Pagina 1 van 19 1234511 ... Laatste
    jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Migratie, Vluchtelingen en Asiel

Edit: Dit topic is afgesplitst uit het Ergernissentopic.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...iemand-naar-b/

"We hebben veel begrip voor mensen die bezorgd zijn", gaat Somers verder. "Daar moeten we mee in dialoog gaan, naar luisteren en proberen antwoorden te geven.
    Lees: We geven jullie de kans om eens te ventileren, verder trekken we ons er geen kloten van aan.

Als antwoord op de vraag hoe dergelijke incidenten kunnen worden voorkomen, kondigde de minister dus aan iemand vanuit zijn diensten naar Bilzen te sturen om de communicatie te verbeteren.
    Dit is DE oplossing inderdaad. Schrijnend is het.
    De mensen zijn het echt kotsbeu, stop met hun te negeren.

Als je dan leest dat ovld begonnen is aan hun langverwachte bocht naar paars-groen, dan weet je het wel. Arm Vlaanderen.

Er is 1 lichtpuntje: een nieuwe afstraffing bij de volgende verkiezingen, maar eerst moeten we nog even tot op de bodem (of misschien net eronder)
    Laatst gewijzigd door Loser; 14 november 2019 om 10:23
    6 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De mensen zijn het echt kotsbeu, stop met hun te negeren.
    Hoezo? Er heeft maar 1 partij tegen nieuwe asielcentra positie genomen.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    my point exactly

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik heb een idee. Misschien moeten we ze in Bilzen en Zoutleeuw er gewoon een referendum over laten houden. Ik denk dat ik de uitkomst zo al kan raden.

Ik denk dat er meer Bilzenaars wakker gaan liggen van de slechte ondertitels in het journaal dan van het uitbranden van een leegstaand gebouw. Als je niet weet wat 'bruine heun' betekent, bel dan eerst even een Bilzenaar op in plaats van te gissen. Een 'heun' is een hond en geen kip.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Ik heb een idee. Misschien moeten we ze in Bilzen en Zoutleeuw er gewoon een referendum over laten houden. Ik denk dat ik de uitkomst zo al kan raden.

Ik denk dat er meer Bilzenaars wakker gaan liggen van de slechte ondertitels in het journaal dan van het uitbranden van een leegstaand gebouw. Als je niet weet wat 'bruine heun' betekent, bel dan eerst even een Bilzenaar op in plaats van te gissen. Een 'heun' is een hond en geen kip.
    Daarom is het ook geen goed idee om zulke beslissingen alleen lokaal te nemen en dan te laten beslissen door de mensen. Wat je nu beschrijft, is gewoon NIMBY en zegt niks over het beleid.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk dat de meest recente verkiezingen wel duidelijk hebben gemaakt dat de gemiddelde Vlaming niet zit te wachten op nog meer asielzoekers/asielscentra.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...-tegenover-me/

Volgens mij zijn de uitspraken wel wat extreem aan het worden. En alhoewel ik geen fan ben van Dewinter heeft hij mijn inziens wel een punt als hij zegt dat Somers meer weet dan politie en gerecht. Je kan wel een vermoeden hebben maar zolang het niet bewezen is kan je niemand gaan veroordelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Ketelbuik's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Ik denk dat de meest recente verkiezingen wel duidelijk hebben gemaakt dat de gemiddelde Vlaming niet zit te wachten op nog meer asielzoekers/asielscentra.
    Tant pis. Moeten ze maar lekker janken in facebook comments in plaats van gebouwen in brand te steken.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Daarom is het ook geen goed idee om zulke beslissingen alleen lokaal te nemen en dan te laten beslissen door de mensen. Wat je nu beschrijft, is gewoon NIMBY en zegt niks over het beleid.
    Van nimbies is geen sprake want het is niet alsof ze op een hoger beleidsniveau wel gestemd voor partijen die pleiten voor het openen van meer asielcentra. Juist het tegendeel.
    Dit is dus eerder een 'not in my flanders' protestactie die voortkomt uit onmacht dat kiezers op alle mogelijke niveaus genegeerd worden.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Van nimbies is geen sprake want het is niet alsof ze op een hoger beleidsniveau wel gestemd voor partijen die pleiten voor het openen van meer asielcentra. Juist het tegendeel.
    Dit is dus eerder een 'not in my flanders' protestactie die voortkomt uit onmacht dat kiezers op alle mogelijke niveaus genegeerd worden.
    Jij bent net afgekomen met een referendum in de betrokken gemeentes, meer NIMBY dan dat kan niet hé.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb, zoals de meeste vlamingen, gestemd op partijen die een begroting in evenwicht beloofden. Misschien moet ik ook maar eens iets in brand steken.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Ik heb, zoals de meeste vlamingen, gestemd op partijen die een begroting in evenwicht beloofden. Misschien moet ik ook maar eens iets in brand steken.
    Ik weet wel zeker dat hier weinig mensen zijn die de brand goed keuren. Opnemen van nog meer azielzoekers daarintegen....

Maar ze doen maar op en luisteren niet naar de mensen. Als ze blijven doordoen op deze manier zal er nog wel het 1 en ander gebeuren waarschijnlijk.

En natuurlijk NYMBY. Als hier in de buurt 1 komt zal ik ook op de eerste rij staan. We vangen meer dan genoeg buitenlanders op in heel belgie en ik ga er maar voor werken.

Kijk naar de asielzoekers van el salvador. Immense stijging in aantallen richting belgie. Zijn argentinie en brazilie niet veilig genoeg meer ofzo? Tuurlijk wel, maar hier zijn we het land van melk en honing en de autochtoon zal wel afdokken.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Jij bent net afgekomen met een referendum in de betrokken gemeentes, meer NIMBY dan dat kan niet hé.
    Wat heeft dat er nu mee te maken?
    Nimby is een slang voor mensen die pleiten voor extra voorzieningen zolang ze die maar niet in hun eigen achtertuin bouwen. Er is geen kat die ooit voor meer asielcentra gepleit heeft dus de term is hier totaal niet op zijn plaats.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kom kom.

Een communicatie 'verbindingsofficier' is wat ze daar nodig hebben, aldus Somers.

Lachwekkend, en eigenlijk extra kwaad bloed zettend.

Wat luchtige en vredige boodschappen loslaten om mensen het gevoel te geven dat ze debielen zijn.
    Goed om diegenen die nog in het centrum zitten eigenlijk tegen de schenen te stampen. Deze hebben ook geen nood aan wereldvreemde verbloemde gedicteerde boodschappen.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 13 november 2019 om 21:41

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    my point exactly
    en die heeft slechts 20-25% van de stemmen (ken het exacte percentage niet). We leven nog altijd in een democratie, waar je een meerderheid nodig hebt als je iets wil bereiken.
    hoe je het ook draait of keert, je zou perfect het NIMBY-effect aantonen.

Wat mij betreft mag men een gebouw hier in de omgeving omvormen tot een asielcentrum (enige gebouw dat in aanmerking zou komen lijkt me de gevangenis, ma soit ). Maar er zullen zeker mensen zijn die voor opvang van asielzoekers zijn, maar dat niet naast hun huis willen. Voor de meest diverse redenen: angst, waardevermindering van woning, ...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Vreemd dat de ene persoon zegt dat het VB stemmen wint door de sociale thema's (dus niet altijd door asielzoekers), maar het verlies van de N-VA en de winst van PVDA/Groen niet kan gezien worden als afstraffing van het migratiebeleid van de N-VA.

Ik leid weinig uit de verkiezingen af. Behalve dat er moeilijk een gezamelijk standpunt gevonden kan worden over veel.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Pagina 1 van 19 1234511 ... Laatste

Regels voor berichten