Pagina 3 van 11 Eerste 1234567 ... Laatste

Discussie: Mijn Droomstaat

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik denk dat jij het punt volledig gemist hebt, want je reageert op iemand met als standpunt chemische processen, door vanalles aan te halen wat fysische processen zijn. Ik weet niet wat uw discussiepartner nog meer moest doen.

En dat standpunt is dus fout want het zijn geen chemische processen. En daardoor is de rest van zijn argumentatie ook fout want je krijgt helemaal geen chemische producten in je lijf. En zijn standpunt over natuurlijke alcohol is eveneens fout aangezien sterke drank volgens die definitie ook een synthetisch product is. En mijn argumentatie voor betere educatie wordt nogmaals bevestigd aangezien jullie beiden het nog altijd niet lijken te snappen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Beetje meer opletten in de les 'reageren op iemands reactie'.

En je maakt echt geen indruk door uw reactie dan nog wat aan te vullen met wat leerstof chemie 4de middelbaar hoor. Is nergens voor nodig. Dat noemt men een stromanredenering. Je doet alsof iemand gezegd heeft dat destillatie geen fysisch process is, terwijl niemand dat gezegd heeft.

Blijkbaar is het herhalen van die leerstof wel noodzakelijk als sommigen hier foutieve informatie blijven verspreiden en leugens voor waarheid aannemen. Best grappig dat je daar dan denigrerend over doet in plaats van gewoon toe te geven dat je het niet wist, wat trouwens ook de reden is dat deze discussie al jaren blijft aanslepen aangezien veel mensen -en dan vooral conservatieve politici- liever blijven geloven in hun eigen verzinseltjes dan in wetenschappelijke feiten.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Veel mensen die graag in China willlen wonen blijkbaar .
    o/
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Toch een aantal dingen die kort door de bocht zijn en naar het populisme neigen zonder echt doordacht te zijn.

Mensen die zich misdragen moeten van het eiland. En naar waar dan? Hiermee stel je uzelf al meteen boven andere landen/staten. Denk je dat ze op een ander wel staan te springen om die mensen op te vangen?
    En dan gewoon aan hun lot oplaten, waardoor de kans op verdere feiten erg hoog is. Oké de mensen op uw eiland hebben er dan misschien geen last van, maar mensen buiten uw eiland hebben er dan wel last van, maar die zijn dan minder belangrijk? Niet echt een heel eerlijke loop van zaken IMO.
    PSN: Shaddix-be

iTrader
    0
    voor alle leiders-in-spe: https://www.nationstates.net/

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Toch een aantal dingen die kort door de bocht zijn en naar het populisme neigen zonder echt doordacht te zijn.

Mensen die zich misdragen moeten van het eiland. En naar waar dan? Hiermee stel je uzelf al meteen boven andere landen/staten. Denk je dat ze op een ander wel staan te springen om die mensen op te vangen?
    En dan gewoon aan hun lot oplaten, waardoor de kans op verdere feiten erg hoog is. Oké de mensen op uw eiland hebben er dan misschien geen last van, maar mensen buiten uw eiland hebben er dan wel last van, maar die zijn dan minder belangrijk? Niet echt een heel eerlijke loop van zaken IMO.
    Is ook wel de ultieme hypocrisie.

"Wij hebben geen gevangenis, kijk hoe modern wij zijn" In realiteit worden alle "ongewensten" in een bootje gedropt
    o/

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Veel mensen die graag in China willlen wonen blijkbaar .
    Inderdaad. Ik begrijp niet dat mensen zo hard vertrouwen kunnen hebben in een overheid die alles over u weet.
    Het lijkt wel alsof ik terug gekatapulteerd word naar de Middeleeuwen waar haar horigen aan hun vazal vasthangen en blij mogen zijn dat ze een stukje grond in beheer krijgen om te bewerken, maar nooit iets in eigendom kunnen hebben.

De recente geschiedenis (Snowden, Assange, ...) leert ons eveneens dat men de overheid juist moet wantrouwen en inperken.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mijn droomstaat moet wel België zijn.

Als kind uit de middenklasse leef ik in een van de meest liberale landen ter wereld, heb ik genoten van kwalitatief onderwijs en heb ik toegang tot de beste gezondheidszorg ter wereld. Hoewel ik maar een gewone job uitoefen, heb ik weinig financiële zorgen en veel marge om mijn leven zinvol in te richten naar eigen goeddunken.

Nu nog een manier vinden om dat model te bestendigen en voor meer mensen toegankelijk te maken, en de afbraak ervan tegen te houden.

Politiestaatfantasieën, nee bedankt.
    13 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feignasse Bekijk bericht
    Mijn droomstaat moet wel België zijn.

Als kind uit de middenklasse leef ik in een van de meest liberale landen ter wereld, heb ik genoten van kwalitatief onderwijs en heb ik toegang tot de beste gezondheidszorg ter wereld. Hoewel ik maar een gewone job uitoefen, heb ik weinig financiële zorgen en veel marge om mijn leven zinvol in te richten naar eigen goeddunken.

Nu nog een manier vinden om dat model te bestendigen en voor meer mensen toegankelijk te maken, en de afbraak ervan tegen te houden.

Politiestaatfantasieën, nee bedankt.
    Dit zo hard hé. Misschien kan je in het zuiden beter eten vinden en in bv. de VS meer geld scheppen, maar dat zijn toch zaken die mij de offers niet waard lijken. Niet dat andere landen allemaal slecht zijn, maar sommige zaken hier zijn echt wel meer iets van China of Turkmenistan.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Nina123's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht

In de VS is het gevangeniswezen een winstgevende industrie (en creëert enorm veel jobs) die neerkomt op moderne slavernij. De helft van de mannelijke zwarte bevolking zit er in de bak (meestal lagere sociale klasse die dealt om rond te komen) en ze moeten gratis of tegen heel lage uurlonen werken. Daar pas ik voor want daarmee creëer je net bevolkingsgroepen die als minderwaardig worden beschouwd omdat ze minder kansen krijgen. Ik zou de oorzaken van waarom mensen in de gevangenis onderzoeken en preventief werken. Ik zou criminelen gewoon terugzenden naar land van herkomst en geen gevangenisindustrie op poten zetten. Mensen die echt gevaarlijk zijn kan je nog steeds melden bij Interpol of je kan het land van herkomst verwittigen en de crimineel uitleveren aan justitie aldaar indien zij dat wensen. Een goede psychiatrische instelling waar mensen met zwaar afwijkend gedrag levenslange hulp kunnen krijgen lijkt me in veel gevallen een betere oplossing.

iTrader
    0
    Quid als het gewoon je eigen burgers zijn die misdrijven plegen? Dat kan ook he. In onze fictieve eilandstaat bv 2e of 3e generatie van de oorspronkelijke bewoners.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Inderdaad. Ik begrijp niet dat mensen zo hard vertrouwen kunnen hebben in een overheid die alles over u weet.
    Het lijkt wel alsof ik terug gekatapulteerd word naar de Middeleeuwen waar haar horigen aan hun vazal vasthangen en blij mogen zijn dat ze een stukje grond in beheer krijgen om te bewerken, maar nooit iets in eigendom kunnen hebben.

De recente geschiedenis (Snowden, Assange, ...) leert ons eveneens dat men de overheid juist moet wantrouwen en inperken.
    Het is toch niet omdat je DNA en vingerafdrukken in een database staan dat daarom de overheid alles over u weet? Mijn vingerafdrukken en DNA mogen ze hebben. Ik ben toch niet van plan crimineel gedrag te vertonen dus wat is het probleem in feite. Ik zou me hierdoor net veel veiliger voelen. Als er iets moest gebeuren met mezelf of met een geliefde kunnen ze die tenminste direct opsporen en moet dat geen jaren duren zoals nu het geval is.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nina123 Bekijk bericht
    Het is toch niet omdat je DNA en vingerafdrukken in een database staan dat daarom de overheid alles over u weet? Mijn vingerafdrukken en DNA mogen ze hebben. Ik ben toch niet van plan crimineel gedrag te vertonen dus wat is het probleem in feite. Ik zou me hierdoor net veel veiliger voelen. Als er iets moest gebeuren met mezelf of met een geliefde kunnen ze die tenminste direct opsporen en moet dat geen jaren duren zoals nu het geval is.
    "Saying you don't care about privacy because you have nothing to hide is like saying you don't need freedom of speech because you have nothing to say"

Overigens zit er in je DNA vrij veel informatie. Jij kan er blijkbaar mee leven dat je meer voor je verzekering zou betalen omdat je genetisch een iets grotere kans op kanker hebt?
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    "Saying you don't care about privacy because you have nothing to hide is like saying you don't need freedom of speech because you have nothing to say"

Overigens zit er in je DNA vrij veel informatie. Jij kan er blijkbaar mee leven dat je meer voor je verzekering zou betalen omdat je genetisch een iets grotere kans op kanker hebt?
    En bijvoorbeeld ook, van overal camerabewaking is de stap snel gezet naar het toekennen van een sociale score via gezichtsherkenningssoftware (zie China) en het toekennen van voordelen voor mensen met een hoge score, of het afnemen van privileges voor mensen met een lage score.

Een eilandstaat met 1 of enkele in-en uitgangen met telkens controle van je ID en vingerafdrukken vind ik ook heel erge onderdrukking van je inwoners.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    En dat standpunt is dus fout want het zijn geen chemische processen. En daardoor is de rest van zijn argumentatie ook fout want je krijgt helemaal geen chemische producten in je lijf. En zijn standpunt over natuurlijke alcohol is eveneens fout aangezien sterke drank volgens die definitie ook een synthetisch product is. En mijn argumentatie voor betere educatie wordt nogmaals bevestigd aangezien jullie beiden het nog altijd niet lijken te snappen.

Blijkbaar is het herhalen van die leerstof wel noodzakelijk als sommigen hier foutieve informatie blijven verspreiden en leugens voor waarheid aannemen. Best grappig dat je daar dan denigrerend over doet in plaats van gewoon toe te geven dat je het niet wist, wat trouwens ook de reden is dat deze discussie al jaren blijft aanslepen aangezien veel mensen -en dan vooral conservatieve politici- liever blijven geloven in hun eigen verzinseltjes dan in wetenschappelijke feiten.
    Oké goed, dus jij kan MDMA produceren zonder dat er een chemisch proces aan te pas komt?
    Dat is dan een gat in de markt! Amfetamine kan je ook produceren zonder chemisch proces? En dat is ook volledig natuurlijk. Ik liep gisteren nog voorbij een amfetamine plantage, ze stonden al hoog hoor!

Destillatie is volgens u dus een chemisch proces? En jij verwijt andere van niet op de hoogte te zijn.
    Ik geef u een voorzet, destillatie is het scheiden van mengsels. Mengsels van zuivere stoffen.
    Het produceren van MDMA vereist een reactor, allitereert wel mooi met reactie.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    En bijvoorbeeld ook, van overal camerabewaking is de stap snel gezet naar het toekennen van een sociale score via gezichtsherkenningssoftware (zie China) en het toekennen van voordelen voor mensen met een hoge score, of het afnemen van privileges voor mensen met een lage score.

Een eilandstaat met 1 of enkele in-en uitgangen met telkens controle van je ID en vingerafdrukken vind ik ook heel erge onderdrukking van je inwoners.
    Ik heb nergens gezegd dat ik overal camerabewaking wil. Enkel in de ruimtes waar je drugs mag consumeren. Dit voor je veiligheid. Als je het bewustzijn verliest kan het medisch personeel je antigif geven zodat je tenminste blijft leven ;-). Voor de rest hoef ik in mijn natie geen camera's te hebben. Als de mensen er een willen zetten voor hun huis of winkel mag dat natuurlijk.
    Controle van ID en vingerafdrukken lijkt me essentieel en kan op een snelle manier gebeuren. Als je in Amerika landt, moet je toch ook door de douanecontrole alvorens het grondgebied te mogen betreden?

Pagina 3 van 11 Eerste 1234567 ... Laatste

Regels voor berichten