M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik beschouw mezelf als democraat pur sang en ben van mening dat de macht in handen leggen van een paar (in het beste geval) individuen net niet meer van deze tijd is. Volksjury met een strikt afgelijnd kader is een goed idee.
    Volksjury is in theorie een goed idee, in de praktijk leidt het teveel tot willekeur. Vonnis mag niet afhangen van pech / geluk hebben met de persoonlijke overtuigingen en empathisch vermogen van volksjurieleden. Ik weet wat ik als beklaagde zou kiezen.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyronamic Bekijk bericht
    Met Jörgen Oosterwaal, Kirsten Bertrand en Bart Eeckhout is de hoofdredactie van de Morgen ook wel te wit, zou anno 2020 echt niet meer mogen.
    Deze vond ik twee weken geleden nog lichtjes amusant, maar ik was iets aan het zoeken op De Morgen en ik kwam bij hun meningen en opinies uit: https://www.demorgen.be/meningen

Daar staan er ongeveer honderd, en voor zover ge kunt terugscrollen, zie ik twee niet-blanke personen met een column. De rest is dus allemaal blank of heeft een Belgisch klinkende naam als de profielfoto van de opinie geen duidelijkheid schept.

En waarover schrijven die twee personen constant? Eentje heeft twee artikels over wat persoonlijk gezever (ook enkel afkomst, geen zorgen) dus niet meteen de moeite, maar de andere:

Spoiler:

Welke dienst bewijst De Morgen "de allochtoon" hiermee, terwijl ze als krant zelf zo inzetten op diversiteitsretoriek? Zwarten kunnen enkel maar zagen over één onderwerp? Zwarten kennen enkel maar iets van één onderwerp? Dit is hoe wij zwarten zien? Al die """artikels""" zitten achter een betaalmuur dus voor de clicks zal het niet zijn. Die krant lijkt me een nogal hypocriet probleempje te hebben met racisme en diversiteit.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Deze vond ik twee weken geleden nog lichtjes amusant, maar ik was iets aan het zoeken op De Morgen en ik kwam bij hun meningen en opinies uit: https://www.demorgen.be/meningen

Daar staan er ongeveer honderd, en voor zover ge kunt terugscrollen, zie ik twee niet-blanke personen met een column. De rest is dus allemaal blank of heeft een Belgisch klinkende naam als de profielfoto van de opinie geen duidelijkheid schept.

En waarover schrijven die twee personen constant? Eentje heeft twee artikels over wat persoonlijk gezever (ook enkel afkomst, geen zorgen) dus niet meteen de moeite, maar de andere:

Spoiler:

Welke dienst bewijst De Morgen "de allochtoon" hiermee, terwijl ze als krant zelf zo inzetten op diversiteitsretoriek? Zwarten kunnen enkel maar zagen over één onderwerp? Zwarten kennen enkel maar iets van één onderwerp? Dit is hoe wij zwarten zien? Al die """artikels""" zitten achter een betaalmuur dus voor de clicks zal het niet zijn. Die krant lijkt me een nogal hypocriet probleempje te hebben met racisme en diversiteit.
    Oh, god. Als die titels ook maar enigszins representatief zijn voor hoe die persoon in werkelijkheid is, wat voor een ongelooflijk ***mens moet dat dan zijn...

Het constante slachtoffercomplex is dan ook nog niet eens het ergste. Vriendschappen beëindigen omwille van de politiek? Dat toont gewoon aan dat je zelf een onvoorstelbaar intolerant iemand bent.

Mijn moeder is recent lid geworden van de (lokale) VLD. Om te lachen heb ik eens gevraagd of ze niet een beetje vroeg dement aan het worden is? Maar de banden gaan verbreken om zoiets dwaas? Ik zou er niet eens aan denken...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) met Tapatalk

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Oh, god. Als die titels ook maar enigszins representatief zijn voor hoe die persoon in werkelijkheid is, wat voor een ongelooflijk ***mens moet dat dan zijn...

Het constante slachtoffercomplex is dan ook nog niet eens het ergste. Vriendschappen beëindigen omwille van de politiek? Dat toont gewoon aan dat je zelf een onvoorstelbaar intolerant iemand bent.

Mijn moeder is recent lid geworden van de (lokale) VLD. Om te lachen heb ik eens gevraagd of ze niet een beetje vroeg dement aan het worden is? Maar de banden gaan verbreken om zoiets dwaas? Ik zou er niet eens aan denken...

Dit zijn gewoon mensen die hun brood verdienen met constant verontwaardigd zijn. "Opiniemakers". En dankzij het internet kunnen al die gekken samenkomen.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wat mij betreft ligt er toch een duidelijke grens tussen het hebben van opinies, en vriendschappen gaan verbreken omwille van verschillende opinies over politiek. Dat klinkt als even achterlijk als een KRC Genk supporter die geen vrienden wilt zijn met Standard supporters.

Wordt case scenario zou ik gewoon niet meer met iemand over politiek spreken als dat aanleiding zou geven tot onaangename gesprekken.

Dit is eigenlijk een mooi voorbeeld van hoe mensen die beweren voor een inclusieve samenleving te zijn, enkel inclusief zijn op het vlak van oppervlakkige zaken als huidskleur. Maar er andere, politieke ideeën op nahouden? Ho, maar...

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    ik zou zeggen lompe trien
    maar nu loop ik het risico dat mensen mij verwijten dat ik zwart aan lomp koppel en alle zwarten op die hoop gooi

(volgens mij is Obama redelijk begaafd)

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Dit zijn gewoon mensen die hun brood verdienen met constant verontwaardigd zijn. "Opiniemakers". En dankzij het internet kunnen al die gekken samenkomen.
    Ik ken haar niet, heb nog nooit een stuk van haar gelezen.
    En hoewel ik het helemaal met je eens ben dat een groot stuk van die "verontwaardigden" daar net hun beroep van maken en op die manier de lat van de deugdzaamheid steeds hoger leggen zodat niemand er nog over kan, en tegelijk de andere zijde alleen maar meer sterken. Zij brengen hun eigen doel zo veel schade toe, gewoon om bevestiging te krijgen binnen hun echokamer.

MAAR Dat is dus in het algemeen, en niet specifiek over haar. Omdat ik totaal niet weet of zij in dat plaatje past, ik heb niet bepaald zin om haar stukken te lezen. Maar ik vind het ook niet heel raar dat een schrijver een groot deel van zijn identiteit ontleed aan zijn eigen ervaringen. En dus ook aan zijn/haar huidskleur. Het is maar logisch dat je dat niet kunt loskoppelen. Toch voor opiniestukken, daar kan het bijna niet anders.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    MAAR Dat is dus in het algemeen, en niet specifiek over haar. Omdat ik totaal niet weet of zij in dat plaatje past, ik heb niet bepaald zin om haar stukken te lezen. Maar ik vind het ook niet heel raar dat een schrijver een groot deel van zijn identiteit ontleed aan zijn eigen ervaringen. En dus ook aan zijn/haar huidskleur. Het is maar logisch dat je dat niet kunt loskoppelen. Toch voor opiniestukken, daar kan het bijna niet anders.
    Tuurlijk, maar als uw "opinie" niet verder reikt dan "ik ben een zwarte vrouw en voel mij gediscrimineerd", dan komt ge er met een enkel opiniestuk ook wel. Ik zou er dan ergens nog meer respect voor hebben moest ze mac-bcgewijs haar uiterste best doen om actuele nieuwsfeiten en gebeurtenissen te koppelen aan die discriminatie, maar dat doet ze (op basis van haar titels) niet. Om dan elke week een column te gaan schrijven over hoe ge u nog altijd gediscrimineerd voelt, ...

Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat nog meer verbazingwekkend is dat een ooit gerespecteerd nieuwsmedium zoals de Morgen zich leent als middel voor het verspreiden van dat verongelijkt geblaat. Niet dat het in andere kranten veel beter is, sinds begin deze eeuw is De Standaard ook enorm achteruitgeboerd qua kwaliteit (niet toevallig tijdens de passage van Peter Vandermeersch). Je diskwalificeert je als serieuze krant eigenlijk al vanaf het moment dat je mensen zoals de dame in bovenstaand voorbeeld constant aan het woord laat.

Ik ben niet lui geweest en heb wat opiniestukken gelezen om niet alleen af te gaan op de titel... het is nog erger dan de titels doen vermoeden. Zo vermoeiend.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Tuurlijk, maar als uw "opinie" niet verder reikt dan "ik ben een zwarte vrouw en voel mij gediscrimineerd", dan komt ge er met een enkel opiniestuk ook wel.
    Da's allemaal vanuit het standpunt van de schrijfster, dat snap ik wel dat ze gemakkelijk een job kan hebben door dit te doen en zichzelf tegelijkertijd zo goed kan voelen over bijvoorbeeld hun Afrikaanse frustraties die blijkbaar niemand anders interesseren, genre Dalila Hermans.

Alleen wat heeft De Morgen hieraan vanachter een betaalmuur? Als De Morgen via hun eindredacteur in andere artikels Studio 100 haast aan de schandpaal nagelt omdat er geen gekleurde personages zijn om de leefwereld van "dat type mens en hun interesses" te reflecteren, maar zelf als enige zwarte opinieschrijver dit circus laat opvoeren ... wat moet ik hier dan mee? Is dit hoe De Mogen als organisatie zo iemand ziet, aangezien ze dat zelf argumenteren bij andere organisaties? Dit is dan niet een fictiebedrijf zoals Studio 100 maar een zichzelf zo progressief ziend nieuwsmedium, echt problematisch lijkt me.

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vraag mij af hoelang men zal volhouden dat het coronavirus in China niets om ons zorgen over te maken is en hoogstwaarschijnlijk nooit hier zal geraken.
    Unlimited Potential!

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Vraag mij af hoelang men zal volhouden dat het coronavirus in China niets om ons zorgen over te maken is en hoogstwaarschijnlijk nooit hier zal geraken.
    hoeveel zieken hoeveel doden in welke gebieden

Griep maakt jaarlijks meer doden

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Tuurlijk, maar als uw "opinie" niet verder reikt dan "ik ben een zwarte vrouw en voel mij gediscrimineerd", dan komt ge er met een enkel opiniestuk ook wel. Ik zou er dan ergens nog meer respect voor hebben moest ze mac-bcgewijs haar uiterste best doen om actuele nieuwsfeiten en gebeurtenissen te koppelen aan die discriminatie, maar dat doet ze (op basis van haar titels) niet. Om dan elke week een column te gaan schrijven over hoe ge u nog altijd gediscrimineerd voelt, ...
    Achja, in DS moeten we ook om de haverklap een column van een barones lezen die zich ook steeds in de slachtofferrol wentelt. Er zijn maar weinig columns die ik echt de moeite waard vind om te lezen, en die iets bijbrengen aan het debat.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Alleen wat heeft De Morgen hieraan vanachter een betaalmuur? .
    sommige dingen staan ook op haar facebook

bv https://www.facebook.com/inga.sabrin...990?__tn__=K-R
    blijkbaar ook depressief. nu moefti k zo negatief ingesteld zijn vrees ik dat ik ook depressief zou worden

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    sommige dingen staan ook op haar facebook

bv https://www.facebook.com/inga.sabrin...990?__tn__=K-R
    blijkbaar ook depressief. nu moefti k zo negatief ingesteld zijn vrees ik dat ik ook depressief zou worden
    ik ben gestopt na de trigger warning eerlijk gezegd.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

Pagina 148 van 156 Eerste ... 4898138144145146147148149150151152 ... Laatste

Regels voor berichten