Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legatus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Omdat men, als het gaat om White on Black crime dat bijna altijd zo brengt:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/08/ahmaud-arbery/

En twee. De dader in het filmpje zou mogelijk racistische posts hebben gemaakt op zijn facebook. Moet ik nog even verder onderzoeken.
    "Bijna altijd" Zo vind je er toch veel meer waarbij er gewoon staat "man vermoordt..."
    Als hij inderdaad racistische motieven had, hoort dat erbij in te staan. Maar dit lijkt veel meer op: Ik vind dat ze het anders fout doen, dus moeten ze het hier ook fout doen. Als in, roepen om iets wat je zelf eigenlijk niet wilt.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Legatus's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    "Bijna altijd" Zo vind je er toch veel meer waarbij er gewoon staat "man vermoordt..."
    Als hij inderdaad racistische motieven had, hoort dat erbij in te staan. Maar dit lijkt veel meer op: Ik vind dat ze het anders fout doen, dus moeten ze het hier ook fout doen. Als in, roepen om iets wat je zelf eigenlijk niet wilt.
    Jij weet, ik weet, iedereen weet dat wanneer het gaat om een blanke persoon die iets doet tgov een niet-blanke persoon dat dit vermeld zal worden.
    Andersom, zelden.

Zijn facebook is blijkbaar offline gehaald.
    Gelukkig heeft een goede ziel zijn video's opgeslagen;

https://mega.nz/folder/ZX4kWA4S#82QgrztOZceYs32SkOS90Q
    Het voorlaatste filmpje in de lijst zegt al genoeg; "The black race is the chosen race, they are supposed to rule the world"

End of story. Is zien hoe de media dit gaat brengen.

Farewell & goodnight Hitchens

"Honesty is the first chapter in the book of wisdom." Thomas Jefferson

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    "Beat nigga ass and take his bike."
    (ergens tussen die filmpjes)

Nu ben ik pas echt teleurgesteld in de mensheid.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    De VRT gaat dat gewoon niet brengen, ze hebben de laatste tijd al genoeg selectief geprobeerd sommige zaken niet in het nieuws te brengen, zeker niet in het journaal.

Gebrek aan social distancing door Brusselse "jongeren" (en in het Genkse eveneens overigens) in de piek van de corona-periode? Dat melden ze niet of nauwelijks tenzij één van die jongeren bij het wegvluchten van de politie zelf verongelukt, of anderen in Brussel politie agenten fysiek aanvallen bij het uitvoeren van hun job.

Een oordeel van het EHvRM dat Theo Francken in het gelijk stelde van géén asiel te moeten geven aan een gezin in Syrië? Ten tijde van de aanvraag konden ze niet snel genoeg een PvdA-advocate laten afkomen in De Afspraak, maar nu hebben ze zich beperkt tot een klein nieuwsitem op de site, én pas na aandringen van de ombudsman.

Nu goed, de ene vorm van racisme pleit de andere niet goed. Het zou allemaal eruit moeten, liefst tegelijkertijd want ze versterken elkaar.
    Selectief op problemen aan de ene zijde (racisme/discriminatie) blijven hameren en de andere (criminaliteit/godsdienstextremisme) onder de mat trachten te vegen, vergiftigt het gehele publieke debat, en op dat vlak zijn zowel onze media als onze politici zoals Pascal Smet "goed" bezig.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Het is misschien niet de taak van de VRT om bevolkingsgroepen te veroordelen? Of om onrust te zaaien? Het is de televisiezender van het volk. Ja ook alle inwoners van Molenbeek, Brussel en Genk zijn het volk.
    ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vishnusixclix Bekijk bericht
    Het is misschien niet de taak van de VRT om bevolkingsgroepen te veroordelen? Of om onrust te zaaien? Het is de televisiezender van het volk. Ja ook alle inwoners van Molenbeek, Brussel en Genk zijn het volk.
    Sinds wanneer is het vernoemen van gebeurtenissen of feiten hetzelfde als veroordelen?
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Met die logica kunnen ze dan ook beter géén camera's sturen naar de IKEA en de Action om daar de wachtrijen bij die winkels te filmen toen de winkels terug mochten openen? Want dat is ook het "veroordelen" van die mensen... Over corona-barbeques in "betere" nu ja: meer begoede buurten werd ook bericht, én terecht overigens. Een staatszender zou in de eerste plaats feiten moeten rapporteren en geen politiek gekleurde selectie uitvoeren daarbij.

Top dat je overigens meteen focust op die bevolkingsgroepen in Molenbeek/Brussel, maar het verhaal rond de VRT nieuwsredactie die het vonnis omtrent het asiel voor het gezin uit Syrië dat via een bevriende barones en advocaten van de PvdA naar hier wouden komen heeft geweigerd te brengen, tot de ombudsman er na meerdere klachten op aandrong & Theo Francken dat antwoord van de ombudsman aan één van de klagers op Facebook gooide.

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik wil er niet per sé dieper op ingaan, omdat het dan waarschijnlijk gaat clashen tegen politieke visies. Maar ik zou wel willen aankaarten dat een zender die actief moeite doet om beide kanten te belichten niet moet beticht worden van het "verzwijgen" van de narratief uit de extremistischere kanten. Daar zijn andere "bronnen" in de pers voor.
    ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik wil er niet per sé dieper op ingaan, omdat het dan waarschijnlijk gaat clashen tegen politieke visies. Maar ik zou wel willen aankaarten dat een zender die actief moeite doet om beide kanten te belichten niet moet beticht worden van het "verzwijgen" van de narratief uit de extremistischere kanten. Daar zijn andere "bronnen" in de pers voor.
    Ik heb geen partijkaart. Ik heb vorige keer misschien wel voor de partij van Theo Francken gestemd (en dan vooral voor Jan Peumans), maar elke keer als ik Zuhal Demir en dan nog vooral Ben - le nouveau Joke Schauvliege est arrivé(e)- Weyts bezig hoor, neemt mijn goesting omdat nog een keer te doen af. Alle verkiezingen voorheen heb ik overigens eerder centrum of centrum-links gestemd.

Is het echter extremistisch om te erkennen dat de VRT selectief niet bericht over bepaalde zaken? Of dat nu een uitspraak is van een gerechtshof die niet naar hun zin is - afgaande op de aandacht die ze aan de tegenpartij schonken toen de zaak begon - of of dat nu gaat over het niet naleven van de lockdown in bepaalde buurten? Ik vind het net jammer dat zij dat niet doen - in een soort perverse poging om het "gewone volk" in een bepaalde richting te sturen - zodat de "extremistische" bronnen die het wél melden, er garen bij kunnen spinnen...

Net zoals er in Brussel politici zijn die de politie opleggen beter weg te blijven uit bepaalde buurten, zit je bij de VRT nieuwsredactie met een redactietop die bepaalde zaken ook selectief eruit filtert of minder aandacht geeft, en net zoals in Brussel zal op termijn het enige effect zijn dat de problemen alleen maar erger worden...

En dit komt overigens van iemand die nog met grote regelmaat naar Terzake & De Afspraak kijkt... maar als ik kon kiezen dan zat in dat eerste programma nooit nog Katleen Cools, en vaker journalisten als Annelies Beck, en in dat tweede zoveel mogelijk Phara De Aguire, en nooit of te nimmer nog Bart Schols. Dat laatste heeft overigens niet per se iets te maken met een vermoeden van gebrek aan politieke neutraliteit (bij Katleen Cools druipt het er soms echter wél vanaf), bij Bart Schols gaat het gewoon om je reinste incompetentie.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tussen de 24/24 uur corona coverage en de klimaathysterie vorig jaar door is onrust mijden een argument dat de vrt onmogelijk nog kan maken om dit voorval weg te filteren.
    Dat de staatsmedia dit soort informatie wegfiltert zorgt bovendien voor meer onrust in onze samenleving dan het te laten zien. Dat betekent gewoon meer stemmen voor extreem-rechts dat hun gelijk van hun narratief (mainstream media verzwijgt omgekeerd racisme, omvolking, etc ...) alweer kan claimen.

Dit past ook volledig in het narratief van Trump (vandaar de tweet) hoe de democraten door het demoniseren van blanke mannen en boomers dit soort haat aanwakkert. En het beeldmateriaal is ontzettend grof.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 22 mei 2020 om 17:08
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tommelein: "ik hoop dat open VLD geen rechtse partij wordt"

Euhm, moet er iemand eens gaan uitleggen wat dat wil zeggen?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als Open-VLD nog langer een linkse koers had gevaren bestond ze niet meer over 4jaar.

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Tommelein: "ik hoop dat open VLD geen rechtse partij wordt"

Euhm, moet er iemand eens gaan uitleggen wat dat wil zeggen?

Wat begrijp je niet aan het feit dat liberalen progressieven zijn die zowel aan de linkerkant als aan de rechterkant van het spectrum kunnen zitten?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Wat begrijp je niet aan het feit dat liberalen progressieven zijn die zowel aan de linkerkant als aan de rechterkant van het spectrum kunnen zitten?
    Liberalisme is per definitie rechts. Dus zeggen dat je hoopt dat uw liberale partij niet rechts wordt, is gewoon zeggen dat je in de verkeerde partij zit. Je kan over een aantal thema's een progressiever idee hebben, maar als partij mag ik toch hopen dat uw partij rechts is.

Stel u voor dat SPA zou zeggen "ik hoop dat we geen linkse partij worden"...

Regels voor berichten