Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Misschien moet je eens opzoeken wat de scheiding der machten is.
    Wat heeft Peter Claes of de VRT te maken met de 3 machten?
    Beter lezen, MrKend54l, dat stond er niet!

---------------

En het was niet enkel N-VA, lijkt me dan dat het eigenlijke probleem eerder bij de persoon in kwestie ligt:
    https://www.demorgen.be/tv-cultuur/n...lang~b35ef24a/

Maar ja goed, we zien van wie het komt dus dan tellen enkel de nieuwberichtjes in de kranten met N-VA in.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Misschien moet je eens opzoeken wat de scheiding der machten is.
    Wat heeft Peter Claes of de VRT te maken met de 3 machten?
    Ik vermoed dat mac-bc een verwijzing wou maken naar hoe de pers wel eens de 4e macht genoemd wordt? Maar inderdaad, van de klassieke 3 trias politica maakt de pers geen deel uit.
    Een echte scheiding der machten is er in dit land overigens ook niet, de wetgevende en uitvoerende macht werken op z'n minst zeer sterk samen, wat je nog als normaal zou kunnen beschouwen, maar buiten "uitzonderlijke" - hoewel de uitzonderlijkheid ervan afneemt - perioden van regeringen in lopende zaken, staat ons parlement doorgaans ook onder strikte controle van de regering "dankzij" de particratie.

De onafhankelijkheid van rechters is nog een andere discussie... daar ken ik ook niet genoeg over, maar het zou me sterk verbazen dat politieke kleur daar nergens een rol speelt. Op het hoogste niveau bestaat er overigens al sowieso een "Hof" dat voor de helft met gefaalde, zelfs corrupte politici (zie Fientje Moerman) wordt opgevuld om ze een overbetaalde job te geven tot hun pensioen.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Ik vermoed dat mac-bc een verwijzing wou maken naar hoe de pers wel eens de 4e macht genoemd wordt?
    Ik word ook wel eens de Zatlap van Sint-Amandsberg genoemd, maar dat heeft ook weinig tot geen waarde in een discussie over politiek en de organisatie van de staat.

Als je het wil hebben over de scheiding der machten, beperk u dan tot de officiële machten. 't Is weer een zoveelste vreemde kronkel om toch maar de N-VA te kunnen gebruiken als oorzaak van al het onheil ter wereld. Het wordt ondertussen wat afgezaagd.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Beter lezen, MrKend54l, dat stond er niet!
    .
    Hij spreekt toch letterlijk over scheiding der machten, vrt en N-VA die het aan hun laars lapt.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hij spreekt toch letterlijk over scheiding der machten, vrt en N-VA die het aan hun laars lapt.
    Ik nam aan dat zo een intellectueel het in de eerste zin in de brede zin van de term (media de nste macht blabla) bedoelde en in de tweede zin, door herhaling van de term in combinatie met rechtstaat + eerder voorbeeld van klassieke scheiding, in de strikte zin zoals gij bedoelt.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    politieke kleur heeft weinig te maken met hoe iemand stemt
    Nochtans weet Lavabo dat het ‘links’ is. Ik wil gewoon weten hoe.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Kom, we gaan toch niet ontkennen dat rechters ook een bepaalde politieke mening hebben. Welliswaar niet allemaal dezelde en niet allemaal links of rechts en de een al gematigder dan de andere maar ze is toch wel aanwezig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Politieke mening, ja. Maar ik kan heel veel meningen hebben die je nooit terugziet in mijn werk.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Politieke mening, ja. Maar ik kan heel veel meningen hebben die je nooit terugziet in mijn werk.
    Nochtans is moderatie op 9lives uw werk, en uw werk is toch allesbehalve vrij van politieke mening.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nochtans is moderatie op 9lives uw werk, en uw werk is toch allesbehalve vrij van politieke mening.
    Ik denk dat het niet evident is voor Loser om moderator te zijn op een subforum waar 80% een andere tot radicaal andere mening heeft dan hem en waarvan verschillende leden een taalgebruik hanteren die hen 10 jaar geleden een permaban had opgeleverd.

Maar ik denk dat je toch niet kan klagen. Ik had de helft van de users geband in zijn plaats
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat ligt dan wel zéér sterk aan de aard van het werk dat je doet.

Bij véél jobs is het inderdaad perfect mogelijk om politiek neutraal te zijn: of je nu als barman werkt of als webontwikkelaar, je politieke kleur zal daar in de meeste gevallen weinig van tel zijn.
    Maar rechter is nu éénmaal een job waar die kleur wel een significante invloed kan hebben, alleen al omdat we onze rechters behoorlijk wat vrijheid geven bij het bepalen van de strafmaat. Ik ben overigens tegen dat laatste, stevigere minimumstraffen voor bepaalde misdrijven waar nu soms zwakzinnig lage straffen op staan zou al een goed begin zijn.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is het Gerecht geen zelfcontrolerend orgaan, aangezien alle uitspraken gebeuren volgens de letter van de wet?
    ...Ω...

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Het mooiste bewijs. Iemand met onvolledige kennis van de zaken ‘weet’ al dat het gekleurd is op basis van persoonlijke anekdotes. Leden met een andere signatuur vinden dan weer dat ik in de andere richting gekleurd ben.

Hadden beiden echter volledige kennis van de ‘dossiers’ en het grote geheel, zouden ze zien dat het met die gekleurdheid meevalt. Maar dat past niet in het plaatje.

(O, ja: Ik gebruik dit als voorbeeld om het over de rechters te hebben. Moderatie bespreek ik hier niet. Volgende posts hierover zullen hier verdwijnen)
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Ik denk dat het niet evident is voor Loser om moderator te zijn op een subforum waar 80% een andere tot radicaal andere mening heeft dan hem en waarvan verschillende leden een taalgebruik hanteren die hen 10 jaar geleden een permaban had opgeleverd.

Maar ik denk dat je toch niet kan klagen. Ik had de helft van de users geband in zijn plaats
    Haha, over wat voor "taalgebruik" heb je het dat 10 jaar geleden een permaban zou opleveren?

En dat linkse mensen zoals jij pro censuur zijn en moeilijk met andere meningen kunnen omgaan weten we nu al langer natuurlijk. Het nieuwe fascisme komt tegenwoordig van links.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Nee klopt wat je zegt. Maar ik vind het wel een zeer goed voorbeeld. Ik wil ook niet op de moderatie zelf ingaan, dat is een andere discussie (waar de meningen ook over verdeeld zullen zijn :P).

Maar het geeft wel aan dat uw politieke mening en uw werk niet altijd gescheiden zijn. Dat hoeft ook niet altijd, maar soms is het toch wenselijk dat dit wel zo is. Het hoeft ook niet altijd zo te zijn dat uw politieke mening uw objectiviteit beïnvloed, maar de realiteit is dat dit wel vaak zo is. Ik voel dat vooral goed bij mijzelf dat mijn objectiviteit lijdt onder mijn maatschappijbeeld en politieke mening.

Het mooiste bewijs. Iemand met onvolledige kennis van de zaken ‘weet’ al dat het gekleurd is op basis van persoonlijke anekdotes. Leden met een andere signatuur vinden dan weer dat ik in de andere richting gekleurd ben.

Hadden beiden echter volledige kennis van de ‘dossiers’ en het grote geheel, zouden ze zien dat het met die gekleurdheid meevalt. Maar dat past niet in het plaatje.

(O, ja: Ik gebruik dit als voorbeeld om het over de rechters te hebben. Moderatie bespreek ik hier niet. Volgende posts hierover zullen hier verdwijnen)
    Volgens mij is het probleem ook al te zoeken in het feit dat het niet eens zijn met elkaar automatisch moet betekenen dat de ander anders gekleurd is. Terwijl dat niet perse altijd zo hoeft te zijn. Of gewoon het feit dat er zeer snel naar gegrepen wordt. Soms zelfs over zaken die weinig tot niks te maken hebben met links en rechts.
    Laatst gewijzigd door MrKend54l; 12 januari 2020 om 13:43

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    Haha, over wat voor "taalgebruik" heb je het dat 10 jaar geleden een permaban zou opleveren?

En dat linkse mensen zoals jij pro censuur zijn en moeilijk met andere meningen kunnen omgaan weten we nu al langer natuurlijk. Het nieuwe fascisme komt tegenwoordig van links.
    Jij bent anders wel het toonbeeld van begripvol omgaan met andere meningen hier op dit forum. Ik doe mijn mond eens open en ik ben meteen voor censuur en een linkse fascist. Wie probeert er hier wie de mond te snoeren? Op dit forum is het moeilijker om een mening aan de linkerkant te verkondigen zonder een shitstorm over je uit te krijgen dan andersom hoor.

Nu, als het echt je job is op neutraal te zijn, dan kan je dat ook wel hoor. Uiteraard zal er bij interpretaties altijd iets doorsijpelen, maar beschuldigingen van activistische rechters komen toch vooral van politici die meestal gewoon een loopje genomen hebben met de wet en daardoor niet anders kunnen dan het deksel tegen de neus te krijgen.

Het lijkt mij ook zéér sterk dat wanneer bijna 50% van Vlaanderen rechts stemt, men binnen justitie overwegend links zou denken en dan nog in zo'n extremistische vorm dat het hun professionalisme zou aantasten.
    Laatst gewijzigd door Sir.Killalot; 12 januari 2020 om 14:39

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Jij bent anders wel het toonbeeld van begripvol omgaan met andere meningen hier op dit forum. Ik doe mijn mond eens open en ik ben meteen voor censuur en een linkse fascist. Wie probeert er hier wie de mond te snoeren? Op dit forum is het moeilijker om een mening aan de linkerkant te verkondigen zonder een shitstorm over je uit te krijgen dan om een mening aan de rechterkant uit te spreken hoor.
    Negeer zulke mensen toch gewoon. Als je zijn berichtengeschiedenis bekijkt dan zie je al direct dat zo iemand eigenlijk zelfs geen deel zou mogen uitmaken van pol&actua. Bijna al zijn berichten gaan over de schuld van links, hij polariseert zonder inhoudelijk bij te dragen. Net als mac-bc en zijn NVA-kruistocht.

Pagina 142 van 160 Eerste ... 4292132138139140141142143144145146152 ... Laatste

Regels voor berichten