iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Amai, béétje minimaliseren wat Hoeyberghs allemaal zei, niet?
    met een beetje geluk hebben we alleen nog mannen als dokter of ingenieur
    met een beetje geluk hebben we enkel nog blanken als dokter of ingenieur
    wat denk je moest jef dat en plein public zeggen? geen rel want minder erg als zijn voordracht een paar maanden geleden? geloof je dat zelf echt

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    met een beetje geluk hebben we alleen nog mannen als dokter of ingenieur
    met een beetje geluk hebben we enkel nog blanken als dokter of ingenieur
    wat denk je moest jef dat en plein public zeggen? geen rel want minder erg als zijn voordracht een paar maanden geleden? geloof je dat zelf echt
    Maar dat zeg ik toch niet. Alleen zei Hoeyberghs wel een pak meer en ergere dingen dan alleen die ene zin, hè.
    Je gaat toch niet iemand "de vrouwelijke Hoeyberghs" noemen, gewoon omdat ze 1 zo'n zin heeft gezegd? Dan minimaliseer je wat Jeff zei. En dat geef ik aan. Meer niet.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Vooral veel uitspraken die klinken als 'ik ben geen racist maar...'

Benieuwd of er nu ook weer een reportage komt over verdoken racisme waar sommigen dan weken aan een stuk over kunnen blijven doordrammen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Even melden aan Unia zou ik zeggen.
    Verkeerde instantie. Discriminatie op basis van geslacht zit bij het Instituut voor Gelijkheid van Vrouwen en Mannen.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Spoiler:
    Jeeeeezus.

Hoe staan zulke mensen in het leven zeg, de veralgemeningen!
    Volledig van het padje.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Jeeeeezus.

Hoe staan zulke mensen in het leven zeg, de veralgemeningen!
    Volledig van het padje.
    Ik vind het ook maar goedkope, voorbijgestreefde pseudo-psychologie, en ironisch genoeg precies dezelfde die nog altijd gebruikt wordt door mannen om vrouwen te discrimineren. Ik snap het voordeel niet, snap niet wat erbij te winnen valt en snap niet voor welk publiek dit is. Maar bon.

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Ja maar dat is wel een van de weinige journalisten die zelfs bijna te kritisch is!!

- een anonieme 9liver
    Je moet wel correct quoten natuurlijk.
    Jensen heeft effectief een lange track record, en heeft onder andere Pim Fortuyn nog heel correct geïnterviewd. Kritisch maar correct. Net zoals vele andere politici en BN'ers. Zoek maar eens wat fragmenten uit de periode 2000 tot 2012.

Dat Jensen anno 2019 een talkshow host dat openlijk rechts is, dat is geen geheim. Dat zegt hij overigens zelf. Dit i.t.t. tot andere die een linkse signatuur hebben en hier in alle talen over zwijgen. Maar je kan hem alvast niet opspelden dat hij niet kritisch is.

Zijn stijl is gewoon oer-Hollands. Ik kan het ook allesbehalve smaken. Maar een programma als Pauw ook allesbehalve. Maar je merkt wel dat Dries echt een lichtgewicht is, dit is echt zeer schril tegenover Thierry Baudet.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    https://www.demorgen.be/nieuws/we-zi...nnen~b85d7868/

“Wat me zo hoopvol stemt in die strijd voor meer gelijkwaardigheid – of het nu gaat over vrouwen, rassen of gelijk wat – is dat de andere zijde, zij die krampachtig vasthouden aan het oude, onmogelijk kan winnen. Daarvoor hoef je maar naar de cijfers te kijken”
    "“Je kunt dan misschien wel luid lopen toeteren dat Vlaanderen aan de Vlamingen is, als 65 procent van de min-25-jarigen in Antwerpen migratieroots heeft, dan heb je verloren, klaar."

