Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JelleCa Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zo te horen zijn er bij de CD&V achterban veel mensen die het niet zien zitten om mee te stappen in Vivaldi/Paars-Groen. Benieuwd wat het gaat worden. Momenteel is er trouwens ook een plenaire zitting gaande waarbij de regering aan de tand gevoeld wordt waarom Wilmès na vandaag nog mag blijven zitten zonder nieuwe vertrouwensstemming.
    Classic CD&V: uiteindelijk zullen ze toch wel plooien voor de macht; wat uitgelegd zal worden als: wij nemen onze verantwoordelijkheid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingOfWoods Bekijk bericht
    Ze zijn momenteel echt enkel nog bezig met zichzelf en het volk kan hun niks meer schelen. Als je dit soort gedrag in de prive doet is je bedrijf binnen de maand falliet, maar om een of andere reden kan je dit tot het belachelijke blijven doen in het parlement en het volk straft u niet af.
    Dit is het grote probleem van de politiek vandaag: bezig met zichzelf en niet met problemen waar de mensen van wakker liggen.
    I don't think you understand, these boys killed my dog.
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Eigenlijk zijn we toch best een zielig volk als je ziet dat in zovele landen het volk op straat komt tegen hun brol regering, wij laten ons gewoon pakken voor nog eens bijna 4 jaar.

Als je de politiek van de afgelopen jaren ziet en wat er nu nog zit aan te komen dan is er toch een zekere schaamte die ik als Belg/Vlaming heb dat we het niet voor elkaar krijgen om massaal op straat te komen en een vuist te maken tegen die apen aan de top wat ons land misleid.

Snap dat echt niet mensen die bijna een ganse week hun kloten staan af te draaien dat die zich zo in de leuren blijven laten leggen, bestaat ons land dan echt voornamelijk uit voetvegen?
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    93 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    .

Snap dat echt niet mensen die bijna een ganse week hun kloten staan af te draaien dat die zich zo in de leuren blijven laten leggen, bestaat ons land dan echt voornamelijk uit voetvegen?
    Nee. Er zijn wel wat mensen die graag anderen apen noemen.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Eigenlijk zijn we toch best een zielig volk als je ziet dat in zovele landen het volk op straat komt tegen hun brol regering, wij laten ons gewoon pakken voor nog eens bijna 4 jaar.

Als je de politiek van de afgelopen jaren ziet en wat er nu nog zit aan te komen dan is er toch een zekere schaamte die ik als Belg/Vlaming heb dat we het niet voor elkaar krijgen om massaal op straat te komen en een vuist te maken tegen die apen aan de top wat ons land misleid.

Jij staat dan toch al op de barricaden in Brussel, of waar wacht je op?
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Kijk voor mij is dat simpel eender welke regering men financiële situatie veranderd niet die ligt al vast tot 2041 moest ik nu alle dagen vroeg moeten opstaan om men snikkel af te draaien en dan 40/50% belastingen moeten betalen voor de misbaksels van regeringen met een fail beleid die we mogen hebben meemaken de afgelopen 15 jaar en die ons nu de volgende 4 jaar te wachten staan dan zou ik toch niet meer staan te springen om nog mijne nest uit te komen

Valt me gewoon op hoe de Belg (voornamelijk de Vlaming) zich laat doen, ik ga in ieder geval al niet meer stemmen volgende keer ze lachen er toch mee met je stem.

En ik heb op heel andere barricaden gesprongen voor (Mijn land) denk dat men deel er wel opzit dat ik nu gewoon kan zeggen: Triest volk wat zich al jaren slaafs in de leuren laat leggen door politiekers, nu mij niet gelaten he ik hoef niet meer te werken.
    Laatst gewijzigd door Funky22; 18 september 2020 om 13:13
    no votes  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Een toelating zodat je door de politie niet opgepakt wordt?
    Dit is wat je krijgt als je in Mechelen wilt protesteren tegen Vivaldi:
    https://m.gva.be/cnt/dmf20200913_935...en-protestmars

Protest is blijkbaar alleen maar een democratisch recht wanneer het in de kraam van het lokale bewind past.

Protest tegen rechts beleid, klimaat of BLM? Doe maar.
    Protest tegen haat na aanslagen zaventem, vivaldi? Hm... nope. Want corona, extreem rechts, enzo ...
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 18 september 2020 om 13:37
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    De nota is in alle eerlijkheid minder links dan ik had verwacht, maar blijft op vele punten wel nog erg vaag en er zijn nog geen begrotingstabellen.

Aan de andere kant: dit is echt zon typisch Belgische compromistekst gemaakt voor het "moedige midden", vraag me af wie hier echt beter van gaat worden?
    Let us pray for all the fools that be
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Kijk voor mij is dat simpel eender welke regering men financiële situatie veranderd niet die ligt al vast tot 2041 moest ik nu alle dagen vroeg moeten opstaan om men snikkel af te draaien en dan 40/50% belastingen moeten betalen voor de misbaksels van regeringen met een fail beleid die we mogen hebben meemaken de afgelopen 15 jaar en die ons nu de volgende 4 jaar te wachten staan dan zou ik toch niet meer staan te springen om nog mijne nest uit te komen

Valt me gewoon op hoe de Belg (voornamelijk de Vlaming) zich laat doen, ik ga in ieder geval al niet meer stemmen volgende keer ze lachen er toch mee met je stem.

En ik heb op heel andere barricaden gesprongen voor (Mijn land) denk dat men deel er wel opzit dat ik nu gewoon kan zeggen: Triest volk wat zich al jaren slaafs in de leuren laat leggen door politiekers, nu mij niet gelaten he ik hoef niet meer te werken.
    Mja, veel wind dus en dat is het. De reden dat niemand hier echt protesteert is omdat het gewoon amper nodig is. Wat er ook gebeurt, de status quo verandert amper en iedereen heeft het te goed om enige moeite te doen om te protesteren. Altijd dat gezever op het internet over hoe iemand beter is dan de overgrote meerderheid is niet serieus te nemen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Een toelating zodat je door de politie niet opgepakt wordt?
    Dit is wat je krijgt als je in Mechelen wilt protesteren tegen Vivaldi:
    https://m.gva.be/cnt/dmf20200913_935...en-protestmars

Protest is blijkbaar alleen maar een democratisch recht wanneer het in de kraam van het lokale bewind past.

Protest tegen rechts beleid, klimaat of BLM? Doe maar.
    Protest tegen haat na aanslagen zaventem, vivaldi? Hm... nope. Want corona, extreem rechts, enzo ...
    Moest er voldoende animo zijn om per duizenden op straat te komen was er niets tegen te doen hoor. Maar enkele lawaaimakers die eens wilden vechten en nog wat fraai volk telt dan niet. In een dictatuur zoals Wit-Rusland mogen ze niet betogen en zijn de gevolgen ook wat erger dan hier, maar daar hebben de mensen dan ook voldoende reden om op straat te komen. Hier krijg je geen hopen mensen op de been omdat de regering mogelijk een fractie te veel naar links afwijkt ten opzichte van wat sommigen willen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    De nota is in alle eerlijkheid minder links dan ik had verwacht, maar blijft op vele punten wel nog erg vaag en er zijn nog geen begrotingstabellen.

Aan de andere kant: dit is echt zon typisch Belgische compromistekst gemaakt voor het "moedige midden", vraag me af wie hier echt beter van gaat worden?
    Ik vind het voorlopig al beter dan de tekst van paars-geel.
    no votes  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Moest er voldoende animo zijn om per duizenden op straat te komen was er niets tegen te doen hoor. Maar enkele lawaaimakers die eens wilden vechten en nog wat fraai volk telt dan niet. In een dictatuur zoals Wit-Rusland mogen ze niet betogen en zijn de gevolgen ook wat erger dan hier, maar daar hebben de mensen dan ook voldoende reden om op straat te komen. Hier krijg je geen hopen mensen op de been omdat de regering mogelijk een fractie te veel naar links afwijkt ten opzichte van wat sommigen willen.
    Of misschien komt dat omdat het protest om te beginnen verboden was en mensen niet graag gearresteerd worden? Who knows.
    Mensen kunnen de volgende verkiezingen hun protest op een legale manier laten horen. Met de huidige peilingen lijkt die 'fractie te veel naar links afwijken' toch voldoende om VB en NVA aan een meerderheid, zelfs al is dat niet voldoende om aan te sluiten aan een illegale protestmars.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Door hier in België mee te gaan lopen in een betoging die nogal als rechts bestempeld wordt, en waar ook prominente VB figuren en aanhangers van andere extreem-rechtse organisaties in meelopen heb je veel meer te verliezen dan te winnen. Ten eerste zal de politie (zeker in Brussel) niet aarzelen om het waterkanon, traangas en pepperspray in te zetten, en ten tweede hoef je maar met een half oog in beeld te komen en je hele reputatie kan om zeep zijn, zeker als je iet of wat in de zakenwereld actief bent. Daarnaast kan je altijd opgepakt worden waarna je het zal gaan mogen uitleggen aan je klanten of werkgever in het geval je langer dan 24 uur in de cel moet blijven omdat je een mening verkondigde die niet in het kraam past.

Volk dat je wel ziet meelopen in dergelijke manifestaties zijn zoals gezegd figuren die sowieso al gekend staan als extreem-rechts en hier ook hun brood mee verdienen en dus niet veel te verliezen hebben, en ander volk dat grotendeels laaggeschoold is en ergens anoniem aan het werk is in een fabriek en bijgevolg dus ook weinig of niks te verliezen heeft.

De beter gegoede Vlaming zal daar niet in meelopen zolang hij en/of zijn gezin het nog steeds goed genoeg hebben, met andere woorden als ze nog steeds genoeg geld kunnen aan kant zetten, hun huis kunnen afbetalen, rondkomen en tijd en geld hebben voor ontspanning.
    no votes  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    De stelling dat het volk z'n mening maar op een legale manier moet laten horen bij de volgende verkiezingen wanneer er een regering gaat gevormd worden waar de twee grootste partijen (volgens stemmenaantal, de misvorming van het aantal kamerzetels buiten beschouwing) niet in de meerderheid zitten is een beetje absurd.
    Op die manier worden je verkiezingen meer en meer betekenisloos.

Maar goed, ik ben ook niet geneigd op de barricades te gaan staan, dat is uiteindelijk zinloos. Het is niet alsof de postjespakkers dan hun vetpotten gaan loslaten en nieuwe verkiezingen gaan uitschrijven.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eens leuk om te lezen volgens welke puntensystemen de postjes worden verdeeld
    https://newsmonkey.be/waarom-fransta...wegen-vivaldi/
    no votes  

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    En waar wacht jij op? En ik? (Ik geef toe ik sta ook niet in Brussel).

Maar dat jij en ik beiden reageren dat wij NIET in Brussel gaan staan, toont aan dat Finky ergens wel gelijk heeft sé.
    Dat wij een zielig volk zijn, is inderdaad wat overdreven, maar we zijn gewoon géén stakersvolk sé. Dat is toch gewoon een feit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuyfmans Bekijk bericht
    Ten eerste zal de politie (zeker in Brussel) niet aarzelen om het waterkanon, traangas en pepperspray in te zetten
    Maar we zijn toch echt een democratie hé
    Maar inderdaad niet alle stakingen mogen zomaar ..
    Laatst gewijzigd door makila; 18 september 2020 om 22:00
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    33 Post(s)
    Veel zin om mee te rijden met die protest mars naar Brussel. Alleen jammer dat 't eentje is georganiseerd door een politieke partij en dan nog VB.
    no votes  

Regels voor berichten