Pagina 5 van 19 Eerste 12345678915 ... Laatste
    jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dus volgens de definitie van JackHerrer. Het is maar dat we weten waarover we spreken, hè. Want zoals Tolya aangeeft, is dat dus niet het geval volgens het internationaal recht, of EVRM of zo. En als je "economische redenen" zo nauw ziet, is het inderdaad om economische redenen. Maar evenzeer economisch voor het opvangende land dat kreunt onder de gigantische hoeveelheid asielzoekers die niet naar buurlanden mogen doorgestuurd worden. Want ja, 1 land verder zijn het gelukszoekers, hè. Ook al hebben ze zelf nergens voor gekozen.

Maar meer to the point over dat asielcentrum. Jij bent ervan overtuigd dat "de Vlamingen" tegen asielcentra zijn en dat de politiek doof is ervoor. Maar mits de goeie communicatie, is dat misschien helemaal niet het geval, zoals JPV al zegt. Het feit dat daar een paar idioten staan te roepen "bruine honden" betekent toch niks over "de Vlaming", mag ik hopen?
    Omdat gelukkig de overgrote groep mensen niet overgaat tot brandstichting, wilt dat niet zeggen dat ze het niet beu zijn, mag ik toch hopen?
    En nee communicatie gaat het issue helemaal niet oplossen. Dat is letterlijk de mensen in hun gezicht uitlachen. Mensen van hier zijn dom, ze begrijpen het niet. Ze moeten nog harder werken en nog meer afdragen zodat we nog meer asielzoekers kunnen opvangen.
    Belgie heeft een zeer groot tekort op de begroting. Los eerst dat maar eens op voor we anderen nog meer gaan helpen. Als er overschot is, komt de rest aan de beurt. Maar je ziet het misschien zoals die pvda-er gisteren in de afspraak. We zijn nog niet solidair genoeg.

Dat het EVRM dringend aan een revisie en modernisering toe is, is al een tijdje duidelijk. Trouwens mensen uit het MO hebben lak aan het EVRM. Ik zou eens willen zien wat er gebeurt moest het andersom zijn. Het zou er in alle geval niet zo soepel aan toe gaan als dat het hier het geval is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    WO2, 6 Miljoen mensen op de vlucht, dichtsbijzijnde land dat niet in oorlog was => Zwiterland. Dat zou willen zeggen dat Zwitersland zijn bevolking zou moeten zien verdubbelen volgens jouw logica?
    Heb je 6 miljoen mensen naar het midden oosten zien trekken?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Heb je 6 miljoen mensen naar het midden oosten zien trekken?
    Ah, dus die regel geldt alleen wanneer het vluchtelingen van ergens anders zijn? btw, 13.5 miljoen Syrische vluchtelingen.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ah, dus die regel geldt alleen wanneer het vluchtelingen van ergens anders zijn?
    In het najaar van 1914 stroomden 1 miljoen Belgische vluchtelingen Nederland binnen. De Nederlanders zetten zich massaal in voor de ontheemde Belgen. Wegens voedselschaarste en cultuurverschillen nam het enthousiasme in de loop van de oorlog behoorlijk af. Met 'zachte drang' probeerde men de Belgen over te halen weer naar huis te gaan; daaronder viel ook de internering in kampen.

Een miljoen Belgen
    Nederland wist zich in 1914-1918 - bij de gratie van Duitsland en Engeland - te onttrekken aan het wapengekletter van de Eerste Wereldoorlog. De Duitse troepen lieten Nederland links liggen. Dat betekende echter niet dat onze bevolking helemaal niet in aanraking zou komen met het oorlogsleed. Een miljoen vluchtende Belgen klopten in oktober 1914 aan bij het ruim zes miljoen inwoners tellende Nederland.

