Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Jij ziet het verkeerd: het is niet alsof het schorem dat nu even wat auto's in brand steekt om oudejaarsnacht te vieren, de rest van het jaar brave jongens zijn. Nu de daders opsporen, stevig bestraffen en nadien begeleiden en opvolgen voorkomt misschien erger in de toekomst.

Ik beschouw brandstichting overigens als een dermate ernstig feit da élke daad van brandstichting grondig onderzocht dient te worden, dat is géén licht vandalisme, dat is potentieel dodelijk voor onschuldige bijstaanders of voor brandweerlieden die de brand moeten blussen.

Dat een deel "jongeren" die zelf waarschijnlijk geen legale job hebben, ook nog eens eigendom van mensen gaat vernietigen dat ze wellicht de eerste jaren en "dankzij" schuldbemiddeling waarschijnlijk nooit volledig gaan terugbetalen vind ik op zich ook al voldoende. Ik zou gerust zo ver durven te gaan om sociale uitkeringen af te nemen op basis van criminele feiten, ook het zgn. leefloon. Als je bijt in de hand die je voedt - i.c. de rest van de samenleving - moet je ook maar met de gevolgen kunnen leven.
    Ik ben het met niets in jouw post oneens he. Waar zie ik het dan verkeerd?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Wat niet klopt.
    Deze maatregel is niet in het leven geroepen vorige legislatuur, deze maatregel is niet tot stand gekomen met een paarse coalitie met een centrum beleid. En dat weet je zelf hoop ik ook wel

Dit aanpakken,en dus afschaffen, staat trouwens op het programma van deze Vlaamse regering.
    Zie antwoord van Glor, ingevoerd mede door N-VA
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glor Bekijk bericht
    Dat vooral... dit geeft heel veel vertrouwen in de prioriteiten van deze partijen. Al naargelang het gevoel dat ze bij de bevolking willen oproepen een regel invoeren of diezelfde regel kapotschieten. Geeft blijk van langetermijnsvisie!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Zie antwoord van Glor, ingevoerd mede door N-VA
    Nee dat zie je verkeerd. Het groeipakket is vorige legislatuur ingevoerd. En dat behelst echt wel meer dan alleen het luik van de kinderen uit migratie.
    Laat ons zeggen dat dat luik maar 5% is van het groeipakket.

Het groeipakket is een maatregel waar de focus van ouder naar kind verplaatst werd. Maar nu blijkt het perverse effect te zijn wat Jambon aanhaalt. Het gegeven alleen is trouwens niet eigen aan het groeipakket, toen de focus nog op de ouders lag was er ook al het punt kinderbijslag en migratie. Dat was waar ik vooral op doelde. Zuiver dat is geen paarse maatregel van de vorige legislatuur. Dat is een erfenis van het federale van voor de hervorming. Maar het klopt dat bij de invoering van het groeipakket dit al onmiddelijk aangepakt moest worden. De kritiek daarop is zeker terecht. Er werd te weinig focus gelegd op deze zeer ernstige hiaat. Maar ik denk dat het belangrijkste is dat deze hiaat verdwijnt, liever laat dan nooit.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Nee, onder de regeling kinderbijslag was retroactieve kinderbijslag voor vluchtelingen mogelijk als de vader/ouders gewerkt hadden. De vorige Vlaamse regering heeft dat bij de omvorming en regionalisering veralgemeend naar retroactieve kinderbijslag in alle gevallen. En dat is net wat Jambon hier aankaartte.

M.a.w. hun eigen regeling die ze ingevoerd hebben. Weer eens iets waar de politici niet goed genoeg over nagedacht hebben blijkbaar toen ze het moesten regionaliseren en implementeren. Dus weer compleet gebrek aan langetermijnvisie.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Glor's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Maar ale, hoe tegenstrijdig. Je zegt het zelf: deze regeling was een deel van een groter pakket dat integraal door de vorige legislatuur is ingevoerd. Dus je eerste post is gewoon niet waar.
    Het laatste deel van je post is wél waar: dit is een hiaat dat ze toen hadden moeten aanpakken in plaats van het expliciet in te voeren.

Dit roept natuurlijk wel de vraag op of ze zich hier toen niet bewust van waren (=slecht beleid) of dat ze er toen wél achter stonden en 1 jaar later niet meer (=populisme? Draaien met de wind? Inconsistent?). Ik weet niet direct wat ik het ergste zou vinden.

Trotse winnaar van de pronostiekcompetitie 2005-2006
    Sponsored by 9 lives

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Volgens mij heeft men gewoon bij de wijziging van de kinderbijslag de focus naar het kind verlegd zonder rekening te houden dat speciale regelingen nu niet echt goed meer geregeld waren. Zoals wel meer gebeurd in de politiek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Nee dat zie je verkeerd. Het groeipakket is vorige legislatuur ingevoerd. En dat behelst echt wel meer dan alleen het luik van de kinderen uit migratie.
    Laat ons zeggen dat dat luik maar 5% is van het groeipakket.

Het groeipakket is een maatregel waar de focus van ouder naar kind verplaatst werd. Maar nu blijkt het perverse effect te zijn wat Jambon aanhaalt. Het gegeven alleen is trouwens niet eigen aan het groeipakket, toen de focus nog op de ouders lag was er ook al het punt kinderbijslag en migratie. Dat was waar ik vooral op doelde. Zuiver dat is geen paarse maatregel van de vorige legislatuur. Dat is een erfenis van het federale van voor de hervorming. Maar het klopt dat bij de invoering van het groeipakket dit al onmiddelijk aangepakt moest worden. De kritiek daarop is zeker terecht. Er werd te weinig focus gelegd op deze zeer ernstige hiaat. Maar ik denk dat het belangrijkste is dat deze hiaat verdwijnt, liever laat dan nooit.
    MrKend54l, de facts:

- in de regering Bourgeois is het groeipakket geregeld, gestemd door een CD&V, N-VA en Open VLD meerderheid. Dit pakket was de Vlaamse vertaling van de kinderbijslag/gezinsbijslag, die geldig was tot eind 2018. De reden van de verandering was regionalisering, omdat N-VA per se een stuk van de sociale zekerheid geregionaliseerd wou hebben.
    - gezien sociale zekerheid echter nog altijd federaal bleef, kon de regering Bourgeois niet langer de huidige principes (verbonden met tewerkstelling via de RSZ) als principe gebruiken, omdat dan veel Vlamingen via tewerkstelling in Brussel of Wallonië plots het effect van regionalisering in hun portemonnee zouden voelen. (een Vlaming zou dan immers de Brusselse of Waalse kinderbijslag krijgen)
    - daarom is bij de regionalisering afgesproken dat het vanaf nu het kind in plaats van de ouder is die bepaald of er een recht is (grensarbeid even buiten beschouwing gelaten).
    - al dit zorgt dat de wetgeving volledig vanaf 0 herschreven moest worden. Er is dus geen erfenis, het moest gewoon volledig van 0 af herschreven worden, toch zeker voor de gezinsbijslagen vanaf 2019 (waar het hier ook over gaat). Men heeft daarvoor ruim de tijd genomen, want in 2014 (en deels in 2015) was het al een Vlaamse bevoegdheid geworden, terwijl pas in 2019 de eerste "Vlaamse" kinderbijslag betaald werd. Je kan dus niet zeggen dat het haastwerk moest worden.
    - in die regelgeving wist men zeker hoe het zat met vreemdelingen, zie bvb teksten zoals dit: https://www.agii.be/nieuws/gezinsbij...-vreemdelingen

Op geen enkel moment moet er dus gezegd worden dat de Vlaamse regering een "hiaat" ontdekte, men heeft gewoon nu er een draai aan willen geven. Ik wacht met veel plezier overigens de eerste juridische commentaren af, want nu plots met een tewerkstellingsvoorwaarde van de ouders afkomen terwijl het principe van het groeipakket kindgebonden is, zal problemen geven rond meerderjarige kinderen. Bvb een kind van 17 die met zijn ouders hier mee toekomt, maar vanaf 18 graag zelf zijn kinderbijslag wil (wat in een aantal gevallen kan). .
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Speciaal voor @mac-bc een nieuwe aflevering van Jensen met zijn favoriete politicus van de afgelope jaren, Dries Van Langenhoven;

