Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gohja, mooi signaal. Vooral een mooie publiciteitsstunt. De vorige regering was een minderheidsregering aan Waalse zijde én rechts, ik heb ze toen niet gehoord uiteraard.
    Het economische overwicht lag toen ook in het landsdeel met een meerderheid in de regering.
    Het gaat niet over een paar procentpunten. Vlaanderen trekt het leeuwendeel van de lasten in dit land.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk bericht
    Dit.
    Met een minderheid regeren mag volgens N-VA, zo lang het maar aan Waalse kant is. Dan moet je niet klagen als het eens omgekeerd wordt.
    En waarom niet? Je kan perfect als insteek hebben dat je een meerderheid wil aan Vlaamse kant. Dat de Walen akkoord zijn met een minderheid aan Waalse kant maakt zijn rekening toch niet, noch is het zijn verantwoordelijkheid om dat te verzekeren.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Ik vind het eerder verontrustend dat de brusselse regering weeral geen toelating wou geven voor de betoging.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    no votes  

Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Ik vind het eerder verontrustend dat de brusselse regering weeral geen toelating wou geven voor de betoging.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Niet verrassend toch? De anti-Vlaamse FDF (met verbloemende naam Defi) zit in die regering...

De gemiddelde Brusselse politicus ziet nog liever een stel wilden de stad half afbreken (denk aan de BLM rellen) dan een volstrekt geweldloze demonstratie te laten doorgaan. Verbaast me dat het uiteindelijk alsnog mocht.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lothiriel1996 Bekijk bericht
    Niet verrassend toch? De anti-Vlaamse FDF (met verbloemende naam Defi) zit in die regering...

De gemiddelde Brusselse politicus ziet nog liever een stel wilden de stad half afbreken (denk aan de BLM rellen) dan een volstrekt geweldloze demonstratie te laten doorgaan. Verbaast me dat het uiteindelijk alsnog mocht.
    mss omdat het op een afgelegen parking was aan de rand van de stad op een zondagvoormiddag
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk bericht
    Dit.
    Met een minderheid regeren mag volgens N-VA, zo lang het maar aan Waalse kant is. Dan moet je niet klagen als het eens omgekeerd wordt.
    En wat is dat nu dat De Wever verkiezingen wil zoals in Angelsaksische landen? Toch niet First past the post of Winner takes all?
    Voor de duizendste keer: Di Rupo is begonnen met een minderheidsregering aan Vlaamse kant!

Daarnaast zijn Vlamingen met meer en betalen ze het merendeel in dit land. Dus minderheid langs Waalse zijde is veel minder erg eigenlijk

Over die 'protestactie': VB is rasistisch links laten we stoppen met hen rechts te noemen. En parking C ligt in vlaanderen, was het daar niet te doen?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Het economische overwicht lag toen ook in het landsdeel met een meerderheid in de regering.
    Het gaat niet over een paar procentpunten. Vlaanderen trekt het leeuwendeel van de lasten in dit land.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Voor de duizendste keer: Di Rupo is begonnen met een minderheidsregering aan Vlaamse kant!

Daarnaast zijn Vlamingen met meer en betalen ze het merendeel in dit land. Dus minderheid langs Waalse zijde is veel minder erg eigenlijk

Over die 'protestactie': VB is rasistisch links laten we stoppen met hen rechts te noemen. En parking C ligt in vlaanderen, was het daar niet te doen?
    Dat is een valide mening, maar ik denk niet dat er ooit is vastgelegd dat de economisch dominante gemeenschap altijd een meerderheid moet hebben. Ik volg de redenering hé, maar ik vind het nu ook niet erg koosjer om het voor de ene wel en voor de andere niet toe te laten gebaseerd op de portefeuille.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    En waarom niet? Je kan perfect als insteek hebben dat je een meerderheid wil aan Vlaamse kant. Dat de Walen akkoord zijn met een minderheid aan Waalse kant maakt zijn rekening toch niet, noch is het zijn verantwoordelijkheid om dat te verzekeren.
    Wat mij gewoon stoort is dat het VB tijdens deze duidelijke promotiestunt zich opwerpen als de beschermers van de democratie. Ik vind dat gewoon een transparante manier om stemmen te winnen, die trouwens gaat opbregen. Moest het omgekeerd zijn en PvdA of eender wie deed hetzelfde vond ik het ook degoutant.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    "De beslissing over wie premier wordt, valt wellicht pas maandag. Bedoeling was om vannacht tot het einde door te gaan, maar die timing lijkt te krap, klinkt het bij sommige betrokken partijen.

De onderhandelaars van de Vivaldi-partijen zitten zondag al de hele dag samen om zaken als pensioenen en begroting te bespreken. Zondagavond zijn nog niet alle knopen doorgehakt, en het ziet er naar uit dat er maandag hierover nog verder gepraat wordt.
    Pas aan het eind van die gesprekken zou vast komen te staan wie de toekomstige regering zal leiden, en welke partij welke bevoegdheden krijgt.

Coformateurs Paul Magnette (PS) en Alexander De Croo (Open VLD) worden maandag bij de koning verwacht, om verslag uit te brengen, maar daar is nog een kleine marge: ze worden niet per se 's morgens verwacht. Ze kunnen dus ook na de middag of 's avonds langsgaan, om zo nog wat extra tijd te kopen. Magnette zei zondagmorgen al aan VTM dat hij verwachtte pas maandagavond naar het paleis te trekken."

