beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mja, ik moet nu toch ook wel bekennen dat ik dat eerst dacht ... tot ik dan de cijfers van 32k van De Tijd of zelfs het maximale 87k van de gezinsbond zag als theoretische mogelijkheid. Dan wordt die ivoren toren toch al rap een ivoren trapladdertje hoor, ook al zat hij fout en moet hij niet zeggen dat hij echt een verhaal zou gehoord/geloofd hebben dat wie weet blabla. 32k is misschien geen letterlijk huis, qua kindergeldparachute op twee jaar is dat te relativeren in die grootorde wat mij betreft.

Ik had toch ook graag het geluidsfragment gekregen van de journalist die dat uitschreef voor De Tijd. Zoals bij Francken paar weken terug in De Morgen komt de tekst al gauw anders over dan hoe het eigenlijk gezegd werd. Natuurlijk zegt Jambon daar niets over ter zijner verdediging, dus het zal hier klaarblijkelijk echt zo gezegd zijn, ik had toch graag de intonatie/nuance gehoord waarmee iemand als Jambon (in functie) dat zou droppen in een zaal vol joelende Vlaemsche rakkers.

Jambie zei ook dat het verhaal op de onderhandelingstafel gedropt werd, zou dat die van de huidige regering zijn of tijdje terug toen het nog met Vlaams Belang te doen was?

Op het eerste zicht leek het me veel maar het is nu ook niet dat ik van mijn stoel gevallen zou zijn moest het wel mogelijk gebleken zijn. Maar jij en ik zijn maar gewone stervelingen, wij hebben er niets over te zeggen. Jambon is echter degene die het beleid kan bepalen. Zelfs op ons forum hier zou je erop gepakt worden als je de cijfers zo verkeerd voorstelt. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat er van een minister president die beleidsmaatregelen bespreekt minder dossierkennis verwacht wordt dan van een poster op het 9lives pol&actua forum.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Dadels = Mac-bc 2, maar dan wat minder welbespraakt en nog agressiever op de man spelend.
    Die registratie voor het actua forum is toch ook een maat voor niks imo...
    Tis ene met een "diploma" sociaal werk, laat ons vooral niet beter verwachten dan wat extreem-links gewauwel. Als dat niet uw politieke oriëntatie is voor die studies dan komt ge er verzekerd zo uit erna.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Tis ene met een "diploma" sociaal werk, laat ons vooral niet beter verwachten dan wat extreem-links gewauwel. Als dat niet uw politieke oriëntatie is voor die studies dan komt ge er verzekerd zo uit erna.
    Deze is ook een maat voor niks. Ik post hier niet superveel maar lees elke dag wel de post die meestal wel informerend zijn. Echter zie ik het niveau hier afglijden tot de commentaar sectie van het HLN. Kan hier gewoon niet eens een gezonde discussie gevoerd worden tss mensen met een verschillend gedachtegoed. Mac-bc, dadels ( links), desolation (rechts) en wss nog een deel zijn echt geen meerwaarde voor dit forum. Ik zou het beter negeren maar dit forum wordt een weerspiegeling van het huidig politiek klimaat. Alles moet zwart- wit zijn. Is ook het makkelijkste als je nooit van gedacht wilt/kunt veranderen.
    6 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ge moet nu ook geen "Jambonneke" doen he, graduaat boekhouden hier.
    Ik ging eigenlijk niet meer reageren in deze subforum, maar toch even willen rechtzetten.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brecht5 Bekijk bericht
    Deze is ook een maat voor niks. Ik post hier niet superveel maar lees elke dag wel de post die meestal wel informerend zijn. Echter zie ik het niveau hier afglijden tot de commentaar sectie van het HLN. Kan hier gewoon niet eens een gezonde discussie gevoerd worden tss mensen met een verschillend gedachtegoed. Mac-bc, dadels ( links), desolation (rechts) en wss nog een deel zijn echt geen meerwaarde voor dit forum. Ik zou het beter negeren maar dit forum wordt een weerspiegeling van het huidig politiek klimaat. Alles moet zwart- wit zijn. Is ook het makkelijkste als je nooit van gedacht wilt/kunt veranderen.
    Gewoon reporten.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    En sommige dingen gaan zelfs hier te ver. Ik denk dat we klaar zijn met op de man te spelen. Gezellig feest vieren of even rustig genieten lijkt me gepaster.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Happy new year in Brussels.