Voor Dalila "alles is racisme" Hermans is de diverse samenleving een wedstrijd. En ze is blij dat de blanken aan het verliezen zijn. Als dat geen ontvolking is, dan weet ik het ook niet meer.
    Ik ben verre voorstander van alles wat in dat artikel allemaal neergeschreven wordt, maar waar zegt ze dat ze blij is dat "de blanken" aan het verliezen zijn?

De andere zijde, dat zijn niet de blanken, dat zijn (in haar ogen) de tegenstanders van gelijke rechten voor vrouwen/rassen/... . En zij die toeteren dat Vlaanderen aan de Vlamingen is, daarmee verwijst ze naar extreem-rechtse flaminganten, hé, toch zeker als het over migratie gaat.

Zeker de eerste uitspraak zou ik ook durven doen. Ik denk zelfs dat ik het hier al gedaan heb in het kader van de Amerikaanse verkiezingen en de nieuwe 2020 census.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Amai, béétje minimaliseren wat Hoeyberghs allemaal zei, niet?
    Wees niet hypocriet. Trouwens waarschijnlijk is ze nog erger dan Hoeyberghs, bij hem kan je nog twijfelen of hij wel echt serieus was, zeker met de pint(en?) die had aan het drinken was terwijl hij zijn betoog aan het houden was...

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    Wees niet hypocriet. Trouwens waarschijnlijk is ze nog erger dan Hoeyberghs, bij hem kan je nog twijfelen of hij wel echt serieus was, zeker met de pint(en?) die had aan het drinken was terwijl hij zijn betoog aan het houden was...
    Wat? Bij hem kun je nog twijfelen of het serieus was, en bij haar niet?!
    Hij doet op 10 minuten zo'n 8 super vrouwonvriendelijke uitspraken, gooit er nog wat racistische opmerkingen bij en klaar. Zij zegt in een interview dat ze blij is dat vrouwen meer en meer in mannenwerelden inbreken, en zegt dan in dat hele kluchtinterview 1x een zin die je zo kunt lezen. Ik denk dat we veilig kunnen zeggen dat 8x op 10min duidelijker een algemeen punt maakt dan dat, hè.

Maar dat maakt me zelfs niet uit, want ik ga die uitspraken helemaal niet verdedigen. Zoals ik al zei, vind ik het nutteloos en contraproductief, en pseudowetenschappelijke flair-praat. Een mening die niet heel veel waard is in dit geval. Maar zeggen dat ze ineens "de vrouwelijke Hoeyberghs" is, is gewoon dat andere minimaliseren.

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    Speciaal voor @mac-bc een nieuwe aflevering van Jensen met zijn favoriete politicus van de afgelope jaren, Dries Van Langenhoven;

Kijk eens aan. Deze Jensen is zelfs zo kritisch dat hij naast Baudet nu ook Dries Van Langenhove uitnodigt. Wat een verruiming van het debat zeg (!).

Je stelt nu dus samen met mij vast welke ongelofelijke circle-jerk gehalte deze tooggesprekken bevatten. Op het gênante af, vallen ze over elkaar om elkaar te bevestigen. Nu je het dus mooi in de praktijk ziet, durf je het nu ook toegeven?

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Je moet wel correct quoten natuurlijk.
    Jensen heeft effectief een lange track record, en heeft onder andere Pim Fortuyn nog heel correct geïnterviewd. Kritisch maar correct. Net zoals vele andere politici en BN'ers. Zoek maar eens wat fragmenten uit de periode 2000 tot 2012.

Dat Jensen anno 2019 een talkshow host dat openlijk rechts is, dat is geen geheim. Dat zegt hij overigens zelf. Dit i.t.t. tot andere die een linkse signatuur hebben en hier in alle talen over zwijgen. Maar je kan hem alvast niet opspelden dat hij niet kritisch is.

Zijn stijl is gewoon oer-Hollands. Ik kan het ook allesbehalve smaken. Maar een programma als Pauw ook allesbehalve. Maar je merkt wel dat Dries echt een lichtgewicht is, dit is echt zeer schril tegenover Thierry Baudet.
    Ben jij nu plots CD&V'er geworden? Wat een gewauwel om maar ergens te kunnen goedpraten dat die kerel gewoon platte propaganda voert voor alles wat extreem-rechts is. Dit heeft absoluut niets met journalistiek te maken.
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 2 januari 2020 om 23:06

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    En wat die Dalila Hermans betreft: dat kan een heel tof meisje zijn maar die zou zich best niet teveel mengen in het maatschappelijke debat. Wat een domme, polariserende, discriminerende uitspraken tegenover alles wat blank en mannelijk is. Jezus christus. Ook weinig inhoudelijks. Het was blijkbaar een wedstrijdje en nu komt "de winnaar" een beetje "de verliezer" uitlachen? Zoiets?

Ik begrijp dat de emoties in tijden van (extreem-)rechts populisme soms hoog oplopen, en het is goed dat er verzet tegen komt, maar van dit soort uitspraken wordt niemand beter.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Ben jij nu plots CD&V'er geworden? Wat een gewauwel om maar ergens te kunnen goedpraten dat die kerel gewoon platte propaganda voert voor alles wat extreem-rechts is. Dit heeft absoluut niets met journalistiek te maken.
    Het hoeft helemaal niet goed gepraat te worden. Hetgeen er gebeurt is dat hij een duidelijk programma maakt dat een rechtse signatuur heeft. Dat jij er dan extreem-rechts van wilt maken dat moet je zelf weten. Maar dat wordt ook duidelijk gezegd, het is niet alsof het stiekem gebeurt. De opzet van het programma/ de show is net om tegengas te geven aan programma's met een linkse signatuur.

In andere programma's met een andere signatuur waar pakweg Thierry Baudet zit worden suggestieve vragen gesteld en getracht hem in een hoek te duwen en hem uit zijn 'rol" te doen vallen. Dat start dan vanuit het oogmerk "hij is fout en dit moet aan het licht gebracht worden" of "hij is een racist en dit moet duidelijk gemaakt worden". Wat je dan krijgt is dat die man niet kan zeggen wat hij nu juist bedoelt, hij zit constant zichzelf te verdedigen en zijn woorden te wegen.

Terwijl als je een programma hebt met de c
    "correcte" signatuur dan gaat de journalist net vragen stellen waar de geïnterviewde een helder en pasklaar antwoord op klaar heeft. De journalist doet ook dienst als aangever zodat de politicus hem er enkel moet inkoppen.

Nu goed of het een goed programma is dat is uiteraard een andere zaak. En of je Jensen zijn stijl niet goed vindt of niet, dat is smaak. Maar hij doet in de basis hetzelfde wat andere ook doen, maar dan langs de andere kant. En deze komen er vaak niet openlijk voor uit.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind het ook maar goedkope, voorbijgestreefde pseudo-psychologie, en ironisch genoeg precies dezelfde die nog altijd gebruikt wordt door mannen om vrouwen te discrimineren. Ik snap het voordeel niet, snap niet wat erbij te winnen valt en snap niet voor welk publiek dit is. Maar bon.
    Wat vind je van de uitspraken rond onderwijs? Al sinds verschillende jaren studeren er meer meisjes als jongens af in het hoger onderwijs in een mate die niet evenredig is aan de lichte natuurlijke meerderheid aan vrouwen in de maatschappij. Mij lijkt dat een ernstig probleem. We weten dat jongens minder goed presteren op school en dat zien we nu in die cijfers. Maar het wordt eerder bekeken als een goede zaak in dat interview.

Ik mis in die retoriek eigenlijk vooral een oproep voor egalitarisme. Het lijkt er meer op dat men liefst de huidige machtsstructuren aanhoudt maar dan de top vervangt met vrouwen.

Pagina 128 van 159 Eerste ... 2878118124125126127128129130131132138 ... Laatste

Regels voor berichten