Pagina 29 van 29 Eerste ... 192526272829

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kijk ook eens verder dan de wikipedia-definitie en stop telkens zo hard vast te hangen aan het begrip 'aan banden leggen" want dan blijf je in cirkels draaien. https://www.encyclo.nl/begrip/censuur

Intussen zijn we weer x aantal pagina's verder. Dit is gewoon neuten om te neuten.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kijk ook eens verder dan de wikipedia-definitie en stop telkens zo hard vast te hangen aan het begrip 'aan banden leggen" want dan blijf je in cirkels draaien. https://www.encyclo.nl/begrip/censuur

Intussen zijn we weer x aantal pagina's verder. Dit is gewoon neuten om te neuten.
    Je gaat er niet mee akkoord maar er zijn anderen die wel akkoord gaan met die definitie. De geldstroom dichtknijpen kan wel degelijk censuur zijn. De pagina waarnaar je verwijst heeft veel definities die dit bevestigen dus zo zwart-wit is het niet. Ik verwijs je naar het boek Manufacturing Consent van Chomsky als je wat meer details wilt.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)

Maar heb je dan al mijn posts genegeerd waarin ik zeg dat dat bijlange na nog niet de hoofdzaak is, maar dat er nu wordt gedaan alsof het dat wel is? Van mij mag het best over iets anders gaan.
    Alleen, in jouw definitie staat letterlijk "inbreuk op de vrijheid van meningsuiting", net als in de Van Dale. In onze grondwet staat die ook vervat in de Vrijheid van Meningsuiting (en in een artikel (25) over de pers). Meer definities zijn er niet over, en allemaal laten ze de ruimte voor een indirecte vorm ervan. En dat is specifiek om deze reden, omdat je niet zomaar één heel enge definitie van censuur kunt hebben en de rest kunt goedpraten.

Maar nogmaals, voor de zoveelste keer, de reden waarom ik een probleem heb met het afschaffen van de projectsubsidies heeft daar weinig tot niets mee te maken. De reden waarom de sector er een probleem mee heeft, ook niet. De reden waarom mensen problemen hebben met het snoeien in het cultuurbudget (wat volgens Jambon dus niet gebeurt), heeft daar ook niets mee te maken. Maar de rare herverdeling mag toch ook duidelijk worden gezegd als ze een feit is?
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Extreme meningen met 50 procent van de kiezers lijken me dan ook niet zo extreem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    De jaren 30 hebben bewezen dat zelfs meningen met rond de 40% extreem kunnen zijn.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Besparingen subsidies in de rappe en niet allesomvattend:
    - cultuur:
    Verschuiving van werkingsfondsen naar een nieuw museum/samenbrengen collecties en bescherming/versterking erfgoedsector.
    Nieuwe investeringen vergen kleine besparingen van 3 à 6% en een subgroep wordt erg benadeeld en moet maar liefst 60% inleveren (minus 5 à 6 miljoen)

- Sport:
    Inhaalbeweging in sportinfrastructuur wordt op 2 jaar tijd grotendeels stopgezet: budget wordt op 2 jaar tijd met 77% verlaagd (minus 17 miljoen)

- Bedrijven:
    KMO-portefeuille wordt aangepast (subsidiepercentages met 10% verlaagd en jaarlijks plafond met 25% of 50% verlaagd naargelang de grootte van de onderneming). Budgettaire impact nog ongekend, maar nu gaat hier jaarlijks meer dan 60 miljoen naar toe. Vermoedelijk zakt dit naar 40 miljoen of nog verder. Een besparing van 20 miljoen of meer.

Bijna 30 pagina's gediscussieer over cultuur. De andere 2 onderwerpen heb ik als ballonnetje opgelaten. Op sport is nog enige reactie gekomen. Op die van bedrijven vooralsnog geen.

Maar mij goed, laten we het eens over iets anders hebben.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Inderdaad, deze discussie over besparingen op cultuursubsidies in een thread die gaat over besparingen op cultuursubsidies heeft lang genoeg geduurd.

Laten we wel hopen dat de kunstenaars die zonder projectsubsidies vallen niet gaan staken, de gevolgen zouden immers niet te zien zijn.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Inderdaad, deze discussie over besparingen op cultuursubsidies in een thread die gaat over besparingen op cultuursubsidies heeft lang genoeg geduurd.
    Dan heb ik de haakjes die 'cultuur' omsluiten in de topic-titel te vrij geïnterpreteerd. Goed.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    De jaren 30 hebben bewezen dat zelfs meningen met rond de 40% extreem kunnen zijn.
    Perceptie. Nu blijkt die extreem, toen allicht niet.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Dan heb ik de haakjes die 'cultuur' omsluiten in de topic-titel te vrij geïnterpreteerd. Goed.
    Porque no los dos? Mag over alle subsidies gaan, hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Perceptie. Nu blijkt die extreem, toen allicht niet.
    Hah. Toen was Joden in concentratiekampen steken ook extreem, hoor.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Pagina 29 van 29 Eerste ... 192526272829

Regels voor berichten