Pagina 46 van 53 Eerste ... 36424344454647484950 ... Laatste
    zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beton Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat het reizen betreft: voor het milieu zou het beter zijn als ze dat niet doen. Maar laat ons hopen dat die paar honderd vluchten in het niets zullen vallen bij de positieve impact van hun top.
    En ook: wie geregeld conference calls heeft weet dat de efficientie van een face-to-face meeting absoluut niet te vervangen valt door een digitale, remote variant.
    En op zich is het verzamelen van iedereen op 1 plek ook een goeie manier om een beter visueel beeld van het draagvlak van de klimaatproblematiek te krijgen. Het komt overtuigender over om een massa mensen op straat in beeld te brengen dan een viewer-counter op een streamingsdienst in’t oog te houden.
    Weet je hoe ik en mijn mede kleine gewone domme burger dat lezen?

Er zijn alternatieven, maar dan zou de arme politicus moeite moeten doen om te leren werken met digitale oplossingen, hun bevolking te overtuigen, etc Laten we hen dat vooral niet aan doen.

Klinkt allemaal als excuses van het type 'er is een probleem, het is HEEL ERG.. maar niet zo erg dat IK er iets aan moet doen eh'
    *** Also sprach Zarathustra ***
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Weet je hoe ik en mijn mede kleine gewone domme burger dat lezen?

Er zijn alternatieven, maar dan zou de arme politicus moeite moeten doen om te leren werken met digitale oplossingen, hun bevolking te overtuigen, etc Laten we hen dat vooral niet aan doen.

Klinkt allemaal als excuses van het type 'er is een probleem, het is HEEL ERG.. maar niet zo erg dat IK er iets aan moet doen eh'
    Dit, plus een hoop overbetaalde politici verzamelen op één plek is wat mij betreft géén manier om te tonen dat er een groot draagvlak bestaat voor een degelijk klimaatbeleid. Zeker niet wanneer diezelfde wereldleiders de laatsten zijn die een inspanning zullen doen om hun ecologische voetafdruk te verminderen. Ik verwacht niet eens dat ze met de zeilboot naar Chili zouden gaan, maar reken er maar op dat vele van deze politieke vertegenwoordigers met privé-vliegtuigen zullen gaan en daar rijkelijk profiteren van hun plezierreisje, in dure hotels, met gepeperde restaurantrekeningen, etc.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Dit, plus een hoop overbetaalde politici verzamelen op één plek is wat mij betreft géén manier om te tonen dat er een groot draagvlak bestaat voor een degelijk klimaatbeleid. Zeker niet wanneer diezelfde wereldleiders de laatsten zijn die een inspanning zullen doen om hun ecologische voetafdruk te verminderen. Ik verwacht niet eens dat ze met de zeilboot naar Chili zouden gaan, maar reken er maar op dat vele van deze politieke vertegenwoordigers met privé-vliegtuigen zullen gaan en daar rijkelijk profiteren van hun plezierreisje, in dure hotels, met gepeperde restaurantrekeningen, etc.
    Over de privéjets en ander vervoer valt zeker wat te zeggen, je zou denken dat er voor dat geld wel een deftige infrastructuur kan worden uitgebouwd (als die er al niet is), om vanop afstand te vergaderen. Maar het deel in het zwart lijkt mij eerder gewoon afgunst. Voor veel mensen is elke cent die een politicus uitgeeft er een te veel, terwijl een goed loon en een onkostennota mij een beetje perks of the job lijken. Je kan dat oneerlijk vinden wegens belastingsgeld, maar er zal altijd iemand meer verdienen en betere voordelen hebben dan gemiddeld, en mij persoonlijk raakt dat niet. Ook bij de klimaatdiscussie komt dat maar weinig doen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Over de privéjets en ander vervoer valt zeker wat te zeggen, je zou denken dat er voor dat geld wel een deftige infrastructuur kan worden uitgebouwd (als die er al niet is), om vanop afstand te vergaderen. Maar het deel in het zwart lijkt mij eerder gewoon afgunst. Voor veel mensen is elke cent die een politicus uitgeeft er een te veel, terwijl een goed loon en een onkostennota mij een beetje perks of the job lijken. Je kan dat oneerlijk vinden wegens belastingsgeld, maar er zal altijd iemand meer verdienen en betere voordelen hebben dan gemiddeld, en mij persoonlijk raakt dat niet. Ook bij de klimaatdiscussie komt dat maar weinig doen.
    Perks of the job voor politici die al gemakkelijk dubbel verdienen van een universitair geschoolde die meer meerwaarde biedt? Als ze dat zelf betalen van hun hoge lonen dan heb ik daar geen problemen mee, maar op kosten van de productiviteit van de samenleving die ze vertegenwoordigen is toch een stap te veel.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Perks of the job voor politici die al gemakkelijk dubbel verdienen van een universitair geschoolde die meer meerwaarde biedt? Als ze dat zelf betalen van hun hoge lonen dan heb ik daar geen problemen mee, maar op kosten van de productiviteit van de samenleving die ze vertegenwoordigen is toch een stap te veel.
    De meerwaarde van een politicus lijkt mij moeilijk te kwantificeren, net zoals die van een andere universitair geschoolden. Gaan we dan diploma's vergelijken of...? Mijn punt was vooral dat je het oneerlijk kan vinden, maar het niets in de klimaatdiscussie komt doen. Dat er op onkosten beter een strenge controle komt, gaat niemand tegenspreken denk ik.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beton Bekijk bericht
    Mee eens, op bijna alle punten, behalve dat dat een reden is om denigrerend en sarcastisch te doen.
    Zoals je in deze post bewijst kan dat ook op een (excuse my French) normale manier.
    De reden voor het sarcastische is omdat de voorvechter van klimaatawareness niet verder komt dan het spuien van zaken die enkel als doel hebben om luxe in stand te houden dan effectief te starten met iets wat effectief geen pipedream is. Zoals consuminderen.

