Pagina 3 van 12 Eerste 1234567 ... Laatste
    zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    In theorie (!) zie ik iets in het argument dat je verantwoordelijk moet zijn voor uw eigen daden en een ontwikkelend mensje doden/verwijderen omdat jij even onachtzaam geweest bent belachelijk is.

ECHTER --> is het zoveel beter om iemand met een kind op te zadelen die het niet wil? Waarschijnlijk niet eh.
    *** Also sprach Zarathustra ***

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je bent dus niet langer pro-choice, maar wilt jou mening niet opdringen aan anderen? Die twee gaan niet echt samen he.

Pro-choice houdt in dat je de keuze aan de vrouw/biologische ouders laat. Of ze het kind willen houden, of juist niet, het is hun beslissing. Pro-life houdt in dat je die keuze van hen afneemt en zegt dat ze de zwangerschap moeten vervolledigen. Dat is bij uitstek je mening aan iemand opdringen.
    Dan interpreteer je het anders dan in bedoel. Ik ben tegen abortus (buiten gezondheidsredenen, verkrachting,...), maar ga hier echt niet de moeite doen om die mening op te dringen aan anderen. Dus ja, denk er maar anders over ik steek m'n moeite niet in om anderen te overtuigen.

Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Dan hoop ik dat jij ook op zijn minst vegetarier bent want het is ronduit absurd niet tegen een abortus te kunnen maar wel lekker smikkelen en smullen van pas geslachte varkens en koeien die opgroeien in 'dieronwaardige' omstandigheden. Alsof zo'n embryo mentaal verder staat dan een ander dier.
    De industriële veeteelt is inderdaad niets anders dan een soort mega-Auschwitz waarin wezens die daadwerkelijk pijn en emoties kunnen voelen de meest gruwelijke shit moeten ondergaan zodat de mens zijn vlezeke kan eten. 300 miljoen geslachte dieren per jaar in België alleen. Maar o wee het hoopke cellen met 0,0 besef van wat dan ook dat wordt weggehaald (of in de meeste gevallen gewoon wegbloedt na het slikken van een pil), want dat is "moord" op "een baby" :')
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ja kijk, jij jouw mening ik de mijne. Ik ga je er niet anders door bekijken of whatever. Heb ook geen zin om hier elk argument pro of contra te gaan analyseren. Ik was vroeger pro-choice maar ben van mening veranderd en ga mijn mening echt niet aan andere opdringen of proberen hen te overtuigen. Bij mij was 't ook een traag proces.
    Maar nogmaals alle respect voor jouw mening, ik ben 't er gewoon echt niet mee eens.
    Maar ik ben net zoals u pro-life. Alleen ben ik ervan overtuigd dat in sommige gevallen de meest respectvolle manier om met het leven om te gaan, juist abortus is. Idem euthanasie.

Een paar youtube video's die bedoeld zijn om emoties te bespelen gaan mij daar ook niet anders over doen denken. Dat is een riedeltje van ultrakatholieken die nog steeds geloven in het dogma dat alle leven heilig, kost wat kost. Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Er is niets heilig aan een miserabel leven.
    Als een vrouw abortus pleegt omdat ze per ongeluk zwanger geraakt is van een vent waarvan ze niet het gevoel heeft dat de relatie de goede kant uitgaat, of die heeft haar zelfs al laten zitten, dan heb ik daar alle respect voor. Als ge een kind geen deftig leven kunt geven, dan moet ge er ook niet aan beginnen. Beter dat ge dan op tijd nog abortus pleegt dan uw leven lang een moeder te zijn die haar kind niet voldoende zal kunnen bieden.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 27 mei 2019 om 20:48
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Euthanasie wel, abortus niet. Ik vind dat echt de moord op een ongeboren kind. 2 jaar geleden dacht ik zo niet hoor tot ik mij er wat in begon te verdiepen.
    Deze video vond ik daarin erg pakkend:
    https://youtu.be/OZXQBhTszpU

En ook change my mind:
    https://youtu.be/OCSZYJywQPM

Versta mij niet verkeerd ik ga vrouwen die dit nu doen niet vies bekijken of aan abortus klinieken staan betogen.

