Bekijk resultaten enquête: Voor welke partij stem je bij de komende federale verkiezingen?

Aantal stemmers
139. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Open Vld

11 7,91%
  • N-VA

54 38,85%
  • VLAAMS BELANG

32 23,02%
  • CD&V

2 1,44%
  • PVDA

1 0,72%
  • GROEN

19 13,67%
  • sp.a

7 5,04%
  • Andere (Volt, DierAnimal, PV&S, D-SA, Piratenpartij, PRO, Be-One, B.U.B., de coöperatie)

2 1,44%
  • Blanco

7 5,04%
  • Ik ga niet stemmen

4 2,88%
  • Ik mag nog niet stemmen

0 0%
    KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Van mij mag hij gerust een vergoeding krijgen, maar begrensd op het niveau van een gewone werkloosheidsuitkering, zoals alle andere burgers van dit land.
    Zijn salaris toen hij nog Kamervoorzitter was, was er trouwens ook los over. Een symbolische euro meer dan de premier, maar dat voor iemand wiens verantwoordelijkheid die van een veredeld debatleider/moderator is.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pegasus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik weet dat je op mijn post doelt, Gavvers
    jij spreekt over sociale zekerheid in termen van 'bodemloze put', ik noem uw redenering kortzichtig en egoïsme
    Ik betwist niet dat er misbruik is van sociale hulpmiddelen maar ik betwist wel dat we daarom maar de bevolkingsgroepen die er (op dit moment) het meest van 'profiteren' weg moeten snijden
    Zeker niet als de splitsing wordt voorgesteld als het walhalla, wat op lange termijn alles behalve zeker is.
    Bevolkingsgroepen 'wegsnijden'. Zelfs het VB gebruikt zo'n taal niet meer ...

Wat VB vraagt is om een migratiestop: We werken eerst de armoede weg die we geïmporteerd hebben door integratie. En dan bekijken we later wat we qua sociale zekerheid die we kunnen dragen. Klinkt logisch en niet zo inhumaan als jij het noemt.
    Wat op dit moment kortzichtig is aan het migratiebeleid is de media en de politiek de nadruk legt op de aantallen. De vraag is voor mij niet of we 'meer' of 'minder' migranten moeten opvangen. Wel dat we ze 'beter' moeten integreren. Maar dat kost allemaal ook geld.

Verder klinkt het alleen maar logisch dat de sociale zekerheid in de eerste plaats moet dienen voor de mensen die hiertoe bijgedragen hebben en niet voor nieuwkomers die niet deze intentie hebben. Dat is egoïsme.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    3 (100%)
    Leuk gesprek met tante en hare zoon

Beide op Vb gestemt vraag ik waarom, antwoord: die krijgen alles hier om niks te doen, ik tegen de zoon: euh gij zijt 25 hebt nog niet eens genoeg dagen gewerkt om te kunnen doppen en al betrapt met een wiet plantage thuis.

Tegen de moeder:
    Ge zijt 55 9 jaar halftijds gewerkt rest van de tijd met u kont in de zetel gehangen
    Wie krijgt er nu iets om niks te doen gulle toch, die turk van 3 huizen verder heeft al langer als u 2 samen gewerkt en brengt onze maatschappij meer bij.

Mond vol tanden.
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nina123 Bekijk bericht
    Dit is nu eens exact waarom mensen op VB stemmen. Hoe kan je in godsnaam voeling hebben met de gewone werkmens als je fokking 11k netto per maand maakt. Dit zijn toch exuberante uitwassen zelfs al heb je dan veel verantwoordelijkheid als Kamervoorzitter en moet je dagen kloppen van 15uur en meer.
    Want die hebben nog nooit een ontslagvergoeding opgestreken zeker?

De enige partij die er echt een punt van maakt is PVDA volgens mij. Maar die doen dan weer andere rare zaken, zoals de overschot van hun loon doorstorten naar hun partij...

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Leuk gesprek met tante en hare zoon

Beide op Vb gestemt vraag ik waarom, antwoord: die krijgen alles hier om niks te doen, ik tegen de zoon: euh gij zijt 25 hebt nog niet eens genoeg dagen gewerkt om te kunnen doppen en al betrapt met een wiet plantage thuis.

Tegen de moeder:
    Ge zijt 55 9 jaar halftijds gewerkt rest van de tijd met u kont in de zetel gehangen
    Wie krijgt er nu iets om niks te doen gulle toch, die turk van 3 huizen verder heeft al langer als u 2 samen gewerkt en brengt onze maatschapij meer bij.

Mond vol tanden.
    Muchos proficiat?
    Uw punt ?
    Dus ze moeten op SPA/Groen/Pvda stemmen zodat ze wel in het rijtje passen van correct stemgedrag voor hun eigen situatie?
    (Wietpaffende luierikken die uitkeringen etc opstrijken)
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Men punt vele stemmen vb om hun eigen zooi qua verantwoordelijkhied mee te kunnen afschuiven op buitenlanders

We hebben schrik juist belgen plegen geen misdrijven
    Ze zijn lui, juist alle belgen werken
    Ze krijgen alles, juist wij belgen krijgen niks

Enz enz.

Die 2 dwazen van men famillie zijn daar al een perfect vb van

Nu heb niks tegen een vb stem he maar om zulke reden echt da zijn dwazen waar je qua volk als maatschappij niks mee zijt.

iTrader
    69 (100%)
    Men punt vele stemmen vb om hun eigen zooi qua verantwoordelijkhied mee te kunnen afschuiven op buitenlanders

Enz enz.

Uw stelling, geëxtrapoleerd op 'vele vb stemmen' gebaseerd op 2 familieleden.
    Zeer geloofwaardig...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Proto's schermafbeelding
    iTrader
    0

Enz enz.

Nu heb niks tegen een vb stem he maar om zulke reden echt da zijn dwazen waar je qua volk als maatschappij niks mee zijt.
    Inderdaad er zitten hier al genoeg dwazen die we moeten onderhouden, reden te meer om er geen extra meer te importeren.
    Ik ben Silvio niet.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Uw stelling, geëxtrapoleerd op 'vele vb stemmen' gebaseerd op 2 familieleden.
    Zeer geloofwaardig...
    Geen woorden in de mond leggen, ik zeg niks over andere vb stemmers wel over hun 2, wat je er verder zelf van maakt heb ik geen zaken mee.

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Sorry man, ik wist niet meer van wie het was en ik heb bij die post op drie vorige pagina's geklikt maar ik zag het niet meer, dus gewoon een "quote" gepost.

Da's dan gewoon een andere mening daarover he. Ik denk net dat het egoïsme van "de andere kant" lang genoeg geduurd heeft, en dat er absoluut geen evolutie in zit. Als ik dan de reacties na de uitslagen zie van "de kant" die nog gelooft in dat het kan werken en daar per jaar miljarden voor krijgt ... dan zitten we wat mij betreft wel over een bepaalde grens. Van mij mag het gerust eens een tijdelijke maatregel zijn bijvoorbeeld, probeer het eens een jaar of drie zonder die transfers, kijken waar we eindigen en of er dan wel iets beweegt. Wie weet geraken we ergens.
    Je hoeft je daar toch niet voor te excuseren
    Daarvoor dient een forum. En zoals M°°nblade hier ook ergens schreef is het belangrijk om niet te veel in de bubbel van je eigen gelijk te vertoeven

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Proto Bekijk bericht
    Inderdaad er zitten hier al genoeg dwazen die we moeten onderhouden, reden te meer om er geen extra meer te importeren.
    Zijn er eigenlijk cijfers van hoeveel we er jaarlijks onderhouden van die geimporteerde (zoals jij ze benoemd) tov hoeveel ze bijdragen aan onze sociale zekerheid?
    Zou me nog niet verwonderen dat ze in hun totaliteit meer bijdragen dan dat het ons kost.

Remi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zijn er eigenlijk cijfers van hoeveel we er jaarlijks onderhouden van die geimporteerde (zoals jij ze benoemd) tov hoeveel ze bijdragen aan onze sociale zekerheid?
    Zou me nog niet verwonderen dat ze in hun totaliteit meer bijdragen dan dat het ons kost.
    Als we ze onderhouden, lijkt het me wel duidelijk dat ze niets bijdragen aan de sociale zekerheid...
    Een migrant die hier werkt en afdraagt, moet dan ook niet 'onderhouden' worden.
    Pain heals... Chicks dig scars... Glory lasts forever

Speel mee met NineFL, de NFL Fantasy League van 9lives

iTrader
    69 (100%)
    Geen woorden in de mond leggen, ik zeg niks over andere vb stemmers wel over hun 2, wat je er verder zelf van maakt heb ik geen zaken mee.
    Uw eerste zin van uw post zegt letterlijk dat uw punt is : vele stemmen op vb ...
    Ik denk dat ik opnieuw naar school moet

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nogmaals, 70% van alle leefloners zijn van niet-Belgische origine. We moeten dat niet verbloemen.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    <snip, dubbel>

Pagina 75 van 136 Eerste ... 256571727374757677787985125 ... Laatste

Regels voor berichten