Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Man de wereld is toch een gekke plek. Kheb wel genoten van al de rage die gericht was aan urbanus.
    Wa was da, zeker als ge een keer in een paar twitterbubbels gaat kijken. Hebben ze de nieuwe columnisten van De Morgen nog niet verwerkt is Urbanus daar.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik zal waarschijnlijk een *****-foob zijn of een racist, maar wat the fucking hell:
    "Waarom geen Arabisch achter de loketten in Brussel?" dixit Bert Anciaux (sp.a)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Ik zal waarschijnlijk een *****-foob zijn of een racist, maar wat the fucking hell:
    Tja, daar ben ik ook geen fan van. Zijn idee om Engels als extra voertaal in te voeren vind ik dan wel weer een super idee. Alle gemeenschappen in België spreken (gedeeltelijk) Engels en dat gaat er alleen maar op vooruit gaan met volgende generaties.

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Dijon is het nieuwe Aleppo ofwat?
    En als de politie zal reageren, nieuwe BLM manifestaties probably

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Tja, daar ben ik ook geen fan van. Zijn idee om Engels als extra voertaal in te voeren vind ik dan wel weer een super idee. Alle gemeenschappen in België spreken (gedeeltelijk) Engels en dat gaat er alleen maar op vooruit gaan met volgende generaties.

Ik denk dat er toch een héél verschil is tussen de talenkennis aan de Waalse kant se.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ik denk dat er toch een héél verschil is tussen de talenkennis aan de Waalse kant se.
    Vandaar die (gedeeltelijk)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Die Franse politie.
    Als het vreedzame of sociale protesten zijn kloppen ze er op los en is het volop overmatig politiegeweld.
    Als het echte gang wars, waar ze terecht zwaar zouden mogen optreden, kruipen ze bang in hun hoekske. Ongelofelijk dat ze talloze burgers gewoon in de steek laten.
    Unlimited Potential!

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Die Franse politie.
    Als het vreedzame of sociale protesten zijn kloppen ze er op los en is het volop overmatig politiegeweld.
    Als het echte gang wars, waar ze terecht zwaar zouden mogen optreden, kruipen ze bang in hun hoekske. Ongelofelijk dat ze talloze burgers gewoon in de steek laten.
    Dat is universeel hoor. Echte criminelen zijn namelijk potentieel gevaarlijk... Zeker in een europese context waarbij elke vorm van politiegeweld, hoe gerechtigd ook, aanleiding gaat geven tot potentieel carriere-beeindigende onderzoeken.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Ik stel voor dat we ook pools gebruiken in Limburg voor de seizoensarbeiders dan, misschien ook Italiaans voor de regio Genk. Misschien dat er in andere provincies nog andere vragende zijn
    Er is een taalwetgeving, gaan ze die momenteel ook op tafel gooien? Kunt het zo gek niet bedenken

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Ik stel voor dat we ook pools gebruiken in Limburg voor de seizoensarbeiders dan, misschien ook Italiaans voor de regio Genk. Misschien dat er in andere provincies nog andere vragende zijn
    Er is een taalwetgeving, gaan ze die momenteel ook op tafel gooien? Kunt het zo gek niet bedenken
    West-Vlaams in west-vlaanderen lijkt me ideaal als administratieve taal...

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Ik heb het echt gehad in dit land met die linkse, progressieve, naïeve betuttelende houding van dergelijke idioten.

Het is dat ik het niet over mijn hart krijg, maar ik zou gewoon al op Vlaams Belang willen stemmen om hier tegenin te gaan, om nu eindelijk eens een duidelijk signaal te geven aan al die kloothommels die niet willen luisteren naar meer dan de helft van hun bevolking.

En eigenlijk is "puur links" daarin al lang voorbijgestreefd, want een groot deel van de liberalen aangevoerd door de Somersen en de De Clercks van deze wereld, zijn daar al even idioot en wereldvreemd in.

Echt, ik zit daarin echt in dubio, ik kan vanuit mijn gevoel, mijn gedachtengang, mijn opvoeding, mijn overtuiging,... niet op Vlaams Belang stemmen. Ik zou met die gedachte moeilijk kunnen leven. Maar ik vind in de andere partijen gewoon geen alternatief om tegen de blinde houding, de laksheid, de onwil om eindelijk eens de echte problemen in dit land aan te pakken van de traditionele partijen in te gaan. NVA dacht dat te kunnen, maar worden ook gewoon buitenspel gezet en daar loopt ook gewoon Ben Weyts rond, wat ik ook al tekenend vind.

Nee, ik ga niet meer stemmen denk ik...
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als de vergadering van vandaag van de twee elfjes en Bouchez niet lukt, dan zijn nieuwe verkiezingen toch echt niet meer veraf.

Een getrouwd koppel, dat na ettelijke keren bemiddeling en psychologische hulp tot de conclusie komt dat het niet meer lukt, die gaat uit elkaar.
    Tussen Vlaanderen en Wallonië is het niet anders.
    Zou men dan eindelijk tot het besef komen dat de huidige staatstructuur en dus "België" op is?

Voor mij hoeft België niet kapot of weg, maar een doorgedreven staatshervorming (lees confederalisme) lijkt me toch de enige uitweg.
    Mét bijhorende financiering en verantwoordelijkheid voor de deelstaten.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lorrebel Bekijk bericht
    Als de vergadering van vandaag van de twee elfjes en Bouchez niet lukt, dan zijn nieuwe verkiezingen toch echt niet meer veraf.

Een getrouwd koppel, dat na ettelijke keren bemiddeling en psychologische hulp tot de conclusie komt dat het niet meer lukt, die gaat uit elkaar.
    Tussen Vlaanderen en Wallonië is het niet anders.
    Zou men dan eindelijk tot het besef komen dat de huidige staatstructuur en dus "België" op is?

Voor mij hoeft België niet kapot of weg, maar een doorgedreven staatshervorming (lees confederalisme) lijkt me toch de enige uitweg.
    Mét bijhorende financiering en verantwoordelijkheid voor de deelstaten.
    Een alternatief is natuurlijk herfederalisme... Maar ik denk dat ze in Wallonië beide niet gaan zien zitten (bij confederalisme verliezen ze hun macht, bij herfederalisme ook...)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Een alternatief is natuurlijk herfederalisme... Maar ik denk dat ze in Wallonië beide niet gaan zien zitten (bij confederalisme verliezen ze hun macht, bij herfederalisme ook...)
    Herfederaliseren lost niets op want het probleem is dat men geen akkoord kan maken over welke richting dit land uit moet. En dat probleem verdwijnt niet door alles terug samen te voegen.
    Confederalisme laat tenminste toe dat ieder gewest zijn eigen visie kan uitvoeren. En wie weet is in de toekomst de visie weer dezelfde...

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TYPHOON-online Bekijk bericht
    Herfederaliseren lost niets op want het probleem is dat men geen akkoord kan maken over welke richting dit land uit moet. En dat probleem verdwijnt niet door alles terug samen te voegen.
    Confederalisme laat tenminste toe dat ieder gewest zijn eigen visie kan uitvoeren. En wie weet is in de toekomst de visie weer dezelfde...

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
    Jawel, als je alles terug samenvoegt heb je geen meerderheid per landsdeel nodig. Dan gaan namelijk de Vlaamse stemmen terug gelijkwaardig komen met Waalse stemmen en krijg je een bijna Vlaamse regering op federaal niveau.

En dat is natuurlijk de reden dat ze dat in Wallonië niet gaan willen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Regels voor berichten