Edit : zie nu dat dit een aparte thread is. Jammer dat abortus en euthanasie op een hoop gegooid worden.

Letterlijk het eerste wat hij zegt in die "pakkende" getuigenis is dat het gaat over abortussen na 14 tot 24 weken, niet echt relevant dus als de limiet nu al op 12 weken ligt.

Iedereen mag natuurlijk geloven wat hij zelf wil maar ik zou toch verder kijken dan alleen maar sentimentele anekdotes en bedenkelijke youtubevideo's vooraleer je een mening vormt die je klaarblijkelijk nooit meer wenst te herzien.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Euthanasie wel, abortus niet. Ik vind dat echt de moord op een ongeboren kind. 2 jaar geleden dacht ik zo niet hoor tot ik mij er wat in begon te verdiepen.
    Deze video vond ik daarin erg pakkend:
    https://youtu.be/OZXQBhTszpU
    Die video is toch compleet uit context getrokken? Abortus in de eerste 12 weken kan gebeuren door medicatie of de katheder die hij in het begin bovenhaalt. Ik krijg de indruk dat hij dat zelf oké vindt (na zijn traumatische ervaring van de methode erna voert hij deze vorm van abortus nog even uit).

Daarna haalt hij een tang boven en beschrijft een abortus van een baby van 22-24 weken (>60% van de zwangerschap) van wie de hersenen geplet worden, de ledematen er 1 voor 1 worden uitgehaald of er half-levend uit komen ... Logisch dat die mens geen zin meer krijgt om een abortus uit te voeren
    Laatst gewijzigd door Destel; 27 mei 2019 om 20:52
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Letterlijk het eerste wat hij zegt in die "pakkende" getuigenis is dat het gaat over abortussen na 14 tot 24 weken, niet echt relevant dus als de limiet nu al op 12 weken ligt.

Iedereen mag natuurlijk geloven wat hij zelf wil maar ik zou toch verder kijken dan alleen maar sentimentele anekdotes en bedenkelijke youtubevideo's vooraleer je een mening vormt die je klaarblijkelijk nooit meer wenst te herzien.
    Je moet er nu ook geen karikatuur van maken. Ik haalde die video's aan als voorbeelden maar daarin komen wel veel argumenten terug waarin ik me vind. Nogmaals het is iets wat bij mij stilaan gebeurd is maar ik heb m'n mening over abortus herzien en zeker niet door wat videos. Dat is een lang proces en daarom steek ik er ook mede geen tijd in hier.
    Misschien herzie ik ze ooit maar dat zal zeker niet gebeuren door 9lives.
    Ik ben alleszins zeker niet zo koppig om te zeggen dat ik nooit van mening zal veranderen. Omgekeerd is dat ook al gebeurd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Maar ik ben net zoals u pro-life. Alleen ben ik ervan overtuigd dat in sommige gevallen de meest respectvolle manier om met het leven om te gaan, juist abortus is. Idem euthanasie.

Een paar youtube video's die bedoeld zijn om emoties te bespelen gaan mij daar ook niet anders over doen denken. Dat is een riedeltje van ultrakatholieken die nog steeds geloven in het dogma dat alle leven heilig, kost wat kost. Daar ben ik het gewoon niet mee eens.
    Als een vrouw abortus pleegt omdat ze per ongeluk zwanger geraakt is van een vent waarvan ze niet het gevoel heeft dat de relatie de goede kant uitgaat, of die heeft haar zelfs al laten zitten, dan heb ik daar alle respect voor. Als ge een kind geen deftig leven kunt geven, dan moet ge er ook niet aan beginnen. Beter dat ge dan abortus pleegt dan een moeder te zijn die haar kind niet voldoende zal kunnen bieden.
    Ik maak er echt niet meer woorden aan vuil. Het is nu een aparte topic geworden ik wilde in de originele alleen maar een korte reactie geven.
    Nogmaals ook: euthanasie ben ik zeker voorstander van.

