makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Och ga toch weg. Wilmes spreekt behoorlijk Nederlands, dat zie je ook in interviews, maar maakt onder druk wat meer (kleine) fouten als bijvoorbeeld Magnette of Michel.

Ik wil u wel eens antwoord zien geven op een technische interpellatie voor het parlement met de camera's van de openbare erop in het Frans zonder fouten te maken tegen het geslacht van enkele Franse woorden of je te missen in een vervoeging.
    Hehe pas op! Diegenen die commentaar geven spreken zelf géén enkel woord Frans, of het zijn net de mensen die juist WEL talenknobbels zijn en 10 talen spreken zonder één taalfout.
    Zelden zijn het mensen die daar ergens tussenin zitten die commentaar geven

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Idem. Ik spreek een woordje frans maar vraag mij of het le of la is en ik sla tilt.
    Het is dan ook niet onlogisch dat een franstalige onder die druk hetzelfde heeft met de of het...

Beetje verdraagzaamheid zou mensen sieren...
    Ik was slecht in talen. Ik deed extra hard mijn best maar ondanks een héél jaar 20x meer studeren voor Frans dan Wiskunde, lukte het mij niet om goeie punten te scoren.
    Ik moest dan van mijn ouders naar Frankrijk bij een familie logeren. Ik heb dan 3 maand VERPLICHT elke dag niets anders dan Frans moeten spreken bij een familie in Frankrijk.

Trots als een pauw ging ik terug naar school, eerste les Frans, nieuw schooljaar en toen de leraar vroeg wie iets in het Frans wilde voorlezen stak ik vrolijk mijn hand op.
    Ik was 1 zin ver en de leraar verbeterde mij meermaals en brulde en tierde dan op mij dat mijn Frans schandalig slecht was en vol met spreek/taalfouten en dat dit de eerst en laatste keer was dat ik iets mocht voorlezen Ik vergeet dat nooit meer.

En dan lees ik hier ook continue (niet in dit topic per se): Allé als je echt je best doet dan spreek je toch foutloos Frans. Heu neen hoor fout, als uw talent in talen, noegabolle is, dan lukt je dat gewoon NOOIT amen... Mijn vrouw is trouwens van Amerika, ik schrijf al 40+ jaar dagelijks Engels en spreek het elke dag sedert 16 jaar en ik ben nog steeds alles behalve foutloos tot ergernis van vrouwlief.

Natuurlijk wat Bouchez doet, géén noot Nederlands spreken is dikke onzin en schandalig, maar foutloos? Dan moet je wel minstens die 1% aanleg hebben
    Maar goed, van een premier zou je dat wel mogen verwachten hé.
    Laatst gewijzigd door makila; 25 september 2020 om 21:17
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Hehe pas op! Diegenen die commentaar geven spreken zelf géén enkel woord Frans, of het zijn net de mensen die juist WEL talenknobbels zijn en 10 talen spreken zonder één taalfout.
    Zelden zijn het mensen die daar ergens tussenin zitten die commentaar geven
    We spreken hier wel over de functie van premier die een 3 talig land vertegenwoordigd niet over de jan met de pet...
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Tussen de regels lezen hé.
    Ik acht vlaams geen wereldtaal op het niveau van het engels of het chinees/mandarijns. Dus ja liever afschaffen die handel en ons oriënteren op die wereldtalen. Gaat ons meer opleveren dan ons blijven focussen op het vlaams en te zagen over het feit dat onze premier geen perfect vlaams kan.
    Ja, laten we onze hele geschiedenis, onze tradities, onze identiteit maar door het toilet spoelen om het holletje van één of andere (potentiële) grootmacht te likken. /facepalm

Vlamingen zijn drietalig opgevoed en zijn wereldtop als het op internationale relaties aankomt.
    Wij zijn wereldburgers. Niet omdat we onze identiteit verloochenen maar omdat we zo flexibel zijn.

Bouchez met zijn tricolore vlag, de echte Belg. Hij wilt ons land terug gaan verbinden, bevoegdheden terug federaal maken, maar de hypocriet erkent niet eens onze identiteit.
    Toegegeven, als Waal zou ik ook niet staan springen om Nederlands te leren, maar soit ons land is zoals het is. Als ze het niet willen, waarom dan een slecht huwelijk in stand houden?
    no votes  

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    We spreken hier wel over de functie van premier die een 3 talig land vertegenwoordigd niet over de jan met de pet...
    Dan moet jij maar naar Wallonië verhuizen en een tegenstem uitbrengen...

