iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {BK}Black Devil Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het zou me eigelijk verwonderen dat het ooit omgekeerd gaat worden dat Vlaanderen er erger aan toe is dan Brussel .
    Het is gewoon een compleet onbestuurbare stad en dat is nu nog eens meer dan duidelijk.
    Mij eigenlijk niet, je moet gewoon maar een regio hebben waar wat meer ouderen wonen met een kleinere ziekenhuiscapaciteit op het moment dat je in Brussel (waar de bevolking wrsch iets jonger is toch?) dalende cijfers zou hebben. We zouden op dat moment ook niet aanvaarden dat Brussel niemand zou aanvaarden. Ik denk nu niet dat die situatie zich de eerstkomende maand(en) gaat voordoen, maar irrealistisch is dat echt niet, als het virus weer in een paar woonzorgcentra binnenraakt. Het feit dat Brussel deze zomer geen of nauwelijks maatregels genomen heeft is natuurlijk ook niet echt goed te praten.

Daarnaast zou elk ziekenhuis imo toch enkele plaatsen moeten vrijhouden voor zorgen aan mensen uit de buurt, maar daarnaast moet je toch ook mensen van buiten de eigen regio kunnen opvangen indien nodig?
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Mij eigenlijk niet, je moet gewoon maar een regio hebben waar wat meer ouderen wonen met een kleinere ziekenhuiscapaciteit op het moment dat je in Brussel (waar de bevolking wrsch iets jonger is toch?) dalende cijfers zou hebben. We zouden op dat moment ook niet aanvaarden dat Brussel niemand zou aanvaarden. Ik denk nu niet dat die situatie zich de eerstkomende maand(en) gaat voordoen, maar irrealistisch is dat echt niet, als het virus weer in een paar woonzorgcentra binnenraakt. Het feit dat Brussel deze zomer geen of nauwelijks maatregels genomen heeft is natuurlijk ook niet echt goed te praten.

Daarnaast zou elk ziekenhuis imo toch enkele plaatsen moeten vrijhouden voor zorgen aan mensen uit de buurt, maar daarnaast moet je toch ook mensen van buiten de eigen regio kunnen opvangen indien nodig?
    Ja maar in worst-case scenario is dat toch anders dan denk ik , als je besmet bent in je gemeente maar niet naar het lokale ziekenhuis kan gaan omdat het vol ligt met besmette personen van een grote stad wat verder , dan zal die burgemeester toch ook zijn peren mogen vreten . In Brussel loopt het uit de hand(en niemand die er iets wil aan doen) , kan ik perfect begrijpen dat men in Aalst angstig is. Dat Brussels onvermogen om een stad te besturen/beheren ga je toch niet vinden in elk ander Vlaams of Waalse stad .
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Temeer omdat dit niet het eerste "probleempje" van Brussel is dat zich verspreid richting de Denderstreek.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Het probleem ligt in Brussel niet alleen bij de politiek. We weten allemaal wel dat het de "niet nader genoemde gemeenschappen" zijn die overal hun kloten aan vegen.

Maar dat mag andermaal niet benoemd worden.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ja maar in worst-case scenario is dat toch anders dan denk ik , als je besmet bent in je gemeente maar niet naar het lokale ziekenhuis kan gaan omdat het vol ligt met besmette personen van een grote stad wat verder , dan zal die burgemeester toch ook zijn peren mogen vreten . In Brussel loopt het uit de hand(en niemand die er iets wil aan doen) , kan ik perfect begrijpen dat men in Aalst angstig is. Dat Brussels onvermogen om een stad te besturen/beheren ga je toch niet vinden in elk ander Vlaams of Waalse stad .
    Is ook een belachelijk iets he? Het lokale ziekenhuis zal niet VOL liggen met patiënten van elders he... Dat is juist het hele punt, men wil overal plaats houden. Jij zou het beter vinden dat het lokale ziekenhuis letterlijk vol ligt en dat men voor dringende zaken een stuk verder moet gaan? Of dat je dan gewoon pech hebt, en maar gewoon thuis moet blijven wachten tot er terug plaats is in je lokale ziekenhuis? Of wat wil je eigenlijk precies zeggen?

Daarnaast, buiten alle racistische insinuaties. Het is in meerdere landen al reeds aangetoond dat vooral armoede en bevolkingsdichtheid grote katalysators zijn, ongeacht afkomst. Wat meer nuance zou jullie sieren.

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    Is ook een belachelijk iets he? Het lokale ziekenhuis zal niet VOL liggen met patiënten van elders he... Dat is juist het hele punt, men wil overal plaats houden. Jij zou het beter vinden dat het lokale ziekenhuis letterlijk vol ligt en dat men voor dringende zaken een stuk verder moet gaan? Of dat je dan gewoon pech hebt, en maar gewoon thuis moet blijven wachten tot er terug plaats is in je lokale ziekenhuis? Of wat wil je eigenlijk precies zeggen?

Daarnaast, buiten alle racistische insinuaties. Het is in meerdere landen al reeds aangetoond dat vooral armoede en bevolkingsdichtheid grote katalysators zijn, ongeacht afkomst. Wat meer nuance zou jullie sieren.
    Waar je iets racistisch ziet in men post is mij een raadsel maar bon .En ik praat over worst-case scenario , dan ga je niet meer in elk ziekenhuis nog plaats hebben , maar dan moeten ze veldhospitalen inrichten in die zone , en vind ik wel dat de lokale bewoner voorrang heeft op zijn dichtste ziekenhuis . Zodat niemand benadeelt wordt . In andere scenario's moet het idd wel nog kunnen de verspreiding.

Dat ze in Brussel ( waar de vergelijking is met Parijs/Madrid) geen strengere regels durft nemen , moeten andere gemeentes niet voor opdraaien , solidariteit stopt idd wel ergens .
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Waar je iets racistisch ziet in men post is mij een raadsel maar bon .En ik praat over worst-case scenario , dan ga je niet meer in elk ziekenhuis nog plaats hebben , maar dan moeten ze veldhospitalen inrichten in die zone , en vind ik wel dat de lokale bewoner voorrang heeft op zijn dichtste ziekenhuis . Zodat niemand benadeelt wordt . In andere scenario's moet het idd wel nog kunnen de verspreiding.
    Dat had men toch ook gedaan? En lijkt me dat men dat opnieuw zal doen indien nodig. Maar het lijkt me het te gek, en prijziger is, om direct ter plaatse tijdelijke ziekenhuisbedden te plaatsen in containers/tenten/... wanneer er elders nog veel plaatsen zijn. Wanneer men tegen de limiet aanloopt, ga ik er ook wel vanuit dat men dat niet meer zal doen en het wel terplaatse zal inrichten.

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Het probleem ligt in Brussel niet alleen bij de politiek. We weten allemaal wel dat het de "niet nader genoemde gemeenschappen" zijn die overal hun kloten aan vegen.

OPINIE. Als je “moeilijk bereikbare groepen” niet durft te benoemen, hoe kan je ze dan bereiken?
    Bijna 200 dagen is het geleden dat Marc Van Ranst er voor het eerst in een tv-studio over sprak : de “moeilijk bereikbare groepen”. Zijn collega Erika Vlieghe gebruikte de term vandaag opnieuw om te verklaren waarom de coronacijfers momenteel zo dramatisch stijgen: “Gek genoeg hebben heel veel mensen die nu ziek zijn weinig kennis van de pandemie en de maatregelen.”

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...iken~a650f4da/

Uiteraard extra wrang toen MVR eerst sprak over rechts, smalend zeggend dat het natuurlijke selectie is dat rechts niet de neiging heeft te willen luisteren in het coronaverhaal, uiteraard nergens op gebasseerd.

Over die bepaalde groepen de woorden dan: "jamaar we mogen dat zo niet benoemen".

Nu zit je met een gigantisch opdraaien voor de hele meuk.

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    "Conner Rousseau (27) heeft een studentenjob als afwasser gehad en is nu voorzitter van sp.a. Zo staat het in een promotekst voor zijn boek, en dat is her en der in een verkeerd keelgat geschoten. Jezelf profileren als iemand die helemaal onderaan de ladder begon, is immers sympathiek in moderne tijden, “maar dan moet het wel volledig kloppen”, klinkt het bij experts."

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...8d49/#comments

U trachten te associëren met de kleine man met halve leugens, en er mee pronken, kan wel eens in het gezicht ontploffen.

t511413's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    Dat had men toch ook gedaan? En lijkt me dat men dat opnieuw zal doen indien nodig. Maar het lijkt me het te gek, en prijziger is, om direct ter plaatse tijdelijke ziekenhuisbedden te plaatsen in containers/tenten/... wanneer er elders nog veel plaatsen zijn. Wanneer men tegen de limiet aanloopt, ga ik er ook wel vanuit dat men dat niet meer zal doen en het wel terplaatse zal inrichten.
    ik denk eerder in de termen van het ziekenhuis in aalst wil nog gewone praktijken willen uitvoeren dan alleen corona patiënten, door allemaal patiënten op te vangen in aalst kunnen ze niet normaal meer werken. waardoor gewone ingrepen naar andere ziekenhuizen moeten sturen of geen behandeling, waar iedereen over riep tijdens de crisis. 1 maal deze streek ook in crisis gaat kunnen ze moeilijk al de brusselse patiënten beginnen te verplaatsen naar tenten in brussel en die van aalst moeten wachten.

Ik herinner mij iets van een bussels ziekenhuis waarvan 1 IC zaal van 6 al vol lag. En hun 2de zaal hadden er 3, hierbij zaten ze aan hun limiet 1 meer en ze konden geen andere zware ingrepen meer doen.
    MyAnimeList
    Nintendo Network ID: kokorono

Tr1ploid's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

VDB had het gisteren nog letterlijk over gemeeschappen die een andere taal spreken. Ik weet niet wat je nog specifieker wilt? Tenzij je stuk voor stuk alle anderstalige gemeenschappen in Belgie gaat opsommen. De chassidische joden, de polen, de marokkanen, de west-vlamingen, de turkmenen, de turken, de congolezen,.... Kan best een lang persconferentie worden zo.

Ik denk dat rechts in Belgie een beetje te veel verliefd geworden is op het nogal makkelijke idee dat er problemen ontstaan doordat deze niet mogen uitgesproken worden.
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tr1ploid Bekijk bericht
    VDB had het gisteren nog letterlijk over gemeeschappen die een andere taal spreken. Ik weet niet wat je nog specifieker wilt? Tenzij je stuk voor stuk alle anderstalige gemeenschappen in Belgie gaat opsommen. De chassidische joden, de polen, de marokkanen, de west-vlamingen, de turkmenen, de turken, de congolezen,.... Kan best een lang persconferentie worden zo.

Ik denk dat rechts in Belgie een beetje te veel verliefd geworden is op het nogal makkelijke idee dat er problemen ontstaan doordat deze niet mogen uitgesproken worden.
    Oe ja, vdb heeft het nu eventjes 1 keer terloops gemeld. Dat het ondertussen al 2 maand een probleem is en onbenoemd bleef, laten we maar even in het midden.
    Die dame gisteren in de afspraak was daar ook weer een mooi voorbeeld aan. Het grote aantal besmettingen ligt volgens haar ook niet aan de niet genomen maatregelen, maar aan het feit dat Brussel een wereld stad is
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tr1ploid's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Oe ja, vdb heeft het nu eventjes 1 keer terloops gemeld. Dat het ondertussen al 2 maand een probleem is en onbenoemd bleef, laten we maar even in het midden.
    Die dame gisteren in de afspraak was daar ook weer een mooi voorbeeld aan. Het grote aantal besmettingen ligt volgens haar ook niet aan de niet genomen maatregelen, maar aan het feit dat Brussel een wereld stad is
    Het probleem ligt ook niet enkel bij die gemeenschappen, natuurlijk, dus als je het gaat communiceren op zo'n manier geef je bij veel mensen de indruk dat ze niet meer voorzichtig moeten zijn omdat het probleem bij de allochtonen ligt.
    Als je gaat communiceren dat er vooral een probleem is bij anderstaligen is dat bovendien hoogstwaarschijnlijk gebaseerd op anekdotisch bewijs en niet op wetenschappelijk onderzoek (ik kan me moeilijk voorstellen dat daar al gepubliceerd onderzoek over bestaat). Het feit dat de gemeenten met veel anderstaligen vatbaarder zijn voor het virus kan bijvoorbeeld ook liggen aan de hogere woondensiteit, alsook het feit dat allochtonen doorgaans armer zijn en daardoor vatbaarder.
    Plus, ik hoop dat we het over eens zijn dat het stigmatiseren van bevolkingsgroepen in de media ons niet leidt naar constructieve oplossingen?

Of mis ik het punt, en vinden jullie het vooral belangrijk dat aan de Vlaming duidelijk wordt gemaakt dat allochtonen problematisch zijn in de hoop daar in de toekomst politiek mee te kunnen scoren en een strenger immigratiebeleid te bewerkstelligen?
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tr1ploid Bekijk bericht
    Het probleem ligt ook niet enkel bij die gemeenschappen, natuurlijk, dus als je het gaat communiceren op zo'n manier geef je bij veel mensen de indruk dat ze niet meer voorzichtig moeten zijn omdat het probleem bij de allochtonen ligt.
    Als je gaat communiceren dat er vooral een probleem is bij anderstaligen is dat bovendien hoogstwaarschijnlijk gebaseerd op anekdotisch bewijs en niet op wetenschappelijk onderzoek (ik kan me moeilijk voorstellen dat daar al gepubliceerd onderzoek over bestaat). Het feit dat de gemeenten met veel anderstaligen vatbaarder zijn voor het virus kan bijvoorbeeld ook liggen aan de hogere woondensiteit, alsook het feit dat allochtonen doorgaans armer zijn en daardoor vatbaarder.
    Plus, ik hoop dat we het over eens zijn dat het stigmatiseren van bevolkingsgroepen in de media ons niet leidt naar constructieve oplossingen?

Of mis ik het punt, en vinden jullie het vooral belangrijk dat aan de Vlaming duidelijk wordt gemaakt dat allochtonen problematisch zijn in de hoop daar in de toekomst politiek mee te kunnen scoren en een strenger immigratiebeleid te bewerkstelligen?
    Je mist inderdaad het punt. Ik heb gezegd dat het een dubbele verantwoordelijkheid is van zowel politiek als gemeenschap. Maar het lijkt wel als je alleen dat 2de gelezen hebt.

Trouwens, anekdotisch is het bewijs al lang niet meer. Iedereen geeft zelfs toe dat er een probleem is bij de gemeenschappen, maar ze benoemen ze gewoon niet. Dat heeft niks met stigmatiseren te maken.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Iedereen geeft zelfs toe dat er een probleem is bij de gemeenschappen, maar ze benoemen ze gewoon niet.
    Als iedereen het zegt, hoe zijn ze dan niet benoemd?

Regels voor berichten