Pagina 6 van 11 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Discussie: Mijn Droomstaat

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben zelf atheïst, met een lichte afkeer voor geïnstitutionaliseerde religie ... maar je kan (en mag!) mensen niet verbieden om te geloven in iets. Een meer menselijke eigenschap heb je bijna niet. Dus neen, in zo'n staat zou ik niet willen leven. Geen gedachtenpolitie aub.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Noch discriminerend, noch kleinzielig:
    Je kunt een sekte verbieden omdat het een geloof is. En tegelijk ook een gang verbieden omdat het illegale bendevorming is. Als ze crimineler zijn, ja, dan zijn het criminelen en vallen ze onder een ander puntje.

Niet dat ik het eens ben met dat zoiets mijn droomstaat zou zijn, want het komt dicht in de buurt van gedachtepolitie, als je gaat bepalen wat iemand mag denken of geloven. Je afvragen wat ons nut hier is of of er geen hoger doel is, is redelijk menselijk. En enige twijfel daarrond is al ineens een mogelijkheid tot religie.
    Dus een gedachtenpolitie starten die enkel al het gedachtegoed wat een God of persoon verheiligd verbied is niet discriminerend en niet kleinzielig. Ik vind nochtans van wel.

Nina123's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Dat is wel een zeer discriminerend en kleinzielig standpunt, aangezien sektes dus verboden zouden worden onder het mom religie, maar motorclubs of gangs niet.
    Terwijl de ene veel crimineler kan zijn dan de andere. Zelfs Hitler symphatisanten zijn geen probleem want ja Hitler valt niet onder een God.
    Religies verbieden lijkt misschien kleinzielig maar als je ziet hoe kleinzielig sommige 'gelovigen' zich gedragen in de maatschappij is dat volgens mij gerechtvaardigd. Kijk alleen al maar de uitwassen van Islam die overal de Sharia wil invoeren, vrouwen verminkt (besnijdenis/zuuraanvallen) en uithuwelijkt, homo's van daken duwt, geloofsafvalligen vervolgt en executeert... Kijk in eigen land waar vrouwen willen zwemmen in een boerkini omwille van hun kuisheid terwijl hun mannelijke soortgenoten à volonté vrouwen lastigvallen in stationsbuurten en openbare zwembaden. Kijk naar het debat over halalvoeding en het onverdoofd slachten van dieren. Kijk naar de aanslagen op Zaventem en Maalbeek waarbij 35 doden en 270 gewonden vielen. Leerkrachten, politiemensen en dokters/verpleegkundigen verliezen hun gezag omdat bepaalde culturen gaan bepalen wat nog normaal is en vermits dat het electoraat is van een aantal politieke partijen wordt dit steeds weer vergoeilijkt in plaats van dit voor eens en voor altijd de kop in te drukken. In de naam van religie wordt er enorm veel bullshit (en barbaarsheid?) door onze strot geduwd soms zelfs zonder dat wij er ons van bewust zijn want het wordt altijd verpakt in een roze strik.

Er bestaan ook normale motorclubs waar helemaal geen 'ideologie' achter steekt dus waarom zou je die verbieden? En als je elke vorm van verafgoding verbiedt, hebben Hitleraanhangers ook weinig kans . Het verspreiden van haatboodschappen en racisme zou ik sowieso verboden houden net zoals nu in de meeste West-Europese landen reeds gangbaar is.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nina123 Bekijk bericht
    Religies verbieden lijkt misschien kleinzielig maar als je ziet hoe kleinzielig sommige 'gelovigen' zich gedragen in de maatschappij is dat volgens mij gerechtvaardigd. Kijk alleen al maar de uitwassen van Islam die overal de Sharia wil invoeren, vrouwen verminkt (besnijdenis/zuuraanvallen) en uithuwelijkt, homo's van daken duwt, geloofsafvalligen vervolgt en executeert... Kijk in eigen land waar vrouwen willen zwemmen in een boerkini omwille van hun kuisheid terwijl hun mannelijke soortgenoten à volonté vrouwen lastigvallen in stationsbuurten en openbare zwembaden. Kijk naar het debat over halalvoeding en het onverdoofd slachten van dieren. Kijk naar de aanslagen op Zaventem en Maalbeek waarbij 35 doden en 270 gewonden vielen. Leerkrachten, politiemensen en dokters/verpleegkundigen verliezen hun gezag omdat bepaalde culturen gaan bepalen wat nog normaal is en vermits dat het electoraat is van een aantal politieke partijen wordt dit steeds weer vergoeilijkt in plaats van dit voor eens en voor altijd de kop in te drukken. In de naam van religie wordt er enorm veel bullshit (en barbaarsheid?) door onze strot geduwd soms zelfs zonder dat wij er ons van bewust zijn want het wordt altijd verpakt in een roze strik.

Er bestaan ook normale motorclubs waar helemaal geen 'ideologie' achter steekt dus waarom zou je die verbieden? En als je elke vorm van verafgoding verbiedt, hebben Hitleraanhangers ook weinig kans . Het verspreiden van haatboodschappen en racisme zou ik sowieso verboden houden net zoals nu in de meeste West-Europese landen reeds gangbaar is.
    De voorbeelden die jij aanhaalt zijn alleen goed om de islaam de verbieden, niet religies in het algemeen. Vandaar dus het discriminerend en kleinzielig karakter.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    De voorbeelden die jij aanhaalt zijn alleen goed om de islaam de verbieden, niet religies in het algemeen. Vandaar dus het discriminerend en kleinzielig karakter.
    behandel religies als hobbyclubs
    willen ze op de bosuil 5x per dag bidden? i don't care

beginnen ze agressief te bekeren, kledingdracht met geweld op te leggen of gaan ze het kiel afbreken dan is er een probleem
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)

Je geeft hier enkel voorbeelden van de islam. Je wilt dus de islam verbieden? En je zegt het goed, sommige gedragen zich zo. Dus bijlange niet iedereen. Maar toch pleit je voor een totaalverbod.

Kleinzielig is in deze echt wel op zijn plaats.

Uw standpunten zijn ook totaal niet haalbaar en zijn tegen het randje van erover. Grappig dat je wel pleit dat er geen racisme in uw droomstaat thuishoort. Niet moeilijk aangezien er geen voedingsbodem voor racisme meer zal zijn. Je hebt racisme besteden met racisme.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Je geeft hier enkel voorbeelden van de islam. Je wilt dus de islam verbieden? En je zegt het goed, sommige gedragen zich zo. Dus bijlange niet iedereen. Maar toch pleit je voor een totaalverbod.

Kleinzielig is in deze echt wel op zijn plaats.

Uw standpunten zijn ook totaal niet haalbaar en zijn tegen het randje van erover. Grappig dat je wel pleit dat er geen racisme in uw droomstaat thuishoort. Niet moeilijk aangezien er geen voedingsbodem voor racisme meer zal zijn. Je hebt racisme besteden met racisme.
    Een verbod op elke religie is toch geen racisme? Iedereen levert zijn religie in in het voordeel van iedereen. Misschien zijn er ook mensen die zich storen aan Kerstmis en Pasen wat zelfs vele christenen zien als pure commerce, die krijgen dan evengoed hun zin he. Ik zie niet in wat dat te maken heeft met racisme. Volgens mij zijn er veel mensen die geen nood hebben aan een geloofsovertuiging en ook geen zin hebben om met de geloofsovertuigingen (en het gedoe dat eruit voort komt) van andere opgescheept te zitten. Religies zijn uitgevonden door de elite om het plebs klein en dom te houden. Tegenwoordig is het plebs echter slimmer geworden dan de elite
    Ik heb het trouwens in mijn eerdere posts ook gehad over het Jodendom. De Islam is inderdaad het meest zichtbaar als religie in België tegenwoordig en vandaar is het makkelijker om van daaruit voorbeelden te vinden.
    Laatst gewijzigd door Nina123; 22 juli 2019 om 21:29

iTrader
    0
    Verbod op religie krijgt mijn stem!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iTrader
    0
    Wat kan er nu zo erg zijn aan een religievrije staat?.
    Niets, alleen bestaat die niet en wel om de volgende reden.

