Pagina 2 van 15 Eerste 12345612 ... Laatste
    M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Komaan, da's wel heel stereotiep hé. Precies of het kan niet anders.
    't is al even achterhaald dat kinderen opgevoed door een same sex koppel iets missen. Die kinderen groeien even normaal op als kinderen met hetero ouders.
    Je kan niet tegelijkertijd hetgeen dat de norm is 'stereotyp' en 'achterhaald' noemen en langs de andere kant hetgeen dat niet de norm is, dan weer 'normaal' noemen. Het enige dat je hiermee doet is zonder argumenten bepaalde standpunten een positieve of negatieve lading geven.

Los van alle ladingen zijn homoseksuele ouders niet de norm, terwijl de traditionele verschillen tussen man en vrouw dat wel zijn.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Je kan niet tegelijkertijd hetgeen dat de norm is 'stereotyp' en 'achterhaald' noemen en langs de andere kant hetgeen dat niet de norm is, dan weer 'normaal' noemen. Het enige dat je hiermee doet is zonder argumenten bepaalde standpunten een positieve of negatieve lading geven.

Los van alle ladingen zijn homoseksuele ouders niet de norm, terwijl de traditionele verschillen tussen man en vrouw dat wel zijn.
    Nee, uw indeling van de norm is stereotiep. Een man-vrouw relatie is inderdaad de norm; de manier waarop jij die in vult/ziet is (strenge papa en softe mama) is stereotiep.

Je hebt intussen wel wat verduidelijkt:
    n niemand zegt hier dat dat kind later ‘als persoon’ daardoor iets zal mankeren, wel dat het kind iets ‘in zijn opvoeding’ zal mankeren.
    Ik dacht dat je het eerste bedoelde en da's wel degelijk achterhaald.

Met dat tweede ben ik het niet per se eens. In de sport sectie vroeg iemand naar info over een uitstapje met z'n zoon naar autorace. Zoiets kan toch even goed met de mama? Mis je dan iets omdat als kind dan met een vrouw op stap bent ipv een man? Om maar te zeggen: een vrouw kan een andere rol invullen dan alleen maar de softe mama.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Dat laatste is omdat quota en diversiteit gebaseerd moet zijn op cijfers en objectieve studies. Niet op "ik weet dat, want mijn vrouw en ik..."
    Dus het heeft heel weinig te maken met taboesfeer of op de teentjes trappen, maar eerder met het doen alsof boerenverstand hier voldoende is om zo'n complex gegeven te bestuderen en alle conclusies juist te hebben. Ik zeg maar wat: Jij en je vrouw vullen bepaalde rollen in. Daar ben je van overtuigd. Waarom ben je er even zeker van dat 2 vrouwen dat niet kunnen? Of nog beter: Ik durf te zeggen dat ik en mijn vrouw andere rollen invullen dan jij en je vrouw. Mogen wij nu niet meer adopteren, en jij wel?
    Ik ben er 100% zeker van dat 2 vrouwen de rol die ik als vader invul, niet kunnen invullen, net omdat ik een man ben en zij allebei vrouwen zijn.
    Zo ook ben ik er zeker van dat als ik met een man getrouwd zou zijn, geen van ons beiden de rol kunnen invullen die mijn vrouw nu invult. Het begint al bij het geven van de borstvoeding. Dat is zo’n grote biologische geslachtsgebonden evidentie die je met geen enkele studie hoeft te onderbouwen. Want iedereen 'weet' dat mannen geen borstvoeding kunnen geven. Voor mijn part mag je dat boerenverstand noemen.

Dus zo complex als sommigen doen uitschijnen is het echt niet. Feministen, ja. Die willen niet vanuit de wetenschap, maar vanuit hun ideologie nogal eens doen alsof die verschillen in rollenpatronen tussen man en vrouw louter maatschappelijk ingebakken constructen zijn. Maar iedereen die zelf kinderen heeft weet dat het de kinderen zelf zijn die rollen aan hun ouders toekennen op basis van hun relatieve en geslachtsgebonden eigenschappen en dat feminisme op zich hier het enige maatschappelijke construct is.
    Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat de emancipatie van de vrouw stagneert op het moment dat ze kinderen krijgt. Dat is voor koppels een wake-up call in de realiteit over hoe de dingen nu echt in mekaar steken en niet 'in theorie' volgens een feminisme handboekje.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ben er 100% zeker van dat 2 vrouwen de rol die ik als vader invul, niet kunnen invullen, net omdat ik een man ben en zij allebei vrouwen zijn.
    Zo ook ben ik er zeker van dat als ik met een man getrouwd zou zijn, geen van ons beiden de rol kunnen invullen die mijn vrouw nu invult. Het begint al bij het geven van de borstvoeding. Dat is zo’n grote biologische geslachtsgebonden evidentie die je met geen enkele studie hoeft te onderbouwen. Want iedereen 'weet' dat mannen geen borstvoeding kunnen geven. Voor mijn part mag je dat boerenverstand noemen.
    Het ging dus over adoptie. Ik denk dat borstvoeding daar sowieso niet aan de orde is.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)

Dus zo complex als sommigen doen uitschijnen is het echt niet. Feministen, ja. Die willen niet vanuit de wetenschap, maar vanuit hun ideologie nogal eens doen alsof die verschillen in rollenpatronen tussen man en vrouw louter maatschappelijk ingebakken constructen zijn. Maar iedereen die zelf kinderen heeft weet dat het de kinderen zelf zijn die rollen aan hun ouders toekennen op basis van hun relatieve en geslachtsgebonden eigenschappen en dat feminisme op zich hier het enige maatschappelijke construct is.
    Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat de emancipatie van de vrouw stagneert op het moment dat ze kinderen krijgt. Dat is voor koppels een wake-up call in de realiteit over hoe de dingen nu echt in mekaar steken en niet 'in theorie' volgens een feminisme handboekje.
    Je zegt "feministen, ja. Die willen niet vanuit de wettenschap (...)". Maar jij ook niet? Jij zegt alleen maar dat jij wéét dat je rol invult die een vrouw niet kan invullen.
    Ik vraag je specifiek welke. Borstvoeding is dan een redelijk suffe, want het ging om adoptie. Dat kan dan zelfs een heterovrouw (die niet zwanger is geweest) niet invullen. En daar heb je het mooiste voorbeeld meteen al! Jij zegt dat de rollen zijn gebonden aan het geslacht. Ik zeg dat het persoonlijke rollen zijn. Je antwoordt dan ook niet op mijn vraag of je denkt dat ik en mijn vrouw dezelfde rollen invullen als jij en jouw vrouw. Maar met je voorbeeld antwoord je eigenlijk al wel: Mijn vrouw zal geen borstvoeding kunnen geven bij adoptie. Net zoals de twee mannen in een homokoppel dat niet kunnen. Dus dan ligt het misschien toch niet alleen aan geslacht?
    Laatst gewijzigd door Loser; 5 juni 2019 om 17:48
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Nee, uw indeling van de norm is stereotiep. Een man-vrouw relatie is inderdaad de norm; de manier waarop jij die in vult/ziet is (strenge papa en softe mama) is stereotiep.

Je hebt intussen wel wat verduidelijkt:

Ik dacht dat je het eerste bedoelde en da's wel degelijk achterhaald.

Met dat tweede ben ik het niet per se eens. In de sport sectie vroeg iemand naar info over een uitstapje met z'n zoon naar autorace. Zoiets kan toch even goed met de mama? Mis je dan iets omdat als kind dan met een vrouw op stap bent ipv een man? Om maar te zeggen: een vrouw kan een andere rol invullen dan alleen maar de softe mama.
    Een stereotype betekent dat ik over mannen en vrouwen een vast beeld creëer dat niet overeenstemt met de werkelijkheid.
    Net omdat ik het traditionele rollenpatroon van strenge vader en zachte moeder een ‘norm’ noem, impliceer ik dat het geen 'vast' beeld is maar het is wel een beeld dat doorgaans overeenstemt met de werkelijkheid.

Tuurlijk kan je met je moeder naar de autorace gaan kijken. Net zoals ik met mijn vader ook naar het ballet kan gaan kijken.
    Maar dan ga je weer voorbij aan wat 'de norm' is. En dat is doorgaans dat de papa's enthousiaster en vaker mee naar de voetbal of autorace gaan kijken en de mama’s eerder naar de ballet waardoor het voor het kind alleen maar leuker wordt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Je zegt "feministen, ja. Die willen niet vanuit de wettenschap (...)". Maar jij ook niet? Jij zegt alleen maar dat jij wéét dat je rol invult die een vrouw niet kan invullen.
    Ik vraag je specifiek welke. Borstvoeding is dan een redelijk suffe, want het ging om adoptie. Dat kan dan zelfs een heterovrouw (die niet zwanger is geweest) niet invullen. En daar heb je het mooiste voorbeeld meteen al! Jij zegt dat de rollen zijn gebonden aan het geslacht. Ik zeg dat het persoonlijke rollen zijn. Je antwoordt dan ook niet op mijn vraag of je denkt dat ik en mijn vrouw dezelfde rollen invullen als jij en jouw vrouw. Maar met je voorbeeld antwoord je eigenlijk al wel: Mijn vrouw zal geen borstvoeding kunnen geven bij adoptie. Net zoals de twee mannen in een homokoppel dat niet kunnen. Dus dan ligt het misschien toch niet alleen aan geslacht?
    Zelfs als we terug gaan naar de adoptie situatie en de tettenschap als voorbeeld laten voor wat het is: ja, de rollen die ouders op zich nemen zijn uiteraard persoonlijke rollen. Maar die persoonlijke rollen hangen wel samen met hun gedragseigenschappen wat dan weer deels geslachtsgebonden is.
    Ik kan duizend-en-1 kleine voorbeeldjes geven van paardje rijden in de nek tot nood aan troost en comfort waarin de ene ouder die bepaalde rol beter zal kunnen invullen dan de andere, en vaak hangt dat samen met geslacht .

Ga jij als homopapa bijvoorbeeld je dochter uitleggen hoe ze na haar eerste maandstonden haar maandverband moet plaatsen? Op dat moment mist ge een moederfiguur.

Ik heb nog nooit een manneke aan de schoolpoort horen roepen 'pas maar op of mijn moeder gaat u in mekaar slaan!'. Hoe komt dat? Omdat het kind weet dat de papa dat gewoon veel beter kan.

En dat kind heeft ook geen studies of wetenschap nodig om dat te weten.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 5 juni 2019 om 18:33

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik heb nog nooit een manneke aan de schoolpoort horen roepen 'pas maar op of mijn moeder gaat u in mekaar slaan!'. Hoe komt dat? Omdat het kind weet dat de papa dat gewoon veel beter kan.

En dat kind heeft ook geen studies of wetenschap nodig om dat te weten.
    Ik heb ook nog nooit een kind aan de schoolpoort horen roepen "pas maar op of mijn vader gaat u in mekaar slaan!". Als dat uw belevenis is dan scheelt daar ook wat mee.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Ik heb ook nog nooit een kind aan de schoolpoort horen roepen "pas maar op of mijn vader gaat u in mekaar slaan!". Als dat uw belevenis is dan scheelt daar ook wat mee.
    Haha bij ons was dat in de lagere school toch wel een item hoor. Wiens vader de sterkste was

Hoe dwaas eigenlijk als je daarop terugkijkt. Maar dat komt echt wel voor. 'in mekaar slaan' was mss wel geen terminologie die gebruikt werd.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugiman Bekijk bericht
    Haha bij ons was dat in de lagere school toch wel een item hoor. Wiens vader de sterkste was

Hoe dwaas eigenlijk als je daarop terugkijkt. Maar dat komt echt wel voor. 'in mekaar slaan' was mss wel geen terminologie die gebruikt werd.
    Kan best zijn dat iemands vader heel sterk was maar dit heeft niks te maken met kinderen dat "behoefte hebben aan een echte vader om mensen in elkaar te kunnen slaan en dus lesbische ouders een probleem zijn". Slaat echt nergens op om zoiets aan te halen in deze thread. Trouwens als je Delfine Persoon dit weekend hebt bezig gezien dan weet je ook wel beter.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 5 juni 2019 om 19:29

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kan best zijn dat iemands vader heel sterk was maar dit heeft niks te maken met kinderen dat "behoefte hebben aan een echte vader om mensen in elkaar te kunnen slaan en dus lesbische ouders een probleem zijn". Slaat echt nergens op om zoiets aan te halen in deze thread. Trouwens als je Delfine Persoon dit weekend hebt bezig gezien dan weet je ook wel beter.
    Ik volg boks erg goed en je kan dat niveau toch echt niet vergelijken met de mannen, alle respect voor Delfine. Zelf niet dichtbij
    Verder reageerde ik op u post dat dat blijkbaar niets iets zou zijn waar kinderen mee bezig zijn. En volgens mij wel. Of dat dat een teken is dat een vader onmisbaar is is iets anders.

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mental image van Delfine Persoon die kinderen in elkaar slaat aan de schoolpoort, mijn glimlach van vandaag

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Delfine Persoon is als moeder nog niet eens goed genoeg om uw lagere school klasgenootjes in elkaar te slaan ofwat? Daar is een echte vaderfiguur voor nodig. Ja hier lees je wat. Nu goed, iedereen zal dat anders beleeft hebben als kind zeker. Als een kind naar mij afkwam met argument 'sterke vader' dan was dat eerder een reden om hem nog meer te pesten.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Delfine Persoon is als moeder nog niet eens goed genoeg om uw lagere school klasgenootjes in elkaar te slaan ofwat? Daar is een echte vaderfiguur voor nodig. Ja hier lees je wat. Nu goed, iedereen zal dat anders beleeft hebben als kind zeker. Als een kind naar mij afkwam met argument 'sterke vader' dan was dat eerder een reden om hem nog meer te pesten.
    Dat zeg ik toch niet? Ik denk ook niet dat hij sprak over effectief in elkaar slaan (hoop ik) eerder het gestoef onder kinderen welke vader de beste is.

Opnieuw, ik vind dat nu geen argument om te zeggen dat een vader onmisbaar is. Maar ik beaam enkel dat dat wel iets is waar kinderen mee bezig zijn.

Zal dit mss voor een awkward momentje zorgen bij een kind van 2 moeders? Misschien, maar kan evengoed ook Awkward zijn voor een kind die zijn vader verloor. Of een kind die een agressieve vader heeft. Daarom vind ik het geen geldig argument.

Desondanks denk ik wel dat dit een discussie is die menig kind wel eens voert in zijn kindertijd. Dat is alles.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mannen dit is de verkiezingstopic.

Discussies over lgbt koppels en kinderen voer die eens ergens anders

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Ga jij als homopapa bijvoorbeeld je dochter uitleggen hoe ze na haar eerste maandstonden haar maandverband moet plaatsen? Op dat moment mist ge een moederfiguur.

Hoe je zelfs zo een onzin kan verzinnen is gewoon hallucinant.
    Als dat uw argumenten zijn dan is het al snel in kannen en kruiken hoor.

Dus jij zegt dat je als man niet kan weten hoe je maandverband plaatst? Of hoe je een kind aan de schoolpoort in elkaar slaat als vrouw. Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar het moet daar toch zeer luguber zijn.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Pagina 2 van 15 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten