Pagina 2 van 19 Eerste 12345612 ... Laatste
    jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Was net ook weer lachen op de afspraak.

Ienand van pvda, ken haar naam niet, zegt dat het probleem met migratie zo groot is omdat we niet solidair genoeg zijn. We moeten dus nog meer solidair zijn, waarop jose de cauwer vraagt wie dat gaat betalen?

Uiteraard gingen de multinationals dat gaan doen, waar op de cauwer repliceert dat die dan gaan lopen uit belgie.

De domheid van sommige mensen is echt eindeloos.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    en die heeft slechts 20-25% van de stemmen (ken het exacte percentage niet). We leven nog altijd in een democratie, waar je een meerderheid nodig hebt als je iets wil bereiken.
    Dus alleen vb stemmers zijn tegen de asielcentra? Das nieuw.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Dus alleen vb stemmers zijn tegen de asielcentra? Das nieuw.
    Vreemd hoe je dat afleidt uit wat ik schrijf.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Vreemd hoe je dat afleidt uit wat ik schrijf.
    Ik vond het nog vreemder dat ge over 1 spiciefieke partij begon als zeg dat mensen het bey zijn en het centrum niet willen.

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ...

Vreemd dat de ene persoon zegt dat het VB stemmen wint door de sociale thema's (dus niet altijd door asielzoekers), maar het verlies van de N-VA en de winst van PVDA/Groen niet kan gezien worden als afstraffing van het migratiebeleid van de N-VA.
    veel.
    Historisch ongezien dat de 2 Vlaamse partijen die steevast hameren op migratie, samen zo'n resultaat neerzetten. NVA heeft mss een klap gekregen, is nog steeds best groot, en de hard liners die net hameren op migratie doen het hem voor de partij, anders zou het verlies wsl nog groter geweest zijn. Je leest de houding bij de NVA nu zo uit, ze schuiven mee op, in de hoop terug stemmen te kunnen afnemen.

Winst Groen/PVDA? De volle 3-4% tezamen?
    Dit vooral ten koste van de SPA. Nog een forse tegenslag, en de partij bestaat de volgende keer mss niet meer. Ik hoop het alvast.
    CD&V tevens een flink pak rammel gekregen.

Uiteraard legt de Vlaming belang bij sociale thema's, maar met een blijvend falend migratiebeleid, zijn die thema's ver weg. Dat heeft die ondertussen al door.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 13 november 2019 om 22:29

lordfett's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik kom uit Dormaal, tijdens de vorige verkiezingen was het vlaams belang lokaal zelfs niet eens verkiesbaar of vertegenwoordigt hier. hier stemt de overgrote meerderheid ook al jaren VLD en CD&V. 4 maand na de verkiezingen hebben ze ook pas aan de bevolking laten weten dat dit centrum er kwam. 1 van de hoofdredenen waarom hier zoveel mensen boos zijn en niet zozeer tegen "buitenlanders" zijn.
    is hier ook echt gewoon een boerengat met 3 bruin cafe's,1 restaurant,1 ijsjeszaak en 2 nachtwinkels en waar iedereen nog vriendelijk goeiendag zegt als ze mekaar tegenkomen en ze hun achterdeuren nooit sluiten.

de 2de reden die je vaak gaat horen is dat ze 130 mensen gaan onderbrengen in een gebouw waar voordien 47 bejaarden zaten met 1 gemeenschappelijke badkamer. gaan ze die mensen stapelen ofzo? gelukkig kunnen die mensen nog de straat op (open centrum) maar daar gaan ze tot de conclusie komen dat ze in het hol van pluto zijn terecht gekomen en dat hier echt niets te doen valt buiten wandelen. dus buiten frustratie komt er dan misschien ook nog verveling bij en dat kan spijtige situaties veroorzaken.

mensen voelen zich ook gewoon heel machteloos in heel dit verhaal en buitenspel gezet door het stadsbestuur en fedasil.

ik geef het een kans aangezien dit de realiteit is, er zijn ook voorbeelden van asielcentra die wel goed functioneren en waar zelden iets gebeurd. ik snap wel dat mensen die niets te verliezen hebben en in zo een asielsysteem terecht komen gefrustreerd worden en al is gekke dingen doen. heel het systeem zit gewoon fout op zoveel punten en niveau's.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lordfett Bekijk bericht
    ik kom uit Dormaal....

Het klinkt alsof jullie een verbindingsofficier nodig hebben!

Euhm, Dormaal, heeft een verbindingsofficier nodig!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En uiteindelijk komt het toch allemaal weer neer op een gebrek aan transparantie. Hoeveel migranten komen er daadwerkelijk naar hier? Welke nationaliteiten zagen we afgelopen maand het meest toestromen? Waar zijn de mensen wiens verblijf werd goedgekeurd op dit moment? Hoeveel asielcentra zijn er in aanbouw, hoeveel geld stroomt daar naartoe? Hoe gaat het momenteel in onze buurlanden? Naar al die vragen kunnen we maar gissen, niet moeilijk dat burgers zo reageren.

