Bekijk resultaten enquête: Voor welke partij stem je bij de komende federale verkiezingen?

Aantal stemmers
139. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Open Vld

11 7,91%
  • N-VA

54 38,85%
  • VLAAMS BELANG

32 23,02%
  • CD&V

2 1,44%
  • PVDA

1 0,72%
  • GROEN

19 13,67%
  • sp.a

7 5,04%
  • Andere (Volt, DierAnimal, PV&S, D-SA, Piratenpartij, PRO, Be-One, B.U.B., de coöperatie)

2 1,44%
  • Blanco

7 5,04%
  • Ik ga niet stemmen

4 2,88%
  • Ik mag nog niet stemmen

0 0%

iTrader
    0
    Federale regeringsvorming lijkt me aartsmoeilijk met alle veto's. N-VA en PS zijn zowat tot elkaar verdoemd.

Een ding is zeker: het gaat zo een monstercoalitie worden dat er grote compromissen door iedereen wordt gesloten en er weinig zal gebeuren in de praktijk.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het zal u verbazen maar er staat wel wat meer in het partijprogramma van het Vlaams Belang dan een migratiestop.
    Als ik de Vlaams Belang topman himself goed gehoord heb, dan zou het vooral omwille van de migratie zijn dat het Vlaams Belang gewonnen heeft. Vandaar mijn opmerking over de opmars van extreem-rechts in extreme boerengaten.

Ik denk dat velen hun problemen vooral beleven op de televisie.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Dat nva het condon zou breken, zou opzich een krachtig signaal zijn. Anderzijds kan het op lange termijn als een boemerang terugkomen. Dat andere partijen binnen een paar jaar zeggen "nee we werken nooit meer samen met de nva"

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Het zal u verbazen maar er staat wel wat meer in het partijprogramma van het Vlaams Belang dan een migratiestop.
    Heb hun partijprogamma vorige week eens doorgenomen en ik vraag me echt af hoe ze zo een migratiestop gaan realiseren hun programma lijkt me ook een vrij dure. Ik hoop echt dat ze mogen regeren. Gewoon om na 5 jaar eindelijk hun balans eens te kunnen opmaken.

iTrader
    3 (100%)
    Gewoon zalig dat Vld, Spa, Cd&v, Groen samen 1 zetel te kort komen in de kamer.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Elke1988's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Wel ik had beter in mijn zetel kunnen blijven. ze doen meteen allemaal de deur dicht voor VB.
    Dan snappen ze niet wrm 1/5 op VB stemt. Dan hebben ze allemaal een verbaasde blik van. het zal wel zo komen en niet zo.

Zeker die van Open VLD( OMG echt)
    http://www.twitch.tv/elkegaming

Stream/Game Pc: Intel 6800K, MSI X99A Raider, Kingston HyperX Fury 16GB, Cooler Master Storm Trooper, Crosair H110i, Asus Strix OC 1080TI, Samsung S24D300, Samsung 2233sn, AOC G2460F, Logitech G19, Logitech G502, logitech G920, Crosair 1000w, PS4 Controller,

iTrader
    3 (100%)
    Ge had indd beter thuis gebleven ja, dan weet ge dat nu voor de volgende keer.

Vind grappig dat vb stemers rare blikken hebben dat andere partijen niet met vb wil regeren, alle wat had ge nu gedacht, les nog niet geleerd vorig jaar?
    Laatst gewijzigd door Funky22; 27 mei 2019 om 01:52

iTrader
    0
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheBud Bekijk bericht
    Man man, wat een teleurstellend resultaat.

Iedereen die VL BL gestemd heeft, heeft in feite gewoon zijn stem weggesmeten. Die gaan in elke formatie genegeerd worden, vooral als pasmunt dienen om what if scenarios te bespreken. Zo gaan we nooit iets bereiken. 5 jaar stilstand.
    Daarom snap ik dus ook niet dat mensen op VB stemmen. Wat zou VB nu meer kunnen aan de migratie doen dan dat pakweg Theo Francken gedaan heeft? Tenzij je echt zou beginnen met niet naleven van de Conventie van Geneve en schending mensenrechten maar dan begeef je u toch op glad ijs want slecht voor de reputatie van ons land. Andere standpunten van VB zijn gepikt van Spa of PvDA zoals pensioen van 1500 eur enz. Stemmen voor VB is gewoon tijdverlies. Hun winst danken ze aan hun aanwezigheid op social media en de jongere generatie Van Grieken en Van Langenhove die de partij toch een klassevoller elan hebben gegeven. In de kern blijven ze gewoon rot en is het in men ogen logisch dat de trado's er hun handen van willen afhouden. Sterk staaltje acteerschap van BDW dat hij doet alsof hij het cordon sanitair wil verbreken maar hij weet gewoon goed genoeg dat hij dat in realiteit niet zal doen want hoe ga je de VB-standpunten in realiteit uitvoeren zonder uzelf buiten de EU te stellen. Zolang dat Cordon er is zou VB in feite niet op de kieslijsten mogen staan want al deze verloren stemmen spelen in de kaart van links.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Ge had indd beter thuis gebleven ja, dan weet ge dat nu voor de volgende keer.

Vind grappig dat vb stemers rare blikken hebben dat andere partijen niet met vb wil regeren, alle wat had ge nu gedacht, les nog niet geleerd vorig jaar?
    Ik denk als ze er ditmaal V.B. uit bonjouren, het wel eens tot rellen zou kunnen komen.
    Het volk(1/5e van de stemgerechtigde) heeft klare taal gesproken dat ze verandering willen en laten de steun aan de klassieke partijen vallen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elke1988 Bekijk bericht
    Wel ik had beter in mijn zetel kunnen blijven. ze doen meteen allemaal de deur dicht voor VB.
    Dan snappen ze niet wrm 1/5 op VB stemt. Dan hebben ze allemaal een verbaasde blik van. het zal wel zo komen en niet zo.

Zeker die van Open VLD( OMG echt)
    Onbegrijpelijk hoe ze direct de deur dicht doen, het eerste wat Rutten zei, niet met Vlaams Belang.

Het zijn eigenlijk de traditionele partijen die polariseren. Zwakke verliezers die niks anders kunnen dan schreeuwen dat ze niet met Vlaams Belang zullen samen werken.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Dat nva het condon zou breken, zou opzich een krachtig signaal zijn. Anderzijds kan het op lange termijn als een boemerang terugkomen. Dat andere partijen binnen een paar jaar zeggen "nee we werken nooit meer samen met de nva"
    Als het op dit elan verdergaat dan is er geen sprake meer van niet regeren met een rechtse meerderheid. Je kan als traditionele partijen niet regeren zonder meerderheid. En je kan wel speculeren op een comeback maar hoe het er vandaag uitziet is dat ijdele hoop.
    De dag dat Wallonië zichzelf moet voorzien van middelen zal het landschap daar ook totaal verschuiven.

Heel het landschap is op Europees vlak al verschoven. Het zou dan naïef zijn om te denken dat het hier in België omgedraaid zou zijn.

Het heeft een reden waarom mensen zo stemmen. En dat lijken de traditionele partijen niet in te zien. Ze slaan zichzelf op de borst met hun 10% en ze maken zich sterk dat zij nog altijd de scepter kunnen zwaaien.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Ik denk als ze er ditmaal V.B. uit bonjouren, het wel eens tot rellen zou kunnen komen.
    Het volk(1/5e van de stemgerechtigde) heeft klare taal gesproken dat ze verandering willen en laten de steun aan de klassieke partijen vallen.
    1/5e van Vlaanderen is nu niet echt “het volk” Ze zullen langs Franstalige kant ook eens goed lachen als er een Vlaamse partij afkomt met een coalitie met Vlaams Belang.

Waren er trouwens rellen na de vorige zwarte zondag?
    PS4 / PS2 / PSX / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    iMac 27" (2017) / HP ProBook 650 G1 / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: mijnscore & frequency trainer

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Als ik de Vlaams Belang topman himself goed gehoord heb, dan zou het vooral omwille van de migratie zijn dat het Vlaams Belang gewonnen heeft. Vandaar mijn opmerking over de opmars van extreem-rechts in extreme boerengaten.

Ik denk dat velen hun problemen vooral beleven op de televisie.
    Dat zou ik nog niet durven zeggen, na de migratiecrisis zijn vluchtelingen verspreid geweest over verschillende gemeenten, ook in kleinere gemeenten zijn er problemen met migranten , niet alles komt in de media. Daarbij nog de straffeloosheid, zwak beleid van Geens, rellen in Brussel met migranten (3keer als ik het mij herinner), rellen molenbeek, islamscholen, aanslagen, is strijders die gewoon nog vrij rond lopen.... Ik ben blij dat mensen inzien dat het zo niet verder kan. Het is extreem belachelijk om vast te houden aan iets dat in het leven geroepen is door een geitenwollensok van een partij die destijds nog niet aan de kiesdrempel kwam.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het is vooral hoe frappant de traditionele politieke partijen (cd&v, sp.a en open vld voor alle duidelijkheid) irrelevant zijn geworden. Die hadden ooit het hele speelveld op zich en leverden staatsmannen af met een groot élan. Kijk nu eens wat daarvan geworden is? Tsjeven blijven tsjeven maar CD&V is vandaag een schim van wat het ooit is geweest. Het is een vis-noch-vleespartij geworden zonder eigen mening. Het gaat in ieder geval kostelijk worden om een regering te vormen. Je kan N-VA bijna niet negeren, maar ook zonder PS gaat dit moeilijk worden tenzij je het cordon toch gaat doorbreken. Dat zie ik niet gebeuren, Bart De Wever stamt af uit een Volksuniekamp dat de splitsing van de jaren '70 niet kan verteren.

De kiezer heeft gesproken en steekt zijn middelvinger op.

Pagina 41 van 121 Eerste ... 313738394041424344455191 ... Laatste

Regels voor berichten