Pagina 9 van 25 Eerste ... 567891011121319 ... Laatste
    KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb zeer weinig van genez gezien eerlijk gezegd.
    Is niet op TV geweest en is niet gepusht geweest via de partij.

Ze heeft dan ook geen lap stemmen gehaald
    Ze hebben geprobeerd haar te interviewen, en ze is daar uiterst belachelijk mee omgegaan:
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...dael-momentje/

Caroline Gennez is overigens wel verkozen, maar dat is omdat we in dit land véél te véél parlementsleden hebben, en door het systeem van lijststemmen iedereen die aan de top van de lijst van één van de traditionele partijen staat in een kieskring zoals Antwerpen, sowieso verkozen geraakt.

Zelfs als ze niet verkozen zou zijn, dan mag de samenleving die nog 2 jaar een toploon (plus onkostenvergoeding van nog eens € 2000) betalen.
    Deze morgen op Radio 1 een parlementslid dat systeem van uittredingsvergoedingen nog een keertje horen verdedigen. Zum kotzen. Altijd maar de vergelijking maken met de absolute topprofielen uit de privésector, daar waar de meeste van onze parlementsleden in de praktijk niet meer zijn dan veredelde knopjesduwers in opdracht van de partijtop.
    Een gewone werkloosheidsuitkering (maximumbedrag voor mijn part uiteraard) en dezelfde bijbehorende verplichtingen is het enige dat ze zouden moeten krijgen. De vergelijking met een ontslagvergoeding in de privésector gaat niet op, want de facto is een parlementair mandaat géén vaste betrekking waaruit je ontslagen wordt, maar wél een tijdelijke opdracht voor 5 jaar, waarvan je op het moment dat je ze aangaat wéét dat ze ten einde zal lopen. Ik heb zelf ook al meermaals (helaas) tijdelijke contracten gehad, als die ten einde liepen heb ik ook nooit een ontslagvergoeding gekregen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Another J Bekijk bericht
    Ben Weyts heeft er negen jaar over gedaan, voor zijn diploma pol&soc...
    9.
    Dat wist ik niet, eerlijk gezegd toen ik het voor het eerst las daalde hij een stuk in mijn achting, maar wél even gaan graven:

Weyts deed negen jaar over unief

✦ Exclusief voor abonnees door 18 november 2014, 0:00

Hij weet het zo exact niet meer hoeveel of hoe weinig punten hij scoorde in zijn eerste kandidatuur politieke en sociale wetenschappen, de huidige minister van Mobiliteit en Toerisme. "Hou het maar op grandioos gebuisd." En toch is Ben Weyts veeleer pro de strengere regels.

Negen jaar. Zo lang sleet de Vlaamse N-VA-excellentie op de banken van de universiteit van Gent. Het avontuur eindigde met onderscheiding, maar volgens de nieuwe regels van de KU Leuven was hij nooit zo ver geraakt.

"Ik was inderdaad geen voorbeeld van schoolse discipline. Ik voorzag volledig zelf in mijn studiefinanciering en levensonderhoud door permanent weekend- en vakantiewerk in de horeca. Aangezien ik zo veel werkte en daar vrij goed mee verdiende, moest ik in de week tijd vrijmaken om dat geld te kunnen opdoen."

De minister kan er smakelijk om lachen, maar is niet trots op zijn liederlijke periode. "Eerlijk: een systeem van uitsluiting voor wie er met zijn klak naar gooit, had er in mijn geval zeker voor gezorgd dat ik mijn eerste kandidatuur ernstiger had aangepakt. Toen ik voor mezelf de knop had omgedraaid, stoomde ik ook vlot door. Ik ben dus eerder gewonnen voor deze aanpak."
    https://www.demorgen.be/nieuws/weyts....google.com%2F

Indien ik volledig zélf voor mijn levensonderhoud en studiefinanciering had moeten instaan, had ik waarschijnlijk mijn studies ook niet binnen een reguliere periode kunnen afronden. Het is dus wel niet zo eenduidig.

iTrader
    4 (100%)
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201...eTolOn2VRzplEg

Waar werd u nu weer geroepen dat we auto's te weinig belasten?

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Bron: de fb pagina van Theo Francken

https://www.facebook.com/48349758178...2681&sfns=xmwa

Kan er iemand Zweeds?
    Afin, moest het verhaal kloppen is het toch niet verwonderlijk dat mensen naar rechts opschuiven
    Hoeheltranslate ftw!

Ali's age was revealed - earns a crime
    published June 9, 2019
    When Ali came to Sweden over a year ago he said he was 16 years old, even though he was actually 22. He had heard from friends that it was the easiest way to get help from Swedish authorities. But his real age was revealed when the Swedish border police sent his fingerprints to Morocco. Now he lives on the street and makes a living by committing crimes.

Life in Sweden was not what Ali had hoped for. He tells us that he feeds on being caught and at night he sleeps in the metro or elsewhere that is warm and reasonably safe.

- It's tough and I feel a lot of stress and anxiety about living like this, says Ali.

Fingerprints were checked with Morocco
    When he first came to Sweden he got help with accommodation and he went to school. He also did an internship at a car repair shop. But when his real age was revealed, he had to move and today he lives on the streets of Stockholm.

Ali has applied for asylum, but he does not have much hope of staying because he knows that very few from Morocco are granted a residence permit.

- There is no future in Sweden. I know that the Migration Board will say that I do not have the right to be here and that I must leave Sweden, ”he says.

Now he wants to go to Belgium instead. There he has contacts and says that he can start selling drugs there. But he lacks money for the ticket so until then he lives in Stockholm.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Moh Ali toch.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Alsof dat ook maar echt iets betekent...
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Alsof dat ook maar echt iets betekent...
    Juist, als je zo'n informatie publiekelijk kan verkrijgen dan is het beste je kan doen niets doen?
    Illegale criminelen zouden idealiter terug naar hun thuisland gestuurd moeten worden en als dat niet kan gewoonweg levenslang opgesloten worden. Niets meer, niets minder.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Juist, als je zo'n informatie publiekelijk kan verkrijgen dan is het beste je kan doen niets doen?
    Illegale criminelen zouden idealiter terug naar hun thuisland gestuurd moeten worden en als dat niet kan gewoonweg levenslang opgesloten worden. Niets meer, niets minder.
    Jij gaat nogal eens gevangenissen moeten bijplaatsen met iedereen die levenslang moet krijgen!
    Maar bon, ik had het eerder over de conclusie die Sarcastr0 eraan verbond, dat met zulke nieuwsberichten iedereen op VB gaat stemmen. Alsof het ook maar iets betekent wat iemand in Zweden tegen de pers zegt om wat te choqueren. "Ik wil naar België want daar heb ik contacten, en kan ik drugs gaan verkopen". Suuure.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    4 (100%)
    Jij gaat nogal eens gevangenissen moeten bijplaatsen met iedereen die levenslang moet krijgen!
    Maar bon, ik had het eerder over de conclusie die Sarcastr0 eraan verbond, dat met zulke nieuwsberichten iedereen op VB gaat stemmen. Alsof het ook maar iets betekent wat iemand in Zweden tegen de pers zegt om wat te choqueren. "Ik wil naar België want daar heb ik contacten, en kan ik drugs gaan verkopen". Suuure.
    Ik zou het wel grappig vinden moest die hier aankomen en direct opgepakt worden

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik zou het wel grappig vinden moest die hier aankomen en direct opgepakt worden
    En terecht, in dat geval.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    5 (100%)
    Als je er een paar bijbouwt, en illegale criminelen in Marokko of Zweden erachter komen welk lot hen hier wacht, zullen ze wel twee keer nadenken vooraleer ze na hier afzakken.
    De kosten van dergelijke gevangenissen waarvan het toch niet wenselijk is dat de inwoners achteraf vrijkomen en integreren in onze samenleving, zou ik ook zonder al te veel gewetensproblemen zéér sterk drukken.

Wat mij betreft is het zelfs een optie om landen zoals Marokko gewoon te betalen om hun criminelen - ter verduidelijking: de overgrote meerderheid van de inwoners van Marokko zijn natuurlijk geen criminelen, ik bedoel de gevallen zoals deze "Ali" - terug te nemen, en in eigen land op te sluiten. Dat is waarschijnlijk nog goedkoper als je bedenkt hoe Marokkaanse gevangenissen worden ingericht.

iTrader
    5 (100%)
    En terecht, in dat geval.
    Wait, what? Dan zijn we het uiteindelijk toch gewoonweg eens?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Wait, what? Dan zijn we het uiteindelijk toch gewoonweg eens?
    Tuurlijk. Alleen hecht ik totaal geen geloofwaardigheid aan de woorden van een of andere crimineel in Zweden, met "grootspraak" over zijn contacten in België en dan iets vaags als: Ik ga er drugs verkopen. En de conclusie van Sarcastr0 was: "Afin, moest het verhaal kloppen is het toch niet verwonderlijk dat mensen naar rechts opschuiven". Wat ik dus ook onzin vindt, want zie vorige zin.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    5 (100%)
    Dat zijn uitspraken mogelijk grootspraak zijn is inderdaad een reëel risico, maar dat neemt niet weg dat je daarom het voorzorgsprincipe dan maar volledig over boord zou moeten gooien.

Ik denk ook dat je je stevig misrekent als je denkt dat dit soort nieuwsberichten niet mee de oorzaak zijn van een ruk naar rechts in de samenleving. Dit komt dan ook nog eens bovenop met een heel deel andere ellende die voortvloeit uit de massamigratie van de laatste decennia, die niet dagelijks het nieuws haalt, maar waar mensen in hun dagelijkse leven wél mee geconfronteerd worden.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    158 (100%)
    Al bij al een geluk dat Ali het onder eigen naam in de Zweedse mainstream media zegt! Stel u voor dat ie dat als DopeAli96 op 4chan had gepost om stoer te doen, dan hadden we pas een probleem.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 9 van 25 Eerste ... 567891011121319 ... Laatste

Regels voor berichten