Maar voor jonge miekes en jannekes is zoiets niet sexy. Maar een reisje van 2 maand op een boot... Die dan ook nog eens bepaalde vakantiebestemmingen aandoet... Tsja dat is niet vor de fun He. Dat is enkel en alleen voor het klimaat.

Maak aub een ander blaasjes wijs...

iTrader
    5 (100%)
    Zoals squalleke123 al aanhaalt: als ze dat zelf zouden betalen, zou dat géén probleem zijn.
    Iemand die meer verdient stoort mij op zichzelf niet, zelfs het belastinggeld is niet eens een factor, want bv. een goede chirurg wordt uiteindelijk ook voornamelijk door belastingsgeld betaald, en die mag wat mij betreft gerust veel verdienen. Politici die dergelijke internationale conferenties organiseren, en alles wat ze daar doen afschrijven als onkosten, stoort mij echter wél. Dat zou gerust wat bescheidener kunnen.

De meerwaarde van een politicus lijkt mij moeilijk te kwantificeren, net zoals die van een andere universitair geschoolden. Gaan we dan diploma's vergelijken of...? Mijn punt was vooral dat je het oneerlijk kan vinden, maar het niets in de klimaatdiscussie komt doen. Dat er op onkosten beter een strenge controle komt, gaat niemand tegenspreken denk ik.

Dat is waar, het feit dat we te veel, te duur betaalde en nutteloze politici hebben staat eigenlijk los van de klimaatdiscussie op zich, dat probleem stelt zich echter op élk vlak.

Ik ook graag eens de meerwaarde van politici kwantificeren, wat dacht je van in plaats van naar diploma, naar hun resultaten te kijken? Toegegeven, eigenlijk zouden de verkiezingen daar de ultieme graadmeter moeten zijn: slechte prestaties, zouden moeten leiden tot ontslag. Maar wat dat betreft zitten we in onze particratie met een enorm democratisch deficit. Ook dat is weer een andere discussie natuurlijk.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Nee, ik kijk enkel naar de verantwoordelijkheden en de behaalde resultaten erop. En die valt bij de gemiddelde politieker nogal negatief uit IMHO. Vandaar dat ik die overbetaald vind, zelfs zonder dergelijke 'perks of the job'.

