FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hahaha, hier mag ik wel eens mee lachen, zie. In elke thread zeg ik: Je kunt niet zomaar zeggen "het is humor, dan mag het", want context is van belang. De context van bijvoorbeeld DVL is niet Alex Agnew op een podium en mensen die naar zijn comedyshow komen kijken. Dat is hier letterlijk wel het geval. Het is wel een comedian die om een grap wordt gevraagd.

Blijkbaar is die absolute vrijheid van meningsuiting toch niet zo vrij, dan? Een brug te ver?
    Ik heb geen idee wat DVL en zijn bende allemaal heeft gepost, en heb me daarover hier dan ook nog geen enkele keer uitgesproken. Noch heb ik gezegd dat dat oké was omdat het humor was. Ik denk dat via humor politiek absoluut kan besproken en bekritiseerd worden, maar ik vind het ook afgezaagd en respectloos daar zo even slordig WOII/Nazi's/Holocaust bij te sleuren, laat staan even 18% van de bevolking zo praktisch SS'ers te noemen... Getuigt van weinig klasse. En dat is iets heel anders dan wat bijvoorbeeld Adriaan Van Den Hoof deed in zijn show, DVL als idioot afschilderen, geen enkel probleem daarmee, maar laat de tragedie die WOII was misschien eens gerust.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Ik heb geen idee wat DVL en zijn bende allemaal heeft gepost, en heb me daarover hier dan ook nog geen enkele keer uitgesproken. Noch heb ik gezegd dat dat oké was omdat het humor was. Ik denk dat via humor politiek absoluut kan besproken en bekritiseerd worden, maar ik vind het ook afgezaagd en respectloos daar zo even slordig WOII/Nazi's/Holocaust bij te sleuren, laat staan even 18% van de bevolking zo praktisch SS'ers te noemen... Getuigt van weinig klasse. En dat is iets heel anders dan wat bijvoorbeeld Adriaan Van Den Hoof deed in zijn show, DVL als idioot afschilderen, geen enkel probleem daarmee, maar laat de tragedie die WOII was misschien eens gerust.
    Wat? Met Alex Agnew dan ook stoppen met zijn jodenmopjes? Nee, comedians grenzen opleggen vind ik sowieso een slecht idee. Behalve de grenzen die ze zichzelf willen opleggen, en zoals Hans Teeuwen zelf zegt: de grens is een goeie mop. Een goeie mop moet altijd kunnen.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Wat? Met Alex Agnew dan ook stoppen met zijn jodenmopjes? Nee, comedians grenzen opleggen vind ik sowieso een slecht idee. Behalve de grenzen die ze zichzelf willen opleggen, en zoals Hans Teeuwen zelf zegt: de grens is een goeie mop. Een goeie mop moet altijd kunnen.
    Ik zeg nergens dat mopjes die gebruik maken van beetje racisme niet kunnen? Ik zeg ook nergens dat ik ze grenzen wil opleggen. Voor mijn part maakt iemand morgen een show die over niets anders gaat dan de holocaust en Nazi's, ik ga er alleen niet naartoe omdat ik vind dat het getuigd van weinig respect en smaak.

Ik vind het eerlijk gezegd ook gewoon veel meer een kunst om een goede komedie show te maken die niet gebruik maakt van simpele humor die gebaseerd is op andere simpelweg belachelijk maken. Zie bijvoorbeeld "Live at the Apollo" waar regelmatig echte commedians komen in tegenstelling tot het simpel gehuppel van een Geubbels of Agnew...

Ik wil ze geen grenzen opleggen, het is alleen hun keuze die toont hoe ze er tegenover staan.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Koop eens een trapje, dan gaat de ironie mss niet meer over je hoofd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dat is niet wat ironie is. En waarom denk je altijd maar dat ik het niet snap?
    Ik snap het best. Alleen wil je hier "ironisch" komen aantonen dat sommigen (ik) van DVL zeggen dat hij er niet mee wegkomt door te zeggen dat het maar om te lachen was. "En Geert nu wel! Hahaha, nu moet Hoste wel in de cel! Ah nee, want het is het 'juiste' mopje". Alleen vergeet je daar dan bij te zeggen dat ik ook vermelde dat het om context ging. Context die er hier wel is.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dat is niet wat ironie is. En waarom denk je altijd maar dat ik het niet snap?
    Ik snap het best. Alleen wil je hier "ironisch" komen aantonen dat sommigen (ik) van DVL zeggen dat hij er niet mee wegkomt door te zeggen dat het maar om te lachen was. "En Geert nu wel! Hahaha, nu moet Hoste wel in de cel! Ah nee, want het is het 'juiste' mopje". Alleen vergeet je daar dan bij te zeggen dat ik ook vermelde dat het om context ging. Context die er hier wel is.
    Overduidelijk niet he

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190621_04471953

veroordeeld tot 7 jaar, vrij na nog geen 2 jaar ...
    #casualfriday

Praga's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ge moet precies toch niet goed kunnen lezen of praten om in 't Vlaams parlement te geraken... Zie https://youtu.be/LV1dEenWcnY van de eedaflegging van de Kamerleden in het Federaal parlement op 20 juni 2019.
    "Tho' I walk through the Valley of Death, I shall fear no evil, 'cause I'm the meanest mother in the valley!"

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Praga Bekijk bericht
    Ge moet precies toch niet goed kunnen lezen of praten om in 't Vlaams parlement te geraken... Zie https://youtu.be/LV1dEenWcnY van de eedaflegging van de Kamerleden in het Federaal parlement op 20 juni 2019.
    Het is niet het Vlaams maar het federaal parlement
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Pieter De Crem zou boos geweest zijn over de te linkse koers van cd&v of altijd gefocust zijn op Aalter. Dat hij nog eens langs de kassa kan passeren voor honderdduizenden euro's als hij geen voet zet in de Kamer is louter toeval!

De Tijd - De Crem claimt vertrekpremie van 390.000 euro

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dik verdiend voor den Crembo, zo vinden we geen meer ze

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Is die nog altijd aan het azen op een functie bij de NAVO?

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    https://www.standaard.be/cnt/dmf20190621_04473824

Vermoord gerust een politieagent, zelfs al word je veroordeeld tot 30 jaar, na 10 jaar kom je alsnog volledig vrij... gerechtigheid op z'n Belgisch.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    https://www.standaard.be/cnt/dmf20190621_04473824

Vermoord gerust een politieagent, zelfs al word je veroordeeld tot 30 jaar, na 10 jaar kom je alsnog volledig vrij... gerechtigheid op z'n Belgisch.
    #MaatschappijVanDeTweedeKans

Allé ja, dat is toch wat ik hier al gelezen heb.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    #MaatschappijVanDeTweedeKans

Allé ja, dat is toch wat ik hier al gelezen heb.
    Allemaal juridisch perfect in orde, dus geen speld tussen te krijgen.
    Nu kan hij wel beginnen bijdragen aan Mn pa zn pensioen!

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Allemaal juridisch perfect in orde, dus geen speld tussen te krijgen.
    Nu kan hij wel beginnen bijdragen aan Mn pa zn pensioen!
    Voila, je kan duidelijk voorspellen dat de Nourredine zelf ook een enorme meerwaarde gaat bieden aan onze maatschappij en duidelijk een rechtsschapen en eerlijke burger is, die dezelfde westerse verlichte waarden deelt als de Vlaamse bevolking en die tweede kans al 8 jaar eerder ofzo had mogen krijgen, je pa (en mijn ma bijvoorbeeld ook) mag zich gelukkig prijzen dat er terug zo'n topper bijkomt om voor hem bij te dragen!

Dat er nog nooit echt is doorgegaan om die achterlijke wet Le Jeune en alles wat er mee samenhangt af te schaffen, ik begrijp het niet, zal wel te dom zijn neem ik aan.

(cynisme voor de mensen die het niet zouden doorhebben)
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten