regering want met VB en NVA in de oppositie zal de oppositie altijd gehoord worden, beschikt men over man en rekenkracht en zal de regering dus scherp moeten blijven. Feit is dat oppositie van VB, PvdA, Groen, Ecolo ... eigenlijk weinig tot niets waard is - nu is de situatie anders: VB is nu dermate groot dat men niet anders kan dan hen horen, bijkomend zien ze zich gesteund in de oppositie door de NVA.

Mocht ik van NVA of VB zijn: ik zou onderling afspraken maken hoe oppositie te voeren
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als ik die Calvo op het nieuws zie mee gaan naar de onderhandelingen moet ik praktisch kokhalzen. Zo hard op zen gezicht gaan en toch nog iets te zeggen hebben, typisch dit land. Met die personen aan tafel gaat dit regeerakkoord gegarandeerd de werkmens uitzuigen en domme korte termijn maatregelen bevatten.

VB actie staat wel compleet haaks op die linkse plunder betogingen. Goed voorbeeld hoe het ook kan.
    no votes  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Wat mij gewoon stoort is dat het VB tijdens deze duidelijke promotiestunt zich opwerpen als de beschermers van de democratie. Ik vind dat gewoon een transparante manier om stemmen te winnen, die trouwens gaat opbregen. Moest het omgekeerd zijn en PvdA of eender wie deed hetzelfde vond ik het ook degoutant.
    Ik snap niet hoe het 'degoutant' kan zijn dat eender welke partij zich als beschermer van eender wat profileert. Dat is toch juist waar politiek om draait?

Of dat het nu gaat over de opwarming van de aarde, racisme of wat dan ook, iedere partij werpt zich op als beschermer van het ene of het andere om dat politiek te recupereren.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Groot verschil met de hete herfst enkele jaren geleden toen er met kasseistenen werd gegooid.
    no votes  

Misterblort's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    Moeten misschien ook iedereen die niet denkt zoals jij ook verbieden om op te komen voor de verkiezingen? Nuja, dan kunnen we beter de verkiezingen gewoon afschaffen en er direct er een dictatuur van maken. Dan duid jij maar gewoon iedereen aan.
    Iedereen mag opkomen voor de verkiezingen maar ik vind ook wel dat iemand die op de premier wordt perfect 3-talig moet zijn. Elke job heeft zijn vereisten en voor de job eerste minister van een land zou het een verieiste moeten zijn dat die de officiële landstalen quasi perfect spreekt..
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hoeveel mensen in Belgie zouden perfect drietalig NL-FR-DE zijn? Je kan er waarschijnlijk parking C niet mee vullen...tenzij ze in een auto zitten.
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Hoeveel mensen in Belgie zouden perfect drietalig NL-FR-DE zijn? Je kan er waarschijnlijk parking C niet mee vullen...tenzij ze in een auto zitten.
    Als je als partij pleit voor begrip en een één gemaakt België dan mag je op zijn minst zelf een voorbeeld stellen en de landstalen beheersen.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Ja want wij gaan allemaal ooit premier worden...Belgie is tot op heden nog steeds een 3 talig land en ja dan mag je verwachten dat degene die ons land leidt alle 3 de gemeenschappen duidelijk kan aanspreken.
    Laatst gewijzigd door Funky22; 28 september 2020 om 13:22
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misterblort Bekijk bericht
    Iedereen mag opkomen voor de verkiezingen maar ik vind ook wel dat iemand die op de premier wordt perfect 3-talig moet zijn. Elke job heeft zijn vereisten en voor de job eerste minister van een land zou het een verieiste moeten zijn dat die de officiële landstalen quasi perfect spreekt..
    En als je er internationaal mee wil buiten kunnen komen moeten ze het Engels ook machtig zijn. Ik weet toch niet of zo'n taalvereiste nu echt een prioriteit is. Persoonlijk denk ik niet dat dit nu de kwaliteit van kandidaten gaat verhogen. Het gaat wel de makkelijke verwijten (hij/zij spreekt niet eens X) tegengaan. Ik zou dan liever eens wat minder juristen en pol&soc achtergronden zien, en wat meer echte wetenschappers. Alhoewel Di Rupo eigenlijk een PhD in de Chemie had

De taalpremies in Brussel doen mij vermoeden dat de link tussen een certificaat en werkelijk een taal machtig zijn ook niet altijd duidelijk is.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Deze ochtend "De Zevende Dag" bekeken waar het onder andere over de betoging van het VB ging en er vragen aan BDW over werden voorgelegd.

Ik vraag me af of er hier veel mensen geloven dat het VB daadwerkelijk wilt regeren?

Waarom zouden ze dat willen doen aangezien ze altijd met andere partijen aan tafel zullen zitten en hun extreme standpunten er bijgevolg nooit door zullen krijgen?

Om een "gewone" beleidspartij te worden waar de mensen de volgende keer dan niet meer op zullen stemmen?

Nee toch? Toch veel beter om oppositie te voeren en zo groot mogelijk te blijven (= grote partijdotatie en veel parlementsleden).

Filip De Winter is al sinds 1987 parlementslid. Al 33 jaar krijgt die mens een riant loon voor.... wat precies? Zijn bijdrage aan het 70 puntenplan? Om nooit voor iets verantwoordelijk te hoeven te zijn? Om af en toe te gaan betogen? Om af en toe een foute uitspraak te doen? Welke verwezenlijkingen heeft hij gerealiseerd die dat loon rechtvaardigen?

Hij heeft in ieder geval wel een schoon leven gehad op de kap van zijn kiezers .

Het cordon is de levensverzekering van het Vlaams Belang en die zullen er zelf alles aan doen om dat in stand te houden.
    Laatst gewijzigd door Hawk; 28 september 2020 om 13:39
    non plus ultra
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Newsmonkey doet een poging voor de namen: https://newsmonkey.be/de-croo-richting-premierschap/

Ik zou het met de nodige korrel zout nemen. Want waar in het weekend Goedele Liekens en Gwendolyne Rutten in pole position zitten volgens dezelfde site zijn ze nu ineens volledig uitgesloten. Ze kunnen morgen weeral als plotse zekerheden verschijnen om woensdag alsnog te verdwijnen.
    no votes  

Matthias92's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Newsmonkey doet een poging voor de namen: https://newsmonkey.be/de-croo-richting-premierschap/

Ik zou het met de nodige korrel zout nemen. Want waar in het weekend Goedele Liekens en Gwendolyne Rutten in pole position zitten volgens dezelfde site zijn ze nu ineens volledig uitgesloten. Ze kunnen morgen weeral als plotse zekerheden verschijnen om woensdag alsnog te verdwijnen.
    Calvo Vicepremier
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matthias92 Bekijk bericht
    Calvo Vicepremier
    Calvo is nog jong en na zijn laatste paar persmededelingen is het duidelijk dat hij van het gas af is gegaan bij discussies waarschijnlijk van de partij.Misschien nog hoop voor hem xd vond zijn benadering eerst ook arrogant overkomen bij discussies.
    no votes  

Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht

Hebben die naast vicepremier nog een andere ministerpost?
    no votes  

Regels voor berichten