Pagina 2 van 12 Eerste 123456 ... Laatste
    Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ze doen het voornamelijk omdat het hun goed uitkomt, het is een gemakkelijk alternatief in plaats van je verantwoordelijkheid op te nemen.
    Bewust kiezen om geen kinderen te hebben is ook je verantwoordelijkheid opnemen.
    Het is geen "gemakkelijk" alternatief.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ik snap niet dat er in deze tijden nog mensen moord op baby's goedkeuren. Binnen 100 jaar kijken we daar op terug als middeleeuwse praktijken.
    Voor mij kan dat alleen bij gevaar van het leven voor de moeder of ernstige afwijkingen.
    Wauw, gelukkig hebt ge goeie kakverhalen want dit had ik niet van u verwacht.

Zoals bij alles zijn er mensen die wetgeving misbruiken voor eigen gewin of gemakzucht.
    Maar abortus en euthanasie is er echt wel om mensen te helpen.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    Wauw, gelukkig hebt ge goeie kakverhalen want dit had ik niet van u verwacht.

Zoals bij alles zijn er mensen die wetgeving misbruiken voor eigen gewin of gemakzucht.
    Maar abortus en euthanasie is er echt wel om mensen te helpen.
    Euthanasie wel, abortus niet. Ik vind dat echt de moord op een ongeboren kind. 2 jaar geleden dacht ik zo niet hoor tot ik mij er wat in begon te verdiepen.
    Deze video vond ik daarin erg pakkend:
    https://youtu.be/OZXQBhTszpU

En ook change my mind:
    https://youtu.be/OCSZYJywQPM

Ik vind dat iedereen die serie es zou moeten uitkijken en echt nadenken. Daar zitten ook zowat al mijn argumenten in.

Versta mij niet verkeerd ik ga vrouwen die dit nu doen niet vies bekijken of aan abortus klinieken staan betogen.

Edit : zie nu dat dit een aparte thread is. Jammer dat abortus en euthanasie op een hoop gegooid worden.
    Laatst gewijzigd door kay-gell; 27 mei 2019 om 19:28

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Ze doen het voornamelijk omdat het hun goed uitkomt, het is een gemakkelijk alternatief in plaats van je verantwoordelijkheid op te nemen.
    Het kost meer geld en ge moet minstens 2 keer naar het ziekenhuis, een keer voor een eerste gesprek en dan nog eens voor de ingreep. Op welke manier is het een gemakkelijker alternatief dan een condoom of een pil?
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Het kost meer geld en ge moet minstens 2 keer naar het ziekenhuis, een keer voor een eerste gesprek en dan nog eens voor de ingreep. Op welke manier is het een gemakkelijker alternatief dan een condoom of een pil?
    Hij bedoelt versus het kind opvoeden denk ik.
    En hij heeft gelijk. "ja het komt in mijn leven niet goed uit dus vermoord ik m'n ongeboren kind maar"

Want daar komt het op neer. Maar ondertussen is abortus al zo gebagateliseerd dat er zo niet over gedacht wordt.
    Wie vraagt de mening van het ongeboren kind? Niemand en ik vind dat daar ook wel eens rekening gehouden mag worden.
    En also: adoptie.

Als ge uw kind na een paar maand kunt vermoorden moet je het ook kunnen uitdragen en er iemand mee gelukkig maken als je het niet wil houden.
    Maar ja zoals ik zei : moord op het ongeboren kind wordt zo licht over gegaan dat dat dan het enige alternatief is.
    Laatst gewijzigd door kay-gell; 27 mei 2019 om 19:26

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Want daar komt het op neer. Maar ondertussen is abortus al zo gebagateliseerd dat er zo niet over gedacht wordt.
    Wie vraagt de mening van het ongeboren kind?
    Even los van de wetenschap over het waarom van die grens van 12 weken, maar... hoe kom je bij die bovenste stelling? Waarom denk je dat het gebagatelliseerd wordt? En hoe kom je erbij dat er niet wordt over nagedacht?
    Je kunt je niet voorstellen hoe ingrijpend het is voor de vrouwen die het laten doen, en je kunt echt niet, écht niet, zomaar ‘on a whim’ een abortusje laten doen, hoor. Dat is op niets gebaseerd.

Daarnaast: Niemand vraagt de mening van het ongeboren kind, want voor die grens heeft dat kind nog geen mening. Het fysieke wat er nodig is om een menig te hebben is nog niet aanwezig. Nog bijlage na niet.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0
    Euthanasie wel, abortus niet. Ik vind dat echt de moord op een ongeboren kind. 2 jaar geleden dacht ik zo niet hoor tot ik mij er wat in begon te verdiepen.
    Deze video vond ik daarin erg pakkend:
    https://youtu.be/OZXQBhTszpU
    De abortus van een foetus van 22 weken die hij beschrijft mag ook in Belgie alleen maar uitgevoerd worden in zeer exceptionele omstandigheden zoals levensgevaar voor de moeder of wanneer de foetus aan een ongeneeslijke en ernstige ziekte lijdt. Wil je dat dan kost wat kost op de wereld zetten?

Wat hij beschrijft is totaal niet te vergelijken met het weghalen van een foetus van 9 weken dat dan nog maar zo groot is als een framboos.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 27 mei 2019 om 19:40
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Even los van de wetenschap over het waarom van die grens van 12 weken, maar... hoe kom je bij die bovenste stelling? Waarom denk je dat het gebagatelliseerd wordt? En hoe kom je erbij dat er niet wordt over nagedacht?
    Je kunt je niet voorstellen hoe ingrijpend het is voor de vrouwen die het laten doen, en je kunt echt niet, écht niet, zomaar ‘on a whim’ een abortusje laten doen, hoor. Dat is op niets gebaseerd.

Daarnaast: Niemand vraagt de mening van het ongeboren kind, want voor die grens heeft dat kind nog geen mening. Het fysieke wat er nodig is om een menig te hebben is nog niet aanwezig. Nog bijlage na niet.
    De abortus van een foetus van 22 weken die hij beschrijft mag ook in Belgie alleen maar uitgevoerd worden in zeer exceptionele omstandigheden zoals ernstig gevaar of wanneer de foetus aan een ongeneeslijke en ernstige ziekte lijdt. Is totaal niet te vergelijken met het weghalen van een embryo of foetus van 9 weken.
    Sorry voor mij blijft leven ontstaan bij de conceptie. Nogmaals ik dacht er vroeger heel anders over maar dat heeft de laatste tijd echt een heel andere wending gekregen.
    Kijk heel de change my mind maar es uit (alle episodes), blijf je erbij ok even goede vrienden maar ik herzie mijn mening echt niet meer.
    Het was ook niet mijn bedoeling Jan en alleman daarvan te overtuigen hier. Maar ik ben echt wel zeker van de manier waarop ik denk

iTrader
    0
    Ik vind ook dat we meer rekening moeten houden met de mening van het embryo.

iTrader
    0
    Sorry voor mij blijft leven ontstaan bij de conceptie. Nogmaals ik dacht er vroeger heel anders over maar dat heeft de laatste tijd echt een heel andere wending gekregen.
    Kijk heel de change my mind maar es uit (alle episodes), blijf je erbij ok even goede vrienden maar ik herzie mijn mening echt niet meer.
    Het was ook niet mijn bedoeling Jan en alleman daarvan te overtuigen hier. Maar ik ben echt wel zeker van de manier waarop ik denk
    Dan hoop ik dat jij ook op zijn minst vegetarier bent want het is ronduit absurd niet tegen een abortus te kunnen maar wel lekker smikkelen en smullen van pas geslachte varkens en koeien die opgroeien in 'dieronwaardige' omstandigheden. Alsof zo'n embryo mentaal verder staat dan een ander dier.

iTrader
    0
    Hij bedoelt versus het kind opvoeden denk ik.
    En hij heeft gelijk. "ja het komt in mijn leven niet goed uit dus vermoord ik m'n ongeboren kind maar"

Wie vraagt de mening van het ongeboren kind? Niemand en ik vind dat daar ook wel eens rekening gehouden mag worden.
    En also: adoptie.

Als ge uw kind na een paar maand kunt vermoorden moet je het ook kunnen uitdragen en er iemand mee gelukkig maken als je het niet wil houden.
    Maar ja zoals ik zei : moord op het ongeboren kind wordt zo licht over gegaan dat dat dan het enige alternatief is.
    Abortus zitten schetsen als iets dat louter een egoïstische keuze van een vrouw is, is gewoon kort door de bocht. Heb je er al eens gedacht dat het misschien ook niet in het belang van een foetus is om ongewenst opgevoed te moeten worden door een vrouw die daar helemaal niet voor wou kiezen? En daardoor dat kind helemaal geen liefde zal kunnen geven? Of geen geld heeft om dat kind deftig te onderhouden? Of dat die foetus nooit een vader zal kennen omdat het een one-night stand was? Als je een foetus toch alleen maar een miserabel leven kan geven, wel, dan is het nog steeds beter van gewoon abortus te plegen.

Het gebruik van het woord moord is compleet misplaatst wanneer je het hebt over een foetus van 9 weken die maar even groot is als een framboos, niet levensvatbaarheid is en niet eens pijn kan voelen.

Well, more power to you als je vind dat een niet-levensvatbare embryo al leven kan noemen maar meer dan een hoopje cellen ter grootte van je duim dat niets kan voelen of denken is het niet. Nu, ik ga rap mijn zuurdesem starten voor mijn brood. Ik heb slecht nieuws voor je: dat gaat miljoenen levende gistcellen het einde van hun leven betekenen en ik scheid dat daarna gewoon terug uit.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 27 mei 2019 om 20:08

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Crazy in de kokonuts dit topic

iTrader
    36 (100%)
    Abortus zitten schetsen als iets dat louter een egoïstische keuze van een vrouw is, is gewoon kort door de bocht. Heb je er al eens gedacht dat het misschien ook niet in het belang van een foetus is om ongewenst opgevoed te moeten worden door een vrouw die daar helemaal niet voor wou kiezen? En daardoor dat kind helemaal geen liefde zal kunnen geven? Of geen geld heeft om dat kind deftig te onderhouden? Of dat die foetus nooit een vader zal kennen omdat het een one-night stand was? Als je een foetus toch alleen maar een miserabel leven kan geven, wel, dan is het nog steeds beter van gewoon abortus te plegen.

Het gebruik van het woord moord is compleet misplaatst wanneer je het hebt over een foetus van 9 weken die maar even groot is als een framboos, niet levensvatbaarheid is en niet eens pijn kan voelen.

Well, more power to you als je vind dat een niet-levensvatbare embryo al leven kan noemen maar meer dan een hoopje cellen ter grootte van je duim dat niets kan voelen of denken is het niet. Nu, ik ga rap mijn zuurdesem starten voor mijn brood. Ik heb slecht nieuws voor je: dat gaat miljoenen levende gistcellen het einde van hun leven betekenen en ik scheid dat daarna gewoon terug uit.
    Ja kijk, jij jouw mening ik de mijne. Ik ga je er niet anders door bekijken of whatever. Heb ook geen zin om hier elk argument pro of contra te gaan analyseren. Ik was vroeger pro-choice maar ben van mening veranderd en ga mijn mening echt niet aan andere opdringen of proberen hen te overtuigen. Bij mij was 't ook een traag proces.
    Maar nogmaals alle respect voor jouw mening, ik ben 't er gewoon echt niet mee eens.

iTrader
    0
    Sorry voor mij blijft leven ontstaan bij de conceptie.
    en da mag
    maar wat doet ge met die miljoenen bevruchte eicellen die zich niet in de baarmoeder kunnen innestelen? schuld vd moeder?

en waarom is deze mening meer waard of juister dan:
    orgasme,
    kwakje in de vagina
    een ontwikkeld zenuwstelsel
    levensvatbaarheid buiten baarmoeder?
    en al die andere mogelijke momenten die ge kunt kiezen in dit glijdend proces van kwakje tot 9 maand oud boeleke dat uit mama is gefloept?

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja kijk, jij jouw mening ik de mijne. Ik ga je er niet anders door bekijken of whatever. Heb ook geen zin om hier elk argument pro of contra te gaan analyseren. Ik was vroeger pro-choice maar ben van mening veranderd en ga mijn mening echt niet aan andere opdringen of proberen hen te overtuigen. Bij mij was 't ook een traag proces.
    Maar nogmaals alle respect voor jouw mening, ik ben 't er gewoon echt niet mee eens.
    Je bent dus niet langer pro-choice, maar wilt jou mening niet opdringen aan anderen? Die twee gaan niet echt samen he.

Pro-choice houdt in dat je de keuze aan de vrouw/biologische ouders laat. Of ze het kind willen houden, of juist niet, het is hun beslissing. Pro-life houdt in dat je die keuze van hen afneemt en zegt dat ze de zwangerschap moeten vervolledigen. Dat is bij uitstek je mening aan iemand opdringen.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 2 van 12 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten