Pagina 2 van 4 Eerste 1234 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lijkt mij een goed idee, de Belgische politici krijgen het maar niet onder controle. Begin al eens met de SZ bijdragen te halveren, dat spaart ineens al een decennium aan begrotingstekorten en dan wordt de economische groei hier niet meer gesnoerd.
    En de uitkeringen ook dan ofzo? Dat wordt een mooi sociaal bloedbad...
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Schaf 3/4de van alle uitgaven aan asiel en migratie en het probleem is ook opgelost. Maar laat me raden, dat past niet in jou plaatje
    De kostprijs van asiel is ongeveer 300 miljoen euro per jaar (schommelt sterk naargelang de opvangnoden). Migratie is netto positief voor de economie (zie studies OECD https://www.unamur.be/en/eco/eeco/pd...erdocquier.pdf pg 24 , ik daag je uit het tegendeel aan te tonen via een andere studie). Het is niet omdat er een kost aan is, dat er ook geen opbrengst is, hé.

Dus stel nu nog dat migratie een nuloperatie zou zijn (quod non), dan zou je hoogstens 225 miljoen euro kunnen besparen. Welk probleem is opgelost?

Oja, dit past waarschijnlijk ook niet in je plaatje. Helaas voor jou is het de waarheid. België LEEFT van migratie.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    De kostprijs van asiel is ongeveer 300 miljoen euro per jaar (schommelt sterk naargelang de opvangnoden). Migratie is netto positief voor de economie (zie studies OECD https://www.unamur.be/en/eco/eeco/pd...erdocquier.pdf pg 24 , ik daag je uit het tegendeel aan te tonen via een andere studie). Het is niet omdat er een kost aan is, dat er ook geen opbrengst is, hé.

Dus stel nu nog dat migratie een nuloperatie zou zijn (quod non), dan zou je hoogstens 225 miljoen euro kunnen besparen. Welk probleem is opgelost?

Oja, dit past waarschijnlijk ook niet in je plaatje. Helaas voor jou is het de waarheid. België LEEFT van migratie.
    Die ga ik niet opnieuw liggen zoeken, die is hier al verschillende keren voorbij gekomen.

Dat lag toen al rond de 7 miljard en dat was jaren geleden.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Die ga ik niet opnieuw liggen zoeken, die is hier al verschillende keren voorbij gekomen.

Als het al verschillende keren voorbij gekomen is dan lijkt me dat een kleintje om die studies even op te zoeken. Sla ze dan ook eens op in je favorieten zodat je er in het vervolg gemakkelijker aan kunt.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Dat zal je waarschijnlijk dan gebaseerd hebben op dit: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...euro~a194c163/

Die cijfers zijn ten eerste van Dedecker, bezwaarlijk een expert in migratie en verre van neutraal. Ten tweede, en da's meer ten gronde, op zich kan het perfect dat migratie ons 7 miljard kost en dat er toch een netto opbrengst is. (im)Migratie kost geld, maar brengt ook geld op (gezien je werkkrachten importeert). Vergeet niet dat immigratie niet enkel die Syrische ambachtelijke kleermaker is die met een bootje komt, maar ook de hoogopgeleide Nederlander die hier komt werken.

3/4e van 7 miljard is trouwens nog altijd niet de genoeg om de 12 miljard put te dempen. Laat staan dat er geen gigantische kosten zouden zijn indien je uit de EU zou stappen om de migratie effectief te kunnen tegenhouden (want mét de EU kunnen wij weinig aan onze grenzen veranderen).
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Nee dat was niet daarop gebaseerd. Dat was een studie in NL die doorgetrokken werd naar BE.

Daar werd ook aangetoond dat een asielzoeker 25k kost per jaar tegenover een autochtoon die een veelvoud daarvan op brengt.

Maar ik ga hier echt geen archief bijhouden om telkens vanalles opnieuw te moeten staven, dus die discussie ga ik niet opnieuw voeren.

Maar denk vooral dat de asielzoekers goed zijn voor ons land. Ik zeg u dat ze ons land naar de kloten helpen en ons stukken van mensen kosten. De bewijzen zijn er: kijk wie er in de gevangenissen zit, kijk wie het grootste relatieve percentage op staatsteun moet leunen.

Oh ja, de hoog opgeleide nerderlander is geen asielzoeker.

Verder ga ik er niks over zeggen, want ik voel de infracties al komen straks als er over dit onderwerp gepraat word.
    Laatst gewijzigd door jack|herrer; 20 september 2019 om 18:27
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Nee dat was niet daarop gebaseerd. Dat was een studie in NL die doorgetrokken werd naar BE.

Daar werd ook aangetoond dat een asielzoeker 25k kost per jaar tegenover een autochtoon die een veelvoud daarvan op brengt.
    ah, een studie betaald door de PVV, uitgevoerd door NYFER, een commercieel bedrijf (en geen stichting), over de auteurs zelf vind je quasi niks over hun opleiding. Wat minstens al serieuze twijfels moet opleveren over de neutraliteit en betrouwbaarheid.

https://pvv.nl/images/stories/nyfer/...apport-PVV.pdf
    De studie gaat ook enkel over de niet-westerse allochtonen. Het behandelt niet de migratie in zijn geheel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack|herrer
    Maar ik ga hier echt geen archief bijhouden om telkens vanalles opnieuw te moeten staven, dus die discussie ga ik niet opnieuw voeren.
    geen probleem mee, als je dan wel écht zegt wat er in dat onderzoek staat en niet slcehts een deel van het verhaal.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack|Herrer
    Oh ja, de hoog opgeleide nerderlander is geen asielzoeker.
    maar wel een migrant. Wat je ook in je stelling opnam.
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Nee het was ook niet de pvv maar het planbureau. En een aanvullende berekening van een professor.

Als ik er straks aan denk zal ik het eens zoeken.

Edit: het gaat om deze "Het Centraal Planbureau maakte in 2003 een kosten-batenanalyse van de niet-westerse immigrantenpopulatie in Nederland."

Maar kan het doc niet direct vinden. En dit werd dan doorgetrokken met getallen vanaf de asiel crisis en die zijn van een heel andere orde dan de jou
    Laatst gewijzigd door jack|herrer; 20 september 2019 om 19:24

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Nee het was ook niet de pvv maar het planbureau. En een aanvullende berekening van een professor.

Als ik er straks aan denk zal ik het eens zoeken.

Edit: het gaat om deze "Het Centraal Planbureau maakte in 2003 een kosten-batenanalyse van de niet-westerse immigrantenpopulatie in Nederland."

Maar kan het doc niet direct vinden. En dit werd dan doorgetrokken met getallen vanaf de asiel crisis en die zijn van een heel andere orde dan de jou
    Logisch, het gaat ook over een volledig andere populatie. Als je je enkel concentreert op de niet-Westerse samenleving vermoed ik dat die cijfers wel kloppen. Vooral als je ook niet de huidige kost/opbrengst rekent, maar die over een volledige carriere. Immers, de huidige populatie van migranten brengt (globaal gezien) voorlopig nog veel op en kost relatief weinig aan sociale zekerheid (pensioenen).

Tenslotte rekent men maar vanaf 25 jaar. De kost van opvoeding wordt niet meegerekend in de positieve cijfers die her en der meegerekend worden. Een kost die je voor een migrant vaak pas betaalt na 25, terwijl je dat voor een Nederlander wél moet doen vanaf het begin. Niet onbelangrijk, gezien de kost van studies. Kijk je zo, dan zit je met een totale contributie van 38k voor een autochtoon, terwijl een migrant 43k kost. 5k verschil over de totale looptijd.

Je kan de studie overigens hier vinden:
    https://www.researchgate.net/publica..._Dutch_Economy

5k over de totale looptijd. Om aan 7 miljard te geraken (en pakweg rekenend over een afschrijving van pakweg 50 jaar voor een 25-jarige, dus levensverwachting 75 jaar), betekent dit 70 miljoen niet-westerse allochtonen in België. Ietwat overdreven, niet?

(verbeter me gerust, het is vrijdagavond en ben wat moe)
    Rosa Parks
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik pas voor een Anschluss 2.0

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    En de uitkeringen ook dan ofzo? Dat wordt een mooi sociaal bloedbad...
    Nu, dat wordt een responsabiliseringsoefening. Als de Belgische overheid een firma was dan zou ze al lang failliet zijn gegaan.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nogal logisch, als je ziet dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de werkloosheidsstatistieken. Ik geloof dat allochtone vrouwen zelfs de hoogste werkloosheidsgraad hebben van alle demografische groepen. Daar ga je geen geld uithalen, dat is enkel een kostenpost.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Migratie is netto positief voor de economie (zie studies OECD https://www.unamur.be/en/eco/eeco/pd...erdocquier.pdf pg 24 , ik daag je uit het tegendeel aan te tonen via een andere studie). Het is niet omdat er een kost aan is, dat er ook geen opbrengst is, hé.

Hoe dien ik dit cijfer anders te interpreteren dan dat migranten minder bijdragen dan wijzelf?

https://globalmigrationgroup.org/sys...nd_Mo_2013.pdf

Het kan best wel netto positief nog zijn, maar als het een pak minder netto positief is als onze eigen huishoudens, dan LEEFT belgie dus niet van migratie.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht

Hoe dien ik dit cijfer anders te interpreteren dan dat migranten minder bijdragen dan wijzelf?

https://globalmigrationgroup.org/sys...nd_Mo_2013.pdf
    heb ik ook nergens ontkend. Maar, zie ook p 147 (paginering van de tekst, niet van de PDF), de bijdrage blijft positief.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85
    Het kan best wel netto positief nog zijn, maar als het een pak minder netto positief is als onze eigen huishoudens, dan LEEFT belgie dus niet van migratie.
    Tuurlijk wel. Langs de ene kant heb je de fiscale inkomsten die je zelf aangeeft(die al positief zijn, zelfs minus het gebruik van sociale voorzieningen), daarnaast is België ENORM afhankelijk van de internationale bedrijven, die migrerende werknemers met zich meebrengen (EU-gerelateerd) én de laaggeschoolde bouwvakkers etc, zonder wie we enorme tekorten zouden hebben op de arbeidsmarkt.
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    heb ik ook nergens ontkend. Maar, zie ook p 147 (paginering van de tekst, niet van de PDF), de bijdrage blijft positief.
    Dat is zoals zeggen dat wanneer de bedrijfswinsten dalen van 25% naar 5% door uw autochtonen te vervangen door allochtonen, dat de allochtonen een positief effect geven op het bedrijf. Zo kan je natuurlijk alles uw eigen draai geven he. Je hebt dat inderdaad nergens ontkend. Ik helder het maar op voor degenen die je met zulke statements misleid had.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 2 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten