Bekijk resultaten enquête: Voor welke partij stem je bij de komende federale verkiezingen?

Aantal stemmers
139. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Open Vld

11 7,91%
  • N-VA

54 38,85%
  • VLAAMS BELANG

32 23,02%
  • CD&V

2 1,44%
  • PVDA

1 0,72%
  • GROEN

19 13,67%
  • sp.a

7 5,04%
  • Andere (Volt, DierAnimal, PV&S, D-SA, Piratenpartij, PRO, Be-One, B.U.B., de coöperatie)

2 1,44%
  • Blanco

7 5,04%
  • Ik ga niet stemmen

4 2,88%
  • Ik mag nog niet stemmen

0 0%
    FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    "Wij hebben respect voor de uitslag"

"Wij werken niet samen met VB"

...

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    21u en ze alledrie gehoord: ze (zowel persoonlijk als partij) doen door alsof er niets gebeurd is.
    als je niet wil horen of zien, dan zal je voelen, dit zal nog maar het begin zijn vrees ik...

Dit is politike zelfmoord van CD&V / Open VLD... het is triest echt triest
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mp4me Bekijk bericht
    En wat denk je dat de NVA gaat doen? Die communiceren misschien wat beter dan de anderen maar De Wever gaat ook niet regeren met Vlaams Belang hoor.
    Nu ja, de grootste fout die de traditionele partijen nu kunnen doen is zowel NVA als VB uitsluiten en zowel Vlaams als Federaal een links beleidt voeren en daarmee nogmaals een fuck you fingertje opsteken naar Jan Modaal. Dan wordt binnen 5 jaar de afstraffing helemaal compleet.

NVA + VB in de oppositie? ... yikes ! ..

De trado's gaan die fout -indien mogelijk- ook gewoon maken, vrees ik. Waarom? Postjes pakken en geld scheppen is belangrijker dan Jan Modaal. It is all about the money hé.

But we shall see, het wordt zowiezo nipt en NVA uitsluiten is misschien ook niet mogelijk. Het zal kantje boordje worden.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Momenteel lukt cd&v + open vld + groen + spa terug en Gent staat nog maar op 6/91.
    En er zijn nog wel een aantal kantons die nog amper geteld zijn die altijd meer spa of open vld of cd&v stemmen en waar NVA en VB minder presteren.
    De meeste NVA bastions en VB streken zijn reeds volledig geteld.

Cd-&v, open vld, spa, groen wachten terecht af en zijn wellicht al over deze coalitie aan het denken.
    Triest als je moet hopen op een coalitie van 4 kleine partijen om alsnog aan een meerderheid te komen natuurlijk.

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Nu ja, de grootste fout die de traditionele partijen nu kunnen doen is zowel NVA als VB uitsluiten en zowel Vlaams als Federaal een links beleidt voeren en daarmee nogmaals een fuck you fingertje opsteken naar Jan Modaal. Dan wordt binnen 5 jaar de afstraffing helemaal compleet.

NVA + VB in de oppositie? ... yikes ! ..

De trado's gaan die fout -indien mogelijk- ook gewoon maken, vrees ik. Waarom? Postjes pakken en geld scheppen is belangrijker dan Jan Modaal. It is all about the money hé.

But we shall see, het wordt zowiezo nipt en NVA uitsluiten is misschien ook niet mogelijk. Het zal kantje boordje worden.
    Vergeet ook niet, dankzij ons politieke systeem met slechts nog éénmaal per 5 jaar verkiezingen, kunnen ze 5 jaar lang op deze manier postjes en geld pakken... Ik zou de mogelijkheid dat dit gebeurt alvast niet durven uitsluiten.

iTrader
    0
    De nummer 1 & 2 van Vlaanderen zowel Federaal als Vlaams uitsluiten? Dan ben je te gek voor woorden en dan gaan er dingen gebeuren waar we over decennia nog over praten. Nee even realistisch doen aub.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vlaanderen 78% geteld, Wallonië 28%

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    PS toch ook zwaar achteruit.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyronamic Bekijk bericht
    De nummer 1 & 2 van Vlaanderen zowel Federaal als Vlaams uitsluiten? Dan ben je te gek voor woorden en dan gaan er dingen gebeuren waar we over decennia nog over praten. Nee even realistisch doen aub.
    Ik ben realistisch. Ik zeg niet dat dit gaat gebeuren. Maar dit volledig uitsluiten? Neen. Ik ben het eens met KnightOfCydonia. Een politieker denkt enkel aan zijn eigen portemonee. Dat zijn partij dan ten onder gaat? Pfff tegen dan zijn we 5 jaar verder en heeft die politieker 5 jaar lang, langs de kassa gepasseerd. En al de rest interesseert die mens dan niet.

Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Vlaanderen 78% geteld, Wallonië 28%

Toont nog maar eens waarvoor Wallonië staat.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    NVA heeft schrik (wellicht terecht) dat cd&v, spa, open vld en groen mss wel keer samen zouden gaan.

Centrum-links op alle niveaus lijkt een reële mogelijkheid.
    .
    Alé bon, waar haalt ge die wellicht terecht, ik zou het wellicht wel willen weten want ik heb geen idéé wat er gaat gebeuren (net zoals de meeste normale stervelingen onder ons neem ik aan. Als ik dan toch een voorspelling moet doen lijkt het mij dat het zeer onwaarschijnlijk is dat al die partijen gaan samengaan aangezien ze, als ze al een meerderheid hebben, het maar een heel nipte meerderheid zal zijn die nauwelijks te besturen valt met zoveel partijen zonder dat één echt duidelijk de grootste is.

Dan is een coalitie zoals ze nu was, objectief gezien, minstens zo waarschijnlijk, op Vlaams niveau.

Dat centrum links op alle niveau's een mogelijkheid is klopt ja, net zoals centrum rechts, redelijk rechts, redelijk links, ... . Dus wat zegt dat op dit moment? Juist niks.

Als ik dan toch een kleine waarschuwing mag geven, hou er rekening mee dat er géén centrum links regering komt op Vlaams (of zelfs federaal niveau). Ik probeer het almaar wat te verzachten voor moest het zover komen...
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Racing_Genk Bekijk bericht
    Toont nog maar eens waarvoor Wallonië staat.
    a l'aise

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexx Bekijk bericht
    Ze stonden hier allemaal op de eerste rij om hun verbazing te uiten wanneer Trump werd verkozen. X tijd later en ze lopen allemaal exact in dezelfde valkuil

Hoe meer ze de schuld op de stemmers zelf gaan steken, hoe meer ze er gaan verliezen. En toch blijven proberen om de schuld bij de andere te leggen en persoonlijk gaan kleineren.

Het enige wat ze kunnen is "jullie zijn achterlijk om zo te stemmen en veel blabla", in plaats van te zeggen waarom ze op andere partijen moeten stemmen.
    Als ik ooit iets fout doe en de enige commentaar die ik krijg is in de aard van "ge zijt achterlijk om die fout te maken en ge zijt gewoon een volstrekte idioot" is er geen haar op mijn lichaam dat denkt om mijn gedrag/whatever te veranderen. Maar om één of andere manier blijven ze wel denken dat het ooit gaat werken?

Dit dus, die Sammy Mahdi & co die halen per uitspraak die ze doen weer wat stemmers bij voor het Belang... .
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

iTrader
    5 (100%)
    Martine Tanghe's zuchtje was toch ook allesbehalve professioneel...

mp4me's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Martine Tanghe's zuchtje was toch ook allesbehalve professioneel...
    Francken die wegloopt van het interview anders ook niet.

Pagina 29 van 136 Eerste ... 192526272829303132333979129 ... Laatste

Regels voor berichten