coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gray Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Omdat houtverwarming geen fossiele brandstof is en dus goed is voor het "kLiMaAt" het mantra van Groen.
    Omdat ze de luchtvervuiling liever misbruikt tegen de industrie en transportsector voor hun eigen politieke agenda. (steden zonder auto's ed.)

Als het hun echt om de gezondheid zou gaan zouden hun prioriteiten wel anders liggen.
    Zit de hoogste concentratie Groenkiezers niet in steden? Hoeveel van de huishoudens in steden hebben een houtkachel versus het aantal huishoudens met een houtkachel in landelijkere gebieden?
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Zit de hoogste concentratie Groenkiezers niet in steden? Hoeveel van de huishoudens in steden hebben een houtkachel versus het aantal huishoudens met een houtkachel in landelijkere gebieden?
    De link tussen op Groen stemmen en hout opstoken zie ik niet eigenlijk, maar in een stad heb je toch wel veel oudere huizen waar de verwarming navenant is denk ik, gecombineerd met buurten die eerder arm zijn, dus echt beter dan buiten de stad zou ik dat niet inschatten.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    De link tussen op Groen stemmen en hout opstoken zie ik niet eigenlijk, maar in een stad heb je toch wel veel oudere huizen waar de verwarming navenant is denk ik, gecombineerd met buurten die eerder arm zijn, dus echt beter dan buiten de stad zou ik dat niet inschatten.
    In een stad is het iets lastiger om aan hout te raken, of dat te stockeren. Erg anekdotisch, maar ik heb ondertussen al heel wat stadshuizen/appartementen vanbinnen gezien, en ben nog niet vaak een werkende open haard tegengekomen.

Maar goed, inderdaad dus uit de duim gezogen, zoals Gray zelf zegt. Het is hier speuren naar een mogelijke link, om een conclusie te staven die op voorhand is gemaakt. Lijkt me niet echt de juiste manier om bij een betrouwbare conclusie uit te komen. Maar ik ben mee met wat Gray zegt: Eindelijk wat uitgebreidere en verregaande klimaatmaatregelen, in alle sectoren van het leven.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    In een stad is het iets lastiger om aan hout te raken, of dat te stockeren. Erg anekdotisch, maar ik heb ondertussen al heel wat stadshuizen/appartementen vanbinnen gezien, en ben nog niet vaak een werkende open haard tegengekomen.

Maar goed, inderdaad dus uit de duim gezogen, zoals Gray zelf zegt. Het is hier speuren naar een mogelijke link, om een conclusie te staven die op voorhand is gemaakt. Lijkt me niet echt de juiste manier om bij een betrouwbare conclusie uit te komen. Maar ik ben mee met wat Gray zegt: Eindelijk wat uitgebreidere en verregaande klimaatmaatregelen, in alle sectoren van het leven.
    Het kan, ik heb ook geen cijfers uiteindelijk.

En ja, veranderingen krijg je makkelijker verkocht als iemand anders het moet doen. Het is ook klassiek dat mensen afkomen met "jamaar de grote bedrijven dit en dat", al dan niet met een foto van een industriële schouw, terwijl ze zelf wat behandeld hout in hun "allesbrander" steken. In de familie toch ook zo een paar gevallen alleszins.

Recent een huis te koop zien staan, EPC > 1000 want verwarming bestond uit een pelletkachel en een allesbrander, waarschijnlijk werd daar niet veel restafval opgehaald...
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Stijging verwarmingskosten? Hout stoken is gratis.
    Als ik morgen al mijn paletten op overschot met een bordje 'gratis meenemen' op de oprit stapel zijn die binnen de dag weg. Genoeg buren die dat gratis meepakken, verzagen en opstoken.

Daarnaast is het ook terug trendy om voor een 'landelijk leven' te gaan. En daarbij hoort natuurlijk zo'n design houtkorf met gesloten haard in de rustieke living en een vuurkorf buiten op het terras om een paar houtsblokken in te smijten met een dekentje over je benen terwijl je een kop warme chocomelk of gluhwein drinkt.
    Nog twee maanden en het is alweer de tijd voor die leuke massa kerstboomverbrandingen die de gezinsbond organiseert.
    Marshmallows niet vergeten!