Of moeten we eerst testen of iedereen perfect drietalig is voordat ze in de federale politiek mogen stappen?
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    44 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vierkant Bekijk bericht
    Ja, laten we onze hele geschiedenis, onze tradities, onze identiteit maar door het toilet spoelen om het holletje van één of andere (potentiële) grootmacht te likken. /facepalm

Vlamingen zijn drietalig opgevoed en zijn wereldtop als het op internationale relaties aankomt.
    Wij zijn wereldburgers. Niet omdat we onze identiteit verloochenen maar omdat we zo flexibel zijn.

Bouchez met zijn tricolore vlag, de echte Belg. Hij wilt ons land terug gaan verbinden, bevoegdheden terug federaal maken, maar de hypocriet erkent niet eens onze identiteit.
    Toegegeven, als Waal zou ik ook niet staan springen om Nederlands te leren, maar soit ons land is zoals het is. Als ze het niet willen, waarom dan een slecht huwelijk in stand houden?
    Sorry, maar ge leeft nog in het jaren '90 verhaaltje dat ze u op school hebben proberen te vertellen. Vlamingen zijn helemaal geen wereldburgers, de overgrote meerderheid kent amper iets van buitenlandse culturen.
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    Dan moet jij maar naar Wallonië verhuizen en een tegenstem uitbrengen...

Of moeten we eerst testen of iedereen perfect drietalig is voordat ze in de federale politiek mogen stappen?
    Testen? Nee, die zouden gewoon degelijk 3 talig moeten zijn op federaal niveau
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Testen? Nee, die zouden gewoon degelijk 3 talig moeten zijn op federaal niveau
    Goed, dat is jouw mening. En dus zorg jij dat je enkel op drie-talige mensen stemt bij de federale verkiezingen?
    Anderen mensen vinden dat misschien niet en stemmen op bv. iets inhoudelijk. Of misschien gewoon omdat ze de persoon knap vinden, of dat die een grappige naam heeft. Dat is een democratie.

Als er genoeg mensen vinden dat de grappigste naam verkozen moet worden, zal deze verkozen worden.
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Goed, dat is jouw mening. En dus zorg jij dat je enkel op drie-talige mensen stemt bij de federale verkiezingen?
    Anderen mensen vinden dat misschien niet en stemmen op bv. iets inhoudelijk. Of misschien gewoon omdat ze de persoon knap vinden, of dat die een grappige naam heeft. Dat is een democratie.

Als er genoeg mensen vinden dat de grappigste naam verkozen moet worden, zal deze verkozen worden.
    Lol op wie je stemt maakt geen zak uit, nuja als we zo iets simpel als de gesproken talen van je land onder de knie hebben nog niet morgen verwachten van onze federale verkozene tja.
    En dan zijn er die zich afvragen hoe het komt dat het zo triest gesteld is met onze politiek...
    no votes  

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)

We stemmen niet op de eerste minister, Wilmes was zelfs zo goed als onbekend voor ze eerste minister werd. Het is toch wel wat absurd dat een staatshoofd de taal niet of amper spreekt van de meerderheid van het land.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Lol op wie je stemt maakt geen zak uit, nuja als we zo iets simpel als de gesproken talen van je land onder de knie hebben nog niet morgen verwachten van onze federale verkozene tja.
    En dan zijn er die zich afvragen hoe het komt dat het zo triest gesteld is met onze politiek...
    Dus je bent dan toch van mening dat iemand die niet drietalig is zich niet kandidaat mag stellen?
    Serieuze ondergraving van de demcoratie.
    no votes  

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    We stemmen niet op de eerste minister, Wilmes was zelfs zo goed als onbekend voor ze eerste minister werd. Het is toch wel wat absurd dat een staatshoofd de taal niet of amper spreekt van de meerderheid van het land.
    "Amper", vind je dat nu echt? Da's toch onzin.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Dus je bent dan toch van mening dat iemand die niet drietalig is zich niet kandidaat mag stellen?
    Serieuze ondergraving van de demcoratie.
    Yep, en toch zeker voor de post als premier want dan vertegenwoordig je de 3 gemeenschappen.
    no votes  

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    "Amper", vind je dat nu echt? Da's toch onzin.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk
    ja idd, dat was overdreven van mij, zo slecht is haar Nederlands niet. Ik had het meer over het principe dat we niet zouden mogen verwachten dat een eerste minister tweetalig is.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Yep, en toch zeker voor de post als premier want dan vertegenwoordig je de 3 gemeenschappen.
    Moeten misschien ook iedereen die niet denkt zoals jij ook verbieden om op te komen voor de verkiezingen? Nuja, dan kunnen we beter de verkiezingen gewoon afschaffen en er direct er een dictatuur van maken. Dan duid jij maar gewoon iedereen aan.
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wilmès: we moeten de ouderen van de politie naleven
    Beschamend, laat Jambon dan als Minister-president van Vlaanderen het woord voeren tov de Vlamingen iov u belachelijk te maken als premier .
    no votes  

Regels voor berichten