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Die Jensen lijdt wel aan de gekende ziekte bij vooral Nederlandse presentatoren en TV-figuren, nl dat ze zichzelf interessanter vinden dan hun gast.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    https://www.demorgen.be/nieuws/we-zi...nnen~b85d7868/

“Wat me zo hoopvol stemt in die strijd voor meer gelijkwaardigheid – of het nu gaat over vrouwen, rassen of gelijk wat – is dat de andere zijde, zij die krampachtig vasthouden aan het oude, onmogelijk kan winnen. Daarvoor hoef je maar naar de cijfers te kijken”
    "“Je kunt dan misschien wel luid lopen toeteren dat Vlaanderen aan de Vlamingen is, als 65 procent van de min-25-jarigen in Antwerpen migratieroots heeft, dan heb je verloren, klaar."

Voor Dalila "alles is racisme" Hermans is de diverse samenleving een wedstrijd. En ze is blij dat de blanken aan het verliezen zijn. Als dat geen ontvolking is, dan weet ik het ook niet meer.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Glor's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Er zijn weinig mensen die een vlekkeloze integratie zo bemoeilijken als onze vriendin Dalilla. Wat een geit.

Trotse winnaar van de pronostiekcompetitie 2005-2006
    Sponsored by 9 lives

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Jij ziet het verkeerd: het is niet alsof het schorem dat nu even wat auto's in brand steekt om oudejaarsnacht te vieren, de rest van het jaar brave jongens zijn. Nu de daders opsporen, stevig bestraffen en nadien begeleiden en opvolgen voorkomt misschien erger in de toekomst.

Ik beschouw brandstichting overigens als een dermate ernstig feit da élke daad van brandstichting grondig onderzocht dient te worden, dat is géén licht vandalisme, dat is potentieel dodelijk voor onschuldige bijstaanders of voor brandweerlieden die de brand moeten blussen.

Dat een deel "jongeren" die zelf waarschijnlijk geen legale job hebben, ook nog eens eigendom van mensen gaat vernietigen dat ze wellicht de eerste jaren en "dankzij" schuldbemiddeling waarschijnlijk nooit volledig gaan terugbetalen vind ik op zich ook al voldoende. Ik zou gerust zo ver durven te gaan om sociale uitkeringen af te nemen op basis van criminele feiten, ook het zgn. leefloon. Als je bijt in de hand die je voedt - i.c. de rest van de samenleving - moet je ook maar met de gevolgen kunnen leven.
    Dat vind ik ook de enige correcte houding.

En wanneer iemand nog een spoor vindt van echte journalistiek in Belgie, en ergens cijfers vindt van hoeveel van die 200 gearresteerden er momenteel nog steeds vastzitten, het graag posten aub.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Die Jensen lijdt wel aan de gekende ziekte bij vooral Nederlandse presentatoren en TV-figuren, nl dat ze zichzelf interessanter vinden dan hun gast.
    Waarom spreekt iemand die zo onafhankeljk wil zijn toch in wij-vorm (en zij en jullie)?

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Waarom spreekt iemand die zo onafhankeljk wil zijn toch in wij-vorm (en zij en jullie)?
    Ja maar dat is wel een van de weinige journalisten die zelfs bijna te kritisch is!!

- een anonieme 9liver
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Dat vind ik ook de enige correcte houding.

En wanneer iemand nog een spoor vindt van echte journalistiek in Belgie, en ergens cijfers vindt van hoeveel van die 200 gearresteerden er momenteel nog steeds vastzitten, het graag posten aub.
    200, waarvan 185 administratief aangehouden (lees: gegevens noteren op den bureau en terug naar buiten wandelen)

Pagina 126 van 156 Eerste ... 2676116122123124125126127128129130136 ... Laatste

Regels voor berichten