Pagina 21 van 97 Eerste ... 111718192021222324253171 ... Laatste
    MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    https://www.tijd.be/politiek-economi.../10187683.html

Wat kan het anders nog zijn?

"De nota bevat fellere blauwe stippen, maar van een blauwe nota is geen sprake. Zo maakt Open VLD er een punt van dat maatregelen worden genomen om de werkzaamheidsgraad verder te verhogen. Over ambitieuze arbeidsmarkthervormingen die dat mogelijk moeten maken zwijgt Magnette evenwel zedig, want die liggen gevoelig bij zijn achterban.
    De liberalen zijn grote voorstander van het inperken van de werkloosheidsuitkeringen in de tijd, maar daar rept Magnette met geen woord over. Ook het plan van de regering-Michel om de uitkeringen sneller te laten dalen is niet opgenomen. Net zomin is dat het geval voor het afschaffen van het brugpensioen.
    Over arbeidsmarkthervormingen rept de nota van Magnette met geen woord.
    Daarenboven plant de informateur een hele reeks nieuwe sociale uitgaven zonder dat hij er in financiering voor voorziet. Zo wil hij het minimumpensioen voor iemand met een volledige loopbaan verhogen tot 1.500 euro. De uitgaven in de gezondheidszorg zouden dan weer met 2,5 procent mogen stijgen, terwijl dat in de voorbije legislatuur maar met 1,5 procent was.
    Magnette is ook van plan om enkele hervormingen van de regering-Michel terug te draaien, zelfs al hebben zowel Open VLD als de MR hun veto daartegen uitgesproken."
    "Op een informeel overleg met de sociale partners heeft Magnette duidelijk gemaakt dat hij zijn plannen voor een derde met nieuwe inkomsten, een derde met nieuwe belastingen en een derde met andere oplossingen wil financieren. Het betekent dat de belastingen onvermijdelijk omhooggaan, ook al staat in de nota op een vliegtaks na geen enkele nieuwe belasting."
    Als ik dit lees heb ik echt het gevoel dat de politiek die de laatste jaren gevoerd is totaal voor niets was (en ik spreek mij al niet uit over wat ze al dan niet bereikt hebben).
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Als ik dit lees heb ik echt het gevoel dat de politiek die de laatste jaren gevoerd is totaal voor niets was (en ik spreek mij al niet uit over wat ze al dan niet bereikt hebben).
    Vooruitgang is ook niet wat de partijen achter de nota interesseert. Hun achterban (vooral werklozen en Afrikanen) plezieren is hier toch duidelijk het doel. Frustrerend dat er dan Belgische middenklassers op stemmen uit onwetendheid.

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Zelfs als ze het niet doen. Zou mij sterk verbazen als die de volgende verkiezingen nog een significante rol spelen.
    Dat liedje hoor ik nu al een jaar of 15 (sinds ik het politieke nieuws ben beginnen volgen).

Ze staan er nog altijd en zitten al sinds begin deze eeuw onafgebroken in zowel de Vlaamse als de Federale regering.

Zelfs al zouden ze 7% halen, dan nog zitten ze erbij. Ze zijn gewoon onmisbaar zolang je automatisch 2 partijen uitsluit van een regeringsdeelname (VB en PVDA).
    ...Ω...

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Tja dat krijg als er allerlei regels worden uitgevonden om minstens evenveel vrouwen, één-armigen en andere minderheden op de lijst te zetten.
    Ik ben nu niet bepaald de grootste fan van Gwendolyn Rutten, maar is die kritiek niet een beetje seksistisch? Er zijn ook genoeg mannelijke politici waar ik me vergelijkbaar vragen van stel.
    Het is niet alsof de gemiddelde mannelijke politicus in dit land een competente Adonis is?
    Nu ja, vrouwen die dit beter kunnen inschatten op het vlak van uiterlijk mogen me hierop corrigeren, maar qua competentie wil ik die stellig toch gerust verdedigen. Er zijn ook zonder twijfel genoeg mannelijke politici die qua incompetentie en looks met Gwendolyn Rutten kunnen wedijveren.

Qua uiterlijk doen mannen het trouwens gemiddeld al snel beter in de politiek omdat bij mannen de appreciatie van de looks minder negatief gekoppeld is met de leeftijd en politieke topervaring is natuurlijk wel positief gekoppeld aan de leeftijd.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Ik ben nu niet bepaald de grootste fan van Gwendolyn Rutten, maar is die kritiek niet een beetje seksistisch? Er zijn ook genoeg mannelijke politici waar ik me vergelijkbaar vragen van stel.
    Het is niet alsof de gemiddelde mannelijke politicus in dit land een competente Adonis is?
    Nu ja, vrouwen die dit beter kunnen inschatten op het vlak van uiterlijk mogen me hierop corrigeren, maar qua competentie wil ik die stellig toch gerust verdedigen. Er zijn ook zonder twijfel genoeg mannelijke politici die qua incompetentie en looks met Gwendolyn Rutten kunnen wedijveren.

Qua uiterlijk doen mannen het trouwens gemiddeld al snel beter in de politiek omdat bij mannen de appreciatie van de looks minder negatief gekoppeld is met de leeftijd en politieke topervaring is natuurlijk wel positief gekoppeld aan de leeftijd.
    Je legt de focus te veel op uiterlijk. En te weinig op haar incompetentie en haar ziekelijke hunker naar macht.
    Dat is het echte probleem.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hebben ze bij Open VLD geen communicatieadviseurs in dienst ofzo? Hoeveel schade kan een tv-optreden veroorzaken...
    Let us pray for all the fools that be

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De nieuwe regering zou volgens Magnette moeten onderzoeken of er een regularisatie kan komen van zwartwerkers - zonder strafblad - die vandaag geen geldige arbeids- of verblijfsdocumenten hebben. Die mensen papieren geven moet de “sociale fraude” tegengaan en een antwoord bieden op de vraag om extra arbeidskrachten, aldus Magnette
    Is die serieus? Is dees om te lachen of om mee te wenen

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Hebben ze bij Open VLD geen communicatieadviseurs in dienst ofzo? Hoeveel schade kan een tv-optreden veroorzaken...
    Welk

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Elk?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Steek die paars-groene maar in de versnipperaar.
    Laat Bartje proberen, alhoewel dat dit ook naar niets zou leiden.

Nieuwe verkiezingen? Gaat ook niets helpen.
    Meer stemmen voor VB, hoogstens, en je bent terug bij af. Met wat pech wordt de PS zelfs groter door verlies aan de kant van PVDA en ze hebben geen Vlaamse partij meer nodig (buiten Groen dan). Sta je daar mooi als Vlaming...
    ...Ω...

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Regularisatie illegale werknemers en verplichting euthanasie toe te passen: CD&V noemt bijgewerkte nota-Magnette “hallucinant”

https://www.hln.be/binnenland/regula...ant~a2f0a87cd/

Staat wel in de nota: een mogelijke regularisatie van werknemers zonder geldige papieren.

Nog een opvallende passage in de nota: de nieuwe regering zou volgens Magnette moeten onderzoeken of er een regularisatie kan komen van zwartwerkers - zonder strafblad - die vandaag geen geldige arbeids- of verblijfsdocumenten hebben. Die mensen papieren geven moet de “sociale fraude” tegengaan

Ga ze anders nog belonen voor illegaal te gaan werken. Jonges jonges, waar gaat het naar toe.

Misschien moeten we de alkohol limiet terug omhoog doen, dan zijn de mensen niet zo rap strafbaar

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht

Ga ze anders nog belonen voor illegaal te gaan werken. Jonges jonges, waar gaat het naar toe.
    Lijkt me in de eerste plaats gericht op de bedrijven die zwartwerkers in dienst hebben, niet?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pskonejott Bekijk bericht
    Vooruitgang is ook niet wat de partijen achter de nota interesseert

Interesseert dat dan bijvoorbeeld wel de partijen die het Vlaams regeerakkoord hebben ondertekend? Da's toch allemaal "in the eye of the beholder" hoor.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Regularisatie illegale werknemers en verplichting euthanasie toe te passen: CD&V noemt bijgewerkte nota-Magnette “hallucinant”

https://www.hln.be/binnenland/regula...ant~a2f0a87cd/

Staat wel in de nota: een mogelijke regularisatie van werknemers zonder geldige papieren.

Nog een opvallende passage in de nota: de nieuwe regering zou volgens Magnette moeten onderzoeken of er een regularisatie kan komen van zwartwerkers - zonder strafblad - die vandaag geen geldige arbeids- of verblijfsdocumenten hebben. Die mensen papieren geven moet de “sociale fraude” tegengaan

Misschien moeten we de alkohol limiet terug omhoog doen, dan zijn de mensen niet zo rap strafbaar
    Aan de andere kant, we hebben ook al jaren een fiscale amnestie waardoor mensen met zwart geld beloond worden. Ergens lijkt me een sociale tegenhanger dan wel normaal.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)

is eigenlijk perfect te vergelijken met fiscale fraude... Maar dat zijn "brave" belgen, hé. Ik vermoed dat de meeste arbeidsexperten, ja, ook die tégen de PS, in deze maatregel wel wat zien. Het is een gemakkelijke manier om extra inkomsten te halen, de kans op extra aantrek van mensen lijkt me klein en je haalt mensen uit de illegaliteit (die nog altijd vaak een oorzaak is van criminaliteit). Ik had toen ik op kot zat (in de Van Hultemstraat in Gent) een Slovaaks gezin dat in de woning naast me op kot zat en daar al jarenlang verbleef. Die man werkte in een restaurant in de buurt, maar dat mocht niet geweten zijn, dus meer dan waarschijnlijk illegaal in het land. Ik hoop dat die een regularisatie verdient.

Over brugpensioen, hierboven nog aangehaald. Als er iemand kwaad is dat het afschaffen van brugpensioen niet in de startnota staat, zoekt die vooral principedossiers. Het aantal vrijgestelde bruggepensioneerden is dankzij de maatregelen van Di Rupo en Michel van 109.926 mensen (januari 2013) naar 43.368 (september 2019). De daling is nu aan een ritme van 20000 per jaar, zal nu natuurlijk wat trager gaan. Maar als er binnen 3 jaar nog 5000 zo'n mensen zijn, zal het veel zijn. Je mag daar gerust een punt van maken wat mij betreft, maar dat zal het verschil niet maken. Bovendien heb ik vroeger al uitgelegd (mét cijfervoorbeelden) dat je daar financieel niks aan wint als overheid, brugpensioen is véél goedkoper voor de overheid dan het alternatief voor die mensen: volledige werkloosheid of (in redelijk wat gevallen) ziekte.

Het minimumpensioen van 1500 euro, dat is een kost, maar véél minder dan dat sommige mensen denken. Want het gaat over 1500 euro tegen het einde van de legislatuur, da's nog een groot verschil met 1500 euro nu direct (index etc). Belastingen (=inkomsten) verhogen zonder nieuwe belastingen of tariefverhogingen kan ook perfect. Gewoon strengere eisen stellen die correct zijn: salariswagens moeten milieuvriendelijk zijn (zoals ook door ingenieurs gisteren voorgesteld), ...
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Aan de andere kant, we hebben ook al jaren een fiscale amnestie waardoor mensen met zwart geld beloond worden. Ergens lijkt me een sociale tegenhanger dan wel normaal.
    Fiscale amnestie is dan ook zo'n compleet absurde maatregel.

Pagina 21 van 97 Eerste ... 111718192021222324253171 ... Laatste

Regels voor berichten