En dat zal ook 't laatste zijn wat ik in deze discussie bijdraag.
    Voor de 5de keer ofzo: no hard feelings ik steek er gewoon m'n tijd niet in, met alle respect voor andere meningen.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hoe staat ge eigenlijk tov. Down syndroom. Vind ge dat abortus in zo'n gevallen wel kan, of ook niet omdat dat ook heilig is?
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Dan hoop ik dat jij ook op zijn minst vegetarier bent want het is ronduit absurd niet tegen een abortus te kunnen maar wel lekker smikkelen en smullen van pas geslachte varkens en koeien die opgroeien in 'dieronwaardige' omstandigheden. Alsof zo'n embryo mentaal verder staat dan een ander dier.
    een baby die jong genoeg is staat mentaal ook niet verder dan bepaalde dieren en toch is iedereen wel akkoord dat we die moeten laten leven. Ik ben niet persé tegen abortus maar ik volg Kaygell wel dat het afkappunt waarop een abortus mag en niet meer mag wel degelijk redelijk arbitrair is. Als we het afkappunt leggen op "mentaal meer ontwikkelt dan dieren gaan we bizarre en onaanvaardbare toestanden krijgen.

iTrader
    0
    Allereerst: kan iemand mij bevestigen dat VB tegen Abortus en Euthanasie is? Voor zover ik gelezen heb vind ik dat namelijk niet direct terug in hun partij programma.

Ik ben voor euthanasie, dat lijkt me redelijk logisch. Als je terminaal ziek bent dan moet je gewoon zelf de kans hebben om te bepalen of je wil sterven of niet. Ik ben wel tegen abortus tenzij het gaat om extreme gevallen zoals dus verkrachting. In elk ander geval ben ik er tegen. Als jij zwanger raakt omdat je per ongeluk je pil vergeet of geen condoom gebruikt, is dat jouw eigen schuld en moet je je verantwoordelijkheid maar opnemen. Zoals hier eerder al verkondigd werd: Abortus is in dat geval een easy way out. Kun of wil je er niet voor zorgen? Geef het dan weg. Genoeg gezinnen die geen kinderen kunnen krijgen, maar wel er graag eentje hebben.
    Real Madrid CF | Club Brugge KV

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Toegang tot euthanasie mag voor mij een pak makkelijker dan nu. Iedereen moet van mij het recht hebben om hiervoor te kiezen, ik zie geen reden om hier voorwaarden aan op te leggen zoals terminale ziekte of dergelijke. Als iemand wilt sterven, om welke reden dan ook, dan moet dat mogelijk zijn en dan moet men hem/haar daar zo goed mogelijk in begeleiden.

Uiteraard met de nodige (psychiatrische) begeleiding en bedenktijd etc.

Je moet er nu ook geen karikatuur van maken. Ik haalde die video's aan als voorbeelden maar daarin komen wel veel argumenten terug waarin ik me vind. Nogmaals het is iets wat bij mij stilaan gebeurd is maar ik heb m'n mening over abortus herzien en zeker niet door wat videos. Dat is een lang proces en daarom steek ik er ook mede geen tijd in hier.
    Misschien herzie ik ze ooit maar dat zal zeker niet gebeuren door 9lives.
    Ik ben alleszins zeker niet zo koppig om te zeggen dat ik nooit van mening zal veranderen. Omgekeerd is dat ook al gebeurd.

Ik maak er echt niet meer woorden aan vuil. Het is nu een aparte topic geworden ik wilde in de originele alleen maar een korte reactie geven.
    Nogmaals ook: euthanasie ben ik zeker voorstander van.

En dat zal ook 't laatste zijn wat ik in deze discussie bijdraag.
    Voor de 5de keer ofzo: no hard feelings ik steek er gewoon m'n tijd niet in, met alle respect voor andere meningen.
    Sja, dat is natuurlijk het makkelijkste...

Ik zie jouw veel extreme statements maken hier maar zonder veel inhoud. Ik zie ook een aantal keren zeggen dat je argumenten hebt maar tenzij ik er over lees heb ik die argumenten nog niet gevonden. Verder plaats je 2 filmpjes en zeg je dat die veel van jouw argumenten bevatten. Die filmpjes worden dan onderuit gehaald wegens niet relevant in Belgie, dus hoeveel van jouw argumenten blijven er dan nog over?

iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Toegang tot euthanasie mag voor mij een pak makkelijker dan nu. Iedereen moet van mij het recht hebben om hiervoor te kiezen, ik zie geen reden om hier voorwaarden aan op te leggen zoals terminale ziekte of dergelijke. Als iemand wilt sterven, om welke reden dan ook, dan moet dat mogelijk zijn en dan moet men hem/haar daar zo goed mogelijk in begeleiden.

Uiteraard met de nodige (psychiatrische) begeleiding en bedenktijd etc.

Sja, dat is natuurlijk het makkelijkste...

Ik zie jouw veel extreme statements maken hier maar zonder veel inhoud. Ik zie ook een aantal keren zeggen dat je argumenten hebt maar tenzij ik er over lees heb ik die argumenten nog niet gevonden. Verder plaats je 2 filmpjes en zeg je dat die veel van jouw argumenten bevatten. Die filmpjes worden dan onderuit gehaald wegens niet relevant in Belgie, dus hoeveel van jouw argumenten blijven er dan nog over?
    Ik ben dan ook niet verplicht om elk van mijn meningen in detail tegen iedereen hier te verantwoorden. Ik doe dat tot zover ik dat nodig acht of wil.
    Ik heb vele jaren op politics.be versleten in m'n studententijd en als jong-volwassen in het linkse kamp. Genoeg tijd aan "verspild" om nu te stoppen als ik er de energie niet voor heb of leukere dingen te doen heb.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Ik ben dan ook niet verplicht om elk van mijn meningen in detail tegen iedereen hier te verantwoorden. Ik doe dat tot zover ik dat nodig acht of wil.
    Ik heb vele jaren op politics.be versleten in m'n studententijd en als jong-volwassen in het linkse kamp. Genoeg tijd aan "verspild" om nu te stoppen als ik er de energie niet voor heb of leukere dingen te doen heb.
    Dat mag uiteraard, al snap ik niet waarom je het dan wel nodig vind om die mening te komen uiten maar niet om ze ook effectief te verdedigen, maar soit, veel plezier met die leukere dingen.

iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Dat mag uiteraard, al snap ik niet waarom je het dan wel nodig vind om die mening te komen uiten maar niet om ze ook effectief te verdedigen, maar soit, veel plezier met die leukere dingen.
    Goh ja, het is iets waar ik wel een sterke mening over heb. Maar ineens is 't een andere topic geworden ipv ergens een post in een andere thread dus ja dan reageert natuurlijk iedereen, zeker omdat 't nog zoiets controversieel is. En ja 15 jaar geleden kon ik daar veel meer m'n tijd in steken maar die fut is er echt uit gegaan na zoveel jaren politics.be

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pinkman Bekijk bericht
    Allereerst: kan iemand mij bevestigen dat VB tegen Abortus en Euthanasie is? Voor zover ik gelezen heb vind ik dat namelijk niet direct terug in hun partij programma.
    Ergens in de afgelopen jaren hebben ze het uit hun partij programma gehaald, dus waarschijnlijk hebben ze zich er bij neergelegd, maar ze waren er heel erg lang tegen.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: frequency trainer

Pagina 3 van 12 Eerste 1234567 ... Laatste

Regels voor berichten