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

En hoe komt het dat het een onderbelicht probleem is? omdat het de politiek niet interesseert, electoraal gezien is het een ramp en dat gaat van de Groenkiezers (die houtstook toch zo gezellig en "duurzaam") vinden
    Alé, we zitten hier weer te veronderstellen zonder enige feiten.

Uit het programma van Groen: "Met het kachelplan starten we een stimuleringsprogramma voor de vervanging van huisverwarming met open haarden of vervuilende kachels. We maken zo veel mogelijk woningen energiezuinig zodat minder warmte nodig is en we schakelen geleidelijk aan over op duurzame verwarming zoals warmtenetten en warmtepompen." Link: https://www.groen.be/milieu

In 2017 eiste Groen een meer kordate aanpak voor propere lucht. Wat stond in die oproep? "Daarnaast vinden we dat het niet langer kan dat zowat de helft van alle houtkachels die op de markt zijn, de veilige normen voor de gezondheid overschrijden", merkt Meuleman op: "De Vlaamse overheid moet bijkomend steun geven aan wie vervuilende kachels vervangt door properder verwarmingssystemen. Link: https://www.groen.be/recht_op_proper...kordate_aanpak

In hun Charter voor groene lucht: "Houtkachels, haarden en allesbranders stoten veel fijn stof en schadelijke roetdeeltjes uit. Steden spelen een belangrijke rol om hun inwoners hierover te sensibiliseren. Aanvullend stimuleren we de vervanging van houtkachels door milieuvriendelijke alternatieven, zoals de aansluiting op een warmtenet of een warmtepomp (in combinatie met zonnepanelen)." Link: https://www.groen.be/charterschonelucht

In hun FAQ over de lage emissiezone: "Maar een lage emissiezone zal op zichzelf de luchtvervuiling in Vlaanderen niet oplossen. Daarom maakt ze deel uit van een algemeen plan voor gezonde lucht. Dat bevat ook de volgende maatregelen:

Opmaak van een stimuleringsprogramma voor de vergroening van huisverwarming en de versnelde vervanging van vervuilende kachels;" Link: https://www.groen.be/lage_emissiezone_q_a

Dat duurt dus echt nog geen 5 minuten om die info te vinden, maar ja, het is fijner om met je blinddoek aan vooroordelen te posten natuurlijk.
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Mensen smijten toch wel constant vanalles door elkaar.

Fijn stof en roetdeeltjes =/= CO2 en klimaatverandering =/= fileproblematiek

etc
    *** Also sprach Zarathustra ***

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Mensen smijten toch wel constant vanalles door elkaar.

Fijn stof en roetdeeltjes =/= CO2 en klimaatverandering =/= fileproblematiek

etc
    Je vergeet nog =/= slecht OV.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Laten we plasticvervuiling er ook nog bovenop gooien!

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    20 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En 14 jarige die er als 18 jarige uitzien. #CallThePolicePlz

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Punt is dat er politiek nog steeds niets is ondernomen, ook door Groen niet toen ze in de regering zaten.
    Het enige wat ik steeds hoor en zie (van Groen in de media) zijn maatregelen tegen de industrie en tegen het transport (verkeerde prioriteiten), ja op elke partijwebsite zal je wel vinden dat ze "tegen al het slechte zijn" en voor "al het goede" een website kan je onbeperkt vullen met tekstjes zodat iedereen er wel akkoord gaat zolang je maar de juiste zoekwoorden gebruikt.

En nee ik heb het niet over de groenen in de stad (omdat zoals reeds gezegd het een heel stuk moeilijker/onmogelijk is om hout te bewaren/drogen) en dat is ook deel van mijn punt, ik heb in de winter sterk de indruk dat de luchtkwaliteit in de stad beter is dan in de dichte woonwijken ernaast. Het is ooit anders geweest

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Punt is dat er politiek nog steeds niets is ondernomen, ook door Groen niet toen ze in de regering zaten.
    Het enige wat ik steeds hoor en zie (van Groen in de media) zijn maatregelen tegen de industrie en tegen het transport (verkeerde prioriteiten), ja op elke partijwebsite zal je wel vinden dat ze "tegen al het slechte zijn" en voor "al het goede" een website kan je onbeperkt vullen met tekstjes zodat iedereen er wel akkoord gaat zolang je maar de juiste zoekwoorden gebruikt.

