Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste
    dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Di Rupo of Michel, uiteindelijk staan we nog even ver.
    Het verschil in begrotingstekort zit hem in wie betaalt. Bij Di Rupo was dat de huidige generatie door belastingen toen. Bij Michel is het de volgende generatie door belastingverlaging nu.
    Zolang we met zoveel partijen blijven zitten in de regering zullen er nooit grote hervormingen komen.
    In die zin moet Michel dus niet te hard hoera roepen. Het was nog altijd onvoldoende.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Over de verdiensten van Di Rupo ga ik mij niet uitspreken, maar was iedereen het al niet eens dat Zweeds (op vlak van de begroting toch zeker) echt niet goed genoeg was?

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Over de verdiensten van Di Rupo ga ik mij niet uitspreken, maar was iedereen het al niet eens dat Zweeds (op vlak van de begroting toch zeker) echt niet goed genoeg was?
    Tuurlijk!
    Het laatste jaar dat we nog een regering hadden was de dash er al uit. Was veel ongenoegen over dat het toen gezegd heeft maar iedereen weet dat BDW gewoon gelijk had. Weinig tot niets meer beslist.
    En een laatste jaar dat we een regering moesten hebben, hadden we er geen en kon het verdere traject dat de regering gepland had niet voortgezet worden.
    Hoe dan ook, je gaat altijd met het meerendeel aan dezelfde partijen in de regering zitten, dus zoveel grote veranderingen ga je nooit kunnen bekomen.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TYPHOON-online Bekijk bericht
    Tuurlijk!
    Het laatste jaar dat we nog een regering hadden was de dash er al uit. Was veel ongenoegen over dat het toen gezegd heeft maar iedereen weet dat BDW gewoon gelijk had. Weinig tot niets meer beslist.
    En een laatste jaar dat we een regering moesten hebben, hadden we er geen en kon het verdere traject dat de regering gepland had niet voortgezet worden.
    Hoe dan ook, je gaat altijd met het meerendeel aan dezelfde partijen in de regering zitten, dus zoveel grote veranderingen ga je nooit kunnen bekomen.
    Dat en het land werd al paar keer platgelegd voor er effectief een regering was omdat de vakbonden wisten dat NVA erin ging zitten.
    Ik vraag me af hoeveel groei al die politieke stakingsdagen hebben gekost. Ja het waren wel politieke stakingsdagen, de cijfers in OP bevestigen dat Di Rupo meer heeft bespaard dan huidige regering.
    Tegen iedere beslissing dat Michel maakte werd er betoogd.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tuurlijk!
    Het was niet enkel het laatste jaar dat de begrotingsresultaten mager waren. Bovendien waren veel van de begrotingsbeslissingen die in het laatste jaar ingegaan zijn al genomen in het begin van de regeerperiode. Het was niet alsof er nog grote beslissingen op tafel lagen het laatste jaar van de regering (wat ook logisch is, de omstandigheden zijn niet gewijzigd dus er was, buiten wat finetuning, niet echt een reden waarom dingen het laatste jaar plots grondig anders zouden gedaan moeten worden dan in eerdere jaren)

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Volgens mij ligt de oorzaak van vele problemen bij ons sociaal stelsel én sommige dokters. Ik heb nu 2 vrienden die al een hele zomer een uitkering genieten. De ene heeft volgens zijn dokter een burn-out en de andere heeft, ik verzin dit niet, een pre-burn-out. Beide hebben 8 weken ziekteverlof gekregen van hun dokter. Financieel schaadt hun dat weinig. Ze hebben beide genoeg vrije tijd om ergens nog bij te verdienen in het zwart. De 2 hebben geen enkele reden om werk te zoeken. Misschien, en ik citeer, "als het terug slecht weer wordt".

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Neen, het zijn mijn vrienden.

Hate the game, not the players zeg ik altijd.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    de cijfers in OP bevestigen dat Di Rupo meer heeft bespaard dan huidige regering.
    Tegen iedere beslissing dat Michel maakte werd er betoogd.
    de cijfers in OP bevestigen dat Di Rupo meer heeft bespaard, maar opnieuw (zoals hierboven reeds gezegd) niet in WAT men het meest bespaard heeft.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    de cijfers in OP bevestigen dat Di Rupo meer heeft bespaard, maar opnieuw (zoals hierboven reeds gezegd) niet in WAT men het meest bespaard heeft.
    Bespaard of gesaneerd?
    Zit wel een verschil tussen...

Fizmo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat Di Rupo bespaard heeft is in het beste geval een verkeerde manier van uitdrukken en in het slechtste geval een leugen. Men gaat er dan onmiddellijk van uit dat men de uitgaven heeft verminderd. Het gaat in feite om een begrotingsinspanning die geleverd is en dat kan bestaan uit zowel extra belastingen of besparingen.

Di Rupo heeft - om het correct te zeggen - een grotere begrotingsinspanning geleverd dan Michel, juist, maar heeft dit proportioneel meer met extra belastingen gedaan om richting een begrotingsevenwicht te gaan. Om dan te zeggen dat Di Rupo meer bespaard heeft, is dan ook incorrect.
    Laatst gewijzigd door Fizmo; 20 augustus 2019 om 23:01

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    De vakbonden zeggen dat de regering zwaar bespaarde/ingreep op kap van de zwakkeren in de maatschappij.
    Sinds wanneer kan dat niet samengaan met een lichtere besparingsoperatie in het algemeen? De lastenverlagingen voor bedrijven kosten geld, hé
    Die enorme schuldenberg in België komt er net door een veel te soepel SZ stelsel wie iedereen à volonté in kan graaien, ongeacht je bijdrage. Daarin moet net geknipt worden, niet in de paar bedrijven die hier al overbelast zijn (zeker voor arbeidskrachten).

Waarom zou beide niet kunnen?[/QUOTE]

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soler Bekijk bericht
    Zoals reeds aangehaald is de werkzaamheidsgraad te laag door onze sociale zekerheid en de invloed van de vakbond.
    Het komt vooral door de sociale zekerheid, dat is de grote rem op onze economische groei en jobontwikkeling. Daar moet dringend in geknipt worden en zelfs kleine ingrepen kunnen al een sterk effect hebben (cfr. 1 keertje de indexering skippen, hoeveel miljarden dat heeft opgeleverd en geen kat wordt er slechter van).

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Neen, het zijn mijn vrienden.

Hate the game, not the players zeg ik altijd.
    Toffe vrienden, die het normaal vinden om (onrechtstreeks) op uw kap te leven.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Bespaard of gesaneerd?
    Zit wel een verschil tussen...
    Gesaneerd. Het gaat immers over het primair saldo, dus is er sprake van sanering.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten