Pagina 1 van 14 1234511 ... Laatste
    Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

Startnota N-VA: Vlaamse Regering

Startnota hier te lezen: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08...at-de-n-va-in/
    Waarschuwing: bevat meer dan 280 tekens.
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben er door gekomen. Het is inderdaad redelijk precies op het vlak van onderwijs en zelfs het gebruik van Nederlands op de VRT. En het identitaire karakter stroomt er goed door.

Er ontbreekt voor mij toch een grote "wake up call" of verandering tov het vorige beleid. Het gaat uit van een Bourgeois-bis regeerakkoord (ook al is hij er niet meer bij). Mss is het zo moeilijk dat ze enkel overeen komen wat ze al hadden beslist... En waar het sociale zit is me een raadsel, er wordt vooral op gehamerd om op basis van inkomen ipv statuut toe te kennen. Ik hoor de oppositie al makkelijk "ze pakken uw geld af" roepen.

Ze willen het parlement wel afslanken. Na 4 jaar onderhandelen zal wss blijken dat er amper 15 minder leden kunnen zijn, daar moeten we ook niet al te veel van verwachten... Met het al erg summiere afbouwen van uittredingsvergoedingen (en ongegeneerd opnemen) is de lat bijzonder laag gelegd.

Het uitdoven vd woonbonus in ruil voor vermindering van registratierechten is genomen uit het Brusselse Gewest. Ik vrees er wel voor dat de prijzen niet per se door gaan dalen (waar starters het toch al moeilijk mee hadden om de hoge kost up front te betalen) en de paniekreflex zal wss een tijdelijke druk op de markt brengen (dan moeten kopers wel snel zijn want 1 januari 2020 is het al zover en er is nog 3 maanden voor de akte nodig...dus ze hebben nog tot eind september).
    Laatst gewijzigd door ilgonwe; 12 augustus 2019 om 10:40

iTrader
    4 (100%)
    De ondertoon is ook wel veelzeggend. "Vlaanderen moet durf tonen in zijn ambities als natie", "we richten 4 nationale parken op" etc...
    Voor Groen gaat dit niet te slikken zijn, SP.a wellicht ook niet. Benieuwd naar de reactie van CD&V want vooral op onderwijs gaan ze er toch wel met de grove borstel door.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het uitdoven vd woonbonus in ruil voor vermindering van registratierechten is genomen uit het Brusselse Gewest. Ik vrees er wel voor dat de prijzen niet per se door gaan dalen (waar starters het toch al moeilijk mee hadden om de hoge kost up front te betalen) en de paniekreflex zal wss een tijdelijke druk op de markt brengen (dan moeten kopers wel snel zijn want 1 januari 2020 is het al zover en er is nog 3 maanden voor de akte nodig...dus ze hebben nog tot eind september).
    Ik heb twee weken geleden een woning gekocht.
    Toch eens naar die gast mailen om te vragen of we de compromis niet een maandje later kunnen tekenen.

e: en Vlaams Belang is gedumpt, zonder sms'je of wat dan ook. Auwtch.
    Laatst gewijzigd door Nahrtent; 12 augustus 2019 om 10:45

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    CD&V zal wel hun "verantwoordelijkheid opnemen" zo lang ze milieu en onderwijs krijgen. De grote vraag wordt eerder of de N-VA het zich gaat riskeren om Schauvliege nog een postje te geven.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    258 (100%)
    ivm de woonbonus,
    wat gebeurt er dan met de mensen die een huidige lening reeds lopend hebben?
    geen invloed, of ook al vanaf 2020 geen belastingsvoordeel meer?

ik dacht bij de vorige hervormingen in 2015, dat doen gezegd werd: enkel voor nieuwe contracten.
    is dit nu ook terug zo?

vrij onduidelijk toch wel nog
    make america great again

iTrader
    0
    Eerlijk gezegd verwacht ik niet veel veranderingen in Onderwijs, ja achter de schermen zal er weeral papierwerk bij komen maar als alles uitonderhandeld is blijkt er een muis te zijn gebaard.

Schauvliege zie ik zitten op een lucratieve post als "bewezen stemmenkanon". Zoals ze de voorbije jaren met vlag en wimpel geplaatst is op posten waar ze weinig van af weet is een directie Agentschap Bos en Natuur op haar lijf geschreven.

Zoals alle vorige hervormingen van woonfiscaliteit blijven oude contracten lopen. En wss zal BDW daar telkens een kwartier aan moeten besteden op het Journaal, VTM Nieuws, Terzake en Bij Danira & gasten, maar het is dus voor de nieuwe woningen. Mensen die lang plannen zijn wel te kijk gezet, sneu voor hen.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heel nationalistische insteek inderdaad. Hoeft niet te verbazen natuurlijk, maar ik blijf het idiotie en weggesmeten geld en tijd vinden.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Nu heb je enerzijds een sterk persoon aan de touwtjes in de belangrijkste stad van Vlaanderen. En anderzijds een belangrijk persoon aan de touwtjes op het niveau dat er voor u echt toe doet.

Nu de sjerp van MP aandoen zou betekenen dat je de sleutels van de stad Antwerpen weggeeft. En waarom? Het heeft geen enkel meerwaarde dat jij of Jambon daar nu gaat zitten. Het beleid en de beslissingen zijn hetzelfde. Het is zuiver gewoon een ander gezicht dat op die stoel zit. Dus qua tactiek zou het net een heel slechte zet zijn om MP te worden. Je wint niks maar verliest alleen maar.

Er is ook niks gefopt aan. De keizer heeft de kaarten geschud. En de kaarten liggen nu niet zo dat De Wever MP moet worden. Dat was enkel het geval als Jambon premier werd. Je moet nog altijd kijken naar de tactiek, en niet louter voor de postjes gaan. Het belangrijkste is nog altijd zo veel mogelijk zeggenschap op alle niveaus, met sterke mensen op elk niveau. En in dat licht is dit een uitmuntende beslissing.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TYPHOON-online Bekijk bericht
    Het ging niet zozeer om MP te zijn, maar wel om op de Vlaamse lijst te staan om zoveel mogelijk stemmen te halen en de schade proberen te beperken.
    Het ging letterlijk wél om MP te zijn. Dat zeggen, en de lijst trekken om daarna voor de tweede keer in één jaar tijd van belofte te veranderen, is wel héél twijfelachtig, toch?

Hier in Antwerpen was hij heel duidelijk: Ik ga hier voor het burgemeesterschap. Altijd, en ik zal het ook blijven. Ik wil niks anders meer.
    Tot de federale verkiezingen aankwamen. Toen waren de verdedigers hier heel vlug om te zeggen dat hij misschien wel zijn belofte had gebroken, maar dat hij z'n eigen ambitie opzij zette voor de partij. Hij offerde zijn droom van het burgemeesterschap op, omdat hij wist dat z'n partij hem nodig had in de verkiezingen voor MP. Zogezegd. Want nu komt hij ook terug op die laatste belofte: Hij wil niét de nieuwe MP worden, maar schuift een ander naar voor. Iemand die zo veel stemmen niet zou halen als hij als MP, en dus minder populair is. Dus de kiezers zijn gefopt.

Dus of het nu met voorbedachten rade is gegaan of niet, maakt toch heel weinig uit? 2x maakt hij een belofte voor de verkiezingen, die hij enkele maanden later al breekt. Daar mag hij gerust over aangepakt worden.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Dus of het nu met voorbedachten rade is gegaan of niet, maakt toch heel weinig uit? 2x maakt hij een belofte voor de verkiezingen, die hij enkele maanden later al breekt. Daar mag hij gerust over aangepakt worden.
    Dit x1000. Als Crombez of Almaci hetzelfde had gelapt, het forum stond hier al op zijn kop.

Dat mensen dit soort politiek gedrag goedkeuren, gaat er bij mij niet in. Dit is exact het soort gedrag dat de N-VA altijd zo verfoeid heeft aan de traditionele partijen. Denk dat we allemaal ook wel weten dat De Wever in Antwerpen blijft omdat het risico te groot was dat anders Jinnih Beels met de sjerp ging gaan lopen.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    258 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    ivm de woonbonus,
    wat gebeurt er dan met de mensen die een huidige lening reeds lopend hebben?
    geen invloed, of ook al vanaf 2020 geen belastingsvoordeel meer?

ik dacht bij de vorige hervormingen in 2015, dat doen gezegd werd: enkel voor nieuwe contracten.
    is dit nu ook terug zo?

vrij onduidelijk toch wel nog
    efkes mezelf quoten, niemand die hierop kan antwoorden?

als de bestaande contracten ook hun woonbonus verliezen op de belastingsbrief, dan is dit toch wel een smerige streek naar de kiezer toe...
    zou tig duizenden vlamingen jaarlijks wellicht 1000 euro extra belastingen kunnen kosten....
    make america great again

iTrader
    0

als de bestaande contracten ook hun woonbonus verliezen op de belastingsbrief, dan is dit toch wel een smerige streek naar de kiezer toe...
    zou tig duizenden vlamingen jaarlijks wellicht 1000 euro extra belastingen kunnen kosten....
    Denk niet dat de details al vast staan, maar ik vermoed dat er wel een soort overgangsmaatregel zal zijn en/of dat het enkel zal gelden voor nieuwe contracten. Lijkt mij ook het meest logische.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Niemand kan nu al weten wat de uitwerking van een startnota gaat zijn in beleid. Maar de woonbonus is al een paar keer herwerkt, en nooit heeft dat geleid tot "tig duizenden Vlamingen die jaarlijks 1.000 euro extra belastingen kunnen kosten."
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Denk dat we allemaal ook wel weten dat De Wever in Antwerpen blijft omdat het risico te groot was dat anders Jinnih Beels met de sjerp ging gaan lopen.
    En hoe zou ze dat moeten doen? Als BDW zou vertrekken uit Antwerpen gaat die sjerp gewoon naar een partijgenoot hoor, daar heeft Beels niets over te zeggen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Volgens analysten zou BDW met het oog op de volgende gemeenteraadsverkiezingen liever burgemeester blijven (en zo kan hij ook zoals vroeger vrij op Vlaams en federaal niveau kritiek hebben). De mogelijke vervangers Koen Kennis, Homans etc liggen allemaal toch een trapje lager qua beeld. Enkel BDW kan alle partners tevreden houden, als ze daar kibbelend strompelen tot het eind is dat dodelijk.

Volgens peilingen in GvA waren de meeste Antwerpenaren toch niet echt overtuigd dat hij weg zou gaan. De headline was officieel "Hij zou de beste MP zijn" en "Hij moet weg als hij MP wordt" maar eigenlijk wisten de meesten in hun hart al dat hij wss ging blijven. Dat andere Vlamingen erin tuinen is uiteraard hun zaak. Ik betwijfel ook dat hij het echt nodig had om zich kandidaat te maken voor Antwerpse stemmen maar mogelijk zijn andere provincies vatbaar voor "de nuttige NVA stem om indirect BDW te hebben".

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    En hoe zou ze dat moeten doen? Als BDW zou vertrekken uit Antwerpen gaat die sjerp gewoon naar een partijgenoot hoor, daar heeft Beels niets over te zeggen.
    Klopt, maar na haar herhaaldelijke uitspraken dat zij het "logisch" zou vinden dat zij hem opvolgt, zou het vertrek van De Wever als burgemeester gewoon voor te veel strubbelingen zorgen in de Antwerpse gemeenteraad. Zet daar dan ook nog eens een minder autoritair N-VA-figuur en dan wordt N-VA op dat niveau ook afgestraft de volgende verkiezingen.

Eigenlijk is er in Antwerpen gewoon geen andere plausibele optie dan De Wever als burgemeester.

Pagina 1 van 14 1234511 ... Laatste

Regels voor berichten