Bekijk resultaten enquête: Voor welke partij stem je bij de komende federale verkiezingen?

Aantal stemmers
138. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Open Vld

11 7,97%
  • N-VA

54 39,13%
  • VLAAMS BELANG

31 22,46%
  • CD&V

2 1,45%
  • PVDA

1 0,72%
  • GROEN

19 13,77%
  • sp.a

7 5,07%
  • Andere (Volt, DierAnimal, PV&S, D-SA, Piratenpartij, PRO, Be-One, B.U.B., de coöperatie)

2 1,45%
  • Blanco

7 5,07%
  • Ik ga niet stemmen

4 2,90%
  • Ik mag nog niet stemmen

0 0%
    MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waarom dan zeggen dat je vol voor MP wilt gaan? Denk niet dat dat zoveel extra stemmen oplevert.
    Nu heb je enerzijds een sterk persoon aan de touwtjes in de belangrijkste stad van Vlaanderen. En anderzijds een belangrijk persoon aan de touwtjes op het niveau dat er voor u echt toe doet.

Nu de sjerp van MP aandoen zou betekenen dat je de sleutels van de stad Antwerpen weggeeft. En waarom? Het heeft geen enkel meerwaarde dat jij of Jambon daar nu gaat zitten. Het beleid en de beslissingen zijn hetzelfde. Het is zuiver gewoon een ander gezicht dat op die stoel zit. Dus qua tactiek zou het net een heel slechte zet zijn om MP te worden. Je wint niks maar verliest alleen maar.

Er is ook niks gefopt aan. De kiezer heeft de kaarten geschud. En de kaarten liggen nu niet zo dat De Wever MP moet worden. Dat was enkel het geval als Jambon premier werd. Je moet nog altijd kijken naar de tactiek, en niet louter voor de postjes gaan. Het belangrijkste is nog altijd zo veel mogelijk zeggenschap op alle niveaus, met sterke mensen op elk niveau. En in dat licht is dit een uitmuntende beslissing.
    Laatst gewijzigd door MrKend54l; 12 augustus 2019 om 20:34
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Waarom dan zeggen dat je vol voor MP wilt gaan? Denk niet dat dat zoveel extra stemmen oplevert.
    Het ging niet zozeer om MP te zijn, maar wel om op de Vlaamse lijst te staan om zoveel mogelijk stemmen te halen en de schade proberen te beperken.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Eerder wat er tactisch het beste uitkomt. Niks meer of minder dan dat.
    Het probleem is dat een tactiek vaak impliceert dat er op voorhand over nagedacht wordt, terwijl ik bij de N-VA de laatste tijd eerder het gevoel heb dat er wat reactief gehandeld wordt op wat er rond zich gebeurt om de postjes/invloed te maximaliseren.

Het is moeilijker en moeilijker om die partij nog serieus te nemen. Ik heb bij De Wever sinds de vorige verkiezingen steeds vaker het gevoel dat hij liever schaduwrollen vervult zodat hij zijn eigen naam en carrière niet moet verbranden aan regeringen of maatregelen waarvan hij zelf weet dat ze niet het gewenste resultaat gaan halen. En intussen worden dan alle prominente partijen die niet zo slim waren weggepromoveerd naar Europa: Michel, Bourgeois, Peeters.

Je kan dat "regeren achter de schermen" zien als een slimme strategie, maar het kan evengoed de lafheid van een politicus die niet 100% achter zijn eigen beleid staat zijn. Een beleid waar je als partijvoorzitter 100% achter staat, als voorzitter van de grootste partij van het land, dan wil je daar toch jouw naam op zetten? Ik weet niet waar de waarheid bij deze ligt hoor - 5 jaar geleden zou ik voor de strategie gegaan zijn, maar elke keer De Wever zo een stoot uithaalt begin ik toch eerder te denken dat het misschien wel het laatste is.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08...er-de-ochtend/
    "We konden einde maken aan een reeks zwarte zondagen die nu al een kwart eeuw duurt. Als je Vlaams Belang in het bad steekt, waren we er voor eeuwig van verlost," zegt hij in "De ochtend".
    Dit soort dingen lees je al een hele tijd. En dat klinkt allemaal aannemelijk, hè. Maar als er met een partij niet te regeren valt, hoe kun je ze dan in het bad steken? Er is niet te regeren met een partij wiens meest onderscheidende punten nog altijd in strijd zijn met het EVRM en totaal onuitvoerbaar zijn. Ik ben voor een dialoog, hè. Maar verder dan wat De Wever heeft gedaan, kùn je met het huidige Vlaams Belang niet gaan. Niet zozeer uit ideologisch principe (wat voor sommigen ook geldt, maar niet noodzakelijk meer voor mij), maar gewoon uit inhoudelijke overwegingen. De inhoud van de partij maakt dat ze nooit méér medestanders zullen vinden dan nu, en dat is niet voldoende om te regeren. Dus ja, dan is roepen wat Dedecker roept toch gewoon niet meer dan holle praat?
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht

Dit soort dingen lees je al een hele tijd. En dat klinkt allemaal aannemelijk, hè. Maar als er met een partij niet te regeren valt, hoe kun je ze dan in het bad steken? Er is niet te regeren met een partij wiens meest onderscheidende punten nog altijd in strijd zijn met het EVRM en totaal onuitvoerbaar zijn. Ik ben voor een dialoog, hè. Maar verder dan wat De Wever heeft gedaan, kùn je met het huidige Vlaams Belang niet gaan. Niet zozeer uit ideologisch principe (wat voor sommigen ook geldt, maar niet noodzakelijk meer voor mij), maar gewoon uit inhoudelijke overwegingen. De inhoud van de partij maakt dat ze nooit méér medestanders zullen vinden dan nu, en dat is niet voldoende om te regeren. Dus ja, dan is roepen wat Dedecker roept toch gewoon niet meer dan holle praat?
    Hoe kan dat? Misschien door te praten en de scherpe kantjes eraf te vijlen zodat er een akkoord komt waar iedere partij zich in kan vinden?
    Veto's stellen en weigeren ieder gesprek aan te gaan draagt daar niet bepaald aan bij. Ik denk dat jij niet betrokken was bij de gesprekken? Dan kan je ook niet weten of VB bleef hameren op punten die onuitvoerbaar zouden zijn.

Is de inhoud van de partij een probleem (kan je dat stellen als je weigert ieder gesprek aan te gaan?) of zou het misschien kunnen dat het cordon gewoon de levensverzekering is van CD&V en VLD? Op die manier zijn zij steeds verzekerd van regeringsdeelname en bijhorende postjes.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Zoidberg Bekijk bericht
    Hoe kan dat? Misschien door te praten en de scherpe kantjes eraf te vijlen zodat er een akkoord komt waar iedere partij zich in kan vinden?
    Veto's stellen en weigeren ieder gesprek aan te gaan draagt daar niet bepaald aan bij. Ik denk dat jij niet betrokken was bij de gesprekken? Dan kan je ook niet weten of VB bleef hameren op punten die onuitvoerbaar zouden zijn.

Is de inhoud van de partij een probleem (kan je dat stellen als je weigert ieder gesprek aan te gaan?) of zou het misschien kunnen dat het cordon gewoon de levensverzekering is van CD&V en VLD? Op die manier zijn zij steeds verzekerd van regeringsdeelname en bijhorende postjes.
    Ik heb het niet over veto's stellen. Het tegenovergestelde. De Wever is met ze gaan praten, herhaaldelijk. Dus dan is het al geen veto stellen meer, toch? Er zijn gesprekken geweest. Dus dan is het probleem inhoudelijk.

En het gaat om meer dan de scherpe kantjes alleen. Natuurlijk was ik er niet bij, maar als je alle punten weghaalt die Europees of federaal onuitvoerbaar zijn, kom je op een soort economisch linksere N-VA uit. En het lijkt me niet dat VB op die manier aan de regering wil deelnemen. Anders zou het gesprek wel anders zijn afgelopen, niet?
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0
    Ik heb het niet over veto's stellen. Het tegenovergestelde. De Wever is met ze gaan praten, herhaaldelijk. Dus dan is het al geen veto stellen meer, toch? Er zijn gesprekken geweest. Dus dan is het probleem inhoudelijk.

En het gaat om meer dan de scherpe kantjes alleen. Natuurlijk was ik er niet bij, maar als je alle punten weghaalt die Europees of federaal onuitvoerbaar zijn, kom je op een soort economisch linksere N-VA uit. En het lijkt me niet dat VB op die manier aan de regering wil deelnemen. Anders zou het gesprek wel anders zijn afgelopen, niet?
    Ik had het over de veto's van CD&V en VLD. Het is moeilijk medestanders te vinden op die manier en het komt CD&V en VLD toevallig heel goed uit.

De rest is giswerk natuurlijk.

iTrader
    0
    De framing zit VB heel goed mee. Ik zie een hoop posts op facebook gaande van 'stemmen doet toch niet uit' tot 'we leven in een dictatuur, naar de kiezer luistert men niet'.

Niemand lijkt door te hebben dat VB de helft + 1 van de zetels nodig heeft.

Mijn eigen broer vroeg zich gisteren nog af hoe men de grootste zomaar opzij kan zetten. En hij dacht dat het over de federale regering ging

Men gaat in ieder geval straf uit de pijp moeten komen om het VB een halt toe te roepen.

iTrader
    51 (100%)

Was jij dan bij de onderhandelingen?
    Weet je wat Van Grieken op tafel heeft gegooid?
    Blijkbaar wel want je bent er heilig van overtuigd dat het in strijd is met de EVRM.

Zou het niet kunnen dat het zuiver komt omdat ze geen derde partij konden vinden?

Er is nog niks, maar dan ook niks van de zaken die Van Grieken achter gesloten deuren heeft gezegd naar buiten gekomen. En toch ben jij er heilig van overtuigd dat jij weet wat er wel gezegd is geweest. Het kan volgens u dus niet dat je campagne voert met een programma. Maar dat je een lightversie aan de onderhandeltafel brengt?

Het zegt overigens ook al genoeg dat bepaalde zaken uit de startnota van de hand van Van Grieken komen. Dat heeft hij bijvoorbeeld wel al verteld.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Is het VB dan zoveel erger dan FPÖ? FRP? De Pim Fortuyn en Geert Wilders toestanden, DF, Lega Nord, etc ? Die hebben allemaal geregeerd of regeringen gesteund vanuit de oppositie. ( Ik ga het FN even terzijde laten want het Franse systeem is anders.)
    *** Also sprach Zarathustra ***

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het breekpunt is natuurlijk wel dat ge een meerderheid moet kunnen vormen inclusief het VB. Ik denk dat ondertussen wel duidelijk was dat dat de facto gewoon onmogelijk was. Dan hebt ge twee opties: Voor een andere meerderheid gaan of aansturen op nieuwe verkiezingen. En bij dat laatste heeft N-VA op dit moment volgens mij alleen maar te verliezen aangezien de kans groot is dat zij kiezers zullen kwijtspelen op hun rechterflank.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Was jij dan bij de onderhandelingen?
    Weet je wat Van Grieken op tafel heeft gegooid?
    Blijkbaar wel want je bent er heilig van overtuigd dat het in strijd is met de EVRM.

Zou het niet kunnen dat het zuiver komt omdat ze geen derde partij konden vinden?

Er is nog niks, maar dan ook niks van de zaken die Van Grieken achter gesloten deuren heeft gezegd naar buiten gekomen. En toch ben jij er heilig van overtuigd dat jij weet wat er wel gezegd is geweest. Het kan volgens u dus niet dat je campagne voert met een programma. Maar dat je een lightversie aan de onderhandeltafel brengt?

Het zegt overigens ook al genoeg dat bepaalde zaken uit de startnota van de hand van Van Grieken komen. Dat heeft hij bijvoorbeeld wel al verteld.
    Heilig van overtuigd, zeg. Overdrijven is ook een vak, precies.

Je bent het toch met me eens dat die verschillende punten die onuitvoerbaar zijn door ofwel de grondwet (die niet te veranderen is vanuit het Vlaamse niveau) ofwel Europese wetgeving als het EVRM, een probleem zouden vormen ALS ze een breekpunt zijn? Dat het dan inhoudelijk onmogelijk wordt om verder te gaan dan wat De Wever al gedaan heeft?

En dan ben je het vast ook met me eens dat als al die punten NIET in het regeerakkoord belanden, het VB een lightversie van zichzelf wordt, precies dat waarvan ze nu zeggen dat het de N-VA stemmen kost? Omdat die rechts waren en het anders zouden doen, got puntje bij paaltje komt. Dat was hun hele verkiezingscampagne tov de N-VA En dan denk je nu dat VB bij de onderhandelingen al direct hetzelfde gaat doen? Dat geloof ik dus niet.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badger Bekijk bericht
    De framing zit VB heel goed mee. Ik zie een hoop posts op facebook gaande van 'stemmen doet toch niet uit' tot 'we leven in een dictatuur, naar de kiezer luistert men niet'.

Niemand lijkt door te hebben dat VB de helft + 1 van de zetels nodig heeft.

Mijn eigen broer vroeg zich gisteren nog af hoe men de grootste zomaar opzij kan zetten. En hij dacht dat het over de federale regering ging

Men gaat in ieder geval straf uit de pijp moeten komen om het VB een halt toe te roepen.
    Uiteraard was dat te verwachten. Wat echter nog veel zieliger is zijn de affiches van ovld die nu voor bij komen onder anderen: "wij praten voor alle vlamingen"

-800.000 dan, want daar willen ze niet mee praten....

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Heilig van overtuigd, zeg. Overdrijven is ook een vak, precies.

Je bent het toch met me eens dat die verschillende punten die onuitvoerbaar zijn door ofwel de grondwet (die niet te veranderen is vanuit het Vlaamse niveau) ofwel Europese wetgeving als het EVRM, een probleem zouden vormen ALS ze een breekpunt zijn? Dat het dan inhoudelijk onmogelijk wordt om verder te gaan dan wat De Wever al gedaan heeft?

En dan ben je het vast ook met me eens dat als al die punten NIET in het regeerakkoord belanden, het VB een lightversie van zichzelf wordt, precies dat waarvan ze nu zeggen dat het de N-VA stemmen kost? Omdat die rechts waren en het anders zouden doen, got puntje bij paaltje komt. Dat was hun hele verkiezingscampagne tov de N-VA En dan denk je nu dat VB bij de onderhandelingen al direct hetzelfde gaat doen? Dat geloof ik dus niet.
    Maakt niet uit.

Het komt anders over wanneer het vb de stekker eruit trekt dan wanneer een andere partij die eruit trekt omdat niemand anders er zelfs over wil praten.

Als we ons zo begraven in de loopgraven, dan moeten we een veto stellen voor de sp, want dat zijn extremistische bloedende harten. Groen extremistische is op het gebied van het milieu, cdv extremistische is op het katholieke, NVA op de Vlaamse identiteit en vld op het kapitalistische gezwijnerij.

Daar mag onmogelijk een regering mee gevormd worden.

Dikke nonsens toch... Had 20j geleden vb erbij genomen. Dan had 6j lang de sp er misschien niet ingezeten... Maar dan was het fenomeen vb al lang doodgebloed en was het fenomeen NVA er nooit geweest...

iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht

Als we ons zo begraven in de loopgraven, dan moeten we een veto stellen voor de sp, want dat zijn extremistische bloedende harten. Groen extremistische is op het gebied van het milieu, cdv extremistische is op het katholieke, NVA op de Vlaamse identiteit en vld op het kapitalistische gezwijnerij.
    Ik snap uw opzet. Maar deze is deels verkeerd.
    Ja de PS voert een zeer sociaal beleid. Maar het extreme socialisme is toch wat verder in het spectrum te vinden. Zijnde de PVDA.

Groen is inderdaad een extreme partij als het op milieu en klimaat aankomt. Maar is ook wel bereid om dit af te zwakken voor een regeringsdeelname.

CD&V extreem op katholiek vlak? Onzin, totale onzin. Jij leeft nog in de Middeleeuwen. Het is een conservatieve partij. Maar het geloof ga je niet terugvinden.

Het grote probleem met VB blijft dat deze partij een rechtse partij is. En dat het voor veel politici een eerder principiële kwestie is om niet met hen samen te werken.
    Maar het is ook een zeer stricte en strenge partij. En dat schrikt velen ook af.

En dat het VB doodgebloed zou zijn en N-VA niet had bestaan. Ik betwijfel het mij sterk. Nu doe je alsof enkel een links beleid werkt en correct is. Je zegt letterlijk "als VB in de regering zou gezeten hebben, dan bestonden ze nu niet meer. En de PS zat in de regering, en zij bestaan nu nog wel, en zeer sterk. Dus dit is de ideale ideologie!". En daar kan ik het toch niet eens mee zijn. Kijk maar eens wat die linkse ideologie ons gebracht heeft.

Pagina 143 van 153 Eerste ... 4393133139140141142143144145146147 ... Laatste

Regels voor berichten