Uitgeputte vluchtelingen
    Hoe schrijnend het leed van de in Limburg neergestreken Belgen ook was, het viel in het niet bij dat van de maar liefst één miljoen uitgeputte Belgen die in het begin van oktober 1914 naar ons land kwamen. Het Antwerpse gemeentebestuur had de bevolking aangeraden om de stad - die ieder moment door de Duitsers kon worden gebombardeerd - onmiddellijk te verlaten. De meeste inwoners van de stad en omgeving sloegen op de vlucht. Een aaneengesloten file van voetgangers en wagens strekte zich uit van Antwerpen tot aan de Nederlandse grens.

Treinen reden vanuit het Belgische grensplaatsje Essen om de uitgeputte vluchtelingen naar ons land te vervoeren. De treinstations raakten overvol. Vijfhonderdduizend Belgen zochten hun toevlucht in Noord-Brabant, vierhonderdduizend in Zeeland en honderdduizend in Limburg. De plaatsen Roosendaal en Bergen op Zoom - die in Brabant de meeste vluchtelingen kregen te verwerken - veranderden in Belgische steden. De toegangswegen tot de stadjes raakten verstopt door de kilometerslange stoet van hongerige, verzwakte en paniekerige Belgen.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Omdat gelukkig de overgrote groep mensen niet overgaat tot brandstichting, wilt dat niet zeggen dat ze het niet beu zijn, mag ik toch hopen?
    En nee communicatie gaat het issue helemaal niet oplossen. Dat is letterlijk de mensen in hun gezicht uitlachen. Mensen van hier zijn dom, ze begrijpen het niet. Ze moeten nog harder werken en nog meer afdragen zodat we nog meer asielzoekers kunnen opvangen.
    Belgie heeft een zeer groot tekort op de begroting. Los eerst dat maar eens op voor we anderen nog meer gaan helpen. Als er overschot is, komt de rest aan de beurt. Maar je ziet het misschien zoals die pvda-er gisteren in de afspraak. We zijn nog niet solidair genoeg.

Dat het EVRM dringend aan een revisie en modernisering toe is, is al een tijdje duidelijk. Trouwens mensen uit het MO hebben lak aan het EVRM. Ik zou eens willen zien wat er gebeurt moest het andersom zijn. Het zou er in alle geval niet zo soepel aan toe gaan als dat het hier het geval is.
    Maar kom eens met feiten. Hoeveel draag je af voor die asielzoekers? Je gooit alles graag op een hoopje als dat zo uitkomt, maar het gaat om asielzoekers.
    Ik vind het echt absurd dat je oorlogsvluchtelingen opvangen gelijkstelt met "mensen helpen als we overschot hebben". Dat is toch cynisme ten top?

Je zegt "omdat de overgrote groep mensen niet overgaat tot brandstichting, wilt dat niet zeggen dat ze het niet beu zijn": Dus je bewijs dat iedereen het beu is, is dat ook mensen die geen brand stichten het beu kunnen zijn. Ja, dat klopt, maar dat zegt totaal niks over hoeveel mensen er tegen asielcentra of vluchtelingenopvang is. Het enige wat je daarvoor aanreikt, is een buikgevoel.
    En het feit dat "mensen uit het MO lak hebben aan het EVRM" is ook op niks gebaseerd, en doet niks ter zake. Wat maakt dat nu uit? Moeten we naar andere kijken om te bepalen welke waarden wij willen aanhangen?
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...-tegenover-me/

Volgens mij zijn de uitspraken wel wat extreem aan het worden. En alhoewel ik geen fan ben van Dewinter heeft hij mijn inziens wel een punt als hij zegt dat Somers meer weet dan politie en gerecht. Je kan wel een vermoeden hebben maar zolang het niet bewezen is kan je niemand gaan veroordelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Op Terzake dacht men ook weer slim te zijn door Van Grieken uit te nodigen.
    Blijkbaar was het voor hen zo duidelijk dat dit het werk was van het Vlaams Belang dat er geen enkele andere inhoud vereist was.
    Hoeveel keer is dat nu al dat Kathleen daar met haar mond vol tanden zit?
    Je weet toch op voorhand dat je die brandstichting op dit moment met zo weinig info niet kan beargumenteren.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fizmo Bekijk bericht
    En hoeveel hebben de rijke oliestaten UAE, Qatar, Saoudi Arabië, etc... er al opgevangen die veel dichter en rijker zijn dan België? En hoeveel van die oorlogsvluchtelingen gaan er uiteindelijk terugkeren? Want in principe moeten ze terugkeren als de oorlog gedaan is. Ben es benieuwd hoeveel er gaan terugkeren. Mijn gok: minder dan 10%.
    Niet alleen op jou bedoeld he. Maar echt :

Amai.

Schandalig die reacties hier allemaal.

De reacties hier doen uitschijnen dat iedereen maar gewoon gelukzoekers en profiteurs zijn. Je zou eens met een deel van die mensen ECHT in contact moeten komen, om te weten hoe schrijnend het er vaak genoeg aan toe gaat. "Alleen ik ben goed, al de rest zijn fucking profiteurs"'. Triestig als je zo door het leven moet gaan. "Eerste land waar je naar toe kunt is het veilig, moet je daar maar blijven." In Libanon, een land met 4.4 miljoen inwoners zitten 1.5 miljoen gevluchte Syriërs. Buiten dat het daar mogelijks "veilig" is, kun je moeilijk mensen gaan verwijten dat ze gaan proberen het iets beter te hebben dan in een tentje te zitten, zonder enig perspectief op toekomst. Zeer velen zouden willen terugkeren, als dit mogelijk is.

Daarnaast, is er al zeer veel onderzoek gebeurd naar de gevolgen van migratie. En de kosten zijn uiteindelijk zeer beperkt. Weet je hoe de kosten omhoog gaan? Omdat men in België immigranten discrimineert op de arbeidsmarkt, de huurmarkt, op straat, ... In bijna alle landen in Europe zijn immigranten VEEL beter geintigreerd na X aantal jaren dan in België. Minder op de arbeidsmarkt, minder de taal spreken, ... Als dat in andere landen WEL beter gaat en HIER niet. Dan zit de fout HIER. En dat wordt alleen maar duidelijker als je al die reacties hier leest op het forum.

Opgepast. Ik ben zeker geen voorstander van ongebreidelde migratie. Integendeel, ik ben voor een beleid (wat nu compleet ontbreekt). En voor een HUMANE aanpak.
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    Niet alleen op jou bedoeld he. Maar echt :

Amai.

Schandalig die reacties hier allemaal.

De reacties hier doen uitschijnen dat iedereen maar gewoon gelukzoekers en profiteurs zijn. Je zou eens met een deel van die mensen ECHT in contact moeten komen, om te weten hoe schrijnend het er vaak genoeg aan toe gaat. "Alleen ik ben goed, al de rest zijn fucking profiteurs"'. Triestig als je zo door het leven moet gaan. "Eerste land waar je naar toe kunt is het veilig, moet je daar maar blijven." In Libanon, een land met 4.4 miljoen inwoners zitten 1.5 miljoen gevluchte Syriërs. Buiten dat het daar mogelijks "veilig" is, kun je moeilijk mensen gaan verwijten dat ze gaan proberen het iets beter te hebben dan in een tentje te zitten, zonder enig perspectief op toekomst. Zeer velen zouden willen terugkeren, als dit mogelijk is.

Daarnaast, is er al zeer veel onderzoek gebeurd naar de gevolgen van migratie. En de kosten zijn uiteindelijk zeer beperkt. Weet je hoe de kosten omhoog gaan? Omdat men in België immigranten discrimineert op de arbeidsmarkt, de huurmarkt, op straat, ... In bijna alle landen in Europe zijn immigranten VEEL beter geintigreerd na X aantal jaren dan in België. Minder op de arbeidsmarkt, minder de taal spreken, ... Als dat in andere landen WEL beter gaat en HIER niet. Dan zit de fout HIER. En dat wordt alleen maar duidelijker als je al die reacties hier leest op het forum.

Opgepast. Ik ben zeker geen voorstander van ongebreidelde migratie. Integendeel, ik ben voor een beleid (wat nu compleet ontbreekt). En voor een HUMANE aanpak.
    Dus het is de racistische Vlaming z’n schuld dat derde generaties nog steeds niet verder raken dan gebroken Nederlands en overdreven patserig gedrag te vertonen?

Het grote probleem van heel die migratie crisis en immigranten is dat je twee culturen probeert samen te zetten die gewoon niet compatibel zijn. Als ik een kat en een hond in hetzelfde hok zet moet ik ook niet verontwaardigd gaan doen als die niet overeenkomen.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Lijkt me dat er een goede balans moet gevonden worden tussen mensen helpen en kijken wat goed is voor onze samenleving. Dat moet daarom geen Japans systeem zijn, maar mss een Canadees of Fins. Waar je eerst kijkt hoeveel vluchtelingen kunnen wij correct opvangen, wat zijn onze criteria en DAN begint met mensen binnen te laten.

Niet wat nu meestal gebeurt waar we een hoop mensen binnen laten en dan eens vertwijfeld rondkijken als er iets moet gedaan worden met hen
    *** Also sprach Zarathustra ***

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Dus het is de racistische Vlaming z’n schuld dat derde generaties nog steeds niet verder raken dan gebroken Nederlands en overdreven patserig gedrag te vertonen?
    Maar altijd opnieuw die reflex... Phate heeft het toch op geen enkel moment over schuld? Er is een groot verschil tussen en reden en schuld (=verantwoordelijkheid). Je kunt een situatie bekijken en de redenen benoemen zonder het te hebben over wiens schuld of verantwoordelijkheid het is.
    En aangezien het gaat over oorlogsvluchtelingen, is het ook raar om te beginnen over derde generaties, niet?

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Maar altijd opnieuw die reflex... Phate heeft het toch op geen enkel moment over schuld? Er is een groot verschil tussen en reden en schuld (=verantwoordelijkheid). Je kunt een situatie bekijken en de redenen benoemen zonder het te hebben over wiens schuld of verantwoordelijkheid het is.
    En aangezien het gaat over oorlogsvluchtelingen, is het ook raar om te beginnen over derde generaties, niet?
    ik was bezig over oorlogsvluchtelingen : plots worden er Vietnamezen bijgesmeten en is Nederland in oorlog waar Zwitserland 6 miljoen mensen moet opvangen.

Dus oorlogsvluchtelingen : volgens mij hebben heel weinig mensen daar last van om ze op te vangen. De bedoeling is ook dat ze terugkeren naar hun land als het weer veilig is.

Economische vluchtelingen : moeten de juiste procedure volgen en zou meestal teruggestuurd moeten worden.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maar altijd opnieuw die reflex... Phate heeft het toch op geen enkel moment over schuld? En aangezien het gaat over oorlogsvluchtelingen, is het ook raar om te beginnen over derde generaties, niet?
    Omdat men in België immigranten discrimineert op de arbeidsmarkt, de huurmarkt, op straat, ... In bijna alle landen in Europe zijn immigranten VEEL beter geintigreerd na X aantal jaren dan in België. Minder op de arbeidsmarkt, minder de taal spreken, ...
    Ik veronderstel dat hij niet bedoelt dat het Chinzen zijn die in België discrimineren eh. Oorlogsvluchtelingen moeten ook niet op de arbeids- of huurmarkt terecht komen. Die moeten hoogstens opgevangen worden tot de oorlog in het betreffende land gedaan is en teruggestuurd worden.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Ik veronderstel dat hij niet bedoelt dat het Chinzen zijn die in België discrimineren eh. Oorlogsvluchtelingen moeten ook niet op de arbeids- of huurmarkt terecht komen. Die moeten hoogstens opgevangen worden tot de oorlog in het betreffende land gedaan is en teruggestuurd worden.
    De kost loopt op, omdat migranten gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt. In bijna alle landen in Europa zijn migranten veel beter geïntegreerd.
    Twee stellingen waarin ik nérgens zie dat het de schuld is van de racistische Vlaming. Beide stellingen kloppen, maar ik vermoed dat Phate, en ik zéker, de verantwoordelijkheid voor de integratie niet volledig wegneemt bij de migrant. Maar ik denk dat je het er toch ook mee eens bent dat op het vlak van integratie er gewoon structureel dingen fout zitten in België?

Maar zoals Bassie zegt, het ging over oorlogsvluchtelingen. Hier wordt bijna gesteld dat het gat in de begroting gedicht gaat worden door oorlogsvluchtelingen niet meer binnen te laten. Ik vraag gewoon hoeveel dat gigantische bedrag dan is dat daaraan uitgegeven wordt. Of waaruit die enorme meerderheid die tegen de opvang van oorlogsvluchtelingen wel af te leiden valt.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik vat zijn post eerder op als "onze integratie loopt fout", wat dan meer ligt aan ons systeem en we denk ik toch wel kunnen zien. Kijk in de thread over racisme heb ik mijn ervaringen met ons systeem al uit de doeken gedaan en ik ben er ook van overtuigd dat het beter kan hoor. Het lijkt wel alsof de meeste van die diensten ervan uitgaan dat een buitenlander per definitie een ongeschoolde is met net geen verstandelijke handicap, en daardoor iedereen maar zo behandelen. het nodigt soms ook gewoon uit tot misbruik.

Is ons groot probleem daarom dat we allemaal racisten zijn, ik denk het niet, ik denk zelfs dat over het algemeen wij vrij positief staan tegenover nieuwkomers die moeite doen. Maar als het systeem faalt, waardoor je slecht geïntegreerde 3de-generatie mensen van buitenlandse afkomst krijgt, dan komt er een tegenreactie van de "autochtone" bevolking zeker?

En dat wordt dan op één hoop gegooid met mensen die uit een oorlogsgebied vluchten, gemengd met wat halve waarheden. Pakistan en Libanon vangen al een gigantisch % van hun bevolking op, dus mensen uit die landen lachen een beetje met onze "crisis".
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    De kost loopt op, omdat migranten gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt. In bijna alle landen in Europa zijn migranten veel beter geïntegreerd.
    Twee stellingen waarin ik nérgens zie dat het de schuld is van de racistische Vlaming. Beide stellingen kloppen, maar ik vermoed dat Phate, en ik zéker, de verantwoordelijkheid voor de integratie niet volledig wegneemt bij de migrant. Maar ik denk dat je het er toch ook mee eens bent dat op het vlak van integratie er gewoon structureel dingen fout zitten in België?
    Goh in de meeste (*) gevallen is die integratie in de arbeidsmarkt van de oorlogsvluchteling niet zo een groot probleem natuurlijk. Het is ook moeilijk te verwachten dat de vluchteling in zo een situatie in de paar jaar dat ze hier zijn de taal leren, hun diploma laten erkennen, etc En dus is het niet te verwachten dat werkgevers zitten te springen voor zo'n mensen.

Wat economische migranten betreft.. vertrek niet voor je een job hebt in uw doel land, duh.

Maar zoals Bassie zegt, het ging over oorlogsvluchtelingen. Hier wordt bijna gesteld dat het gat in de begroting gedicht gaat worden door oorlogsvluchtelingen niet meer binnen te laten. Ik vraag gewoon hoeveel dat gigantische bedrag dan is dat daaraan uitgegeven wordt. Of waaruit die enorme meerderheid die tegen de opvang van oorlogsvluchtelingen wel af te leiden valt.
    Misschien is er dan wel een paar miljoen euro om aan cultuur te geven. Mss Michael Pas eens gaan vragen wat hij verkiest
    *** Also sprach Zarathustra ***

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Als die oorlog 10j duurt dan moeten ze maar 10j opgevangen worden en nadien teruggestuurd worden? Wat realiteitsbesef mag ook wel.

Pagina 5 van 19 Eerste 12345678915 ... Laatste

Regels voor berichten