Pagina 10 van 19 Eerste ... 67891011121314 ... Laatste
    Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    "‘Ik stel vast dat we genuanceerd moeten zijn, toch als we het over salafisme in Mechelen hebben’, reageert burgemeester Bart Somers. ‘We beschouwen deze jonge salafistische Mechelaars niet als extremisten. We beschouwen hen wel als radicaal met een heel conservatief-religieuze maatschappijvisie. Daar moeten we niet flauw over doen. Zo ben ik het persoonlijk fundamenteel oneens met nogal wat zaken waar ze voor staan. Maar ze opereren wel degelijk binnen de rechtsstaat en wijzen geweld af.’"

Dat noem jij dus promoten? Zwans toch eens niet man. "Nochtans geen leugen" zegt hij dan
    Dezelfde salafistische organisatie heeft in, uiteraard jawel Mechelen, een eigen schooltje en biblioteek. Een primeur zo blijkt. Op die manier 'promoot' het zichzelf vooral verder uiteraard.

https://www.gva.be/cnt/blmsi_0201633...-de-binnenstad

Soit, ik dacht ik google eens verder over dat schooltje:
    https://www.facebook.com/Arrahmamedia

"De aanbidding van Allaah alleen, waarschuwen tegen afgoderij (shirk) terwijl de meest waarheidsgetrouwe woorden en de beste Leiding onder ons zijn."

En:
    "De boodschapper van Allaah heeft mbt khamr (alcoholische/intoxicerende dranken) tien vervloekt:
    De perser, voor wie het wordt geperst, de drinker, de vervoerder, naar wie het wordt vervoerd, de serveerder, de verkoper, degene die eet van de opbrengst, de koper en voor wie het wordt gekocht."

"Nota! De vervloeking is algemeen en niet specifiek op een per soon toe te passen. Raadpleeg een persoon van kennis!"

"De moslim is beter dan de niet moslim, omdat de moslim gelooft in Allaah en tevreden is met Hem als zijn Heer en met de Islaam als religie en met Mohammed ﷺ als profeet en boodschapper van Allaah."

Oooh joengessss tochhhhh.
    Tot zover "genuanceerd moeten zijn". Je eet er tegelijk een hele zak zuurtjes bij op.

Wat een troep, ik hoop dat deze info alvast veel mensen bereikt.
    Waarom laat Somers een schooltje toe waar mensen worden vervloekt?

Je kan semantisch doen over het woordje promoten.
    Maar de dubbele moraal, de selectieve blindheid, en roeppeptalk wanneer het hem uitkomt, en zoveel... ja dat kan je wel opvatten ergens al promoten.

Het gaat in dat artikel van Mo waar die citaten van Somers komen over een specifiek Mechelse groep, waar toen geen indicaties waren om ze als extremisten aan te duiden. Je beschuldigt de Somers van 2015 er van om de staatsveiligheid en de undercoverreportages van 2019 tegen te spreken.

Dus opnieuw ben je in hyperbolen en leugens aan het vervallen. Nergens ontkent Somers dat salafisme in het algemeen gevaarlijk en extremistisch is. Het enige dat hij doet is een specifiek Mechelse context nuanceren, intussen ook al bijna 5 jaar geleden.

Opnieuw: noch Somers noch iemand hier spreekt de recente rapporten van staatsveiligheid tegen noch die undercoverreportages. Dus waartegen zit je dan te ageren?
    Het ene is steeds een gevolg van uiteraard, uiteraard mogen bij zulke discussies oude koeien uit de gracht gehaald worden.
    Politiekers die blind waren in het verleden, en waar we nu steeds meer de rotte vruchten van mogen plukken, en... nog steeds blind genoeg zijn. Uiteraard mogen we wijzen. Ook al is er niet meteen een link met wat en hoe hij nu op bepaalde situaties zou reageren.

