Pagina 2 van 63 Eerste 1234561252 ... Laatste
    Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vind je dat? Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo raar. Voor mij komt een deel van het probleem uit het willen klasseren in links of rechts van de VLD. Da's nu net een partij die ik altijd al voorbeeld gebruik om aan te geven dat ik het pure onzin vind, die onderverdeling. Je vindt gewoon kenmerken van links én rechts in alle vleugels van die partij. Een hyperkapitalisme bij de neoliberalen, maar ook libertariërs, of voorstanders van vrij verkeer van mensen (migranten).
    Er is een verschil tussen "de partij heeft kenmerken van links en rechts" (waar ik voorstander van ben) en "Somers zegt 'nee' tegen N-VA, de volgende dag zegt De Croo 'ja'".

Het is niet omdat je in het centrum zit, dat je geen identiteit moet hebben als partij. En waar is Rutten in zo situaties om de tegenstrijdigheden uit te klaren in de media? Madam wil het land leiden maar krijgt haar eigen partij nog niet in dezelfde richting. Ze hebben momenteel hetzelfde probleem als CD&V: in plaats van zich te profileren als solide centrumpartij (die een beleid op lange termijn kan uitstippelen omdat ze niet afhankelijk zijn van of het land al dan niet links of rechts stemt), proberen ze zich te profileren aan de kant waar de meeste stemmen te rapen vallen. Vlaams was dat makkelijk, maar nu merk je gewoon dat beide partijen géén idee hebben van welk hout nog pijlen te maken.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Geen grote fan van Open VLD, maar de perceptie hier en in't algemeen over deze demarche staat naar mijn gevoel toch wel ver van de realiteit (al is die perceptie wel de reden waarom ik betwijfel dat het een goed idee is voor de liberalen).

- Er wordt gesteld dat Open VLD de handpop zou worden van de PS. Dat een paars-groene regering linkser zal zijn dan de Zweedse coalitie die we voorheen hadden, dat zal inderdaad wel zo zijn. Maar Open VLD heeft wel de sleutel in handen en zal zo boven haar gewicht kunnen boksen in deze constellatie. Magnette zijn droomcoalitie staat of valt met deelname van Open VLD.
    - Op een bepaald moment moet er wel degelijk een federale regering gevormd worden he jongens. Open VLD blijft de partij van het bedrijfsleven, en voor het bedrijfsleven zijn lang aanslepende regeringsvormingen niet OK. Ze gaan in die partij ook al een tijdje niet meer mee in het confederalismeverhaal, dat speelt natuurlijk ook mee.

Uiteindelijk is het heel simpel he. Als N-VA haar verantwoordelijkheid opneemt federaal, dan hebben ze Open VLD (en CD&V) altijd mee. Als N-VA blijft aansturen op een breuk federaal, tja, dan dreigt er uiteraard ook een breuk binnen Vlaanderen want niet iedereen gelooft in de fantasie van een onafhankelijk Vlaanderen.
    Precies wat ik dus bedoel. @bassie82, je neemt de startnota en bekijkt dat als regeerakkoord. Dat is het startpunt voor de PS. Elke coalitiepartner zal ook zijn punten hebben om aan te dragen. En waarschijnlijk zullen er meer dingen van Ecolo in de startnota van de PS te vinden zijn, dan dingen van de N-VA. Of zelfs de VLD. Maar dat betekent toch niet dat die nooit in het regeerakkoord zullen komen?

Daarom vergeleek ik het ook met die van de N-VA. Daar stond niks in over het schrappen van de woonbonus, als ik me niet vergis. En toch werd die geschrapt. Als de OVLD absoluut nodig is voor een formatie, kunnen die enkele belangrijke thema's in het regeerakkoord forceren, die nu niet noodzakelijk in de startnota staan. En dat lijkt me toch precies het doel van de regeringsonderhandelingen, en eerder ook de verkiezingen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Er is een verschil tussen "de partij heeft kenmerken van links en rechts" (waar ik voorstander van ben) en "Somers zegt 'nee' tegen N-VA, de volgende dag zegt De Croo 'ja'".

Het is niet omdat je in het centrum zit, dat je geen identiteit moet hebben als partij. En waar is Rutten in zo situaties om de tegenstrijdigheden uit te klaren in de media? Madam wil het land leiden maar krijgt haar eigen partij nog niet in dezelfde richting. Ze hebben momenteel hetzelfde probleem als CD&V: in plaats van zich te profileren als solide centrumpartij (die een beleid op lange termijn kan uitstippelen omdat ze niet afhankelijk zijn van of het land al dan niet links of rechts stemt), proberen ze zich te profileren aan de kant waar de meeste stemmen te rapen vallen. Vlaams was dat makkelijk, maar nu merk je gewoon dat beide partijen géén idee hebben van welk hout nog pijlen te maken.
    Maar vloeit dat daar niet uit voort? Door hun verschillende vleugels, zal de ene 'nee' zeggen, en de andere 'ja'. Het is dan aan de partijvoorzitter, die de meerderheid van de leden achter zich heeft, om de lijnen uit te zetten. Ze hebben ook niet zo'n groot stemoverwicht dat ze zich heel sterk kùnnen profileren tijdens de onderhandelingen. Maar ik zie wel hoe ze kunnen werken aan het beleid.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    3)1%? Je beseft dat het hier over "bedrijfswagens" gaat en dus bijgevolg ook over alle camionetten, vrachtwagens, ... Er bestaat geen aparte regeling voor salariswagens (omdat dat simpelweg een verzonnen begrip is).
    Ik ben vrij zeker van dat men in dat voorstel/nota ook een verschil maakt tussen (lichte) vracht en personenwagens zoals men dat nu ook doet.

https://www.tijd.be/politiek-economi.../10185367.html

In het luik duurzame ontwikkeling, een van de acht hoofdstukken uit zijn nota, staat dat bedrijven op termijn enkel nog nulemissiewagens op een fiscaal interessante manier voor hun personeel kunnen leasen. Dat vernam De Tijd. Het gaat om auto’s die geen CO2-uitstoten, omdat ze volledig elektrisch zijn of op waterstof rijden.

Bedrijven kunnen hun autokosten aftrekken van de vennootschapsbelasting, de belasting die ze op hun winst moeten betalen. De kosten voor de minst vervuilende benzine- en dieselwagens zijn voor 100 procent aftrekbaar, de meest vervuilende voor 50 procent. De fiscale aftrekbaarheid van elektrische wagens loopt nu nog op tot 120 procent, maar zakt volgend jaar naar 100 procent.

Men verwijst dus wel impliciet naar personenwagens en salariswagens.
    o/

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar vloeit dat daar niet uit voort? Door hun verschillende vleugels, zal de ene 'nee' zeggen, en de andere 'ja'. Het is dan aan de partijvoorzitter, die de meerderheid van de leden achter zich heeft, om de lijnen uit te zetten. Ze hebben ook niet zo'n groot stemoverwicht dat ze zich heel sterk kùnnen profileren tijdens de onderhandelingen. Maar ik zie wel hoe ze kunnen werken aan het beleid.
    Natuurlijk vloeit dat daar uit voort. Partijen zoals VLD en CD&V hebben altijd meer macht dan hun 10-15%, omdat dat een % impliceert dat zowel een linkse als een rechtse coalitie zal willen. Maar wat je in het vet zet, daar knelt het schoentje: de media speelt mooi in op de uitspraken van Somers en De Croo (en andere VLD'ers de laatste weken) en praten over zaken als een "tweestrijd". De Wever doet er dan nog een schepje bovenop met zijn theatrale "georkestreerde aanval". En waar is Rutten? Waarom zie/hoor ik niks van wat zij hierover te zeggen heeft?

Dat CD&V momenteel weinig lijn heeft kan ik begrijpen, aangezien ze hun voorzitter nog moeten kiezen. Maar de stilte van Rutten in deze situatie is echt oorverdovend. Een voorzitter die geen standpunt durft innemen, is geen voorzitter en het ambt van Premier onwaardig.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    ja ok het is een startnota

maar je vergeet ook wel dat we al Reynders en VDL hebben gehad als informateurs en dat Magnette ook al een paar weken bezig is.
    Die gelekte startnota is geen oorspronkelijk startnota meer hé. Er gaan al voorstellen inzitten om de partijen over de streep te trekken.

edit : volgens mij zijn ze bezig met de landing in te zetten voor een federale regering.
    Het bashen op NVA hoort erbij om te verantwoorden waarom ze in een regering stappen.

Ik zou niet verbaasd zijn dat binnen 2 weken we formateur Magnette hebben om week later regering te hebben.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Meeste bedrijven die een vloot van camionettes hebben rijden hier al elektrisch trouwens, dus dat is zeker geen probleem
    *** Also sprach Zarathustra ***

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    ja ok het is een startnota

maar je vergeet ook wel dat we al Reynders en VDL hebben gehad als informateurs en dat Magnette ook al een paar weken bezig is.
    Die gelekte startnota is geen oorspronkelijk startnota meer hé. Er gaan al voorstellen inzitten om de partijen over de streep te trekken.

edit : volgens mij zijn ze bezig met de landing in te zetten voor een federale regering.
    Het bashen op NVA hoort erbij om te verantwoorden waarom ze in een regering stappen.

Ik zou niet verbaasd zijn dat binnen 2 weken we formateur Magnette hebben om week later regering te hebben.
    Daar ben ik het mee eens, hoor. Maar ik zal wél verbaasd zijn als we binnen 3 weken een regering hebben, met deze startnota als regeerakkoord. Dat is wat ik bedoel. Het is niet bij voorbaat nutteloos voor de VLD om erin te zitten, omdat we nog niets weten over wat die regering van plan is. Alleen over wat de PS van plan zou zijn.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Waarom verbaast het iedereen dat VLD voor dat elektrisch verhaal gaat?

Bedrijfswagens als motor van vergroening
    In ons land rijden er naar schatting zo’n 750.000 bedrijfswagens rond. Waar andere partijen de afschaffing van de bedrijfswagen als dé oplossing zien voor onze CO2-uitstoot en fileproblemen, ziet Open Vld net een enorme opportuniteit in de vergroening ervan. Open Vld wil vanaf 2023 het (para)fiscaal voordeel voor vervuilende bedrijfswagens geleidelijk afbouwen, om deze vanaf 2028 te belasten zoals gewoon loon. Voor zero-emissie modellen blijft het fiscaal voordeel wel overeind. “Zolang er onvoldoende alternatieven zijn, is een ‘modal shift’ voor de Vlaming moeilijk en blijft de auto vaak noodzakelijk voor het woon-werkverkeer. Daarom is de vergroening van de bedrijfswagen net uiterst geschikt als versneller voor de algemene vergroening van het verkeer. De meeste bedrijfswagens komen bovendien binnen de 3 à 4 jaar in het tweedehandscircuit terecht waardoor ook het private wagenpark in ons land sneller verduurzaamt”, zegt Vlaams lijsttrekker Lydia Peeters.

https://www.hln.be/in-de-buurt/dilse...gens~a7d28784/

De planning is serieus anders maar voor de rest is dat een VLD-voorstel.
    o/

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Geen grote fan van Open VLD, maar de perceptie hier en in't algemeen over deze demarche staat naar mijn gevoel toch wel ver van de realiteit (al is die perceptie wel de reden waarom ik betwijfel dat het een goed idee is voor de liberalen).

- Er wordt gesteld dat Open VLD de handpop zou worden van de PS. Dat een paars-groene regering linkser zal zijn dan de Zweedse coalitie die we voorheen hadden, dat zal inderdaad wel zo zijn. Maar Open VLD heeft wel de sleutel in handen en zal zo boven haar gewicht kunnen boksen in deze constellatie. Magnette zijn droomcoalitie staat of valt met deelname van Open VLD.
    - Op een bepaald moment moet er wel degelijk een federale regering gevormd worden he jongens. Open VLD blijft de partij van het bedrijfsleven, en voor het bedrijfsleven zijn lang aanslepende regeringsvormingen niet OK. Ze gaan in die partij ook al een tijdje niet meer mee in het confederalismeverhaal, dat speelt natuurlijk ook mee.

Uiteindelijk is het heel simpel he. Als N-VA haar verantwoordelijkheid opneemt federaal, dan hebben ze Open VLD (en CD&V) altijd mee. Als N-VA blijft aansturen op een breuk federaal, tja, dan dreigt er uiteraard ook een breuk binnen Vlaanderen want niet iedereen gelooft in de fantasie van een onafhankelijk Vlaanderen.
    De sleutel in handen van wat? Het dreigement dat ze weeral een regering zullen laten vallen? De vorige keer heeft hun een knoert van een electorale bitchslap opgeleverd - iets wat ze nog niet vergeten zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Meeste bedrijven die een vloot van camionettes hebben rijden hier al elektrisch trouwens, dus dat is zeker geen probleem
    Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit één gezien.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingCunta Bekijk bericht
    Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit één gezien.
    Nog nooit die e-NV200 zien rijden ? En die Iveco en berlingo. Ik kom er constant hopen tegen
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Nog nooit die e-NV200 zien rijden ? En die Iveco en berlingo. Ik kom er constant hopen tegen
    Ik denk niet dat er daar in België al 100 van verkocht zijn .

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    De sleutel in handen van wat? Het dreigement dat ze weeral een regering zullen laten vallen? De vorige keer heeft hun een knoert van een electorale bitchslap opgeleverd - iets wat ze nog niet vergeten zijn.
    Hier hebben ze de sleutel in handen voor de vorming van de regering. Wil Magnette een regering vormen? Dan gaat hij eisen van Open VLD (en MR) moeten inwilligen. En bij VLD weten ze ook dat als ze instappen ze jaren aanvallen en propaganda tegen hen gaan krijgen van N-VA (en VB), dus die gaan echt niet instappen zonder serieuze garanties voor een duidelijke VLD-MR stempel op het regeerakkoord. Als VLD effectief instapt in paars-groen, dan is dat trouwens echt wel omdat ze een duidelijk signaal hebben gekregen van N-VA dat die partij niet federaal wil meedoen imo.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Noorwegen staat op dat vlak ook wel wat verder he

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je kan er sowieso niet naast kijken want ze hangen toch steeds in uw gat

Zoals Avilowka, in Noorwegen zal dat waarschijnlijk al een pak verder staan dan hier. Praktisch elke werkcamionet die ik hier op de baan tegenkom is zeker 5-10 jaar oud met her en der een deuk. En die zullen niet snel overstappen naar elektrisch tenzij verplicht lijkt me.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Pagina 2 van 63 Eerste 1234561252 ... Laatste

Regels voor berichten