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200630_92031890
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat mij toch wat verbaast is dat VB aanhangers wérkelijk geloven dat hun autotour van deze middag iets zal veranderen.
    Alsof de Vivaldi onderhandelaars ook maar één seconde zullen hebben gedacht "oei, nu krijgen we schrik, laten we vlug stoppen"...

De enige oplossing is een consolidatie van de politieke partijen.
    Een brede centrum rechtste partij met daarin de N-VA, de rechterkant van de oVLD en CD&V en de minder ranzige kant van het VB.
    Net wat BDW in zijn laatste interviews aankondigt.

Vraag is of een groot deel van de VB kiezers hun leider TVG kunnen loslaten en de rationele keuze zouden maken voor een sterk centrum rechts blok.
    no votes  

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat mij vooral verbaasd is dat wij Vlamingen het betogen vanuit de eigen wagen nog niet hebbe geperfectioneerd.
    Perfecte manier om vanop ons lui gat in onze comfortabele auto onze mening te spuien.

Ik zat deze voormiddag in die file van het VB.
    Heb eens goed gelachen.
    Vroeg me wel af waarom ze niet aan het blokrijden waren. Als ze op 3 rijstroken met 10 auto’s aan 70-80 rijden op de ring. Wat kunnen ze daar tegen doen?
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Gohja, mooi signaal. Vooral een mooie publiciteitsstunt. De vorige regering was een minderheidsregering aan Waalse zijde én rechts, ik heb ze toen niet gehoord uiteraard.
    Hier sla je wel de spijker op de kop. En een hoge pet had ik daar ook niet van op. Soms denk ik dat hoeveel te meer je je in deze materie verdiept, hoeveel te groter de kans dat je niet weet wat doen in het stemhokje.

Ik las eerder in de thread wat over het premierschap. Als Wilmes het vicepremierschap krijgt, hoe groot is dan de kans dat de liberalen ook nog eens de premier afleveren? Het zal toch wel haast Magnette moeten zijn dan?

Ik las trouwens ook nog dat Geens geen post zou opnemen in de Vivaldi-regering. Ook al ben ik het niet altijd eens met CD&V, ik had die man daar toch liever gezien dan bijvoorbeeld Calvo. Niet bepaald een roeper en dat kan ik wel appreciëren.
    no votes  

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beeldbuis Bekijk bericht
    Hier sla je wel de spijker op de kop. En een hoge pet had ik daar ook niet van op. Soms denk ik dat hoeveel te meer je je in deze materie verdiept, hoeveel te groter de kans dat je niet weet wat doen in het stemhokje.

Ik las eerder in de thread wat over het premierschap. Als Wilmes het vicepremierschap krijgt, hoe groot is dan de kans dat de liberalen ook nog eens de premier afleveren? Het zal toch wel haast Magnette moeten zijn dan?

Ik las trouwens ook nog dat Geens geen post zou opnemen in de Vivaldi-regering. Ook al ben ik het niet altijd eens met CD&V, ik had die man daar toch liever gezien dan bijvoorbeeld Calvo. Niet bepaald een roeper en dat kan ik wel appreciëren.
    Een Waalse premier en vicepremier met een minderheid aan Vlaamse kant? Dan zullen ze bij de N-VA en het VB héél blij zijn.

Nee, als Wilmès vicepremier wordt, dan zal De Croo wel de premier zijn. Of een andere Vlaamse politicus, maar ik denk niet dat er andere geschikte (enfin, niet dat De Croo dat is) kandidaten zijn.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Een Waalse premier en vicepremier met een minderheid aan Vlaamse kant? Dan zullen ze bij de N-VA en het VB héél blij zijn.

Nee, als Wilmès vicepremier wordt, dan zal De Croo wel de premier zijn. Of een andere Vlaamse politicus, maar ik denk niet dat er andere geschikte (enfin, niet dat De Croo dat is) kandidaten zijn.
    Elke partij krijgt een vicepremier.
    no votes  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wat Badger zegt klopt. Elke partij vaardigt een "leidende figuur" af. Groen kan dus vicepremier Calvo sturen. VLD kan dan bvb premier De Croo hebben maar ook vicepremier Van Quickenborne.

De vervangende functie speelt enkel mee voor zomervakanties als de eerste minister in Frankrijk of Italië vertoeft, maar anders is het eerder spreekbuis plus zitje in kernkabinet. Met zo'n bonte coalitie is wel de helft vd ministers in dat kernkabinet dus zoveel valt daar niet te winnen. Maar zo werkt het systeem nu eenmaal. Qua toonbeeld van efficiëntie als Mexicaans leger is het in zo'n zware crisis wat je net niet wil hebben.
    no votes  

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Het spreekt toch al boekdelen hoe zwak MR staat als hun sterkste figuur Wilmes is.
    Straf dat deze partij zoveel heibel heeft kunnen schoppen, om dat uiteindelijk met zulke lichtgewichten af te komen.
    Hoe zij zoveel macht van de Waalse kiezen krijgen is mij werkelijk een raadsel.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    no votes  

Regels voor berichten