En nee ik heb het niet over de groenen in de stad (omdat zoals reeds gezegd het een heel stuk moeilijker/onmogelijk is om hout te bewaren/drogen) en dat is ook deel van mijn punt, ik heb in de winter sterk de indruk dat de luchtkwaliteit in de stad beter is dan in de dichte woonwijken ernaast. Het is ooit anders geweest
    Punt is dat je het hebt over je buikgevoel, en dat aanneemt als feiten, ook al wijzen alle bewijzen de andere richting op.
    Je komt met twee stromannen die onmogelijk te bewijzen zijn:
    Omdat houtverwarming geen fossiele brandstof is en dus goed is voor het "kLiMaAt" het mantra van Groen.
    Omdat het de politiek niet interesseert, electoraal gezien is het een ramp (...) Groenkiezers (die houtstook toch zo gezellig en "duurzaam") vinden
    Nergens is het mantra van Groen dat open haarden goed zijn voor het milieu. En als je zou willen zeggen dat "de Groenkiezers" de open haard "duurzaam" vinden, moet je er al vanuit gaan dat ze allemaal ongeïnformeerd stemmen. Want overal geeft Groen aan dat dat wél een probleem is voor hen. Hoe valt daar dan over te discussiëren? Zo kun je toch eender welke stelling plaatsen over eender welke kiezer? Stemmers van X zijn Y, ook al staat in hun programma het tegenovergestelde.

Maar ik ben het met je eens dat dat moet aangepakt worden. Dus best zo veel mogelijk op Groen stemmen, zeker? Want in veel andere partijprogramma's heb ik er nog niet veel over opgemerkt.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Punt is dat je het hebt over je buikgevoel, en dat aanneemt als feiten, ook al wijzen alle bewijzen de andere richting op.
    Je komt met twee stromannen die onmogelijk te bewijzen zijn:

Nergens is het mantra van Groen dat open haarden goed zijn voor het milieu. En als je zou willen zeggen dat "de Groenkiezers" de open haard "duurzaam" vinden, moet je er al vanuit gaan dat ze allemaal ongeïnformeerd stemmen. Want overal geeft Groen aan dat dat wél een probleem is voor hen. Hoe valt daar dan over te discussiëren? Zo kun je toch eender welke stelling plaatsen over eender welke kiezer? Stemmers van X zijn Y, ook al staat in hun programma het tegenovergestelde.

Maar ik ben het met je eens dat dat moet aangepakt worden. Dus best zo veel mogelijk op Groen stemmen, zeker? Want in veel andere partijprogramma's heb ik er nog niet veel over opgemerkt.
    Maar het klimaat staat ook ontelbaar keer hoger aangeschreven dan de houtstook problematiek bij Groen. Als hout een goedkoop èn een duurzaam alternatief is voor de fossiele brandstoffen dan worden de nadelen van houtstook snel onder de mat geveegd en dat neem ik de partij heel hard kwalijk.
    Ale kwalijk, ik vind het vooral enorm hypocriet dat ze tegen transport en industrie wèl genoeg moeite doen.

Maarja dat zal dan wel aan de geitenwollensokken hippie geschiedenis liggen zeker?

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Als Groen zich wil positioneren als een partij van het volk is het ook "logisch" dat ze tegen de gemene transportsector en industrie zijn, en niet bij hun eigen potentiële stemmers gaan zeggen dat ze hun manier van verwarming eigenlijk niet zo fijn vinden eh.

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Alsof het gros van het gestookte hout in Vlaanderen gestookt wordt omwille van armoede. Wat een bullshit is dat nu weer.
    + in de stad heb je amper plaats voor bomen in de tuinen, bij gedecentraliseerde huizen heb je ze in overvloed. Rara van waar het stookhout zou komen?
    + de assumptie alsof de groen-kiezer te dom is om te beseffen dat hout de meeste luchtvervuiling veroorzaakt

Kort samengevat: complete bullshit en het omgekeerde is waar.

Pagina 47 van 51 Eerste ... 37434445464748495051 Laatste

Regels voor berichten