MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ik hoop oprecht niet op Liekens. Om talloze redenen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    https://www.demorgen.be/nieuws/leter...onne~b0742175/...

Daarnaast vind ik het eigenlijk wel echt jammer dat je er zo zwaar aan tilt. Kennis van de andere landstaal is inderdaad wel een belangrijke factor als premier, dat ga ik zeker niet ontkennen. Moet dit dan perfect zijn? Neen, absoluut niet. Het belangrijkste is dat deze een belangrijke verbindende rol kan spelen binnen de regering. De capaciteiten van deze persoon zijn veel belangrijker voor het welvaren van het land, dan die nu de of het, le of la zegt.
    Vind jij dan dat Wilmés een verbindende rol heeft gespeeld de afgelopen maanden? ik vind dat verre van met die fail shows die men persconferentie noemt waarbij die powerpoint toch echt wel een dieptepunt was, een iets of wat deftige leider klopt daar eens goed op de tafel.
    no votes  

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Vind jij dan dat Wilmés een verbindende rol heeft gespeeld de afgelopen maanden? ik vind dat verre van met die fail shows die men persconferentie noemt waarbij die powerpoint toch echt wel een dieptepunt was, een iets of wat deftige leider klopt daar eens goed op de tafel.
    Dat zeg ik zeker niet. Het is nu ook een uitzonderlijke situatie, die ik ook zeker niet goedpraat, waarbij het eigenlijk moeilijk praten is van een echte regering of echte premier. Is meer een stroman.
    no votes  

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    Dat zeg ik zeker niet. Het is nu ook een uitzonderlijke situatie, die ik ook zeker niet goedpraat, waarbij het eigenlijk moeilijk praten is van een echte regering of echte premier. Is meer een stroman.
    Nochtans voelt ze zich wel een echte volwaardige premier hoor.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Zij en de MR mogen dan wel denken dat ze een echte premier is, voor mij is zij gewoon een interim.
    Als Liekens premier wordt (let's hope not...) zou zij voor mij de eerste vrouwelijke premier zijn eigenlijk.
    no votes  

Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ik hoop oprecht niet op Liekens. Om talloze redenen.
    Dan verliezen ze, de VLD, hun laatste restje credibiliteit wat mij betreft.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Nochtans voelt ze zich wel een echte volwaardige premier hoor.
    Op papier is ze dat ook. Over haar gevoelens weet ik niets, heb ik ook nog niets van zien passeren in het nieuws.
    no votes  

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    De puzzelstukjes beginnen in elkaar te vallen

De Croo heeft Lachaert gesteund voor het open vld voorzitterschap in ruil voor het premierschap. Daarom wou Lachaert niet meegaan in de as NVA-PS, daar zou Open VLD nooit het premierschap kunnen eisen want daar was het sowieso voorzien voor Magnette. Nu bij Vivaldi begint De Croo zich in positie te manoeuvreren.
    Let us pray for all the fools that be
    no votes  

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht

Ons systeem is een democratische vertegenwoordiging. Dit wil zeggen dat wij niet de premier kiezen maar dat de partijen die wij kiezen om onze stem te vertegenwoordigen naar eigen goeddunken mogen kiezen. Als die ervoor zouden kiezen dat dit iemand wordt die geen sikkepit nederlands spreekt dan is dat zo. Staat u dat niet aan dan moet het systeem wijzigen. Er zijn nog zoveel andere zaken die absurd zijn maar die we ook moeten slikken. Leer ermee leven of verander het. Dat zijn de keuzes die we hebben. Als het de volgende regering een is met NVA en VB dan zetten we als premier een vlaming die gebroken frans spreekt hé.
    Dat wil toch iet zeggen dat je geen kritiek mag hebben op tekortkomingen of bepaalde kwaliteiten mag verwachten van een eerste minister die bvb ook aan hogere federale ambtenaren opgelegd wordt? Ik zie dat je hier ook kritiek hebt op een eventuele aanstelling van Goedele Liekens als ministers, daar kan je toch bijna exact hetzelfde antwoord op geven?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    no votes  

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nemio Bekijk bericht
    Die punten van pensioenen en energiebevoorrading zijn echt tenenkrullend.
    Hoe je zoiets zelfs nog maar op tafel durft te leggen terwijl onze economie zulke klappen krijgt, en onze bevolking nog niet eens mag doen wat ze willen. Diep en diep triest is dat.
    no votes  

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Dat wil toch iet zeggen dat je geen kritiek mag hebben op tekortkomingen of bepaalde kwaliteiten mag verwachten van een eerste minister die bvb ook aan hogere federale ambtenaren opgelegd wordt? Ik zie dat je hier ook kritiek hebt op een eventuele aanstelling van Goedele Liekens als ministers, daar kan je toch bijna exact hetzelfde antwoord op geven?
    Ik heb geen kritiek. Ik heb een idee dat die mij geen ministercapaciteiten heeft. Indien die echter aangeduid wordt leg ik mij daar bij neer - ze kan mij nog altijd positief verrassen. Doet ze het niet dan voldoet ze aan mijn vooroordeel. In beide gevallen meh. Ongeacht of ik haar daarvoor gekwalificeerd vind of niet. Maar ik ga niet achteraf zeveren over het feit dat goede liekens is aangeduid.
    no votes  

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Die punten van pensioenen en energiebevoorrading zijn echt tenenkrullend.
    Hoe je zoiets zelfs nog maar op tafel durft te leggen terwijl onze economie zulke klappen krijgt, en onze bevolking nog niet eens mag doen wat ze willen. Diep en diep triest is dat.
    Er zijn ook wat maatregelen voor gezinnen, een CD&V-strijdpunt: de verdubbeling van het belastingkrediet voor kinderen ten laste en de belastingvermindering voor kinderoppas. Maar ook dat kost op kruissnelheid dik 200 en nog eens 150 miljoen euro.

CD&V gaat nog mensen stimuleren om extra kinderen te krijgen als je geen inkomsten hebt ? Man toch... waar zijn die mee bezig...

De idiotie van het belastingkrediet voor kinderen ten laste:
    Een alleenstaande die aan een OCMW-uitkering zit met een 1 kind ten laste, krijgt +- 400€
    Een alleenstaande die een werkloosheidsuitkering heeft van pakweg 1.100€ per maand met 1 kind ten laste, krijgt niets.
    Geval 1 krijgt pakweg evenveel aan OCMW-uitkering als geval 2 aan werkloosheidsuitkering

En de CD&V wil dat verdubbelen...
    Laatst gewijzigd door DogFacedGod; 26 september 2020 om 14:47
    o/
    no votes  

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Er zijn ook wat maatregelen voor gezinnen, een CD&V-strijdpunt: de verdubbeling van het belastingkrediet voor kinderen ten laste en de belastingvermindering voor kinderoppas. Maar ook dat kost op kruissnelheid dik 200 en nog eens 150 miljoen euro.

CD&V gaat nog mensen stimuleren om extra kinderen te krijgen als je geen inkomsten hebt ? Man toch... waar zijn die mee bezig...
    Iedereen wilt de krenten voor zijn achterban pakken natuurlijk. En als iedereen een andere achterban heeft dan krijg je dit natuurlijk. Dit is allesbehalve een gebalanceerd voorstel.
    De Vivaldi of cadeau regering, meer woorden heb ik er niet voor.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht

Er is geen enkele indicatie dat het fiscale beleid een stimulerend of ontradend karakter heeft op het krijgen van kinderen.
    Weet je waar het wel een directe impact op heeft? Kinderarmoede. Wat ook op langere termijn zeer negatieve gevolgen heeft voor de maatschappij.

Dus an sich is het een hele slimme investering.

Daarnaast is de manier waarop men het doet, via een grotere belastingsvrije som, ook een goede manier. Omdat je dus vooral mensen die werken gaat bevoordelen in tegenstelling tot alle mensen met kinderen.
    no votes  

Regels voor berichten