Pagina 44 van 51 Eerste ... 34404142434445464748 ... Laatste

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    In België hebben we relatief hoge registratierechten en andere transactiekosten bij de verkoop van vastgoed, elke transactie is een serieuze verliespost dus er is een sterke incentive om zo weinig mogelijk te verhuizen in België (als niet huurder).
    Dat is ook mijn gedacht maar hoe er hier werd gepraat is het alsof het logisch is dat je om de zoveel jaar een groter huis koopt.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Dat is ook mijn gedacht maar hoe er hier werd gepraat is het alsof het logisch is dat je om de zoveel jaar een groter huis koopt.
    In het buitenland loopt het wel vaker zo. Je begint met iets klein (en betaalbaar), gaat naar iets groter als er kinderen zijn, en verhuist dan eventueel weer naar iets kleiner als de kinderen uit huis gaan. Een beweging die je als Belg ook meer uit reflex zal doen als je huurt, maar die gewoon niet economisch haalbaar is als je koopt.

En aangezien de meeste mensen een huis kopen voor ze aan kinderen beginnen, wil dat dus zeggen dat de starterwoning compleet wordt overgeslaan. Maar het is dus niet omdat het in België niet gebeurt, dat dat niet de meest praktische en logische manier van werken is.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Maar het probleem zit hem ook vaak in het vooruitdenken, zo zijn er bij ons hopen appartementen bijgekomen/nog in aanbouw...zonder dat er veel capaciteitsuitbreiding gebeurt voor de kinderopvang, het onderwijs, parkeergelegenheid, ...
    Dat is natuurlijk een andere kwestie. Hier in Aalst hebben ze aan de rand ook een totaal nieuwe woonwijk gecreëerd op maat van jonge gezinnen, echter waren er bij de inschrijven in de school in die buurt dit jaar slechts 6 vrije plaatsen voor de eerste kleuterklas/instappers, voor de leerjaren daar opvolgend zat alles zelfs volzet.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    In het buitenland loopt het wel vaker zo. Je begint met iets klein (en betaalbaar), gaat naar iets groter als er kinderen zijn, en verhuist dan eventueel weer naar iets kleiner als de kinderen uit huis gaan. Een beweging die je als Belg ook meer uit reflex zal doen als je huurt, maar die gewoon niet economisch haalbaar is als je koopt.

En aangezien de meeste mensen een huis kopen voor ze aan kinderen beginnen, wil dat dus zeggen dat de starterwoning compleet wordt overgeslaan. Maar het is dus niet omdat het in België niet gebeurt, dat dat niet de meest praktische en logische manier van werken is.
    Ik merk dat nu, een appartementje gekocht want ja, waarom een hypotheek die als een molensteen rond mijn nek hangt terwijl ik al die ruimte niet nodig heb? Nu op zoek naar een huis heb je natuurlijk hogere registratierechten. Nu goed, ik klaag niet, ik heb denk ik toch wel enkele leuke kansen gehad die met een zwaardere hyopotheek moeilijk waren geweest.

Het feit blijft wel dat door die hoge kosten er weinig flexibiliteit is, iedereen die ik ken zoekt inderdaad om meteen een voldoende groot huis te bezitten of zelfs te bouwen, voor de kinderen (of zelfs patner) die er ooit aankomen. Al die zaken die vaak worden geïdealiseerd zoals dicht bij je werk wonen worden zo ook moeilijker natuurlijk, aangezien je blijft vastzitten aan dat huis dat je vaak ergens in je twintigerjaren of wat later hebt aangekocht.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Wat is een typische starter BTW?

Is het de bedoeling dat je met een klein huisje begint en dan na 5 jaar upgrade ofzo?
    dat is zoals gezegd in andere landen vaak het geval. Wil niet zeggen dat dit hier standaard moet gebeuren, maar als we het hebben over een modaal startend koppel die een woning wil kopen en die moet krabbelen om de registratierechten te kopen, moet je niet afkomen met een woning van 400k en meer als typevoorbeeld. Zeker niet omdat de gemiddelde verkochte rijwoning in Vlaanderen nog altijd maar aan 255k verkocht wordt, villa's inclusief). https://statbel.fgov.be/nl/themas/bo...astgoedprijzen
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Inderdaad, en dat is een grote onzekerheid helaas.

Ik heb het hierover ondertussen eens gehad met aantal mensen bij twee banken die ik ken, en zij zeggen van niet. Ik geloof echter wel dat een aantal banken dat bij close-calls wel zouden durven om toch maar te verkopen. Echter, de markt is al een hele tijd verzadigd en geen enkele bank staat te springen op leningen, bij KBC zeggen ze zelfs dat als het niet "hetgeen we aanbieden is" ze niet moeten terugkomen om een verlaging te vragen met een offerte van een andere bank.

Zoals ik al zei hoeft het soms niet veel te zijn voor een startend koppel om toch de aankoop te kunnen doen versus huren.
    Kleine aanvulling op dat van KBC, die doen dat voornamelijk omdat ze in andere landen (o.a. Tsjechië dacht ik) een veel hogere rentevoet kunnen vragen. Hypothecaire kredieten ginds zijn dus een pak interessanter dan hier.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    ik weet niet waar jij haalt dat woningen op de buiten klein beschrijf zouden zijn en dat niet zou kunnen voor woningen in grootsteden? je bedoelt "hoe minder nadelig".
    Woningen in grootsteden kunnen misschien ook klein beschrijf zijn, maar ze zitten systematisch een pak hoger qua KI (en dus veel meer kans op groot beschrijf).

Dat is namelijk de Vlaamse manier van "aan ruimtelijke ordening doen".

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Jan Jambon gisteren in De Zevende Dag:
    - "Tien jaar geleden werd er niet over klimaat gesproken"
    - "Wij maken 0.3% uit van het globale probleem, en kunnen dat terugbrengen naar 0.2%. Wat hebben we dan wereldwijd opgelost? We moeten inzetten op het ontwikkelen van technologie die de problemen globaal kan aanpakken!"

Wat een randdebiel. Moet ik dit nu lezen als een oproep tot elk individu om niet meer te gaan stemmen? Als een oproep tot elk individu om geen belastingen meer te betalen? Want wat maakt ieders individuele bijdrage tot een groter geheel nu uit? Niets toch?
    #RedenerenAlsJambon#RedenerenAlsNVA

Typische "je m'en fous" mentaliteit die je zou verwachten van een marginaal, niet van een minister-president.

Om nog maar te zwijgen van zijn politieke inmenging in de journalistiek van de VRT. Zijn politieke partij zal wel eens gaan bepalen wat nu juist "neutrale en objectieve berichtgeving" is. Is die ook al op stage geweest in China misschien, zoals zijn collega-randdebiel Carl Decaluwé, die ook zo lovend was over de Chinese totalitaire aanpak. Zou hij wel eens met zijn fikken van de 4de macht willen blijven?!

Wat scheelt er hier eigenlijk in dit landje? Wat bezielt zoveel Vlamingen om nog steeds als een kudde schapen achter die NVA aan te lopen alsof ze de normaalste zaken ter wereld zeggen?
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 22 oktober 2019 om 00:33

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Woningen in grootsteden kunnen misschien ook klein beschrijf zijn, maar ze zitten systematisch een pak hoger qua KI (en dus veel meer kans op groot beschrijf).

Dat is namelijk de Vlaamse manier van "aan ruimtelijke ordening doen".
    https://imgur.com/a/zNDCgI0
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Glor's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Auw.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Trotse winnaar van de pronostiekcompetitie 2005-2006
    Sponsored by 9 lives

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Jan Jambon gisteren in De Zevende Dag:
    - "Tien jaar geleden werd er niet over klimaat gesproken"
    - "Wij maken 0.3% uit van het globale probleem, en kunnen dat terugbrengen naar 0.2%. Wat hebben we dan wereldwijd opgelost? We moeten inzetten op het ontwikkelen van technologie die de problemen globaal kan aanpakken!"

Wat een randdebiel. Moet ik dit nu lezen als een oproep tot elk individu om niet meer te gaan stemmen? Als een oproep tot elk individu om geen belastingen meer te betalen? Want wat maakt ieders individuele bijdrage tot een groter geheel nu uit? Niets toch?
    #RedenerenAlsJambon#RedenerenAlsNVA

Typische "je m'en fous" mentaliteit die je zou verwachten van een marginaal, niet van een minister-president.

Om nog maar te zwijgen van zijn politieke inmenging in de journalistiek van de VRT. Zijn politieke partij zal wel eens gaan bepalen wat nu juist "neutrale en objectieve berichtgeving" is. Is die ook al op stage geweest in China misschien, zoals zijn collega-randdebiel Carl Decaluwé, die ook zo lovend was over de Chinese totalitaire aanpak. Zou hij wel eens met zijn fikken van de 4de macht willen blijven?!

Wat scheelt er hier eigenlijk in dit landje? Wat bezielt zoveel Vlamingen om nog steeds als een kudde schapen achter die NVA aan te lopen alsof ze de normaalste zaken ter wereld zeggen?
    Ik vond het nochtans de meest zinnige politieker van heel de aflevering.
    Dat jij het een randdebiel vindt, bevestigt nog maar eens mijn stelling

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mac-bc heeft liever dat er geld wordt bespaard om 0.1% te zakken dan geïnvesteerd om 5% te zakken

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gray Bekijk bericht
    Ik vond het nochtans de meest zinnige politieker van heel de aflevering.
    Dat jij het een randdebiel vindt, bevestigt nog maar eens mijn stelling
    Hij stelt het natuurlijk weer heel ongenuanceerd. Maar het klopt ook wel, hè. De vergelijking met het gaan stemmen is niet helemaal verkeerd. Als je denkt dat het verschil tussen 0,2% en 0,3% niks is, dan is er niet veel dat nog zin heeft, hè.

Maar wat voor mij altijd nog een belangrijker tegenargument is: Er zijn altijd landen nodig die het voortouw nemen. Op dit moment hoort België daar nog niet bij, maar een leidende en toonaangevende rol is wel noodzakelijk. Heel veel derdewereldlanden kijken naar eerstewereldlanden als grote voorbeeld. Dat is zo bij verschillende issues, waarom zou dat bij klimaat anders zijn?
    Wel, Groen en anderen worden naïef genoemd, omdat ze zeggen dat elke verandering begint bij jezelf. Omdat ze geloven dat de anderen wel zullen volgen. Maar het geloof van Jambon en de zogenaamde "klimaatrealisten" dat er ooit wetenschappers miraculeuze oplossingen, is toch minstens even naïef? Daarvoor is even weinig bewijs te vinden, maar om de één of andere reden is dat tweede "realistisch" en het eerste "naïef".

Wel, dan kies ik ervoor om in het eerste te geloven, deels omdat we het al gezien hebben in andere issues, maar ook omdat ik het verschil tussen 0,2 en 0,3 niet niks vind, en het dus niet slimmer vind om in afwachting van de uitkomst gewoon niks te doen en te hopen dat "iemand" ooit "iets" uitvindt.

Specifiek over de 7de Dag en Jambon, dan. Ik vond het wel een speciaal antwoord toen hij de vraag kreeg of het kiezersbedrog was dat hij nu Vlaams minister-president is, terwijl hij Vlaams niet is opgekomen. "Of dat nu kiezersbedrog is? Ik doe mijn taak binnen de partij." Ja, dat is geen antwoord, hè. De Wever had gezegd dat hij MP wou worden, letterlijk en ondubbelzinnig voor de verkiezingen. Nadat hij beloofd had het niét te doen net voor de gemeenteraadsverkiezingen, trouwens. Dat is dubbel kiezersbedrog. En de derde is dan Jambon die Vlaams niet opkwam.

Natuurlijk is dat niet letterlijk fout, of een gigantisch probleem, maar het wringt toch enorm als je dan merkt dat ze zich nog altijd proberen te profileren als de "correcte" partij, tegenover de corrupte PS, of zo. De partij die niet met de voeten speelt, en zegt waar het op staat. Het tegenovergestelde is waar.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Lol @nva “10 jaar geleden sprak niemand over het klimaat”.

De spraakmakende film an inconvenient truth van Al Gore kwam uit in 2006 en dat was jaren na de eerste CO2 klimaatprotesten. In 2003 was er al een klimaatprotest met studentenstaking op mijn middelbare school. De gesubsidieerde zonnepaneel opkomst is ook al van 2004. Wat voor fossielen lopen daar rond bij de N-VA. Denken dat ze spreken over 10 jaar geleden maar bedoelen eigenlijk 35 jaar geleden?

Sterker nog, de N-VA is een partij die midden in die toenmalige klimaatmania is opgericht. Met fake news kan je overal scoren natuurlijk. En niemand uit dat panel dat daar ook maar op reageerde op die uitspraak? Ahnee natuurlijk niet, dat komt iedereen goed uit.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 22 oktober 2019 om 10:09
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Natuurlijk is dat niet letterlijk fout, of een gigantisch probleem, maar het wringt toch enorm als je dan merkt dat ze zich nog altijd proberen te profileren als de "correcte" partij, tegenover de corrupte PS, of zo. De partij die niet met de voeten speelt, en zegt waar het op staat. Het tegenovergestelde is waar.
    Het jammere is dat zo'n partij niet bestaat, want die zou de kiesdrempel niet halen. Dus zolang men dat denkt is het "waar". Het is dan ook niet anders bij CD&V, of OVLD, of SPA, of Groen,...

Pagina 44 van 51 Eerste ... 34404142434445464748 ... Laatste

Regels voor berichten