Waar het vooral op neerkwam, is dat hij ook eens naar zichzelf mag kijken.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 16 november 2019 om 22:00
    8 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    *knip*
    Tja, je denkt wat je wil denken he. Veel meer kan ik er niet op zeggen, alleen dat je in mijn oren even rabiaat klinkt als een salafist
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Denkt elke groepering, strekking niet dat hij een betere mens, visie heeft voor de maatschappij? Onlangs een podcast gezien van een mede 9liver met DVL. Volgens DVL kon je alleen een goede Vlaming zijn en het beste met Vlaanderen voor hebben als je een Vlaams nationalistisch gedachtegoed hebt. Hij mag dat denken en verkondigen. Maakt hem dan dat ook meteen ook extreem of gevaarlijk, nee toch? Ben je volgens een die hard Katholiek een goede mens als je niet in God gelooft?

Net zoals sommige moslims beweren dat zij een beter mens zijn dan een niet moslim. Van mij mogen ze dat zeggen en denken zolang ze maar houden aan onze rechtstaat die onze waarden en normen vertegenwoordigen.

Pseudo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...ghaida-bilzen/

De man wil "in debat gaan" met vluchtelingenhaters. Ik wens hem veel succes met zijn eerlijk debat waarin hij mensen die de massa-immigratie beu zijn als vluchtelingenhaters omschrijft.

Toen ik het artikel las over de brand in het toekomstig asielcentrum in Bilzen was ik gechoqueerd. Ik had hetzelfde gevoel als bij het lezen van de artikels over de terreuraanslagen in Zaventem, Maalbeek, of bij de aanslagen in Frankrijk, Nederland en Duitsland. De brandstichting in Bilzen leek voor mij als een terreuraanslag, maar dan gericht tegen de vluchtelingen.
    Hier vergelijkt hij een brandstichting in een leeg gebouw met aanslagen zoals Bataclan en Nice.

Kerel is duidelijk al goed aangepast in onze pocoloco wereld, meer van dat aub.
    Laatst gewijzigd door Pseudo; 17 november 2019 om 03:38
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind de vergelijking terecht. Er wordt ook langer vergeleken met jaren '30, er zijn meerdere journalisten/analisten die dat doen. Terecht imo. Ze steken al een gebouw in de fik. De volgende keer zal het nog erger worden omdat de boel alleen maar verder escaleert.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tja, je denkt wat je wil denken he. Veel meer kan ik er niet op zeggen, alleen dat je in mijn oren even rabiaat klinkt als een salafist
    Tja, als de feiten weer te hard worden, kijken we liever weg, en draaien we de rollen snel even om.

Rabiaat of niet, ik hoop alvast dat genoeg passanten hier de bovenstaande quotes van Arrahma meepikken en zich vragen stellen.
    (Maar dat zou mij weer de slechterik maken zekers, zo gaat^^)

Men klaagt over groeiende onverdraagzaamheid en polarisering, no kidding met wat je daar leest.
    Maar het liefst heeft men gewoon dat je erover zwijgt en ondergaat. Niet?

Bartje slaat wild in het rond, maar wat je daar leest, wordt wel degelijk openlijk gepreekt in zijn stad. Zolang het maar binnen zijn nuance valt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brecht5 Bekijk bericht
    Denkt elke groepering, strekking niet dat hij een betere mens, visie heeft voor de maatschappij? Onlangs een podcast gezien van een mede 9liver met DVL. Volgens DVL kon je alleen een goede Vlaming zijn en het beste met Vlaanderen voor hebben als je een Vlaams nationalistisch gedachtegoed hebt. Hij mag dat denken en verkondigen. Maakt hem dan dat ook meteen ook extreem of gevaarlijk, nee toch? Ben je volgens een die hard Katholiek een goede mens als je niet in God gelooft?

Net zoals sommige moslims beweren dat zij een beter mens zijn dan een niet moslim. Van mij mogen ze dat zeggen en denken zolang ze maar houden aan onze rechtstaat die onze waarden en normen vertegenwoordigen.
    Uiteraard, en iedereen doet dat wel tot een zeker niveau, maar:
    -Hier heb je te maken met (gesloten) gemeenschappen die zich eigenlijk afzetten tegenover de maatschappij die hun ooit verwelkomde.
    -Er een expliciete leer van maken, om diezelfde maatschappij weg te krijgen.

Lang verhaal kort, compatibel zal het nooit worden.
    Valt het onder vrije meningsuiting? Ja. Niet liever dan dat ze het zo open mogelijk doen.

Maar escaleren doet het toch vroeg of laat. Berichtgeving rond moslimextremisme worden alleen maar alarmerender. Na een tijd volgt tegenreactie.

Er bewust van wegkijken, en minimaliseren, zorgt net voor onverdraagzaamheid en polarisering. Want je geeft de mensen het gevoel dat er niet naar hun geluisterd wordt.

Je moet dan voornamelijk niet verschieten dat mensen alleen maar gefrustreeder worden omdat confrontatie met zulke incombatibiliteit steeds vaker voorkomt.

Het zal NIET goed eindigen, en er steeds meer conflicten komen, moet je er dan ook bijnemen.

Ik kan u ook enkele anekdotes geven van kennissen, die ooit die hard anti-rechts en pro multicultuur waren.
    En nu 100% zijn omgeslagen, en die al in fases denken die hier best niet vermeld mogen worden. Zij hebben hun confrontatie reeds gehad, en ze stonden eigenlijk machteloos, ondergaan mochten ze. (gevallen van gedwongen worden op het werk om mee te doen met de ramadan, eten afnemen als het niet halal was, etc)
    Het groeit.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 17 november 2019 om 12:56

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tja die 1% van de problemen worden breed uitgesmeerd in de media.

Ik neem m'n dochtertje niet meer naar de Sinterklaaskomt in Gent. Niet omdat ik bang ben van de moslims, maar van PEGIDA. Liefst geen grimmige sfeer.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Tja die 1% van de problemen worden breed uitgesmeerd in de media.

Ik neem m'n dochtertje niet meer naar de Sinterklaaskomt in Gent. Niet omdat ik bang ben van de moslims, maar van PEGIDA. Liefst geen grimmige sfeer.
    grappig hoe je argument gebruikt van 1%
    om dan te zeggen dat je niet meer naar een sinterklaasfeestje gaat door een groep dat nog minder dan 1% is

blijkbaar kan 1% wel een grote invloed hebben
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    grappig hoe je argument gebruikt van 1%
    om dan te zeggen dat je niet meer naar een sinterklaasfeestje gaat door een groep dat nog minder dan 1% is
    Ik besef het wel degelijk. Ik ben zelf een bangerik geef ik toe. Antwerpen? ==> granaten Parijs? ==>gele hesjes.
    Klopt, geef ik graag toe.

EDIT: Ik ben niet bang om in allochtone wijken binnen te stappen. Daar heb ik geen onveiligheidsgevoel. In de jaren '80 woonden we allen nog in steden tussen allochtonen. We hadden zelfs knokploegen van het Vlaamse Blok. We zijn met z'n allen verhuisd naar den buiten. Omdat we teveel overlast hadden en ons vervreemd voelden van ons eigen wijk, maar ook omdat we werkten en ons kinderen massaal gingen studeren.
    We zijn geklommen van lage sociale klasse(niveau Flodder), naar middenklasse. Ik speelde als kind op straat, nu is dat zelfs ondenkbaar. Ouders die vrij rondliepen in de gettobuurten wonen nu in buiten met een hof en sturen hun kinderen naar vakantiekampen of scouts. Ze zijn helikopterouders geworden.

Nu dat er een krapte is op de arbeidsmarkt, gaat deze cyclus zich ook herhalen In de jaren 60/70 kwamen de Turken. Zij zijn ook al deels middenklasse en verspreiden zich. Dan kwamen de Bulgaren.
    Nu is er alweer krapte op de arbidsmarkt, dus migratie gaat altijd blijven duren en die cyclus van integratie gaat zich blijven herhalen. Zowel positief als negatief dus. Ze tegenhouden? ONMOGELIJK, dat is een illusie. Kijk maar naar het beleid van Theo Francken, hij liet ze ook massaal binnen terwijl zijn eigen kiespubliek het aantal liefst op 0 houdt he. ILLUSIE TOT EN MET.
    Laatst gewijzigd door Dadels; 17 november 2019 om 13:21

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Ik vind de vergelijking terecht. Er wordt ook langer vergeleken met jaren '30, er zijn meerdere journalisten/analisten die dat doen. Terecht imo. Ze steken al een gebouw in de fik. De volgende keer zal het nog erger worden omdat de boel alleen maar verder escaleert.
    De dader van de Reichstag brand is nooit gekend geraakt.