Als jij morgen jouw droomeiland vult met bewezen atheïsten gaan die aan het seksen, maw er zullen daar kinderen geboren worden. Sommigen daarvan zullen gaan geloven, menselijke psychologie 1.0, de mensheid creëert nu eenmaal dingen. Op een bepaald moment ga je voldoende kritische massa hebben zodat deze eisen gaan stellen. Je zal dus moeten optreden door deze ofwel te verwijderen of genocide te plegen. Familie en vrienden gaan zich hier tegen verzetten ook al waren deze initiëel voorstander van jouw model, mensenrechten heet dat. In Hong Kong weten ze daar op het moment alles van. Als overheid heb je dan twee mogelijkheden ofwel nog meer repressie ofwel tolerantie voor 'afwijkend' gedrag. Afhankelijk van je keuze krijg je nog meer verzet vanuit de bevolking.

En voila jouw droomeiland ligt aan diggelen.

iTrader
    0
    Ik zou gaan voor 1000 eur basisinkomen per maand. Zonder belastingen daarop te heffen. En ik ga voor volledig gratis gezondheidszorg dus kankerbehandeling is gratis. Op een inkomen uit arbeid en voor bedrijven zou ik wel 50 procent heffen zoals nu in België ook al het geval is.
    Ik denk dat jij een verkeerde voorstelling hebt wat dat betekent.

Enkel dat basisinkomen van 1000€ betekent in België overleven, niet leven. Bovendien dit. Een product heeft een bepaalde prijs, vraag en aanbod heet dat. Iemand die nu dus aan een minimumloon van 1500€ werkt gaat in jouw systeem 500€ extra verdienen door 8u te werken en niet zoals velen geloven 1500€ boven op dat basisinkomen. Die werkgever betaalt immers indirect dit 1000€ basisinkomen via de verkoop van zijn product. Of wat had je gedacht? Het kan dus best zijn dat dit basisinkomen een 'wondermiddel' is voor een bepaald type Belg om iets op te bouwen dat veel winstgevender/boeiender is, voor een groot deel van de bevolking heeft dit echter een verlagend effect op hun inkomen.

Dit basisinkomen is uiteidelijk niets anders dan een verdoken systeem om in te voeren wat men in Duitsland op een conventionele manier heeft verwezenlijkt, namelijk lage lonen aan de onderkant, hoge lonen aan de bovenkant, een principe wat je zonder uitzondering in economisch succesvolle landen terug kan vinden. Dit is niet noodzakelijk verkeerd, maar droomstaat? Verre van.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merlion Bekijk bericht
    Dit basisinkomen is uiteidelijk niets anders dan een verdoken systeem om in te voeren wat men in Duitsland op een conventionele manier heeft verwezenlijkt, namelijk lage lonen aan de onderkant, .
    het basisinkomen is nog steeds een mooi politiek woord met weinig concrete inhoud.

een concept dat voorstanders kent van diehard communisten tot ultraliberalen.
    dan klopt er alleszins ergens iets niet

van 1000 euro kun je niet leven? als je als koppel 4 Kinderen hebt praten we direct over 6 000 euro. Daar kun je wel van leven denk ik.
    hoe lang de staat dat kan financieren? zeker als mevrouw haar job opgeeft en pa stopt met z'n weekend- en nachtstiften in de petrochemie maar liever begint te schilderen?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    het basisinkomen is nog steeds een mooi politiek woord met weinig concrete inhoud.

een concept dat voorstanders kent van diehard communisten tot ultraliberalen.
    dan klopt er alleszins ergens iets niet

van 1000 euro kun je niet leven? als je als koppel 4 Kinderen hebt praten we direct over 6 000 euro. Daar kun je wel van leven denk ik.
    hoe lang de staat dat kan financieren? zeker als mevrouw haar job opgeeft en pa stopt met z'n weekend- en nachtstiften in de petrochemie maar liever begint te schilderen?
    Het basisinkomen is er voor meerderjarigen dus pas vanaf 18 jaar. Kinderen krijgen het dus niet. Je spreekt dus over 75 procent van de bevolking van een land. Vergeleken met België: Schaf 90 procent van de ambtenaren af, schaf 90 procent van budget van België defensie af (je zit op een eiland dus niet nodig en je start geen oorlog met andere landen), alle uitkeringen afschaffen en geen belastinggeld afgeven aan religies. Tenslotte schrap je 90 procent van de politici (neem maximaal 100 vertegenwoordigers inclusief ministers) en de rest krijgt een maximumloon van 2000 netto. Geen koningshuis dus geen miljoenen aan dotaties. Dan kom je gecombineerd met de belastingen uit arbeid en vennootschapsbelastingen meer dan rond om die 75 procent een basisinkomen te geven. Wij geven hier in België gewoon zoveel geld uit aan nutteloze zaken die perfect te vermijden of in te dammen zijn. Creëer een natie waarbij het belastinggeld op een efficiënte manier beheert en er stelt zich geen probleem voor een basisinkomen, gratis onderwijs en gratis gezondheidszorg. Je moet uiteraard ook berekenen hoeveel mensen er in de natie kunnen komen wonen en het bij dat cijfer houden. Bv plaats voor 10 miljoen mensen dus laat je niet meer dan 9 miljoen binnen zodat er nog ruimte is voor een gemiddelde natuurlijke bevolkingsgroei van 1 miljoen mensen in de komende 10 jaar. Anders creëer je weer het probleem van het OCMW te willen spelen van de wereld waardoor je overbevolking krijgt en de begroting niet in orde is en dat is niet de bedoeling.

iTrader
    0
    Ik denk dat jij een verkeerde voorstelling hebt wat dat betekent.

Enkel dat basisinkomen van 1000€ betekent in België overleven, niet leven. Bovendien dit. Een product heeft een bepaalde prijs, vraag en aanbod heet dat. Iemand die nu dus aan een minimumloon van 1500€ werkt gaat in jouw systeem 500€ extra verdienen door 8u te werken en niet zoals velen geloven 1500€ boven op dat basisinkomen. Die werkgever betaalt immers indirect dit 1000€ basisinkomen via de verkoop van zijn product. Of wat had je gedacht? Het kan dus best zijn dat dit basisinkomen een 'wondermiddel' is voor een bepaald type Belg om iets op te bouwen dat veel winstgevender/boeiender is, voor een groot deel van de bevolking heeft dit echter een verlagend effect op hun inkomen.

Dit basisinkomen is uiteidelijk niets anders dan een verdoken systeem om in te voeren wat men in Duitsland op een conventionele manier heeft verwezenlijkt, namelijk lage lonen aan de onderkant, hoge lonen aan de bovenkant, een principe wat je zonder uitzondering in economisch succesvolle landen terug kan vinden. Dit is niet noodzakelijk verkeerd, maar droomstaat? Verre van.
    Dit heb ik mezelf ook al bedacht. Maar je kan ook maximumprijzen voor levensmiddelen hanteren. Zoals nu al het geval is voor brood. Basisinkomen werkt inderdaad alleen wanneer levensbehoeftes een normale prijs blijven behouden. Deze korf aan levensmiddelen elk jaar opnieuw herbekijken zoals we in België reeds doen en de korf aanvullen met producten. Tegelijk moeten er ook producten zijn waarop de concurrentie wel kan spelen anders krijg je Venezolaanse toestanden. Deze kwestie is voer voor economisten die daarin een gezond model zouden moeten kunnen uittekenen. Maar volgens mij is het niet onmogelijk. In Duitsland heb je een systeem van flexijobs waar mensen aan lage loontjes moeten werken. Dat lijkt me niet hetzelfde als het systeem van basisinkomen waar je juist door te gaan werken je inkomen kan verdubbelen.

iTrader
    0
    Niets, alleen bestaat die niet en wel om de volgende reden.

Als jij morgen jouw droomeiland vult met bewezen atheïsten gaan die aan het seksen, maw er zullen daar kinderen geboren worden. Sommigen daarvan zullen gaan geloven, menselijke psychologie 1.0, de mensheid creëert nu eenmaal dingen. Op een bepaald moment ga je voldoende kritische massa hebben zodat deze eisen gaan stellen. Je zal dus moeten optreden door deze ofwel te verwijderen of genocide te plegen. Familie en vrienden gaan zich hier tegen verzetten ook al waren deze initiëel voorstander van jouw model, mensenrechten heet dat. In Hong Kong weten ze daar op het moment alles van. Als overheid heb je dan twee mogelijkheden ofwel nog meer repressie ofwel tolerantie voor 'afwijkend' gedrag. Afhankelijk van je keuze krijg je nog meer verzet vanuit de bevolking.

En voila jouw droomeiland ligt aan diggelen.
    Het model zal inderdaad niet werken in Azië of Afrika waar mensen nog veel belang hechten aan religie. Maar in de West-Europese landen? We leven hier vanzelf al op een seculiere manier. Ik kan me zelfs niet meer herinneren wanneer ik voor de laatste keer naar de mis gegaan ben. Huwelijken en begrafenissen kan je evengoed vervangen door vrijzinnige ceremonies. Mensen die willen geloven zijn vrij om de natiestaat te verlaten. Wat ga je doen als gelovige in een natie waar het verboden is een gebedsruimte in te richten of met religieuze tekens of gewaden rond te lopen? En het creëren van ideologieën en er reclame voor maken zoals motorclubs doen is ook al verboden. Verbied alle middelen waarmee religies zich verspreiden en je smoort dit vanzelf in de kiem. Volgens mij hebben de meeste mensen in de huidige tijdsgeest geen behoefte om gebrainwasht te worden door ideologieën. Wij zijn dankzij ons onderwijs en rationele mindset kritisch geesten geworden. Vooraleer ik iets geloof moet het al wetenschappelijk aangetoond zijn, bijvoorbeeld de klimaatveranderingen.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het model zal inderdaad niet werken in Azië of Afrika waar mensen nog veel belang hechten aan religie. Maar in de West-Europese landen? We leven hier vanzelf al op een seculiere manier. Ik kan me zelfs niet meer herinneren wanneer ik voor de laatste keer naar de mis gegaan ben. Huwelijken en begrafenissen kan je evengoed vervangen door vrijzinnige ceremonies. Mensen die willen geloven zijn vrij om de natiestaat te verlaten. Wat ga je doen als gelovige in een natie waar het verboden is een gebedsruimte in te richten of met religieuze tekens of gewaden rond te lopen? En het creëren van ideologieën en er reclame voor maken zoals motorclubs doen is ook al verboden. Verbied alle middelen waarmee religies zich verspreiden en je smoort dit vanzelf in de kiem. Volgens mij hebben de meeste mensen in de huidige tijdsgeest geen behoefte om gebrainwasht te worden door ideologieën. Wij zijn dankzij ons onderwijs en rationele mindset kritisch geesten geworden. Vooraleer ik iets geloof moet het al wetenschappelijk aangetoond zijn, bijvoorbeeld de klimaatveranderingen.
    Ik denk dat je nu ook al een beetje leeft in een droomwereld, als je zo'n conclusies trekt.

Ja, wij leven hier in België en in West-Europa in een seculiere samenleving, en ja, de kerken lopen al jaren leeg ... Maar dat heeft bij ons meer te maken met een andere invulling van het geloof, dan van een massale omschakeling naar het atheïsme. Die groep groeit, en die zal blijven groeien, maar da's nog lang niet de meerderheid hoor. De meerderheid van onze bevolking is nog steeds gelovig, de ene al wat meer dan de andere. Je hebt gelovigen die enkel nog voor een trouw of een begrafenis voet zetten in een kerk, da's waar, maar je hebt er ook nog een hoop die wél wekelijks de mis bijwonen. En we zien in heel Europa dat het geloof weer een grotere aantrekkingskracht begint uit te oefenen op jongeren.

En om op uw vraag te beantwoorden over wat gelovigen doen in een natie waar het verboden is om gebedsruimtes in te richten? Ze doen het toch. Wat denkt ge nu? Ze hebben in de geschiedenis over heel de wereld al tig keer geprobeerd om (bepaalde) religies uit te roeien. Hoe vaak denk je dat dat ook effectief gelukt is?

Verbied alle middelen waarmee religies zich verspreiden? Oké, dus in jouw staat mogen mensen niet meer met elkaar spreken?

En "Volgens mij hebben de meeste mensen in de huidige tijdsgeest geen behoefte om gebrainwasht te worden door ideologieën." Vandaar dat het populisme vandaag weer zo populair is en dat de ideologische tegenstellingen de laatste 30 jaar nog nooit zo scherp hebben gestaan.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 6 van 11 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Regels voor berichten