Pagina 4 van 12 Eerste 12345678 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    dat het afkappunt waarop een abortus mag en niet meer mag wel degelijk redelijk arbitrair is.
    het hele menselijke leven is een glijdende schaal zonder duidelijke overgangen
    iedereen ziet de duidelijke verschillen tussen de alle mogelijke stadia vd mens
    kwakje tem oude grijsaard in z'n kist. maar alle grenzen die we trekken zijn nu eenmaal arbitrair
    6j naar school, 18 moogt ge zuipen, 65 pensioen,...

de vraag is gewoon wanneer dat kwakje mens is. en dan, in eht geval van zwangerschap zit ge no altijd met het evenwicht van rechten tussen moeder en foetus.
    de moeder degraderen tot een levende couveuse zonder rechten? die tijd zijn we toch voorbij hoop ik?
    dat ze in 8E maand vd zwangerschap neit meer zoveel te zeggen heeft en gewoon meot uitdragen is evident, maar dat kwakje de volgende morgen? ga je dat echt evenveel rechten geven?

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Hij bedoelt versus het kind opvoeden denk ik.
    En hij heeft gelijk. "ja het komt in mijn leven niet goed uit dus vermoord ik m'n ongeboren kind maar"
    Exactly my point.

Want daar komt het op neer. Maar ondertussen is abortus al zo gebagateliseerd dat er zo niet over gedacht wordt.
    Idd, het blijft een vorm van moord die als een onnozel bagatel wordt beschouwd. Een zeer triestige evolutie.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feignasse Bekijk bericht
    Zwangerschap heeft dan ook enkel impact op het lichaam van de vrouw. Lijkt me logisch dat zij en zij alleen kan beslissen of ze daarmee wenst door te gaan.
    Iemand verplichten zwanger te zijn of de zwangerschap af te breken is niets minder dan een inbreuk op de fysieke integriteit.
    .
    Dat risico neem je bij consensuele geslachtgemeenschap dat dit gevolg een mogelijkheid is. Je moet daar niet flauw over doen.

Het feit dat dit 9 maand een inbreuk heeft op uw lichaam moet je er dan maar bijnemen indien 1 van u 2 die kleine wenst te houden. Keuze is niet altijd zonder gevolgen.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vorig jaar was ik in China aan het rondreizen en daar verschillende keren met locals in contact gekomen. Eén kerel vertelde me daar dat zijn zus zwanger was en ze hadden laten vaststellen dat een meisje ging worden. Zijn zus kreeg nu druk vanuit haar familie en schoonfamilie om over te gaan op abortus, enkel omwille van het geslacht. Blijkbaar was dat redelijk common nog in China, waar ze van abortus ook een keuzemenu hebben gemaakt dat zonder boe of ba kan worden toegepast.

Ik vraag mij af wat de meeste geëmancipeerde vrouwen hiervan vinden die pro abortus zijn. Is dit nu een gewenste evolutie, abortus gewoon omdat het geslacht vrouwelijk is? Zou het niet kunnen dat deze waanzin wat ingeperkt mag worden?

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Vorig jaar was ik in China aan het rondreizen en daar verschillende keren met locals in contact gekomen. Eén kerel vertelde me daar dat zijn zus zwanger was en ze hadden laten vaststellen dat een meisje ging worden. Zijn zus kreeg nu druk vanuit haar familie en schoonfamilie om over te gaan op abortus, enkel omwille van het geslacht. Blijkbaar was dat redelijk common nog in China, waar ze van abortus ook een keuzemenu hebben gemaakt dat zonder boe of ba kan worden toegepast.

Ik vraag mij af wat de meeste geëmancipeerde vrouwen hiervan vinden die pro abortus zijn. Is dit nu een gewenste evolutie, abortus gewoon omdat het geslacht vrouwelijk is? Zou het niet kunnen dat deze waanzin wat ingeperkt mag worden?
    Dat probleem valt gemakkelijk op te lossen door de termijn voor abortus korter te houden dan de termijn waarna het geslacht kan worden vastgesteld.

EDIT: blijkbaar willen ze dat al doen: https://www.chinasquare.be/jiangxi-w...tus-tegengaan/
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    China. Daar zeg je het al. Denk je nu echt dat er in Belgie veel vrouwen omwille van het geslacht abortus plegen? Wettelijk gezien is dat net onmogelijk want de nipt test wordt pas vanaf week 11/12 aangeboden. Dus als je het geslacht weet is het al te laat dan om nog abortus te mogen uitvoeren.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    China. Daar zeg je het al. Denk je nu echt dat er in Belgie veel vrouwen omwille van het geslacht abortus plegen? Wettelijk gezien is dat net onmogelijk want de nipt test wordt pas vanaf week 11/12 aangeboden. Dus als je het geslacht weet is het al te laat dan om nog abortus te mogen uitvoeren.
    Ik dacht dat een nipt-test diende om down-syndroom en dergelijke op te sporen, denk niet dat je daar een geslacht mee te weten komt.

Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Dat risico neem je bij consensuele geslachtgemeenschap dat dit gevolg een mogelijkheid is. Je moet daar niet flauw over doen.

Het feit dat dit 9 maand een inbreuk heeft op uw lichaam moet je er dan maar bijnemen indien 1 van u 2 die kleine wenst te houden. Keuze is niet altijd zonder gevolgen.
    Dus omdat je op één bepaald tijdstip consensuele seks hebt gehad, moet je voor de rest van je leven aan die keuze blijven vastplakken? Mensen begaan - zeker op dat vlak - stommiteiten. Het getuigt van een middeleeuwse mentaliteit om dan te zeggen "je had maar beter moeten weten, nu moet je boeten".

Verder ga je volledig voorbij aan de blijvende impact die een zwangerschap fysiek en mentaal heeft. Je kan het gewoon niet maken om iemand te dwingen dat tegen wil en dank te ondergaan.

Zelf man zijnde vraag ik mij ook af wat voor soort psycho je moet zijn om per se een kind te willen van een vrouw die dat niet ziet zitten. Misschien maar beter dat zulke types geen zeggenschap hebben. Voor zover het natuurlijk al vaak voorkomt. Ik ben er vrijwel zeker van dat de meeste abortussen gebeuren met consensus van beide ouders, dan wel nadat de man al uit de picture is verdwenen.

Verder hoor ik hier ook "Ja dan moet je het maar afstaan ter adoptie".
    Tuurlijk, want dat is geen bron van trauma's en onzekerheid voor ouder(s) én kind. Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niets tegen adoptie, wel integendeel. Maar het is geen zaligmakend alternatief voor abortus.

Wat voor nut heeft het om abortus onder externe dwang te gaan vergelijken met een vrije, individuele keuze?
    Geen enkele dwang is goed bij zo'n beslissing, net daarom dat abortus een keuze moet zijn die enkel mag afhangen van de zwangere vrouw.
    Maar bon, wat weet ik het, ik ben geen geëmancipeerde vrouw.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Ik dacht dat een nipt-test diende om down-syndroom en dergelijke op te sporen, denk niet dat je daar een geslacht mee te weten komt.
    Yep toch wel. Want down is net zoals geslacht chromosomaal. Als je het ene weet, kan je het andere ook weten. Het staat standaard op het verslag.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Yep toch wel. Want down is net zoals geslacht chromosomaal. Als je het ene weet, kan je het andere ook weten. Het staat standaard op het verslag.
    Dat wist ik niet, weeral iets bijgeleerd dan

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Nogmaals. Het heet pro-choice. Niet pro-abortion. Ik heb nog nooit van iemand geweten die vindt dat in 100% van alle zwangerschappen er abortus moet worden gepleegd, dus waar jij de term "pro-abortus" haalt is mij een raadsel.

Uiteraard zou het dwingen van vrouwen tot het overgaan tot abortie strafbaar moeten zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feignasse
    Dus omdat je op één bepaald tijdstip consensuele seks hebt gehad, moet je voor de rest van je leven aan die keuze blijven vastplakken? Mensen begaan - zeker op dat vlak - stommiteiten. Het getuigt van een middeleeuwse mentaliteit om dan te zeggen "je had maar beter moeten weten, nu moet je boeten".
    Zou vooral leuk zijn voor tieners (die niet altijd de meest doordachte beslissingen maken): "ah je bent zwanger als 15-jarige? Sorry, daar had je maar eerder aan moeten denken, nu mag je als tienermoeder door het leven gaan en je eigen plannen en dromen aan de kant schuiven tot het kind volwassen is."

De "straf" lijkt me helemaal niet in proportie met de "misdaad".
    Laatst gewijzigd door coldplayke; 28 mei 2019 om 08:20
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Idd, het blijft een vorm van moord die als een onnozel bagatel wordt beschouwd. Een zeer triestige evolutie.
    moord is een persoon doden, niet het verwijderen van een klompje cellen dat nauwelijks zichtbaar is met het blote oog

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dan is uzelf afrukken ook moord.
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik snap niet dat er in deze tijden nog mensen geloven dat als je op een partij stemt, je 100% akkoord bent met al hun stellingen. Ik ben 100% voor abortus en euthanasie en heb ook deels VB gestemd, wetende dat het afschaffen van abortus en euthanasie er toch nooit zal doorkomen, het is hier dan ook niet Amerika.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingCunta Bekijk bericht
    Ik snap niet dat er in deze tijden nog mensen geloven dat als je op een partij stemt, je 100% akkoord bent met al hun stellingen. Ik ben 100% voor abortus en euthanasie en heb ook deels VB gestemd, wetende dat het afschaffen van abortus en euthanasie er toch nooit zal doorkomen, het is hier dan ook niet Amerika.
    Tom van Grieken heeft dan ook duidelijk gezegd dat ze niet voor het afschaffen van abortus zijn maar tegen een versoepeling, dat zijn twee verschillende dingen.

Veel mensen denken dat ze ook het homohuwelijk willen afschaffen terwijl dit evenzeer niet waar is. Ze zijn vooral tegen die idiocrasie van de laatste jaren dzt je voor elk van de 350 verzonnen geslachten een apart toilet moet hebben.

Het is niet omdat je geen voorstander bent van x of y dat je x of y meteen wil verbieden.
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.

Pagina 4 van 12 Eerste 12345678 ... Laatste

Regels voor berichten