"Balans oudejaarsnacht in Brussel: 11 wagens in brand gestoken, steekpartij, ruim 200 arrestaties.
    in totaal werden elf wagens en één scooter in brand gestoken. De brandweer is moeten uitrukken voor 75 vuilnisbakken die in brand zijn gestoken en 9 branden in appartementen. Zestien voertuigen zijn beschadigd, waaronder enkele die in de buurt stonden van auto’s die in brand zijn gestoken. Grote rellen zoals vorig jaar bleven echter uit.."

Allee we mogen het opnieuw als een banaliteit beschouwen, eigen aan een bruisende multiculturele stad. Blijkbaar zijn deze feiten onvoldoende om als grote rellen te worden beschouwd. Wanneer gaat justitie in België eindelijk eens gepast optreden.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cantharides Bekijk bericht

"Balans oudejaarsnacht in Brussel: 11 wagens in brand gestoken, steekpartij, ruim 200 arrestaties.
    in totaal werden elf wagens en één scooter in brand gestoken. De brandweer is moeten uitrukken voor 75 vuilnisbakken die in brand zijn gestoken en 9 branden in appartementen. Zestien voertuigen zijn beschadigd, waaronder enkele die in de buurt stonden van auto’s die in brand zijn gestoken. Grote rellen zoals vorig jaar bleven echter uit.."

Allee we mogen het opnieuw als een banaliteit beschouwen, eigen aan een bruisende multiculturele stad. Blijkbaar zijn deze feiten onvoldoende om als grote rellen te worden beschouwd. Wanneer gaat justitie in België eindelijk eens gepast optreden.
    Het is dan ook geen grote rel he. Het is en blijft gelukkiglijk beperkt. Wanneer je met een paar miljoen mensen zit en 300 ervan doen dit. Moet je eerlijk zijn en zeggen dat dit beperkt is.

Al blijf ik het ook enorm erg vinden. En hadden ze bij mij aan een ijzeren bol gezeten en dwangarbeid mogen doen totdat ze de schade hadden terugbetaald. Of dat nu tegen de mensenrechten was of niet.

Maar eerlijk is eerlijk, het is niet alsof half Brussel in opstand is. En daar ben ik blij mee.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cantharides Bekijk bericht

21 wagens, niet elf. Er staat ook nergens dat dat als een banaliteit moet beschouwd worden. Wel hebt gij blijkbaar geen idee wat rellen zijn. Er is nog een hele grote, grijze zone tussen banaliteiten en complete chaos en anarchie, ik geef het maar even mee.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tegenwoordig zijn het pas grote rellen als half het stad wordt afgebroken ala gilets jaunes zeker ?

Is ook geen toeval of banaliteit, alle beelden tonen groepen jonge kerels die volledig bedekt zijn (handschoenen tegen het nalaten van sporen, gezichtsbedekking tegen cameraherkenning). Dat zijn geen faits divers of toevalligheden, dat is kleinschalig terrorisme met voorbedachte rade.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Allé, het is wachten op een burgemeester of een ander bestuurslid of politieker die dit afdoet als "fait divers" zoals Thielemans indertijd.

Terwijl in Gent iedereen op zijn kop staat omdat een homokoppel slaag heeft gekregen, is in Brussel 21 auto's in brand steken en vernielingen allerhande aanbrengen gelukkig nog "ça va" blijkbaar.

Erg toch, dat we in een tijd leven waar we dit eigenlijk als "het valt nog wel mee" moeten beschouwen.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tegenwoordig zijn het pas grote rellen als half het stad wordt afgebroken ala gilets jaunes zeker ?

Is ook geen toeval of banaliteit, alle beelden tonen groepen jonge kerels die volledig bedekt zijn (handschoenen tegen het nalaten van sporen, gezichtsbedekking tegen cameraherkenning). Dat zijn geen faits divers of toevalligheden, dat is kleinschalig terrorisme met voorbedachte rade.
    Ik denk dat ge best ook nog eens een woordenboek opendoet om de definitie van terrorisme op te frissen.

En nogmaals, er is toch niemand die dat ça va noemt? Of normaliseert? Of zegt dat dit wel meevalt?Er wordt alleen gezegd dat er itt vorig jaar geen grootschalige rellen waren. Mogen de feiten nog aangehaald worden, ja?

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ik denk dat ge best ook nog eens een woordenboek opendoet om de definitie van terrorisme op te frissen.

En nogmaals, er is toch niemand die dat ça va noemt? Of normaliseert? Of zegt dat dit wel meevalt?Er wordt alleen gezegd dat er itt vorig jaar geen grootschalige rellen waren. Mogen de feiten nog aangehaald worden, ja?
    Onze excuses dat er nog mensen zijn die weigeren om dit het nieuwe normaal te vinden.

Alles is inderdaad relatief, maar wat toogpraat van een politieker bijna tot staatsverraad verheffen, en dan zaken zoals dit kapotrelativeren, dat is toch weer wat compost bij in de voedingsbodem voor extreem rechts.

En dan de reactie van de politiek: politiezones moeten bijeen, dan weer apart, dan weer bijeen... Maken die kans op smeergeld elke keer men een stoelendansje bij de politie organiseert ofzo? Want voor een complete leek ter zake zoals ik, is het toch al vrij duidelijk dat het probleem niet zit bij politie, maar zit bij parket, justitie, en plaatsen in detentie, waardoor de politie steeds weer de boefjes moeten vrijlaten na een arrestatie...

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Onze excuses dat er nog mensen zijn die weigeren om dit het nieuwe normaal te vinden.

Alles is inderdaad relatief, maar wat toogpraat van een politieker bijna tot staatsverraad verheffen, en dan zaken zoals dit kapotrelativeren, dat is toch weer wat compost bij in de voedingsbodem voor extreem rechts.

En dan de reactie van de politiek: politiezones moeten bijeen, dan weer apart, dan weer bijeen... Maken die kans op smeergeld elke keer men een stoelendansje bij de politie organiseert ofzo? Want voor een complete leek ter zake zoals ik, is het toch al vrij duidelijk dat het probleem niet zit bij politie, maar zit bij parket, justitie, en plaatsen in detentie, waardoor de politie steeds weer de boefjes moeten vrijlaten na een arrestatie...
    Ik zeg letterlijk in mijn post dat dit niet normaal is. dat betekent niet dat ge moet beginnen hyperbolen, over terrorisme moet beginnen zeveren of met een hoop overdrijvingen beginnen gooien die a) niks met de zaak te maken hebben en b) ook nooit gezegd zijn geweest. Ge moogt mij een artikel aanhalen waar er ook maar iemand zegt dat dit normaal is, of banaal of, of een fait divers is. Ik wacht.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht

bwah, in de post boven jou vindt Renegadexxripxx toch dat het eerder beperkt is, dat het blijkbaar toch allemaal wel meevalt?

Mijn post was mss wat voorbarig en te veronderstellend, maar toch, ik wil er echt gewoon over waken dat dit niet als "normaal" wordt beschouwd. En dat we berichten lezen als "het was minder erg dan vorig jaar" alsof dat dan ok zou zijn, stemt me toch niet zo positief eerlijk gezegd.

Pagina 123 van 159 Eerste ... 2373113119120121122123124125126127133 ... Laatste

Regels voor berichten