Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste
    beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Hoe dien ik dit cijfer anders te interpreteren dan dat migranten minder bijdragen dan wijzelf?

Het kan best wel netto positief nog zijn, maar als het een pak minder netto positief is als onze eigen huishoudens, dan LEEFT belgie dus niet van migratie.
    Ik ken de cijfers niet, maar door enkel naar de directe contributies te kijken per persoon ga je uiteraard altijd zien dat het armste deel van de bevolking het minst belastingen betaalt en het meest steun krijgt, je kan dat niet zomaar gelijk stellen aan bijdragen in de economie. Kijk bijvoorbeeld naar hoeveel mensen nu gebruik maar van een kuisvrouw of een strijkdienst versus de generatie van onze ouders waar zoiets vooral voor rijke mensen was. Dat heeft ook economische waarde maar dat zal je niet vertaalt zien in directe contributie. Het is moeilijk om daar een getal op te plakken, maar ik denk dat we nog zouden schrikken van hoeveel duurder bepaalde dingen zouden zijn zonder immigranten.

Als jij voor iemand anders werkt en die andere daar voordeel uit haalt is het een beetje een filosofische discussie wie dat economisch voordeel nu in welke mate gecreëerd heeft. Is het dankzij jouw werk dat je werkgever rijk wordt, of krijg jij een mooi loon dankzij de ondernemingszin van je werkgever? Waarschijnlijk een mengeling van beide maar wie in welke mate bijdraagt is moeilijk te bepalen. Het nut van hoeveel je economisch bijdraagt bepaalt enkel de bovengrens van wat je kan verdienen. Het is in hoofdzaak vraag en aanbod die de werkelijke hoogte van je loon bepaalt (en dus waarschijnlijk van je directe contributies).

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Dat is zoals zeggen dat wanneer de bedrijfswinsten dalen van 25% naar 5% door uw autochtonen te vervangen door allochtonen, dat de allochtonen een positief effect geven op het bedrijf.
    zoiets heb ik dan ook niet gezegd. Ik heb duidelijk aangegeven dat de financiële winst van migratie (die er is, wat hierboven betwist werd), slecht één van de redenen is waarom België leeft van de migratie
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Nu, dat wordt een responsabiliseringsoefening. Als de Belgische overheid een firma was dan zou ze al lang failliet zijn gegaan.
    Dat geldt voor zowat elk land ter wereld. Maar opeens alle uitkeringen halveren is een recept voor een catastrofe. Als je denkt dat je ooit al een staking zag in België, zal je op dat moment eens iets zien.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Dat geldt voor zowat elk land ter wereld. Maar opeens alle uitkeringen halveren is een recept voor een catastrofe. Als je denkt dat je ooit al een staking zag in België, zal je op dat moment eens iets zien.
    En bij die mentaliteit ligt precies het probleem.

Je rijker voordoen als je bent is idioot, dat geldt voor jij en ik maar ook voor België als geheel. Wil je dit begrotingstekort oplossen dan zal je mensen op hun tenen moeten trappen of dat nu de rijken, middenklasse of armen of een combinatie van alle 3 zijn is politiek gezien misschien relevant, puur technisch niet. Iemand ga je raken, een euro is immers een euro.

Landen zijn zoals mensen, je hebt aan de ene kant personen die zich bewust zijn van hun verantwoordelijkheid en aan de andere kant diegenen die nog in hun kinderfase zitten en het toch maar niet kunnen laten om hun drinkgeld te verkwanselen.

Noem een succesvol land waar men dat principe overboord heeft gegooid?
    Laatst gewijzigd door Merlion; 23 september 2019 om 09:48

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merlion Bekijk bericht
    En bij die mentaliteit ligt precies het probleem.

Je rijker voordoen als je bent is idioot, dat geldt voor jij en ik maar ook voor België als geheel. Wil je dit begrotingstekort oplossen dan zal je mensen op hun tenen moeten trappen of dat nu de rijken, middenklasse of armen of een combinatie van alle 3 zijn is politiek misschien relevant, puur technisch gezien niet. Iemand ga je raken, een euro is immers een euro. Noem een succesvol land waar men dat principe overboord heeft gegooid?
    Lol de mentaliteit van te gaan staken als alle uitkeringen gehalveerd worden, is precies het probleem?
    Noem eens een succesvol land waarin er nooit stakingen zijn?
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik kan me geen succesvol land voor de geest halen waar ze van vandaag op morgen de uitkeringen gehalveerd hebben. Griekenland Comes to mind, maar succesvol zou ik het niet noemen.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Vergeet niet dat immigratie niet enkel die Syrische ambachtelijke kleermaker is die met een bootje komt, maar ook de hoogopgeleide Nederlander die hier komt werken.
    Het zou interessant zijn om dit eens op te splitsen per capita. Hoeveel kost een syrische asielzoeker en hoeveel levert die op, versus hoeveel een hoogopgeleide Nederlander kost en hoeveel die opbrengt. Misschien dat daar een reden kan gevonden worden om al die nederlanders eens buiten te shotten
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lol de mentaliteit van te gaan staken als alle uitkeringen gehalveerd worden, is precies het probleem?
    Noem eens een succesvol land waarin er nooit stakingen zijn?
    Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik had het niet over de stakingen maar de hoogte van de uitkeringen. De Belgische overheid kan niet meer betalen als het binnenkrijgt. Dit deficiet zal vroeg of laat ten koste van iets gaan, ofwel pensioenen, uitkeringen, onderwijs, infrastructuur.... of wat dat ook. Belgen hebben het blijkbaar heel moeilijk om bepaalde realiteiten te aanvaarden. Ja, je kan gaan staken en vensters stuksmijten als de uitkeringen zakken, dit verandert geen iota aan dit deficiet.

In Duitsland en Nederland heeft men dat op een of andere manier veel beter onder controle. Accepteren die culturen beter dan wij als de broekriem moet worden aangehaald? Zijn de buitenlandse inkomsten daar veel meer gestegen als bij ons? Geen flauw idee, iig hebben ze daar geen last van een chronisch deficiet.

Dus ja, het heeft wel degelijk zin om tenminste eens te gaan kijken hoe men daar dingen aanpakt.
    Laatst gewijzigd door Merlion; 23 september 2019 om 19:55

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kijk, dit soort defaitisme en conservatisme heeft dus tot de financiële puinhoop geleid waar we nu in zitten. Het probleem is simpel: België geeft veel meer uit dan het binnenkrijgt, het land leeft boven haar stand. Dat probleem moet fundamenteel aangepakt worden, en het snelste hiervoor is snijden in de excessieve SZ uitgaven. Dat er een paar paljassen daarvoor misschien gaan staken moet ons niet tegenhouden om de problemen op te lossen. .

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Kijk, dit soort defaitisme en conservatisme heeft dus tot de financiële puinhoop geleid waar we nu in zitten. Het probleem is simpel: België geeft veel meer uit dan het binnenkrijgt, het land leeft boven haar stand. Dat probleem moet fundamenteel aangepakt worden, en het snelste hiervoor is snijden in de excessieve SZ uitgaven. Dat er een paar paljassen daarvoor misschien gaan staken moet ons niet tegenhouden om de problemen op te lossen. .
    De uitkeringen halveren is niet een paar paljassen treffen, dat is letterlijk iedereen treffen, van kindergeld, werklozen, ziekte-uitkeringen, terugbetalingen van doktersvisites tot pensioenen. Dat niet inzien is gewoon een gebrek aan realiteitszin. Je kan vet van de SZ snijden waarschijnlijk, maar dat zijn maar een paar onsjes niet meer. Door allerhande maatregelen de laatste jaren is de financiering ervan al volledig uitgehold.

De USA leeft ook ferm boven haar stand trouwens, schuldgraad is vergelijkbaar met België en begrotingstekort van ongeveer 4% blijkbaar dit jaar. Ook snoeien in SZ?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De uitkeringen halveren is niet een paar paljassen treffen, dat is letterlijk iedereen treffen, van kindergeld, werklozen, ziekte-uitkeringen, terugbetalingen van doktersvisites tot pensioenen. Dat niet inzien is gewoon een gebrek aan realiteitszin. Je kan vet van de SZ snijden waarschijnlijk, maar dat zijn maar een paar onsjes niet meer. Door allerhande maatregelen de laatste jaren is de financiering ervan al volledig uitgehold.
    Als ik het dus correct begrijp is de opplossing niets doen? We maken maken wel een zootje van onze staatsfinanciën, maar ja we leven ook maar een keer hè. En die Hollanders en Duitsers tja, die begrijpen ook niets van onze Bourgondische levensstijl, voor een deficietje hier en daar gaan we onze broekriem toch niet aanhalen zeker.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vennootschapslbelasting daalt van 33,99% naar 25%(20% in bepaalde gevallen)
    Gevolg: inkomsten dalen (terwijl het eigenlijk budgetneutraal moest zijn)
    Een jaar passeert...mensen hebben een korte geheugen...

En dan begint het. Nieuws over begrotingstekort....én dan dé cafépraat. "ja ma jaa, we betoalan al zoviele". Tis al vo de migranten wéé. Daar zit de vetpot wé.

En plots komen al die pseudo intellectuelen om te pleiten voor snijden in de uitgaven......

LOOOL niet mij ze moat. We weten waar de vetpot zit. We zeggen niet voor niks "eat the rich".

- https://trends.knack.be/economie/bel...on-510311.html
    - https://www.hln.be/geld/consument/me...ting~a5315f50/
    Laatst gewijzigd door Dadels; 23 september 2019 om 22:51

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Pseudo intellectueel hier

Als ik het dus goed begrijp is het dat wat de Hollanders en Pruisen doen om hun begroting op orde te krijgen, het geld bij Couckes halen?

Geloof je dat echt?

Heb je er ooit bij stilgestaan waarom NL alle Brexit en e-commerce bedrijven in de wacht sleept?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Holland heeft in elk geval een meerwaardebelasting en gewoon zelfs vermogensheffing

Dadels heeft wel een punt, Michel I heeft de Vennb verlaagd van 34 ->25% (mits afschaffing/beperking van een aantal voordelen, maar de rekening is niet budgetneutraal) en de RSZ is de laatste 6 jaar ook gedaald van 35% werkgeversbijdragen naar 28%, om van de vrijstellingen allerhande nog te zwijgen. Dan moet je ook niet verschieten als er meer geld uit de algemene middelen nodig is voor RSZ.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dit zijn wat cijfers als het over sociale zekerheid gaat: https://data.oecd.org/chart/5Grd

België is na Frankrijk het land met de hoogste sociale zekerheid/GDP. De grootste oorzaak lijkt me de werkloosheiduitkeringen waar we met voorsprong op nummer 1 van de OESO staan, al zal het feit dat de werkloosheidsuitkeringen onbeperkt in de tijd zijn die cijfers wel wat vertekenen. Als dat beperkt was in de tijd dan zouden een deel van die uitgaven naar de categorie "social benefits to households" vloeien vermoed ik (waar we nu toch ook op de vijfde plaats staan).

Een halvering lijkt me inderdaad onrealistisch. We zitten nu aan 29% van ons GDP dat naar sociale zekerheid gaat en zelf een land als de VS zit nog steeds aan 19% (wat eigenlijk nog verrassend hoog is vind ik, Nederland zit bvb maar aan 17%)

edit: link was aan enkel naar die ene chart, hier kan je de onderverdeling per land ook zien: https://data.oecd.org/socialexp/soci...ndicator-chart
    Laatst gewijzigd door beryl; 23 september 2019 om 22:49

Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten