StevenFM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarschijnlijk snap ik er niks van maar waarom wordt er enorm hard ingezet op een pensioensverhoging terwijl de armoede bij 65+ de afgelopen 10 jaar gehalveerd is en bij jongeren verdubbeld?

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190505_04377451
    no votes  

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waarschijnlijk snap ik er niks van maar waarom wordt er enorm hard ingezet op een pensioensverhoging terwijl de armoede bij 65+ de afgelopen 10 jaar gehalveerd is en bij jongeren verdubbeld?

Omdat gepensioneerden of oudere mensen met een pensioen in zicht elektrotaal interessant zijn voor de klassieke partijen en hun aandeel in stemmen alleen maar zal toenemen.

Boomers grijpen wat ze kunnen tot ze in hun graf gaan.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wilmès haar taalmisbruik vind ik echt wel een groot probleem.

Voor duizenden Vlaamse jongeren is Frans een kwelling van het vijfde leerjaar tot vaak diep in het hoger onderwijs.

Jaren afzien om dan een dik betaalde premier te horen die geen botten Nederlands kan tenzij afgelezen van een papiertje. Is dat dan de trots en een voorbeeld voor ons land? Welk signaal is dat voor onze jeugd? Om over Bouchez nog maar niet te beginnen. Die weigert zelfs een woord Nederlands te spreken.

Niet voor niets krijgen zoveel Vlamingen een degout van Walen. In plaats van kritiek te accepteren of eraan te werken kleineren ze het. Je m’en fous.
    no votes  

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht

Pensioenen gaat om meer dan enkel armoedebestrijding, anders zouden alle pensioenen hetzelfde zijn of toch afhangen van je ander inkomen of vermogen, niet van je loon tijdens je carrière. En als het over armoedebestrijding gaat dan vind ik ook wel dat ouderenarmoede een groter probleem is dan jongerenarmoede. Jongeren kunnen daar nog uit geraken, ze moeten nog studeren, hun carrière starten enzovoort. Voor gepensioneerden is dat wel anders, als die in armoede geraken is er vaak weinig dat ze zelf nog kunnen doen om hun situatie te verbeteren, pensioen is het enige inkomen waar ze dan op kunnen rekenen, andere toekomstperspectieven hebben ze niet.
    no votes  

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vierkant Bekijk bericht
    Wilmès haar taalmisbruik vind ik echt wel een groot probleem.

Voor duizenden Vlaamse jongeren is Frans een kwelling van het vijfde leerjaar tot vaak diep in het hoger onderwijs.

Jaren afzien om dan een dik betaalde premier te horen die geen botten Nederlands kan tenzij afgelezen van een papiertje. Is dat dan de trots en een voorbeeld voor ons land? Welk signaal is dat voor onze jeugd? Om over Bouchez nog maar niet te beginnen. Die weigert zelfs een woord Nederlands te spreken.

Niet voor niets krijgen zoveel Vlamingen een degout van Walen. In plaats van kritiek te accepteren of eraan te werken kleineren ze het. Je m’en fous.
    Och ga toch weg. Wilmes spreekt behoorlijk Nederlands, dat zie je ook in interviews, maar maakt onder druk wat meer (kleine) fouten als bijvoorbeeld Magnette of Michel.

Ik wil u wel eens antwoord zien geven op een technische interpellatie voor het parlement met de camera's van de openbare erop in het Frans zonder fouten te maken tegen het geslacht van enkele Franse woorden of je te missen in een vervoeging.
    no votes  

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Och ga toch weg. Wilmes spreekt behoorlijk Nederlands, dat zie je ook in interviews, maar maakt onder druk wat meer (kleine) fouten als bijvoorbeeld Magnette of Michel.

Ik wil u wel eens antwoord zien geven op een technische interpellatie voor het parlement met de camera's van de openbare erop in het Frans zonder fouten te maken tegen het geslacht van enkele Franse woorden of je te missen in een vervoeging.
    Idem. Ik spreek een woordje frans maar vraag mij of het le of la is en ik sla tilt.
    Het is dan ook niet onlogisch dat een franstalige onder die druk hetzelfde heeft met de of het...

Beetje verdraagzaamheid zou mensen sieren...
    no votes  

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Daarbovenop is het triestig dat dat belangrijker gevonden wordt dan het echt beleid. Degene met de beste oneliner, die wordt electoraal beloont. Welk beleid er ook achter hangt. Het zal wel zijn dat de extremen zoveel stemmen halen met zo'n insteek.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht

Gelukkig ben ik geen (kandidaat) premier voor een land met drie taaldelen. Wilmès doet het inderdaad iets beter dan haar voorgangers, maar Magnette kan zo de fakkel overnemen. Frappant hoe men in de bedrijfswereld zo hamert op tweetaligheid. In de politiek geen haan die er naar mag kraaien. Ben ik mis of hebben die mensen geen voorbeeldfunctie? Een beetje volksvertegenwoordiger met respect voor zijn land mag van mij toch net iets meer moeite doen dan de doorsnee student.

Die dooddoener over focussen op het echte beleid, lol. Alsof we dat niet met zijn allen continue aan het doen zijn.
    no votes  

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Gelukkig ben ik geen (kandidaat) premier voor een land met drie taaldelen. Wilmès doet het inderdaad iets beter dan haar voorgangers, maar Magnette kan zo de fakkel overnemen. Frappant hoe men in de bedrijfswereld zo hamert op tweetaligheid. In de politiek geen haan die er naar mag kraaien. Ben ik mis of hebben die mensen geen voorbeeldfunctie? Een beetje volksvertegenwoordiger met respect voor zijn land mag van mij toch net iets meer moeite doen dan de doorsnee student.
    Zevert eens niet... hameren op tweetaligheid... Denk jij echt dat men in de privé u verkeerd gaat aankijken als jij in uw nederlands eens de zegt in plaats van het ? Als men de keuze heeft gaat men dat willen ja. Maar tweetaligheid of drietaligheid is voor mij niet noodzakelijk een vereiste om premier te moeten zijn van België. Ik heb liever dat de persoon deskundig is.

Net zoals dat in de privé de bazen ook niet de talen van de landen waar ze actief moeten zijn spreken. Of denk jij dat de CEO van vb Telenet nederland en frans perfect gaat kennen voor ons klein landje belgië ? https://investors.telenet.be/nl/management/john-porter
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Zevert eens niet... hameren op tweetaligheid... Denk jij echt dat men in de privé u verkeerd gaat aankijken als jij in uw nederlands eens de zegt in plaats van het ? Als men de keuze heeft gaat men dat willen ja. Maar tweetaligheid of drietaligheid is voor mij niet noodzakelijk een vereiste om premier te moeten zijn van België. Ik heb liever dat de persoon deskundig is.

Net zoals dat in de privé de bazen ook niet de talen van de landen waar ze actief moeten zijn spreken. Of denk jij dat de CEO van vb Telenet nederland en frans gaat kennen voor ons klein landje belgië ? https://investors.telenet.be/nl/management/john-porter
    Het gaan mij ook totaal niet om een verkeerd lidwoord maar over het structureel probleem bij -vooral Franstalige- politiekers.
    Over de taalgrens heen is Nederlands een dode taal. Het begint in het onderwijs want in Wallonië is er totaal geen verplichting.

Bouchez moest onlangs Wilmès zijn handje laten vasthouden omdat hij het niet uitgelegd kreeg. Sorry, maar dat vind jij normaal?
    Men heeft het altijd over het verschil van cultuur in dit land. Awel, een onevenwicht in respect voor elkaars taal is iets fundamenteel.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    38 Post(s)
    Het gaan mij ook totaal niet om een verkeerd lidwoord maar over het structureel probleem bij -vooral Franstalige- politiekers.
    Over de taalgrens heen is Nederlands een dode taal. Het begint in het onderwijs want in Wallonië is er totaal geen verplichting.

Bouchez moest onlangs Wilmès zijn handje laten vasthouden omdat hij het niet uitgelegd kreeg. Sorry, maar dat vind jij normaal?
    Men heeft het altijd over het verschil van cultuur in dit land. Awel, een onevenwicht in respect voor elkaars taal is iets fundamenteel.
    Dus het gaat helemaal niet over het gebrekkig Nederlands van Wilmes? Want dat was wel je eerste post, namelijk dat het Nederlands van Wilmes slecht was...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tja moest er nu nog deftig beleid zijn maar ook dit ontbreekt er bij Wilmés, en ja van een premier mag je toch verwachten dat die deftig de voertalen van zijn land spreekt
    no votes  

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    .
    Is een andere discussie. Maar aan de andere kant als de walen toch altijd van de vlamingen horen (en zien) dat vlaanderen onafhankelijk moet worden (VB en NVA) waarom zouden ze dan tijd steken in het leren van het nederlands?
    Nederlands is GEEN wereldtaal. Frans en Engels wel.

Persoonlijk zou ik liever hebben dat ze in vlaanderen volledig zouden stoppen met het nederlands en het engels zouden introduceren. En onze jongeren op termijn ook het chinees/mandarijns leren. Engels en die taal gaat volgens mij voor ONZE toekomstige jeugd veel interessanter zijn dan hen een dode taal (ook al is het mijn moedertaal) te leren. Op voorwaarde dat we ons volledig systeem daar ook op aanpassen.

Indien je de vlaming enkel nederlands en engels zou laten toestaan om te leren. Dan zou je juist de vlaming tekort doen.
    Daarnaast moet ik echter zeggen dat van de walen die ik ken, die hun kinderen spreken allemaal nederlands. Al spreken die hun ouders dat niet allemaal. Maar die ouders vonden dat tgv confrontatie met de vlamingen wel een meerwaarde. Dus misschien moeten we gewoon meer interageren met elkaar in plaats van in onze loopgraven te zitten roepen van boe walen en boe vlamingen ?
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    Walen kunnen nu eenmaal amper Nederlandse door gebrek eraan in hun opleiding (die ook al minder is dan bij ons want vele die op de grens wonen komen in Vlaanderen naar school, idem met bv kinderen van de koning).
    Taalpremie aan overheid voor Walen is ook eenvoudiger te behalen. Voor elke Waal dat ik in bedrijfsleven ben tegengekomen die Nederlands op deftige manier sprak en verstond ben ik er 50 tegengekomen die geen Nederlands praten noch verstonden.

En Nederlands een dode taal
    no votes  

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    En Nederlands een dode taal
    Tussen de regels lezen hé.
    Ik acht vlaams geen wereldtaal op het niveau van het engels of het chinees/mandarijns. Dus ja liever afschaffen die handel en ons oriënteren op die wereldtalen. Gaat ons meer opleveren dan ons blijven focussen op het vlaams en te zagen over het feit dat onze premier geen perfect vlaams kan.
    no votes  

Regels voor berichten