Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En waar zeg ik zoiets? Wat ik zeg, is toch compleet het tegenovergestelde. Hij is een zwarte man is oké. Hij is een zwarte, ook oké. Hij heeft een zwarte huid. Prima.

Dat is gewoon iets beschrijvend benoemen. Aan ‘neger’ hangt nu eenmaal tegenwoordig een connotatie, en het blijven gebruiken is ofwel een principiële keuze, ofwel onwetendheid daarover. Als je het woord gebruikt vanwege die connotatie, of uit onwetendheid, dan is een ander woord misschien wenselijker, afhankelijk van de situatie.

Maar dat betekent niet dat je plots niet meer ‘Noord-Afrikaanse immigrant’ mag zeggen tegen een Noord-Afrikaanse immigrant, omdat daar connotaties aan zouden kunnen hangen. Alleen, als je het zegt tegen iemand die helemaal geen immigrant is, maar derde generatie hier is, om hem bepaalde eigenschappen toe te dichten, dan is er wel een probleem. Toch helemaal niet moeilijk?
    Toch ni simpel hoor, ik heb de definitie van "beschrijvend benoemen" nooit geleerd op school, en ik vraag me af of dat in het huidige leerplan staat.

Een derde generatie migrant gewoon "noord afrikaan" of "marokkaan" noemen als hij van marokkaanse komaf is, is dat dan "beschrijvend benoemen" of niet? En stel dat hij/zij vlotter arabisch praat dan nederlands of frans, zoals toch nog vaak voorkomt.

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Tjah, dat NVA nu van overal messen in de rug krijgt was te verwachten. Hun eerste houding op vlaams vlak was de enige juiste: geen vlaamse regering vormen tot er federaal iets op papier stond. Ze hebben geplooid (misschien krijgen die geen loon tot de vlaamse postjes verdeeld waren? Kweet ni hoe dat zit) , en dit is het gevolg.

Nu heeft NVA niets meer in handen, men talmt federaal lang genoeg tot men de verkiezingsuitslag "vergeten" is, en men verdeelt dan weer de postjes onder de verliezers. Draagvlak de pot op, dat hebben we met Marakesh ook gezien. Schaamteloos de kiezer den boom in sturen, we zijn het onderhand gewoon.

Het enige dat nu anders is, is dat de uitslag in vlaanderen zo duidelijk een overwinning van rechts was, dat men dat heel makkelijk lang onthoudt. We mogen ons dus voorbereiden op getalm van ongekende proporties.
    Informateur, demineur, facteur, camionchauffeur, coiffeur...ze gaan weer allemaal de revue passeren.
    Is er dan echt niemand die Gwendolyn even hard op haar plets zet? De Vlamingen hebben zeer rechts gestemd, maar hey laat ons vlaams daarin mee gaan en federaal de hielen van de PS likken en in een links verhaal stappen. Die spagaat zal de kiezer zeker overtuigen om nog op ons te stemmen! Open VLD, de machtsgeile tsjeven van 2019. In 2024 hopelijk volledig irrelevant geworden.
    Let us pray for all the fools that be

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Toch ni simpel hoor, ik heb de definitie van "beschrijvend benoemen" nooit geleerd op school, en ik vraag me af of dat in het huidige leerplan staat.

Een derde generatie migrant gewoon "noord afrikaan" of "marokkaan" noemen als hij van marokkaanse komaf is, is dat dan "beschrijvend benoemen" of niet? En stel dat hij/zij vlotter arabisch praat dan nederlands of frans, zoals toch nog vaak voorkomt.
    Is hij Noord-Afrikaan of Marokkaan? Of is hij Belg?
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Is er dan echt niemand die Gwendolyn even hard op haar plets zet? De Vlamingen hebben zeer rechts gestemd, maar hey laat ons vlaams daarin mee gaan en federaal de hielen van de PS likken en in een links verhaal stappen. Die spagaat zal de kiezer zeker overtuigen om nog op ons te stemmen! Open VLD, de machtsgeile tsjeven van 2019. In 2024 hopelijk volledig irrelevant geworden.
    Toch iets meer nuance, Vlaanderen heeft rechts gestemd qua migratie, maar Vlaams belang is economisch echt wel redelijk links hoor .

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Is hij Noord-Afrikaan of Marokkaan? Of is hij Belg?
    Hoogstwaarschijnlijk marrokaan en belg.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Hoogstwaarschijnlijk marrokaan en belg.
    Dan is het zo. En dan is daar geen probleem mee om dat te zeggen, toch?

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja en nee. Een tweeledelige nationaliteit is nog verdedigbaar voor mensen wiens ouders twee verschillende nationaliteiten hebben of recente migranten. Wanneer je zoals je hier in België en bij uitbreiding West-Europa mensen hebt die zelfs in de derde en binnenkort vierde migratie zich nog voor zéér belangrijk deel als Marokkaan of Turk of eender wat anders beschouwen, dan zit je met een gefaalde integratie wat mij betreft.
    Je kan natuurlijk nog altijd wél trots zijn op die bepaalde roots, maar als je op dat moment beide nationaliteiten nog altijd even belangrijk vindt, dan vind ik dat inderdaad problematisch. Of mag ik dat niet zeggen?

Case in point binnenkort hebben we misschien een Marokkaanse rechter in het Belgische grondwettelijke hof, en ik vind dat inderdaad niet kunnen, want die andere nationaliteit niet willen opgeven, is een teken van een verdeelde loyaliteit. Ik zou zelfs nog verder durven gaan: wanneer men zetelt in één van de vele Belgische parlementen zou men géén andere nationaliteit dan de Belgische erop mogen nahouden.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Ja en nee. Een tweeledelige nationaliteit is nog verdedigbaar voor mensen wiens ouders twee verschillende nationaliteiten hebben of recente migranten. Wanneer je zoals je hier in België en bij uitbreiding West-Europa mensen hebt die zelfs in de derde en binnenkort vierde migratie zich nog voor zéér belangrijk deel als Marokkaan of Turk of eender wat anders beschouwen, dan zit je met een gefaalde integratie wat mij betreft.
    Je kan natuurlijk nog altijd wél trots zijn op die bepaalde roots, maar als je op dat moment beide nationaliteiten nog altijd even belangrijk vindt, dan vind ik dat inderdaad problematisch. Of mag ik dat niet zeggen?

Case in point binnenkort hebben we misschien een Marokkaanse rechter in het Belgische grondwettelijke hof, en ik vind dat inderdaad niet kunnen, want die andere nationaliteit niet willen opgeven, is een teken van een verdeelde loyaliteit. Ik zou zelfs nog verder durven gaan: wanneer men zetelt in één van de vele Belgische parlementen zou men géén andere nationaliteit dan de Belgische erop mogen nahouden.
    En geldt dat dan ook voor alle Belgen die hun pensioen in Spanje doorbrengen?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht

Het ging erom dat sommigen hier beweerden dat je niet mag zeggen dat iemand zwart is, als hij een donkere huid heeft. Wat dus niet zo is.

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Goh kijk.
    De Franstaligen hebben maar 1 Vlaamse partij nodig buiten Groen. Dit zijn CD&V of VLD.
    Aangezien de PS de MR er moet bijpakken voor hun paars-groene coalitie dan is het logisch dat VLD zich kandidaat wilt stellen (en MR zal bij VLD hier ook wel druk voor uitoefenen).
    Ding is ook dat de VLD via MR de kracht heeft om de sociale focus van PS en Co in te tomen omdat de liberale as bepaalde zaken kan afremmen en hun rechtse standpunten die ze op tafel leggen ook beter kunnen verdedigen dan de buitenstaander die CD&V is.

Als het CD&V is in de plaats van VLD, dan is er geen liberale as en kunnen MR en CD&V hun rechtse standpunten totaal niet verdedigen met als gevolg een PS en Co die zo goed als een vrijgeleide hebben om te doen wat ze willen. Ik denk dat een MR dit ook niet ziet zitten met als gevolg geen regeringsdeelname en momenteel de VLD hard pushen om mee met hun in die regering te stappen.

VLD kan en zal deze strategie verkopen om de Vlaming te overtuigen om in een Federale te stappen want elk liberaal standpunt kunnen ze aan de kiezers verkopen.
    En eerlijk? Ik heb het dan liever ook zo als die paars-groene er komt. Ze gaan serieus moeten toegeven, maar ze hebben tenminste nog de “macht” om iets uit de brand te kunnen slepen voor de rechtse Vlaming.

Eventuele trofee: Rutten als eerste minister en een paar liberale standpunten in het regeerakkoord om ze over de streep te trekken. Liever dat dan niets imo als ze voor de paars-groene gaan. Dan wordt je als rechtse kiezer toch nog een beetje vertegenwoordigd.

VLD heeft hier de sleutel in handen. Ze zijn ermee bezig (zie nieuws van vandaag). Alleen nog wachten op de exit van NVA en de paars-groene is een feit.
    CD&V? Die gaan echt niet mee in die paars-groene stappen. Ze weten dat ze daar 0,0% slagkracht gaan hebben.
    ...Ω...

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als Rutten premier wordt ga ik asiel aanvragen in Syrië denk ik.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Fizmo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Goh kijk.
    De Franstaligen hebben maar 1 Vlaamse partij nodig buiten Groen. Dit zijn CD&V of VLD.
    Aangezien de PS de MR er moet bijpakken voor hun paars-groene coalitie dan is het logisch dat VLD zich kandidaat wilt stellen (en MR zal bij VLD hier ook wel druk voor uitoefenen).
    Ding is ook dat de VLD via MR de kracht heeft om de sociale focus van PS en Co in te tomen omdat de liberale as bepaalde zaken kan afremmen en hun rechtse standpunten die ze op tafel leggen ook beter kunnen verdedigen dan de buitenstaander die CD&V is.

Als het CD&V is in de plaats van VLD, dan is er geen liberale as en kunnen MR en CD&V hun rechtse standpunten totaal niet verdedigen met als gevolg een PS en Co die zo goed als een vrijgeleide hebben om te doen wat ze willen. Ik denk dat een MR dit ook niet ziet zitten met als gevolg geen regeringsdeelname en momenteel de VLD hard pushen om mee met hun in die regering te stappen.

VLD kan en zal deze strategie verkopen om de Vlaming te overtuigen om in een Federale te stappen want elk liberaal standpunt kunnen ze aan de kiezers verkopen.
    En eerlijk? Ik heb het dan liever ook zo als die paars-groene er komt. Ze gaan serieus moeten toegeven, maar ze hebben tenminste nog de “macht” om iets uit de brand te kunnen slepen voor de rechtse Vlaming.

Eventuele trofee: Rutten als eerste minister en een paar liberale standpunten in het regeerakkoord om ze over de streep te trekken. Liever dat dan niets imo als ze voor de paars-groene gaan. Dan wordt je als rechtse kiezer toch nog een beetje vertegenwoordigd.

VLD heeft hier de sleutel in handen. Ze zijn ermee bezig (zie nieuws van vandaag). Alleen nog wachten op de exit van NVA en de paars-groene is een feit.
    CD&V? Die gaan echt niet mee in die paars-groene stappen. Ze weten dat ze daar 0,0% slagkracht gaan hebben.
    Open VLD iets uit de brand slepen voor de rechtse vlaming? Open VLD is een links liberale partij geworden ondertussen.

Ik denk trouwens eerder dat het 'm om het belgicistische karakter gaat waarom ze in paarsgroen stappen. Ze stappen liever in een linkse regering dan België verder uit te kleden. En waarom zijn ze Belgicistisch? Zou me niet verwonderen dat de franstalige rijke klasse die heel wat invloed hebben bij de MR druk zetten op open VLD of het op een akkoordje hebben gegooid met Open VLD als liberalen onder elkaar om België niet te ver uit te kleden of te ontmantelen (of toch de belangrijke zaken ivm fiscaliteit federaal willen houden) want dan riskeren ze achter te blijven in een zeer linkse regio die hun volledig weg zal belasten.

Als Open VLD de NVA volgt en weigert in paarsgroen te stappen dan spelen ze NVA in de kaart want dan tonen ze net dat België niet meer werkt en zou de logische oplossing een staatshervorming/confederalisme zijn wat open vld net niet wil. Om dit te vermijden zijn ze na verloop van tijd dus quasi verplicht om in een regering te stappen om België levend te houden. En dus moeten ze wel in paarsgroen stappen.
    Laatst gewijzigd door Fizmo; 25 november 2019 om 23:58
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dan is het zo. En dan is daar geen probleem mee om dat te zeggen, toch?
    Lol, straffe uitspraak voor iemand die kortweg antwoordde met "allochtoon?" toen iemand hier theatermaker Chokri zo noemde na zijn free podium in "De afspraak"!

Je haalde je slag zelfs thuis, en de poster herformuleerde vol schaamte naar "ok ok, persoon met migratie achtergrond..."

Maar nee, het is geen probleem hoor

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fizmo Bekijk bericht

Als Open VLD de NVA volgt en weigert in paarsgroen te stappen dan spelen ze NVA in de kaart want dan tonen ze net dat België niet meer werkt en zou de logische oplossing een staatshervorming/confederalisme zijn wat open vld net niet wil. Om dit te vermijden zijn ze na verloop van tijd dus quasi verplicht om in een regering te stappen om België levend te houden. En dus moeten ze wel in paarsgroen stappen.
    Het enige wat ze daar mee zouden bereiken is dat België nog 5 jaar in leven wordt gehouden, in 2024 zijn Open VLD en België dan zo dood als het maar kan zijn.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Lol, straffe uitspraak voor iemand die kortweg antwoordde met "allochtoon?" toen iemand hier theatermaker Chokri zo noemde na zijn free podium in "De afspraak"!

Je haalde je slag zelfs thuis, en de poster herformuleerde vol schaamte naar "ok ok, persoon met migratie achtergrond..."

Maar nee, het is geen probleem hoor
    Maar was dat een allochtoon? Of een Belg?
    Want als je iedereen die een bepaalde tint bruiner is dan jezelf allochtoon gaat noemen, begint het eerder te klinken als waardeoordeel dan als louter feiten beschrijven. En dan wordt het misschien wel een probleem, zeker als dat op basis van veralgemeningen gebeurt.

Maar de aanzet was dus een spandoek dat geweigerd werd omdat het niet voorgelegd was aan de veiligheidscoördinatie. Het had niks met dat zwart te maken. Maar ondertussen kun je wel zeggen ‘het had kunnen kloppen’. Hoewel daar dus niks van aan is.

Pagina 85 van 146 Eerste ... 357581828384858687888995135 ... Laatste

Regels voor berichten