De nazi's hebben de brand wel gebruikt als propaganda, dat is een feit.

Diegene die deze brand in het asielcentrum misbruikt.... wel wel. De Goebbeltjes zijn alvast bezig, maar ze zitten niet in de hoek waar je ze verwacht hoor.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pseudo Bekijk bericht
    Hier vergelijkt hij een brandstichting in een leeg gebouw met aanslagen zoals Bataclan en Nice.
    Kerel is duidelijk al goed aangepast in onze pocoloco wereld, meer van dat aub.
    Knettergek, zoveel is duidelijk. Er is geen enkel slachtoffer met die brand in Bilzen, niemand is gewond geraakt of gestorven. Dat was wel anders bij de aanslagen in de Bataclan of in Nice.

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Member de begindagen van het internet, toen godwin's law nog gezien werd als een teken van zwakte omdat je geen inhoudelijke argumenten meer kon bedenken? You member?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Links is er idd weer te fel opgesprongen net zoals de media. Een kort, krachtige afkeur voor de brandstichting was beter geweest maar ja alleen het linkse spectrum doet aan platte propaganda... Extremen versterken elkaar en dat merk je ook. Op elk feitje wordt zo fel gesprongen dat een gezonde discussie moeilijk wordt. Het is niet links of rechts dat de waarheid in handen heeft. Dat merk ik hier wel: links is overwegend dom en blind, rechts is de enige juiste oplossing. Ik ben voor een beleid zoals de sociaal democraten in Denemarken. Mss iets minder streng. Tot welke kant van de spectrum behoor ik dan? Het maakt mij geen hol.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brecht5 Bekijk bericht
    Links is er idd weer te fel opgesprongen net zoals de media. Een kort, krachtige afkeur voor de brandstichting was beter geweest maar ja alleen het linkse spectrum doet aan platte propaganda... Extremen versterken elkaar en dat merk je ook. Op elk feitje wordt zo fel gesprongen dat een gezonde discussie moeilijk wordt. Het is niet links of rechts dat de waarheid in handen heeft. Dat merk ik hier wel: links is overwegend dom en blind, rechts is de enige juiste oplossing. Ik ben voor een beleid zoals de sociaal democraten in Denemarken. Mss iets minder streng. Tot welke kant van de spectrum behoor ik dan? Het maakt mij geen hol.
    Ik neem aan dat je daar rechtse bedoelde?
    De Deense politiek op vlak van migratie werd (en wordt) grotendeels bepaald door Danske Folkeparti en dat zijn niet de sociaaldemocraten maar eerder het Vlaams Belang. Dus als dat de politiek is die je wenst te zien lijkt me dat de juiste partij om op te stemmen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Ik neem aan dat je daar rechtse bedoelde?
    De Deense politiek op vlak van migratie werd (en wordt) grotendeels bepaald door Danske Folkeparti en dat zijn niet de sociaaldemocraten maar eerder het Vlaams Belang. Dus als dat de politiek is die je wenst te zien lijkt me dat de juiste partij om op te stemmen.
    De linkse propaganda was sarcastisch bedoelt. Oldskooler klinkt zo cynisch en verbitterd dat alleen rechste praat volgens hem de waarheid bevat. Daardoor de sarcastische opmerking. Eerlijk gezegd past mijn visie bij geen enkel politieke partij. Het vervalt mij allemaal wat te fel in extremen.

Pagina 10 van 19 Eerste ... 67891011121314 ... Laatste

Regels voor berichten