Pagina 1 van 12 1234511 ... Laatste
    kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)

Abortus en Euthanasie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het is geen gigantisch extreem, maar ik vind het wel opmerkelijk dat een partij die tegen abortus en euthanasie is, 20% van de stemmen haalt in 2019.
    Ik snap niet dat er in deze tijden nog mensen moord op baby's goedkeuren. Binnen 100 jaar kijken we daar op terug als middeleeuwse praktijken.
    Voor mij kan dat alleen bij gevaar van het leven voor de moeder of ernstige afwijkingen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Dus als je vriendin verkracht wordt, moet ze er zich maar "over zetten" dat ze ne kleine zal grootbrengen die het resultaat is van een complete vernedering van haar persoon?
    Sorry en verkrachtingen ook natuurlijk.
    Maar die worden vaak als non-argument gebruikt. 99% van de abortussen worden uitgevoerd omdat het de ouders handig uitkomt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    "Moord op baby's" zegt al genoeg... Het is geen moord, en het zijn geen baby's.
    Het is wel moord en het zijn wel baby's.

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Maar die worden vaak als non-argument gebruikt. 99% van de abortussen worden uitgevoerd omdat het de ouders handig uitkomt.
    Bron?

Denk je nu echt dat vrouwen een abortus voor de 'fun' doen? Of alsof ze een brood gaan kopen?

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0

En ... we hebben een nieuwe discussie die veel potentieel heeft om afgeleid te worden naar een volwaardige, eigen topic.

99% van de abortussen worden niet uitgevoerd omdat het handig uitkomt. Een condoom, pil of morning after pill zijn allemaal vele malen makkelijker en die zijn zonder risico's op baarmoederletsels.

PS. Vanaf wanneer aanschouw je een foetus dan als baby als 12 weken te laat is voor abortus? 2 weken? 1 weken? En belangrijker: Mag ik mijn masturbatie kwakje in de WC doorspoelen zonder beschuldigd te worden van genocide?
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Archaos Bekijk bericht
    Bron?

Denk je nu echt dat vrouwen een abortus voor de 'fun' doen? Of alsof ze een brood gaan kopen?
    https://www.focusonthefamily.com/soc...ion-statistics
    1.5% door incest of verkrachting

Ik denk niet dat ze dat voor de fun doen nee, maar er moet misschien ook eens gedacht worden aan het leven van het ongeboren kind ipv het 'ongemak' van de vrouw.
    Moord blijft moord.

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Bron?

Voor de fun niet. Helaas zijn er geen concrete cijfers maar op basis van NL (https://fiom.nl/kenniscollectie/abor...rs-en-feiten-0) lijkt me dat er toch een aantal mannen of vrouwen genot boven anticonceptie plaatsen. Maar goed, we wijken nu idd wel erg af van het politieke debat.
    My fight towards financial independence: https://www.fighttofire.com

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Dat mag, want topic afgesplitst uit de Verkiezingsthread.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ik ben voor abortus en euthanasie. Maar heb het wel moeilijk met abortus wanneer vb de vader het kind wel wil hebben en de vrouw eenzijdig kan beslissen om het te beëindigen - dat hoort een gezamenlijke beslissing te zijn. Je gaat namelijk ook geen abortus erdoor krijgen wanneer de vader de abortus wenst maar de moeder het wel wenst te behouden. Zolang het kind met instemming van beide is geconcipieerd natuurlijk. Verkrachting, incest valt daar dan ook buiten.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Voor de fun niet. Helaas zijn er geen concrete cijfers maar op basis van NL (https://fiom.nl/kenniscollectie/abor...rs-en-feiten-0) lijkt me dat er toch een aantal mannen of vrouwen genot boven anticonceptie plaatsen. Maar goed, we wijken nu idd wel erg af van het politieke debat.
    https://www.nationalezorggids.nl/kra...ngerschap.html

Een gescheurde condoom of verkeerd gebruik van de pil zijn vaak de oorzaak van een ongewenste zwangerschap. Uit een rapport van Rutgers blijkt dat ongeveer 66 procent van de zwangerschappen in 2015 niet gepland waren. Er was namelijk wel gebruikgemaakt van een voorbehoedsmiddel.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Persoonlijk ben ik voor abortus en euthanasie. Ik snap sommige sentimenten rond abortus, maar ik snap niet hoe je tegen euthanasie kan zijn. Het is letterlijk zelf de keuze maken om te sterven. Waarom zou je niet mogen beslissen over je leven als je bijvoorbeeld terminaal ziek bent en enkel nog maar afziet? Er zijn imo genoeg checks & balances in het systeem om misbruik te voorkomen. Zo kan iemand die niet meer toerekeningsvatbaar is door bv. dementie geen euthanasie krijgen omdat deze er niet meer zelf voor kan kiezen, iets wat natuurlijk essentieel is om over euthanasie te spreken.

Ik ben overigens wel tegen sommige voorstellen die euthanasie verder willen uitbreiden naar bv mensen die zich depressief en dergelijke voelen. Wat mij betreft is euthanasie enkel mogelijk voor mensen die ongeneeslijk ziek zijn en erg lijden hieronder.

Wat abortus betreft: ik vind niet dat je over moord kan spreken zolang een foetus niet levensvatbaar is. Men moest eens weten hoeveel zwangerschappen een natuurlijke abortus ondergaan omdat er fouten in de genen van het kind in kwestie zitten. Ik denk dat het sociaal gezien ook wenselijker is om mensen die geen kind willen verplichten een kind op de wereld te zetten; juist in het belang van dat kind in kwestie. Men zegt wel eens dat als je seks hebt je ook de gevolgen moet dragen, maar dat is makkelijk gezegd voor een kind dat niet gevraagd heeft om ouders te hebben die hem/haar helemaal niet willen hebben. Daarom vind ik de huidige wetgeving helemaal prima. 12 weken zwangerschap is ruim genoeg om te weten dat je zwanger bent. Ik zie dan ook niet waarom deze periode verlengd zou moeten worden naar wat in bv. Nederland gangbaar is. Op dat moment is de foetus ook nog maar een hoop cellen en zodoende beschouw ik het nog niet als een kind. In Nederland kan een abortus tot 24 weken zwangerschap, terwijl een foetus op dat moment kan overleven buiten de baarmoeder (in de couveuse). Dat vind ik persoonlijk te ver gaan.

En verder lijkt het me helemaal normaal dat een abortus altijd kan gebeuren in geval van verkrachting of als de moeder in levensgevaar is. Voor alle andere gevallen is die 12 weken prima, imo. Ik weet dat ik daarmee zowel progressieven als conservatieven op de pik trap, maar ik vind de huidige wetgeving gewoon echt goed
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_

Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    https://www.nationalezorggids.nl/kra...ngerschap.html

Een gescheurde condoom of verkeerd gebruik van de pil zijn vaak de oorzaak van een ongewenste zwangerschap. Uit een rapport van Rutgers blijkt dat ongeveer 66 procent van de zwangerschappen in 2015 niet gepland waren. Er was namelijk wel gebruikgemaakt van een voorbehoedsmiddel.
    Dat duidt er voor mij vooral op dat mensen hun anticonceptie verkeerd gebruiken. Misschien zijn nieuwe voorlichtingcampagnes dan toch (opnieuw) nodig. Een condoom dat scheurt kan ik me nog voorstellen, maar bij correct gebruik van de pil (en geen ziekte met bv. diarree) is zwangerschap quasi onmogelijk, als in een kans die zo goed als nihil is.

Dat is overigens geen reden om te sleutelen aan het recht op abortus, maar ik vind wel dat mensen iets zorgvuldiger mogen zijn als ze seksuele betrekkingen hebben.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Mag ik mijn masturbatie kwakje in de WC doorspoelen zonder beschuldigd te worden van genocide?
    Ik denk dat iemand die het aborteren van een embryo/beginnende foetus (!!!) gelijkstelt aan kindermoord wellicht eens goed op je zal neerkijken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kay-gell
    Ik denk niet dat ze dat voor de fun doen nee, maar er moet misschien ook eens gedacht worden aan het leven van het ongeboren kind ipv het 'ongemak' van de vrouw.
    Moord blijft moord.
    Die vrouwen denken vaak juist in de eerste plaats aan "het leven van het ongeboren kind" en niet aan hun eigen ongemak. Als zij niet de middelen hebben om die kinderen een waardige jeugd en opvoeding te schenken, of ze zitten in een gevaarlijke thuissituatie, of om welke reden dan ook vrezen ze dat hun kind geen goede levenskwaliteit zou hebben, dan is het hun volste recht om hun beginnende zwangerschap (wanneer het dus nog geen baby is zoals jij denkt) te aborteren. Je doet precies alsof een abortus een gemakkelijke keuze is.

Ik mag hopen dat we nooit terug gaan naar de tijd waarin abortussen verboden waren. Ik heb nog nooit een abortus laten doen en zal het hopelijk nooit nodig hebben, maar het idee alleen al dat een condoom kan scheuren of een pil door omstandigheden niet kan werken en ik daardoor 18+ jaar een kind zou moeten opvoeden waar ik nooit vrijwillig voor heb gekozen terwijl ik 0,0 moederlijke gevoelens heb, nee, ik hoop dat vrouwen die tijden nooit meer zullen meemaken.
    Laatst gewijzigd door coldplayke; 27 mei 2019 om 18:16
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ze doen het voornamelijk omdat het hun goed uitkomt, het is een gemakkelijk alternatief in plaats van je verantwoordelijkheid op te nemen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Ze doen het voornamelijk omdat het hun goed uitkomt, het is een gemakkelijk alternatief in plaats van je verantwoordelijkheid op te nemen.
    en tot week 12 is daar niets mis mee
    dan mogen ze de foetus behandelen en benaderen als een kwaadaardige tumor die in hun lijf woekert. Hoeven ze aan niemand verantwoording af te leggen of ze die wel/niet willen.

als ze dan weten dat ze die kleine geen toekomst kunnen geven, om welke reden ook, dan kan abortus ook een verantwoordelijke beslissing zijn.

goede regel maar 12 weken moet wel de minimum zijn om vrouwen de kans te geven om te beslissen.

Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Ik ben voor abortus en euthanasie. Maar heb het wel moeilijk met abortus wanneer vb de vader het kind wel wil hebben en de vrouw eenzijdig kan beslissen om het te beëindigen - dat hoort een gezamenlijke beslissing te zijn. Je gaat namelijk ook geen abortus erdoor krijgen wanneer de vader de abortus wenst maar de moeder het wel wenst te behouden. Zolang het kind met instemming van beide is geconcipieerd natuurlijk. Verkrachting, incest valt daar dan ook buiten.
    Zwangerschap heeft dan ook enkel impact op het lichaam van de vrouw. Lijkt me logisch dat zij en zij alleen kan beslissen of ze daarmee wenst door te gaan.
    Iemand verplichten zwanger te zijn of de zwangerschap af te breken is niets minder dan een inbreuk op de fysieke integriteit.

- Nee, het gaat om een hoopje niet levensvatbare cellen.
    - Beslissing tot abortus wordt zelden lichtzinnig genomen, 't is niet alsof je daarvoor even de supermarkt binnenloopt.
    - Beter een abortus dan het zoveelste kind dat in onmogelijke omstandigheden moet opgroeien.
    - Beter een abortus dan nog een extra kop erbij op deze zwaar overbevolkte wereld.
    - Hallo individuele vrijheid? De enigen die betrokken zijn bij abortus zijn de biologische ouders - voor zover de man in vele gevallen al niet uit de picture is verdwenen. Dus moei u niet.

Ik ben echt gedegouteerd van dit soort "meningen", maar na gisteren verbaast niks meer.
    8 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 1 van 12 1234511 ... Laatste

Regels voor berichten