Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    71 Post(s)
    Zoals gezegd gaat het in dit topic niet over de Chinezen of de islam. Zelfs in dat puntje dat was aangehaald, is het maar terzijde relevant.
    Het ging over de zetelverdeling en de wafelijzerpolitiek. En dat mag zo blijven.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12...ndolyn-rutten/

Ondertussen moet Gwendy zich in alle mogelijke oratorische bochten wringen om toch maar niet "ja" te moeten antwoorden op de vraag of men haar het premierschap heeft aangeboden.
    no votes  

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    19 (91%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga mij ff tot kleuterklas niveau verlagen, maar hoe geraakt iemand met zo een gezicht en zo een uitstraling als Gwenneke zo ver in de politiek. Heel mijn lichaam schreeuwt "don't trust this person" als ik die bezig zie. De fake-heid druipt er vanaf, and yet here we are. Ze is niet de enige, maar dat belet mij niet mij af te vragen waarom andere dit blijkbaar niet zien.
    no votes  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Onredelijk niet, maar er wordt soms gedaan alsof dit een bevoordeling is van de Waalse partijen, hoewel het nu gewoon de laatste verkiezingen door toevalligheden zo is gelopen. Ook binnen Vlaanderen zijn er redelijk wat verschillen tussen de kieskringen en hoeveel stemmen je nodig hebt voor een zetel.
    De verschillen in Vlaanderen onderling zijn kleiner dan die tov. Wallonië.
    Daarnaast, het verschil ligt idd aan toevalligheden, maar deze toevalligheden zijn wel gebaseerd op systematische regionale verschillen. Dat gaat dus verder dan enkel de laatste verkiezingen. In Wallonië wonen systematisch meer niet-Belgen dan in Vlaanderen (7%?) .
    Ook zijn er in Wallonie iets van een 33 verschillende partijen terwijl dit er maar 11 zijn in Vlaanderen. Met deze vaste settings plaatst dit de PS of MR steeds in een incontournable positie.

Edit Crew: offtopic verwijderd
    Laatst gewijzigd door Loser; 3 december 2019 om 15:07
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingOfWoods Bekijk bericht
    Ik ga mij ff tot kleuterklas niveau verlagen, maar hoe geraakt iemand met zo een gezicht en zo een uitstraling als Gwenneke zo ver in de politiek. Heel mijn lichaam schreeuwt "don't trust this person" als ik die bezig zie. De fake-heid druipt er vanaf, and yet here we are. Ze is niet de enige, maar dat belet mij niet mij af te vragen waarom andere dit blijkbaar niet zien.
    Tja dat krijg als er allerlei regels worden uitgevonden om minstens evenveel vrouwen, één-armigen en andere minderheden op de lijst te zetten.
    no votes  

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Ondertussen moet Gwendy zich in alle mogelijke oratorische bochten wringen om toch maar niet "ja" te moeten antwoorden op de vraag of men haar het premierschap heeft aangeboden.
    https://www.tijd.be/politiek-economi.../10187683.html

Wat kan het anders nog zijn?

"De nota bevat fellere blauwe stippen, maar van een blauwe nota is geen sprake. Zo maakt Open VLD er een punt van dat maatregelen worden genomen om de werkzaamheidsgraad verder te verhogen. Over ambitieuze arbeidsmarkthervormingen die dat mogelijk moeten maken zwijgt Magnette evenwel zedig, want die liggen gevoelig bij zijn achterban.
    De liberalen zijn grote voorstander van het inperken van de werkloosheidsuitkeringen in de tijd, maar daar rept Magnette met geen woord over. Ook het plan van de regering-Michel om de uitkeringen sneller te laten dalen is niet opgenomen. Net zomin is dat het geval voor het afschaffen van het brugpensioen.
    Over arbeidsmarkthervormingen rept de nota van Magnette met geen woord.
    Daarenboven plant de informateur een hele reeks nieuwe sociale uitgaven zonder dat hij er in financiering voor voorziet. Zo wil hij het minimumpensioen voor iemand met een volledige loopbaan verhogen tot 1.500 euro. De uitgaven in de gezondheidszorg zouden dan weer met 2,5 procent mogen stijgen, terwijl dat in de voorbije legislatuur maar met 1,5 procent was.
    Magnette is ook van plan om enkele hervormingen van de regering-Michel terug te draaien, zelfs al hebben zowel Open VLD als de MR hun veto daartegen uitgesproken."
    "Op een informeel overleg met de sociale partners heeft Magnette duidelijk gemaakt dat hij zijn plannen voor een derde met nieuwe inkomsten, een derde met nieuwe belastingen en een derde met andere oplossingen wil financieren. Het betekent dat de belastingen onvermijdelijk omhooggaan, ook al staat in de nota op een vliegtaks na geen enkele nieuwe belasting."
    no votes  

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    De verschillen in Vlaanderen onderling zijn kleiner dan die tov. Wallonië.
    Daarnaast, het verschil ligt idd aan toevalligheden, maar deze toevalligheden zijn wel gebaseerd op systematische regionale verschillen. Dat gaat dus verder dan enkel de laatste verkiezingen. In Wallonië wonen systematisch meer niet-Belgen dan in Vlaanderen (7%?) .
    Ook zijn er in Wallonie iets van een 33 verschillende partijen terwijl dit er maar 11 zijn in Vlaanderen. Met deze vaste settings plaatst dit de PS of MR steeds in een incontournable positie.

Edit Crew: offtopic verwijderd
    Van die niet-Belgen is dat inderdaad iets waarover je kan discussiëren. Maar wat die meer partijen betreft: pak dat die partijen niet bestonden, dan gingen die stemmen hoe dan ook naar andere waalse partijen gaan waaronder de PS. Het lijkt me oneerlijk om meer zetels aan Vlaanderen te geven enkel en alleen omdat er meer kleine Waalse partijen zijn. Dan ga je er eigenlijk van uit dat de Waalse stemmen voor die kleine partijen deels naar Vlaamse partijen moeten gaan die Vlaamse kiezers vertegenwoordigen.
    no votes  

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    "Op een informeel overleg met de sociale partners heeft Magnette duidelijk gemaakt dat hij zijn plannen voor een derde met nieuwe inkomsten, een derde met nieuwe belastingen en een derde met andere oplossingen wil financieren. Het betekent dat de belastingen onvermijdelijk omhooggaan, ook al staat in de nota op een vliegtaks na geen enkele nieuwe belasting."
    Die " een derde met nieuwe inkomsten, een derde met nieuwe belastingen en een derde met andere oplossingen" is ook wel heel vaag. Die eerste twee zijn zo goed als hetzelfde, bijna alle inkomsten van de staat zijn belastingen, da's dus twee derde belastingen waarschijnlijk. En die "en een derde met andere oplossingen", klinkt alsof dat derde zo verschrikkelijk zal zijn dat ze het nog niet durven zeggen.
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    48 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Maar imo is het wat flauw en hypocriet om het allemaal goed te vinden als het u past maar dat ge gaat protesteren als de rollen worden omgedraaid.
    Ik zie eigenlijk niet in wat daar hypocriet aan is. Dat een ander andere pincipes heeft of die verloochent betekent toch niet dat ik een hypocriet ben omdat ik aan mijn principes vasthou?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    En die "en een derde met andere oplossingen", klinkt alsof dat derde zo verschrikkelijk zal zijn dat ze het nog niet durven zeggen.
    Enkel 100% elektrische wagens nog fiscaal aftrekbaar maken.
    no votes  

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Enkel 100% elektrische wagens nog fiscaal aftrekbaar maken.
    Dat lijkt me eerder onder de extra belastingen te vallen.
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Sowieso komen er extra belastingen.
    Veel van de taxshift gaat teruggedraaid worden volgens mij bovenop de extra belastingen.

PS en SPa zijn nooit de grootste bespaarders geweest en zullen dit nu ook niet zijn als je de nota bekijkt.
    Ik voorzie ook belastingen op kapitaal want dat is een stokpaardje van de SPa.
    no votes  

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    https://www.tijd.be/politiek-economi.../10187683.html

Wat kan het anders nog zijn?

"De nota bevat fellere blauwe stippen, maar van een blauwe nota is geen sprake. Zo maakt Open VLD er een punt van dat maatregelen worden genomen om de werkzaamheidsgraad verder te verhogen. Over ambitieuze arbeidsmarkthervormingen die dat mogelijk moeten maken zwijgt Magnette evenwel zedig, want die liggen gevoelig bij zijn achterban.
    De liberalen zijn grote voorstander van het inperken van de werkloosheidsuitkeringen in de tijd, maar daar rept Magnette met geen woord over. Ook het plan van de regering-Michel om de uitkeringen sneller te laten dalen is niet opgenomen. Net zomin is dat het geval voor het afschaffen van het brugpensioen.
    Over arbeidsmarkthervormingen rept de nota van Magnette met geen woord.
    Daarenboven plant de informateur een hele reeks nieuwe sociale uitgaven zonder dat hij er in financiering voor voorziet. Zo wil hij het minimumpensioen voor iemand met een volledige loopbaan verhogen tot 1.500 euro. De uitgaven in de gezondheidszorg zouden dan weer met 2,5 procent mogen stijgen, terwijl dat in de voorbije legislatuur maar met 1,5 procent was.
    Magnette is ook van plan om enkele hervormingen van de regering-Michel terug te draaien, zelfs al hebben zowel Open VLD als de MR hun veto daartegen uitgesproken."
    Een derde nieuwe inkomensten, een derde nieuwe belastingen, en een derde gebakken lucht.
    Dus eigenlijk 2/3de nieuwe belastingen - waar haalt de overheid anders haar inkomsten.

Als openVLD daar in meestapt zakken ze onder de 10% volgende federale verkiezingen,
    no votes  

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Als openVLD daar in meestapt zakken ze onder de 10% volgende federale verkiezingen,
    Zelfs als ze het niet doen. Zou mij sterk verbazen als die de volgende verkiezingen nog een significante rol spelen.
    no votes  

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ik zie eigenlijk niet in wat daar hypocriet aan is. Dat een ander andere pincipes heeft of die verloochent betekent toch niet dat ik een hypocriet ben omdat ik aan mijn principes vasthou?
    Dat was ni zo zeer op u bedoeld maar eerder op "de politiek". Als het hen goed uit komt is't geen probleem maar oh wee als ze aan de andere kant staan.
    Als gij het niet erg vindt anderen uit te sluiten, leer er dan ook mee leven dat ze u uitsluiten denk ik dan.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson
    no votes  

Regels voor berichten