Mijn gemeente kwam daarstraks nog voor in de Afspraak ivm. bouw asielcentrum hier in 1991. Veel opspraak indertijd, maar er was nooit deftig op voorhand meegedeeld dat het om een gesloten asielcentrum ging. Bijna 30 jaar later staat het hier nog altijd en is er nooit enige vorm van overlast geweest, je ziet die mensen zelfs niet op straat rondlopen.

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En dan vraag ik mij af met al die reacties hier : Wat moet er dan precies gebeuren? De asielzoekers die hier zijn vinden de meesten hier precies nog liever dood terug in hunnen tuin dan dat er naar nen euro naar toe gaat. De kost van asielzoekers in België is een druppel op de hete plaat. Over die asielzoekers wordt er gesteigerd, maar over een begrotingstekort van mogelijks 12 miljard ligt niemand wakker van. Dat noem ik dan gewoon een bende hypocrieten.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    En dan vraag ik mij af met al die reacties hier : Wat moet er dan precies gebeuren? De asielzoekers die hier zijn vinden de meesten hier precies nog liever dood terug in hunnen tuin dan dat er naar nen euro naar toe gaat. De kost van asielzoekers in België is een druppel op de hete plaat. Over die asielzoekers wordt er gesteigerd, maar over een begrotingstekort van mogelijks 12 miljard ligt niemand wakker van. Dat noem ik dan gewoon een bende hypocrieten.
    Leuk dat je begint over een tekort in de begroting. En dan zelf al direct een reden aangeeft waarom deze een te kort heeft.
    De kost van asiel valt nog mee, maak u liever zorgen over een te kort aan geld.

En dan verwijt je andere hypocriet te zijn?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik vond het nog vreemder dat ge over 1 spiciefieke partij begon als zeg dat mensen het bey zijn en het centrum niet willen.
    Kan je anders argumenteren hoe je afleidt dat de "mensen het beu zijn en het centrum niet willen"?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Asielzoeker kost 2250 euro / maand en zijn er zo 500k op 5j aangekomen.
    Pakt dan 100k op 1 jaar (weet niet hoe lang ze hier zijn voor ze teruggaan ) maar dan zit je aan kost van 2.5 miljard op jaarbasis dus aan 12.5 miljard kost over 5 jaar. Net wat jij aankaart als gat in de begroting

Nu kan ik alleen maar hopen dat ze hier korter blijven of dat er ergens anders een fout in deze berekening zit.

Maar je kan niet anders dan ze (kort) opvangen als ze hier zijn maar dat is gevolg en niet de oorzaak aanpakken..

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Kan je anders argumenteren hoe je afleidt dat de "mensen het beu zijn en het centrum niet willen"?
    Ik woon op 5 min van Spauwen. Het is zo een boerengat waar iedereen iedereen kent. Heb er dan nog eens veel familie en vrienden wonen.

De mensen die er voor zijn kan je letterlijk op 2 handen tellen. Dus ja, Ik weet wat er daar leeft. En nee beste Somers, dat heeft helemaal niks met communicatie te maken. Deze kerel lacht de mensen gewoon in hun gezicht uit.

Maar naar goede gewoonte van dit forum, zal die ervaring wel niet tellen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik woon op 5 min van Spauwen. Het is zo een boerengat waar iedereen iedereen kent. Heb er dan nog eens veel familie en vrienden wonen.

De mensen die er voor zijn kan je letterlijk op 2 handen tellen. Dus ja, Ik weet wat er daar leeft. En nee beste Somers, dat heeft helemaal niks met communicatie te maken. Deze kerel lacht de mensen gewoon in hun gezicht uit.

Maar naar goede gewoonte van dit forum, zal die ervaring wel niet tellen.
    Als men mij morgen vraagt of er meer asielzoekers mogen komen in Poelkapelle, zullen de meeste mensen in mijn omgeving ja zeggen. Ik woon er ook niet zover van (10min?). Heb daar ook vrienden wonen.

Maar ik besef dat mijn kenniskring gekleurd is. Niet door mijn werk, wel door gelijkgestemden.
    Rosa Parks

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Asielzoeker kost 2250 euro / maand en zijn er zo 500k op 5j aangekomen.
    Pakt dan 100k op 1 jaar (weet niet hoe lang ze hier zijn voor ze teruggaan ) maar dan zit je aan kost van 2.5 miljard op jaarbasis dus aan 12.5 miljard kost over 5 jaar. Net wat jij aankaart als gat in de begroting

Nu kan ik alleen maar hopen dat ze hier korter blijven of dat er ergens anders een fout in deze berekening zit.
    er zit een fout in je berekening;
    - de 12 miljard is een jaarlijks tekort
    - die 2250 euro/maand (gemiddeld) klopt niet, is verkeerde informatie van het VB.
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als men mij morgen vraagt of er meer asielzoekers mogen komen in Poelkapelle, zullen de meeste mensen in mijn omgeving ja zeggen. Ik woon er ook niet zover van (10min?). Heb daar ook vrienden wonen.

Maar ik besef dat mijn kenniskring gekleurd is. Niet door mijn werk, wel door gelijkgestemden.
    Wij limburgerd zijn ook niet echt verdraagzaam. Doe anders een voorstel dat ze naar daar logen komen dan zijn ze hier tevreden en bij jou ook.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 2 van 19 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten