beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Weet ik niet. Er zitten ook zogenaamde linkse liberalen bij Groen en dat zou nog wel een redelijke groep zijn. Probleem van VLD is imo vooral dat ze verre van consequent zijn geweest in partijprogrammapunten en het verhaal dat ze vertelde. Buiten de GOESTING IN DE TOEKOMST kan ik mij niet herinneren waar campagnes om draaide. Daar is Rutte gewoon hopeloos is gefaald. Als je dan ook nog kinderlijk je core thema's als fiscaliteit zo simplistisch laat kapen, tsja ...

Reacties als van Sandervdw zijn eigenlijk gewoon heel tekenend voor hoe slecht die partij haar ideeën heeft verkocht. Als de simpele man in de straat al denkt dat het enige verschil tussen n-va en een rechts VLD bestaat uit het communautaire en "minder hard" migratiestandpunt... Ja dan heeft het weinig zin dat je de partij nog liberaal noemt. Want er bestaat een grand canyon tussen een liberaal VLD en conservatief N-VA op het overgrote deel van de thema's en al helemaal op vlak van identiteit en grenzenbeleid
    Maar is het echt een kwestie van het slecht verkopen van ideeën of zijn ze gewoon een beetje all over de place? Ik denk dat, moesten ze niet het woord liberaal in hun naam voeren, dat het echt niet zo duidelijk zou zijn dat ze als liberaal gezien willen worden. Ze zijn een belangenpartij voor zelfstandigen, maar niet om liberale redenen, vaak zelfs het tegenovergestelde, als ze de keuze moeten maken tussen iets dat een complete aanfluiting is van liberale idealen maar wel voordelig is voor zelfstandigen dan gaan ze daar zonder discussie voor opteren. Het grootste probleem van de VLD lijkt me dat ze in de praktijk geen centrale filosofie meer hebben, niet louter dat ze hun centraal idee niet verkocht krijgen.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

lammeken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Werkgelegenheid staat er toch tussen als 1 van de criteria voor mogelijke staatsteun?
    Lijkt mij een grote klap mochten er effectief 4 fabrieken sluiten.
    Gang is alles,remmen is angst

PSN: yellow-intruder

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    https://www.standaard.be/cnt/dmf20200526_04971875

Nog maar eens specifieke fiscale aftrek voor een doelgroep. Waarom zijn jobs in de horeca meer waard dan andere jobs? Zijn dat zo'n goede jobs dat we net die jobs moeten beschermen?

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    https://www.standaard.be/cnt/dmf20200526_04971875

Nog maar eens specifieke fiscale aftrek voor een doelgroep. Waarom zijn jobs in de horeca meer waard dan andere jobs? Zijn dat zo'n goede jobs dat we net die jobs moeten beschermen?
    't Is de sector die er zelf mee afkomt, dus natuurlijk stellen ze verregaande maatregelen en enkel voor hun sector voor

Het blijft ook wel een sector waarin veel etablissementen 3 maand lang €0 inkomsten hebben. En terwijl ze nu normaal gezien aan hun hoogseizoen beginnen, kunnen ze binnen een paar weken hooguit op een laag pitje opstarten. Ik begrijp wel dat ze steun nodig hebben, maar restaurantkosten voor particulieren 100% aftrekbaar maken lijkt me wel overdreven. Dan kijkt iedereen op de belastingbrief van vorig jaar voor hoeveel ze "gratis" kunnen gaan eten
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

mrslave's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zolang de maatregelen tijdelijk zijn, zie ik het probleem niet. Ze zijn inderdaad zwaar getroffen.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    't Is de sector die er zelf mee afkomt, dus natuurlijk stellen ze verregaande maatregelen en enkel voor hun sector voor

Het blijft ook wel een sector waarin veel etablissementen 3 maand lang €0 inkomsten hebben. En terwijl ze nu normaal gezien aan hun hoogseizoen beginnen, kunnen ze binnen een paar weken hooguit op een laag pitje opstarten. Ik begrijp wel dat ze steun nodig hebben, maar restaurantkosten voor particulieren 100% aftrekbaar maken lijkt me wel overdreven. Dan kijkt iedereen op de belastingbrief van vorig jaar voor hoeveel ze "gratis" kunnen gaan eten
    Ja maar de Standaard rapporteert dat er een brede consensus zou bestaan. En er zijn al steunmaatregelen voorzien voor bedrijven die het nu moeilijk hebben. Waarom zou een bloemenzaak met problemen minder steun verdienen dan een restaurant? Het is vooral dat dat me irriteert, als je bedrijven met problemen door corona wil steunen maak dan regels die voordelig zijn voor bedrijven die last hebben van corona, begin daar niet als gevolg van de vraag van één of andere lobbygroep dat voordeel af te schermen voor één enkele sector.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Ja maar de Standaard rapporteert dat er een brede consensus zou bestaan. En er zijn al steunmaatregelen voorzien voor bedrijven die het nu moeilijk hebben. Waarom zou een bloemenzaak met problemen minder steun verdienen dan een restaurant? Het is vooral dat dat me irriteert, als je bedrijven met problemen door corona wil steunen maak dan regels die voordelig zijn voor bedrijven die last hebben van corona, begin daar niet als gevolg van de vraag van één of andere lobbygroep dat voordeel af te schermen voor één enkele sector.
    Ja, ik snap het toch ook niet.

Anderzijds, waarom andere steunmaatregelen voor een luchtvaartmaatschappij dan voor de bloemenzaak.

Maar, Brussels Airlines gaat dan weer over 4000 jobs, en ze hebben al kleinere bedrijven gered om die reden. Maar mogelijks gaan alle faillisementen in de horeca ook wel over 4000 jobs.

Eigenlijk is dit niet meer of minder dan het backfiren van de nogal willekeurige beslissingen uit het verleden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ja, ik snap het toch ook niet.

Anderzijds, waarom andere steunmaatregelen voor een luchtvaartmaatschappij dan voor de bloemenzaak.

Maar, Brussels Airlines gaat dan weer over 4000 jobs, en ze hebben al kleinere bedrijven gered om die reden. Maar mogelijks gaan alle faillisementen in de horeca ook wel over 4000 jobs.

Eigenlijk is dit niet meer of minder dan het backfiren van de nogal willekeurige beslissingen uit het verleden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    4000+ Directe jobs. Reken in totaal maar rond de 10.000 indien Brussels Airlines het niet haalt.
    -

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pr0ph3t Bekijk bericht
    4000+ Directe jobs. Reken in totaal maar rond de 10.000 indien Brussels Airlines het niet haalt.
    Maar wel tijdelijk, want het gat dat Brussels Airlines, wordt binnen x tijd gewoon opgevuld door een ander maatschappij.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Maar wel tijdelijk, want het gat dat Brussels Airlines, wordt binnen x tijd gewoon opgevuld door een ander maatschappij.
    Andere luchtvaartmaatschappijen zouden veel routes heralloceren en Brussel niet meer gebruiken als tussenstop, zo zou ook de lokale economie hier in de klappen delen.
    Het beste zou zijn dat de overheid instapt in Brussels Airlines, dan hebben ze tenminste nog iets te zeggen. Nu wilt Lufthansa een geldpakket krijgen en geen enkele garantie in ruil geven.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Andere luchtvaartmaatschappijen zouden veel routes heralloceren en Brussel niet meer gebruiken als tussenstop, zo zou ook de lokale economie hier in de klappen delen.
    Het beste zou zijn dat de overheid instapt in Brussels Airlines, dan hebben ze tenminste nog iets te zeggen. Nu wilt Lufthansa een geldpakket krijgen en geen enkele garantie in ruil geven.
    Brussel is vooral een hub richting Afrika momenteel. Er zijn eigenlijk geen andere luchthavens die nog capaciteit hebben om die rol over te nemen. Dus dat valt echt nog wel mee.
    Maar inderdaad, zolang Lufthansa alles in handen heeft, is die staatsteun wel een risico. Ze moeten ook garanties geven bij alle andere maatschappijen, en je ziet al van mijlenver aankomen dat ze die niet allemaal zullen kunnen inlossen.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Maar als er vanuit de markt geen vraag is om op Brussel te vliegen, gaan we dan als maatschappij blijven geld geven om dat gebrek aan vraag financieel te compenseren? Er zijn talloze producten en diensten die niet genoeg geld opleveren om ze aan te bieden maar die wel een pak jobs zouden kunnen vertegenwoordigen, waarom financieren we die dan ook niet?

Het is nog nooit zo goedkoop en makkelijk geweest om als bedrijf geld op te halen op de markt, als je nu geen banken/investeerders kan vinden die geld willen stoppen in je project moet je je echt wel afvragen of het nog wel de moeite loont.

Regels voor berichten