Veel is niet relevant in de klimaatdiscussie, maar het feit dat die dergelijke verplaatsingen maken om dan zonder degelijke resultaten naar huis te komen is toch triestig, of dat nu naar Parijs, Kyoto, Polen of Chili is.

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    De reden voor het sarcastische is omdat de voorvechter van klimaatawareness niet verder komt dan het spuien van zaken die enkel als doel hebben om luxe in stand te houden dan effectief te starten met iets wat effectief geen pipedream is. Zoals consuminderen.

Maar voor jonge miekes en jannekes is zoiets niet sexy. Maar een reisje van 2 maand op een boot... Die dan ook nog eens bepaalde vakantiebestemmingen aandoet... Tsja dat is niet vor de fun He. Dat is enkel en alleen voor het klimaat.

Maak aub een ander blaasjes wijs...
    Eigenlijk gelijkaardig aan de "Clap for Climate"-discussie... Hey, ik ga naar festivals om het bewustzijn voor het klimaat aan te wakkeren! Ja hoor, dat dat ook enorm leuke feestjes zijn (normaal gesproken toch) is toevallig mooi meegenomen...

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    https://m.hln.be/nieuws/binnenland/t...eren~aba3f442/

Marc van ranst aka dokter Haat heeft een twitter en 1 maand facebook ban aan zijn broek na een zoveelste zuur hitler verwijt richting vb leden ofzo. Heeft dat mens als prof virologie dan echt niets beters te doen?
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een tweet schrijven gaat redelijk snel dat zal wel meevallen qua tijdverlies.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Rusland en hun drijvende nucleaire reactor... Het is het een onrustwekkende nieuwsbericht na het andere de laatste paar dagen. Handelsoorlog hier, nakende recessie daar, tussendoor staat ook nog eens half het regenwoud in brand en dan gaat Rusland ook nog eens een stoot van formaat uithalen.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Rusland en hun drijvende nucleaire reactor... Het is het een onrustwekkende nieuwsbericht na het andere de laatste paar dagen. Handelsoorlog hier, nakende recessie daar, tussendoor staat ook nog eens half het regenwoud in brand en dan gaat Rusland ook nog eens een stoot van formaat uithalen.
    Positief nieuws bestaat niet meer, heb soms het idee dat alles van media in de addblocker gooien het beste zou zijn

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    160 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    https://m.hln.be/nieuws/binnenland/t...eren~aba3f442/

Marc van ranst aka dokter Haat heeft een twitter en 1 maand facebook ban aan zijn broek na een zoveelste zuur hitler verwijt richting vb leden ofzo. Heeft dat mens als prof virologie dan echt niets beters te doen?
    Als ge als professor door twee verschillende privébedrijven geweerd wordt omdat ze vinden dat ge (veelvuldig!) hun regels schendt, zou ik daar toch niet te veel tamtam over maken. Maar uiteraard is het allemaal de schuld van iemand anders.

(dt-fout in dat artikel overigens )

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Mijn rol niet overnemen he!

En de microplastics reeds geland op de noordpool!
    En het verdwijnen van gewervelde dieren, nu 100 keer sneller!
    Per jaar 2,5% minder insecten op de wereld!
    Per dag komen er 220.000 mensen bij!
    14 soorten gif in het meesje gevonden.
    Azië dat het consumeren steeds meer ontdekt, en sterker wordt, en verdringt wat op hun weg ligt!

En ... zoveel!

Ah ja, ergst van allemaal. Flexi-jobs.

Pagina 46 van 53 Eerste ... 36424344454647484950 ... Laatste

Regels voor berichten